Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Maar de mond is toch niet dicht gefotoshopt? Op de rechterfoto lijkt de mond juist meer open dan links. Rechts is de bewerkte foto...
Overigens als ze het wel zouden doen snap ik het ook nog, 1 slechte foto en iemand wordt online afgemaakt door de toetsenbordridders.
MyWishMax schreef:Links is de bewerkte foto qua mond docht. Rechts is de originele maar wel extreem opgelicht door degene die het verschil wilde tonen. Mag niet en snap het nut er niet van. Maar ik zie ook niet wat er mis is met lippen van elkaar, dat doet elk paard wel eens zelfs zonder bit.
Maar juist het dicht maken met photoshop maakt het apart alsof het wel erg is.
Veronica2 schreef:Fika, ik dacht echt dat niemand geïnteresseerd zou zijn, maar jij kennelijk toch wel. Het is verstandig om altijd kritisch te blijven, ook bij FL en dergelijken.
Earth, kijk gewoon naar de proeven van dat paard en dan weet je wat waar is.
MyWishMax schreef:Het is niet eens mond open, maar alleen lippen van elkaar. De bewerkte is veel raarder, geen schuim en het klopt gewoon niet. Had dan meer schuim geshopt
Maar liever gewoon niks want er is niks mis mee. Dan kan je beter mensen uitleggen dat lippen van elkaar iets anders is als mond open.
c_alsemgeest schreef:MyWishMax schreef:Het is niet eens mond open, maar alleen lippen van elkaar. De bewerkte is veel raarder, geen schuim en het klopt gewoon niet. Had dan meer schuim geshopt
Maar liever gewoon niks want er is niks mis mee. Dan kan je beter mensen uitleggen dat lippen van elkaar iets anders is als mond open.
De bewerkte doet mij op een of andere manier denken aan deze meme:
[ Afbeelding ]
mce schreef:ga maar weer gewoon veulens bekijken van deze hengst voor dat ik een keuze maak, wat een truckendozen heb je nodig om een hengst te promoten, bizar
kun je zo'n hengst ook nog wel in het echt zien voordat je een keuze maakt?? Dan kun je zien of er haartranspalantaties nodig waren om de littekens/sporengaten te vervangen
het heeft allang niets meer de echte kwaliteiten van de hengst te maken, wat een volksverlakkerij is dit zeg
manubres schreef:Nog even over de intelligentie van paarden. Ik ben ervan overtuigd dat er sprake is van verschillen in intelligentie en gevoeligheid bij paarden, net als bij mensen. Uit onderzoek is gekomen dat 20% van de mensen hoogsensitief is en dat dit bij dieren hetzelfde percentage is. Ik denk zelf dat er ook paarden zijn die hoogbegaafd zijn.
De hoogsensitieve mensen en dieren hebben een gevoeliger zenuwstelsel waardoor ze meer waarnemen dan anderen. Hierdoor komt alles intenser binnen en raken ze sneller overprikkeld. Hoogsensitieve mensen en dieren staan meer 'aan' en scannen hun omgeving continu op mogelijk gevaar. Ze zijn gevoeliger voor angst en trauma (omdat alles intenser wordt ervaren).
Hoogsensitieve dieren zijn denk ik vaak de 'probleempaarden' die met veel gevoel en geduld behandeld moeten worden. Een slechte ervaring kan hen sneller een trauma opleveren. Het zijn denk ik de hoogsensitieve paarden die sneller als 'probleempaarden' worden gezien, net als hoogensitieve mensen vaak te horen krijgen: 'doe niet zo moeilijk' of 'stel je niet zo aan'.
c_alsemgeest schreef:manubres schreef:Nog even over de intelligentie van paarden. Ik ben ervan overtuigd dat er sprake is van verschillen in intelligentie en gevoeligheid bij paarden, net als bij mensen. Uit onderzoek is gekomen dat 20% van de mensen hoogsensitief is en dat dit bij dieren hetzelfde percentage is. Ik denk zelf dat er ook paarden zijn die hoogbegaafd zijn.
De hoogsensitieve mensen en dieren hebben een gevoeliger zenuwstelsel waardoor ze meer waarnemen dan anderen. Hierdoor komt alles intenser binnen en raken ze sneller overprikkeld. Hoogsensitieve mensen en dieren staan meer 'aan' en scannen hun omgeving continu op mogelijk gevaar. Ze zijn gevoeliger voor angst en trauma (omdat alles intenser wordt ervaren).
Hoogsensitieve dieren zijn denk ik vaak de 'probleempaarden' die met veel gevoel en geduld behandeld moeten worden. Een slechte ervaring kan hen sneller een trauma opleveren. Het zijn denk ik de hoogsensitieve paarden die sneller als 'probleempaarden' worden gezien, net als hoogensitieve mensen vaak te horen krijgen: 'doe niet zo moeilijk' of 'stel je niet zo aan'.
Zeker, en daarbij ook een stukje emotie regulatie. Bij mensen zie je ook dat er daar flinke verschillen in zitten als je kijkt naar bepaalde families of afkomst. Er zitten verschillen in de frontaalkwab waardoor bv agressie beter gereguleerd en afgevloeid kan worden dan bij anderen.
Zou zo maar kunnen dat bij paarden daar ook een verschil is tussen verschillende lijnen/rassen.
Elisa2 schreef:mce schreef:ga maar weer gewoon veulens bekijken van deze hengst voor dat ik een keuze maak, wat een truckendozen heb je nodig om een hengst te promoten, bizar
kun je zo'n hengst ook nog wel in het echt zien voordat je een keuze maakt?? Dan kun je zien of er haartranspalantaties nodig waren om de littekens/sporengaten te vervangen
het heeft allang niets meer de echte kwaliteiten van de hengst te maken, wat een volksverlakkerij is dit zeg
Ehm ja, deze hengst was gewoon van jongs af aan te volgen op de bezichtigingen, verrichtings onderzoek, hengstencompetitie, hengstenshows.. waarna de stallen altijd gewoon open zijn. Beest heeft nooit sporen gaten gehad..
Zou fijn zijn als iedereen eerst eens irl kijkt voordat ze een oordeel vormen.
manubres schreef:Nog even over de intelligentie van paarden. Ik ben ervan overtuigd dat er sprake is van verschillen in intelligentie en gevoeligheid bij paarden, net als bij mensen. Uit onderzoek is gekomen dat 20% van de mensen hoogsensitief is en dat dit bij dieren hetzelfde percentage is. Ik denk zelf dat er ook paarden zijn die hoogbegaafd zijn.