Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:06

Niet om nog door te gaan over Covid, maar goed, dat gebeurt blijkbaar toch wel..
het was natuurlijk wel zo dat er angst voor Covid aangepraat werd. Het was dodelijk, het kon iedereen treffen, ook jonge gezonde mensen etc..

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:08

Cer schreef:
Niet om nog door te gaan over Covid, maar goed, dat gebeurt blijkbaar toch wel..
het was natuurlijk wel zo dat er angst voor Covid aangepraat werd. Het was dodelijk, het kon iedereen treffen, ook jonge gezonde mensen etc..

Dat is toch ook gebeurd!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:11

Laatst bijgewerkt door Cer op 27-08-24 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 13:12

Cer schreef:

Dat was de realiteit en geen verzinsel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:14

Nou ja het risico was bij andere groepen ietsje groter wel blijkt ..

Overigens staat er niet dat het een verzinsel is, wel dat er angst aangepraat werd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:15

Cer schreef:

Ja dit hoorde ik toen ook. :j

Punt met Covid was dat er inderdaad wel angst gezaaid werd, maar dat ook niet geheel onterecht was. Het was een hele lastige tijd vond ik. Mensen reageerden er allemaal verschillend op, de een ging in weerstand, de ander totaal in angst leven.

Wat wel echt een lachertje was, was daarna het apenpokkenvirus en vaccin en hoe daar over gedaan werd.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:26

Benzz schreef:
Cer schreef:

Dat is toch ook gebeurd!

En het was een relatief nieuw virus (of: variant op). Het was geen angst aanpraten, maar terecht waarschuwen.
En er gingen toch ook veel mensen dood, dan wel net niet? Het werk op de IC was toen echt geen pretje geloof ik...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:29

Elisa2 schreef:
Cer schreef:

Ja dit hoorde ik toen ook. :j

Punt met Covid was dat er inderdaad wel angst gezaaid werd, maar dat ook niet geheel onterecht was. Het was een hele lastige tijd vond ik. Mensen reageerden er allemaal verschillend op, de een ging in weerstand, de ander totaal in angst leven.

Wat wel echt een lachertje was, was daarna het apenpokkenvirus en vaccin en hoe daar over gedaan werd.

Hoe wordt daar dan over gedaan? Voor zover ik de berichtgeving heb gevolgd is dat nl. een heel andere ziekte omdat het niet zoals Covid door de lucht verspreid kan worden, maar er intensief lichamelijk contact zoals bij sex voor nodig is. Je krijgt dat dus niet zomaar in de supermarkt, wat bij Covid wel kon als iemand in je nek stond te hoesten daar.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:32

De complottheorieën zeggen al weer dat Mpox ook door de overheid gebruikt wordt 'om de bevolking eronder te krijgen'. Of het is big pharma die er achter zit of die vermaledijde Gates weer. :)
Keuze genoeg maar 'Het klopt niet'

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:38

Cer schreef:
Nou ja het risico was bij andere groepen ietsje groter wel blijkt ..

Overigens staat er niet dat het een verzinsel is, wel dat er angst aangepraat werd.

Dat dus. Griep kan ook iedereen treffen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 13:46

Met dit verschil dat door griep vaak oudere verzwakte en/of mensen met bepaalde aandoeningen dood gaan. COVID pakte kerngezonde jongeren.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:52

mysa schreef:
De complottheorieën zeggen al weer dat Mpox ook door de overheid gebruikt wordt 'om de bevolking eronder te krijgen'. Of het is big pharma die er achter zit of die vermaledijde Gates weer. :)
Keuze genoeg maar 'Het klopt niet'

Een beetje kritisch zijn op overheden is goed, maar die continue argwaan bij alles wat zich voordoet, ik zou er doodmoe van worden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:22

BigOne schreef:
Met dit verschil dat door griep vaak oudere verzwakte en/of mensen met bepaalde aandoeningen dood gaan. COVID pakte kerngezonde jongeren.

De Spaanse griep ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 14:25

Die komt gelukkig niet meer voor, op X werd gedeeld dat de COVID vaccinatie er weer aankomt, van de 100 reacties ongeveer 90 die schelden en tieren en wijzen naar conspiracy sites.
Soms denk ik wel eens , wat zouden die schreeuwers doen bij een veel dodelijkere ziekte waartegen je je kunt vaccineren?
Denk dat ze als eerste in de rij staan .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:26

De verhouding “jongeren” vs overgewicht was wel een beetje scheef… de kans was vele malen kleiner bij gezonde mensen .. laten we niet net doen alsof dat niet zo was ..

En dit helpt dan ook niet
Facebook-baas zegt dat Witte Huis erop aandrong coronaberichten te censureren https://www.nu.nl/tech/6325998/facebook ... reren.html

:P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 14:30

Soms denk ik wel eens, Cer stelt alleen maar vragen maar toch, de eerste de beste mogelijkheid om iets te plaatsen wat controverse op kan wekken , tjakka.
Ik heb dat gelezen en in het kader van een epidemie met alle achterlijke verhalen die er over de ronde deden kan ik me zo’n verzoek wel voorstellen. Of het door de beugel kan is een tweede. Er is trouwens gevraagd niet geeist .

