Steeds meer mensen tegen paardensport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Steeds meer mensen tegen paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:44

Maar de mond is toch niet dicht gefotoshopt? Op de rechterfoto lijkt de mond juist meer open dan links. Rechts is de bewerkte foto...

Overigens als ze het wel zouden doen snap ik het ook nog, 1 slechte foto en iemand wordt online afgemaakt door de toetsenbordridders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:45

Elisa2 schreef:
Maar de mond is toch niet dicht gefotoshopt? Op de rechterfoto lijkt de mond juist meer open dan links. Rechts is de bewerkte foto...

Overigens als ze het wel zouden doen snap ik het ook nog, 1 slechte foto en iemand wordt online afgemaakt door de toetsenbordridders.

Links is de bewekte foto...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:46

Dat kan ik me niet voorstellen..kijk maar naar de kleuren. Die zijn veel scherper op de rechterfoto.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:49

Links is de bewerkte foto qua mond dicht. Rechts is de originele maar wel extreem opgelicht door degene die het verschil wilde tonen. Doordat het dus niet het juiste bestand is maar een screenshot en zo extreem opgelicht is de foto en niet scherp en de kleuren afwijkend. Het hele bewerken van andermans foto mag niet en snap het nut er niet van, is ook zichtbaar zonder het oplichten. Maar ik zie ook niet wat er mis is met lippen van elkaar, dat doet elk paard wel eens zelfs zonder bit.

Maar juist het dicht maken met photoshop maakt het apart alsof het wel erg is.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 19-08-24 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:49

Elisa2 schreef:
Dat kan ik me niet voorstellen..kijk maar naar de kleuren. Die zijn veel scherper op de rechterfoto.

Links is gefotoshopt. Rechts is lichter gemaakt om de details beter te laten zien.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:50

MyWishMax schreef:
Links is de bewerkte foto qua mond docht. Rechts is de originele maar wel extreem opgelicht door degene die het verschil wilde tonen. Mag niet en snap het nut er niet van. Maar ik zie ook niet wat er mis is met lippen van elkaar, dat doet elk paard wel eens zelfs zonder bit.

Maar juist het dicht maken met photoshop maakt het apart alsof het wel erg is.

Nou dat. Ze hadden beter de originele foto kunnen houden. Dit helpt niet.

Overigens zijn ook de rondvliegende schuimspetters weggehaald en de zwarte vegen op t dekje e.d..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:51

Ah vandaar, bedankt voor de verduidelijking.

Nouja, ik begrijp het wel..mond open en iedereen begint gelijk te schreeuwen dat ze een dierenmishandelaar is. Je zou bijna niks meer online durven zetten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:54

In tegenstelling tot de backlash nu _O-.

Ik snap het niet. De originele foto was prima. De bewerkte foto niet. Dat is fishy, totaal geen schuim, rare donkere streep, totaal ongeloofwaardig zo slecht bewerkt :=.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:54

Vind de bewerkte foto er vooral vreemd uit zien eigenlijk :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:57

Het is niet eens mond open, maar alleen lippen van elkaar. De bewerkte is veel raarder, geen schuim en het klopt gewoon niet. Had dan meer schuim geshopt :')

Maar liever gewoon niks want er is niks mis mee. Dan kan je beter mensen uitleggen dat lippen van elkaar iets anders is als mond open.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:58

Veronica2 schreef:
Fika, ik dacht echt dat niemand geïnteresseerd zou zijn, maar jij kennelijk toch wel. Het is verstandig om altijd kritisch te blijven, ook bij FL en dergelijken.

Earth, kijk gewoon naar de proeven van dat paard en dan weet je wat waar is.

