Janneke2 schreef:carola schreef:Beseffen de paardenmensen hier wel dat de paarden ook onder de stikstof wet vallen? En dat vrijwel alle pensionstallen niet genoeg land hebben om hun paardenmest op eigen land uit te rijden? En dat pensionstallen dus mest moeten afvoeren.
Juist dat mest afvoeren word gigantisch duur / onbetaalbaar door de stikstof wet zoals de linkse partijen het willen. Drie keer raden wie dat gaat betalen.... Níet de pensionstal-eigenaar uiteraard, die gaat dat wel weer door berekenen aan de klanten!
Mij ontgaat van alles.
1) Er is regelmatig gesproken op bokt over stikstofreductie etc en de paarden.
Dus ja, dat weten de meeste bokkers wel.
.... paarden hebben een totaal ander spijsverteringskanaal dan koeien (één piepklein maagje ipv vier magen) en stoten nauwelijks stikstof uit.
2) Mest afvoeren: doorgaans is stalmest welkom bij rozenkwekers en champignonboeren.
De natuurlijke loop der dingen.
Waarom denk jij dat het gigantisch duur gaat worden...?
(Daar geef je verder geen argumenten voor. "Dat de linkse partijen dat willen" is angst- of kolderpraat.)
En als ik als grootmoeder wil dat ook mijn kleinkinderen op mijn leeftijd plezier in het zadel kunnen hebben,
dan heb ik ALLE redenen om voor het milieu te stemmen.
(De klimaatverandering gaat hard, zoals ik als oma dagelijks zelf kan zien. Willen we de gevolgen binnen de perken kunnen houden is het opschieten geblazen...!!!)
Stel u dat dit punt dat paardenmest uitrijden duurder wordt waar is.
Dan neem ik ook in overweging datonder rechtse partijen de boodschappen, belasting op arbeid, woonlasten, openbaar vervoer de laatste jaren enorm veel duurder geworden zijn. Tja, hoe zit het dan onder aan de streep?