Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Mijn jonge jaren waren in de Flower-Power-periode en ik dacht toen nog dat love&peace de wereld zouden veroveren en verbeteren. En: Jesus Christ was Superstar en dat is hij voor mij nu nog.
Urbanus schreef:Lekker hip ook, op een vrouwonvriendelijke partij stemmen.
BigOne schreef:janderegelaa schreef:
Het is niet GL het is GL/PvDA. Feitelijk ook 2 kleine partijen. En in Europa heb je er helemaal niets aan want ze zitten in 2 verschillende fracties met echt wezenlijk andere standpunten.
Kom op Jan, de vier zetels van FvD naar PVV en dan komen ze wel aan zes a zeven. Voorlopig heeft 55% van de PVV kiezers die dat voor de binnenlandse verkiezingen op stemden niet gestemd. De coalitie is omgerekend naar Nederlandse zetels de voorsprong kwijt.
Zou dat komen door alle beloftes waar ze zich niet aan gehouden hebben?
https://nos.nl/l/2523459
BigOne schreef:Niet vrouwonvriendelijk? Jij leeft echt in het verkeerde decennium.
Paar dingen;
Zorg dat je dochters geen studie gaan doen waarbij ze later de baas kunnen worden over mannen.
Liever geen vrouwen op kieslijst.
En zo zijn er nog heel veel meer zaken. In de jaren 50 zouden er velen niet van opkijken maar ik hoop dat dit clubje in de komende decennia ook op natuurlijke wijze wordt geminimaliseerd.
Elisa2 schreef:Ik denk ook dat de hippies en hippie cultuur van toen niet meer te vergelijken is met wat er allemaal nu is. Toen was het vooral afzetten tegen het veelal conservatieve gedachtegoed. In de loop der jaren zijn er allemaal stromingen en partijen bij gekomen.
BigOne schreef:Jan, van de 31 zetels gaan er 20 naar pro Europese partijen. Ook al zitten sommigen daarvan aan de rechterkant, Wilders wil de eu van binnen uithollen en dan is hij nog wel meer nodig, maar misschien dat andere landen wel een flinke ruk over rechts gaan maken, zal me niet verbazen.
Maar voorlopig is de huidige coalitie hun steun aardig kwijt.
Grote VERLIEZER is de rechtse coalitie die vergeleken met 2eKamer verkiezingen duikelt van 56,3% naar 38,5%
8nnemiek schreef:janderegelaa schreef:Als je het aantal zetels telt die zijn behaald op rechts dan hebben die gelukkig wel ruim de overhand.
Normaal worden de VVD en D66 als linkse partijen bestempeld door extreemrechts, en als het goed uit komt zijn het ineens rechtse partijen
anjali schreef:Urbanus schreef:Lekker hip ook, op een vrouwonvriendelijke partij stemmen.
Geen last van! Ik vind de SGP helemaal niet vrouwonvriendelijk. Het is net wat je wilt he. Ik ben trouwens niet Gereformeerd maar R.K. ,echter die leveren geen krachtige gelovige partij meer. R.K. is iets vrijer maar ik heb nergens last van nu hoor. Jij @Urbanus stemt D66 zei je. Tja dan heb je uiteraard niets met de SGP. Moet iedereen zelf weten toch.
prompter schreef:Ik vind FvD en SGP elkaar niet veel ontlopen qua vrouw(on)vriendelijkheid eigenlijk
janderegelaa schreef:Dus rechtse coalitie op verlies...zeker niet. Als er nu verkiezingen zouden komen dan hebben ze NSC niet eens nodig en wordt Wilders gewoon premier.