Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janouk schreef:Bedankt voor de info. Niet allemaal even gemakkelijk te lezen als leek.
Maar het bevestigt veel uit de praktijk. Voor de overlevers geen mooi vooruitzicht door de restschade.
Zijn er overlevers zonder restschade in de praktijk?
Relaxed schreef:Helaas nu bij mijn ouders in het dorp ook de eerste gevallen bekend, mijn vader heeft 40/50 schapen, dus die knijpt hem
Rizette schreef:janouk schreef:Bedankt voor de info. Niet allemaal even gemakkelijk te lezen als leek.
Maar het bevestigt veel uit de praktijk. Voor de overlevers geen mooi vooruitzicht door de restschade.
Zijn er overlevers zonder restschade in de praktijk?
Ik heb het webinar live gevolgd en de vraag gesteld hoe je kunt zien dat een schaap niet meer zal herstellen en wanneer je in moet laten slapen. Dat werd idd gezegd over de restschade maar dan moe je wel weten wanneer het zover is. Als het goed is worden alle vragen nog beantwoord.
Winged schreef:Relaxed schreef:Helaas nu bij mijn ouders in het dorp ook de eerste gevallen bekend, mijn vader heeft 40/50 schapen, dus die knijpt hem
Zelfde hier, alleen dan met zus. Gevallen in Beilen en zij wonen daar in een straal van 5k vandaan. De schapen die binnen kunnen staan binnen. Een aantal passen er niet bij dus die staan op de vlakte met zoveel mogelijk wind.
Eas_Mon schreef:Schaapje krijgt inderdaad ook sinds gisteren elke dag een prik tegen de pijn met ontstekingsremmer.
Ik lees eerder in de berichten dat iemand drie dagen lang 2x een tablet van hooikoorts geeft. Hierdoor lijkt de kop niet op te zwellen.. het schaap zou ook eerder zelf gaan eten. hebben meerdere dit gedaan met hetzelfde resultaat?
Rizette schreef:Kendra schreef:Hier ook de eerste schapen ziek . We hadden alle ooien al een tijdje binnen maar mocht helaas niet baten.
Och wat naar, dus ook als je ze al een poos opgestald hebt. Denk je dat ze voordien al buiten besmet waren?
mysa schreef:War ik las dat het soort knutten dat nu blauwtong verspreidt, een ander soort is dan de knutten die zich in natte gebieden ophouden. Hier ook gedeeld, dacht ik.