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:50

BigOne schreef:
Die komt gelukkig niet meer voor, op X werd gedeeld dat de COVID vaccinatie er weer aankomt, van de 100 reacties ongeveer 90 die schelden en tieren en wijzen naar conspiracy sites.
Soms denk ik wel eens , wat zouden die schreeuwers doen bij een veel dodelijkere ziekte waartegen je je kunt vaccineren?

Soms vraag ik me dat ook wel eens af, wat als er nu een ebola pandemie komt? Ik ga een bunker in dan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:55

anjali schreef:
Elisa2 schreef:

Hoe wordt daar dan over gedaan? Voor zover ik de berichtgeving heb gevolgd is dat nl. een heel andere ziekte omdat het niet zoals Covid door de lucht verspreid kan worden, maar er intensief lichamelijk contact zoals bij sex voor nodig is. Je krijgt dat dus niet zomaar in de supermarkt, wat bij Covid wel kon als iemand in je nek stond te hoesten daar.

Ja en het is stukken onschuldiger dan Covid maar er werd destijds wel enorm angst over gezaaid.
Dat helpt ook niet mee om de juiste dingen serieus te blijven nemen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 15:13

Ik denk niet echt dat wij als burgerleek kunnen zeggen of iets onschuldig is of niet

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 15:15

BigOne schreef:

Ik ben nu 70 en volledig gevaccineerd tegen Covid, (met Pfizer en Moderna) zonder bijverschijnselen gehad te hebben. En ook geen Covid gehad terwijl ik wel mijn normale leven had voortgezet voor zover dat mocht toen. Als die nieuwe vaccinatieronde komt dan laat ik me ook weer spuiten, mits zodanig in de buurt dat ik er komen kan. Overigens, bijwerkingen bestaan wel want mijn jongere vriendin werd, op aanraden van haar huisarts, met AstraZeneca gevaccineerd en heeft een hartaandoening eraan overgehouden. Dit vaccin hebben ze hier niet meer verder gebruikt maar cadeau gegeven aan Indonesia :( ....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 15:37

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 15:53

BigOne schreef:
Soms denk ik wel eens, Cer stelt alleen maar vragen maar toch, de eerste de beste mogelijkheid om iets te plaatsen wat controverse op kan wekken , tjakka.
Ik heb dat gelezen en in het kader van een epidemie met alle achterlijke verhalen die er over de ronde deden kan ik me zo’n verzoek wel voorstellen. Of het door de beugel kan is een tweede. Er is trouwens gevraagd niet geeist .

Ja dat zijn gewoon allemaal dingen die ik lees hoor, dat bericht stond vandaag op nu.nl
Het is niet alsof ik het verzin :D

Het gaat mij erom dat als zoiets naar buiten komt, dat dat dus voer is voor complot mensen.

En verder denken wij gewoon over dingen anders. Ik ben veel sceptischer aan de ene kant en aan de andere kant kan ik vaak beide kanten begrijpen in een verhaal, of ik het er nu wel of niet mee eens ben.. er is altijd een andere kant aan het verhaal…

Als jij dat met “Tsjakkaaaa” wil duiden, prima hoor :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:15

nps schreef:
Ik denk niet echt dat wij als burgerleek kunnen zeggen of iets onschuldig is of niet

Nou, juist met corona werden kritische geluiden overal geweerd en werden er ook op bokt bans uitgedeeld als je een andere mening had en tegen maatregelen was. Dat mocht gewoon niet.
Maar het blijkt meer en meer dat de zgn. 'complotdenkers' m.b.t. corona juist wel gelijk kregen.
De 'RKI-bestanden' zijn na een soort WOB vrijgegeven en geven aan dat de maatregelen politiek gedreven waren en niet wetenschappelijk gedreven. Als het in Duitsland zo ging, dan ging het hier net zo. Je zag immers ook dat landen elkaar volgden met maatregelen.
Als je eens goed de pagina's op maurice.nl leest, dan zie je dat hij echt cijfers heeft over bepaalde punten.
En als lezen te moeilijk is, dan kun je ook hier even naar kijken vanaf 9.10 minuten:
https://www.youtube.com/watch?v=4F6sHiEWK5U

Deze gegevens ontkennen is absoluut onjuist. Er zijn echt dingen die niet kloppen met corona. En ook wel dingen die wel kloppen, maar de maatregelen waren absoluut onjuist en vaccineren van jonge mensen zoals ik van nog geen 45 jaar was echt onnodig. En ik ben helaas dus slachtoffer geworden van behoorlijk extreme bijwerkingen.

Maurice heeft ook een mooi cijfermatig onderbouwd artikel geschreven over de apenpokken.
https://maurice.nl/2024/08/19/apenpokke ... n-de-data/

Dat is dus een virus waar wij totaal niet bang voor hoeven te zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:17

@Germie
Ik was 48 toen ik corona kreeg, nog niet gevaccineerd en heb long covid.
Ze veel mensen met mij, ken er meerdere van komt dan 30 jaar waarvan hun leven zo goed als over is.

Hoezo ben jij slachtoffer geworden van de bijwerkingen?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:47

Germie, waar haal jij vandaan dat er bans zijn uitgedeeld en dingen zijn gecensureerd op bokt? Een enorme bron van conflict op bokt in die tijd was juíst dat er gewoon nepnieuws gedeeld mocht worden, de mods grepen daar juist niet op in onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting'. Hele topics ging het daarover.