Ik zat te wachten op een antwoord, want het was al gevraagd

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:00

ga maar weer gewoon veulens bekijken van deze hengst voor dat ik een keuze maak, wat een truckendozen heb je nodig om een hengst te promoten, bizar

kun je zo'n hengst ook nog wel in het echt zien voordat je een keuze maakt?? Dan kun je zien of er haartranspalantaties nodig waren om de littekens/sporengaten te vervangen

het heeft allang niets meer de echte kwaliteiten van de hengst te maken, wat een volksverlakkerij is dit zeg
Laatst bijgewerkt door mce op 19-08-24 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:01

MyWishMax schreef:
Het is niet eens mond open, maar alleen lippen van elkaar. De bewerkte is veel raarder, geen schuim en het klopt gewoon niet. Had dan meer schuim geshopt :')

Maar liever gewoon niks want er is niks mis mee. Dan kan je beter mensen uitleggen dat lippen van elkaar iets anders is als mond open.

De bewerkte doet mij op een of andere manier denken aan deze meme:

Afbeelding

:+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:07

c_alsemgeest schreef:
MyWishMax schreef:

De bewerkte doet mij op een of andere manier denken aan deze meme:

[ Afbeelding ]

:+

Ja!!! _/-\o_ :')

De hengstenhouder heeft niks met dit bewerken te maken. Daar zal je nog steeds gewoon langs kunnen gaan als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent.
En haartransplantaties in een vacht? Serieus?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:35

mce schreef:
ga maar weer gewoon veulens bekijken van deze hengst voor dat ik een keuze maak, wat een truckendozen heb je nodig om een hengst te promoten, bizar

kun je zo'n hengst ook nog wel in het echt zien voordat je een keuze maakt?? Dan kun je zien of er haartranspalantaties nodig waren om de littekens/sporengaten te vervangen

het heeft allang niets meer de echte kwaliteiten van de hengst te maken, wat een volksverlakkerij is dit zeg

Ehm ja, deze hengst was gewoon van jongs af aan te volgen op de bezichtigingen, verrichtings onderzoek, hengstencompetitie, hengstenshows.. waarna de stallen altijd gewoon open zijn. Beest heeft nooit sporen gaten gehad..

Zou fijn zijn als iedereen eerst eens irl kijkt voordat ze een oordeel vormen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:46

Haartransplantaties? Ik neem aan dat dat een grap is :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:49

Hij gaat vaak op wedstrijd, zeker voor het fok seizoen doet hij ook regelmatig mee aan shows. Je kan deze hengst echt vaak genoeg irl zien.
Op meerdaagse ook de trainingsdagen, heb hem vaak in het echt gezien en nog nooit een spoorplek of iets wat er op lijkt gezien bij deze hengst.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:55

Nog even over de intelligentie van paarden. Ik ben ervan overtuigd dat er sprake is van verschillen in intelligentie en gevoeligheid bij paarden, net als bij mensen. Uit onderzoek is gekomen dat 20% van de mensen hoogsensitief is en dat dit bij dieren hetzelfde percentage is. Ik denk zelf dat er ook paarden zijn die hoogbegaafd zijn.

De hoogsensitieve mensen en dieren hebben een gevoeliger zenuwstelsel waardoor ze meer waarnemen dan anderen. Hierdoor komt alles intenser binnen en raken ze sneller overprikkeld. Hoogsensitieve mensen en dieren staan meer 'aan' en scannen hun omgeving continu op mogelijk gevaar. Ze zijn gevoeliger voor angst en trauma (omdat alles intenser wordt ervaren).

Hoogsensitieve dieren zijn denk ik vaak de 'probleempaarden' die met veel gevoel en geduld behandeld moeten worden. Een slechte ervaring kan hen sneller een trauma opleveren. Het zijn denk ik de hoogsensitieve paarden die sneller als 'probleempaarden' worden gezien, net als hoogensitieve mensen vaak te horen krijgen: 'doe niet zo moeilijk' of 'stel je niet zo aan'.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:06

manubres schreef:
Nog even over de intelligentie van paarden. Ik ben ervan overtuigd dat er sprake is van verschillen in intelligentie en gevoeligheid bij paarden, net als bij mensen. Uit onderzoek is gekomen dat 20% van de mensen hoogsensitief is en dat dit bij dieren hetzelfde percentage is. Ik denk zelf dat er ook paarden zijn die hoogbegaafd zijn.

De hoogsensitieve mensen en dieren hebben een gevoeliger zenuwstelsel waardoor ze meer waarnemen dan anderen. Hierdoor komt alles intenser binnen en raken ze sneller overprikkeld. Hoogsensitieve mensen en dieren staan meer 'aan' en scannen hun omgeving continu op mogelijk gevaar. Ze zijn gevoeliger voor angst en trauma (omdat alles intenser wordt ervaren).

Hoogsensitieve dieren zijn denk ik vaak de 'probleempaarden' die met veel gevoel en geduld behandeld moeten worden. Een slechte ervaring kan hen sneller een trauma opleveren. Het zijn denk ik de hoogsensitieve paarden die sneller als 'probleempaarden' worden gezien, net als hoogensitieve mensen vaak te horen krijgen: 'doe niet zo moeilijk' of 'stel je niet zo aan'.

Zeker, en daarbij ook een stukje emotie regulatie. Bij mensen zie je ook dat er daar flinke verschillen in zitten als je kijkt naar bepaalde families of afkomst. Er zitten verschillen in de frontaalkwab waardoor bv agressie beter gereguleerd en afgevloeid kan worden dan bij anderen.

Zou zo maar kunnen dat bij paarden daar ook een verschil is tussen verschillende lijnen/rassen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:10

c_alsemgeest schreef:
manubres schreef:

Zeker, en daarbij ook een stukje emotie regulatie. Bij mensen zie je ook dat er daar flinke verschillen in zitten als je kijkt naar bepaalde families of afkomst. Er zitten verschillen in de frontaalkwab waardoor bv agressie beter gereguleerd en afgevloeid kan worden dan bij anderen.

Zou zo maar kunnen dat bij paarden daar ook een verschil is tussen verschillende lijnen/rassen.

Nou zoals we deze doortrekken ken ik nog wel een aantal andere persoonlijkheden die we dan kunnen doortrekken naar paarden hoor.

Zo heb je ook mensen die liever lui dan moe zijn. Of mensen die heel graag extremen opzoeken, mensen die heel graag (alleen maar) werken etc etc etc.

Of bange mensen die je vooral heel voorzichtig aan moet pakken en niet te grote stappen mee moet zetten maar ook bange mensen die je af en toe juist even uit hun comfortzone moet schoppen waarna ze grote vooruitgang boeken.

En zo zijn er lichamen die stijf zijn en lichamen die zo soepel zijn dat ze moeiteloos de gekste bewegingen kunnen uitvoeren.

Voor mij is dat júist het punt met alle meningen en trainingen. Er zijn gewoon heel veel kleine en grote onderlinge verschillen. Niet in de basis behoeftes maar wel in heeeeel veel andere dingen.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 19-08-24 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:11

Het laten bewerken van actie fotos bij de wedstrijd fotograaf is ook heel normaal. Heb ik ook al eens laten doen. Mooie actie foto waar net de ogen dicht zijn of idd de mond net wat open is of in mijn geval er een hoed op mn hoofd geshopt moet worden omdat de mijne afgevlogen was....allemaal realiseerbaar.
Dan zie je pas hoe in eem seconde je een heel vreselijke foto kan hebben met dingen die je dus net juist niet wil zien maar die tijdens de actie dus ook haast niet waarneembaar waren omdat het zo snel ging.
Daarom zeggen al die fotos van open mondjes e.d mij ook eigenlijk niks.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:25

Elisa2 schreef:
mce schreef:

Ehm ja, deze hengst was gewoon van jongs af aan te volgen op de bezichtigingen, verrichtings onderzoek, hengstencompetitie, hengstenshows.. waarna de stallen altijd gewoon open zijn. Beest heeft nooit sporen gaten gehad..

Zou fijn zijn als iedereen eerst eens irl kijkt voordat ze een oordeel vormen.

klopt, volg ik ook allemaal, laat onverlet dat dat fotoshoppen foute info geeft, en dan ben ik steeds meer tegen de paardensport, niet de sport op zich wel de manier waarop we het denken te moeten/kunnen bedrijven
Laatst bijgewerkt door mce op 19-08-24 13:45, in het totaal 3 keer bewerkt

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:31

manubres schreef:

:j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:01

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:05