Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:45

storrum schreef:
Blue_Eyes schreef:
Zeg dat nog eens, maar dan langzaam? En realiseer je dan even dat je dat soort dingen dan niet meer kunt zeggen zonder in een Siberisch werkkamp gepropt te worden?

Huh? Wat kan ik dan niet meer zeggen? Dat ik het niet erg vind om russisch te leren en dat er in Rusland mensen wonen die gelukkig en tevreden zijn?

https://www.youtube.com/watch?v=sZdnbAIn2cI

En lees ook in de comments hoe "vreselijk" het is in Rusland.

Natuurlijk, en daarom zijn er afgelopen maanden ruim een miljoen Russen Rusland uitgevlucht :j >;)

Heb je eigenlijk zelf het filmpje wel bekeken? Dat gaat over of je als tourist veilig bent in Rusland, niet of het veilig is om er te wonen. En als ik het filmpje kijk krijg ik niet direct een warm en comfy gevoel :brr:

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:50

irmaz schreef:
elnienjo schreef:

Dat Biden, enigzins fragiel lijkt te zijn, is een gegeven. Maar Elnienjo ik twijfel voor geen seconde aan zijn geestelijke gezondheid. Elnienjo, dat jij voor Trump bent en daarmee voor het weggeven van Landen aan Rusland is zondermeer duidelijk.

Ik ben niet voor Trump maar toen hij nog president was was er geen oorlog. Hij leek minder provocerend richting Rusland, China en Korea.

En ik denk dat juist door de enorme instabiliteit van Trump zijn logica en reacties er landen het idee hebben gekregen dat het wel kan om andere landen binnen te vallen, als je maar een lekker klinkende slogan hebt. Het is nooit zo dat een land van ineens besluit om een oorlog (of speciale miliaire operatie :roll: ) te beginnen en de volgende dag ten strijde trekt.

Dus: Wanneer de idioot Trump niet aan de macht was gekomen in de VS dan was er zeer waarschijnlijk nu geen oorlog in Ukraïne geweest.

Bijzonder. Hoevaak is Amerika zelf geen land binnengevallen? Alleen juist niet tijdens Trump. Maar toch krijgt Trump de schuld?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:51

storrum schreef:
Ik vind Russisch leren minder erg dan weggevaagd worden door een kernbom. We hebben hier regelmatig workawayers gehad uit Rusland en die leefden daar ook gewoon gelukkig en tevree.

Je hebt werkelijk geen idee hè? Weet je hoeveel mensen, keurige politici maar van de oppositie, en bijvoorbeeld journalisten daar zijn vermoord omdat ze dingen zeiden die het regime onwelvallig waren?

En voor wat betreft Russisch leren: ik hoop dan maar dat je een flinke talenknobbel hebt. Die heb ik wel en 't viel mij niet mee.

storrum

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:59

Dus jullie worden allemaal liever weggevaagd door een kernbom?
Daar ging het in eerste instantie over.
Wij kunnen aan die oorlog die gaande is weinig doen denk ik. En als ik dan moet kiezen... wil ik best russisch worden.
Gewoon een huisje, een stukje grond, wat dieren, ik bemoei me verder nergens mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:14

storrum schreef:
Wij kunnen aan die oorlog die gaande is weinig doen denk ik. En als ik dan moet kiezen... wil ik best russisch worden.
Gewoon een huisje, een stukje grond, wat dieren, ik bemoei me verder nergens mee.

Ik ben liever dood dan dat ik de vrijheid die ik nu heb, in moet leveren.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:17

_San87_ schreef:
storrum schreef:

Ik dus niet :)

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:19

San 87, mijn idee.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:34

storrum schreef:

Zullen we on topic weer gaan en het hebben over Oekraïne en de oorlog veroorzaakt door de Russen.

Als de bom valt , dan valt hij maar. Elk gespeculeer heeft geen zin want dan is het gelijk voor heel veel mensen over en uit. Dat is de reden dat hij niet zal gaan vallen.

Wel kleinere smerige bommen kunnen gegooid worden iets dat ook al volop gebeurt in Oekraïne en veel dood en ellende veroorzaakt.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 18:36

Helemaal gelijk Pien :j

Toch nog even wat beeldvorming voor de mensen die denken dat het prima is om Rus te worden, dit ondersteun je dan:
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 18:47

storrum schreef:
_San87_ schreef:

Ik dus niet :)

Dat mag. Al vraag ik me af hoe blij je als Westerse gaat zijn in land als Rusland.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 19:12

storrum schreef:

Dit betekent dat jij bereid bent iedere potentaat die jou bedreigd met de dood te geven wat hij wil...?
Ik ben blij dat er altijd mensen geweest zijn met meer ruggengraat....

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 19:14

irmaz schreef:
Helemaal gelijk Pien :j

Toch nog even wat beeldvorming voor de mensen die denken dat het prima is om Rus te worden, dit ondersteun je dan:
[ Afbeelding ]

Die kun je voor ieder land maken wat militair actief is in het buitenland. In Afghanistan, Irak, Syrië en Srebrenica zijn vast ook plekken en gemeenschappen die in puin lagen nadat/doordat de Nederlanders daar 'vrede kwamen stichten'.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 19:19

irmaz schreef:
Toch nog even wat beeldvorming voor de mensen die denken dat het prima is om Rus te worden,

Waarom hak je nog steeds op de verkeerde boom in?
Gaat én off topic en is gewoon 8)7 over een opmerking liever geen atoombom op het hoofd.

Het hele gedoe van landen, naties is één grote verlakkerij over wie de sheeple binnen de grenzen mag exploiteren waarbij de ene veehoudersclub wat meer weidegang toestaat dan de ander.

Kijk en dát gaat nu exáct over deze oorlog: Landjepik om de opbrengst van het exploiteren.

De oekraïeners hebben begrijpelijkerwijze bezwaar tegen annexering door een slechte boer want dat is minder weidegang en minder plezier van hun eigen landsopbrengst.
Ze verdedigen zichzelf met wapens welke de VS hen graag levert in ruil voor .... juist rechten en opbrengst; een hypotheek op henzelf.

Vette po@p allemaal -O-

p.s. @Kuggur, ik ben bepaald geen watje doch ik geef mijn geld en autosleutels aan iemand met een pistool. Dat is niet ´liever´ maar gezond verstand.
Als je de opmerking mbt bom of russisch niet in dat licht kan lezen, wel, jammer dan, maar moeten jullie daar zo persoonlijk vals over doen?!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 19:20

oomens schreef:
Die kun je voor ieder land maken wat militair actief is in het buitenland. In Afghanistan, Irak, Syrië en Srebrenica zijn vast ook plekken en gemeenschappen die in puin lagen nadat/doordat de Nederlanders daar 'vrede kwamen stichten'.

´Politionele acties´ NL in Indonesië :x

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 19:38

Huertecilla schreef:
oomens schreef:

Politionele acties NL in Indonesië :x

Daar kwamen we geen vrede stichten, dat was gewoon gewapenderhand terugveroveren van wat we ons rechtmatig bezit vonden, maar waarover we door inmenging van buiten (Japan) een tijdje geen directe controle hadden kunnen uitoefenen. Eigenlijk precies wat een ander land nu doet met onder Gorbatsjov (tijdelijk?) kwijtgeraakt grondgebied, al mag je dat laatste geloof ik niet zo noemen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 19:53

Huertecilla schreef:
irmaz schreef:
Toch nog even wat beeldvorming voor de mensen die denken dat het prima is om Rus te worden,

Gaat én off topic en is gewoon 8)7 over een opmerking liever geen atoombom op het hoofd.

Het hele gedoe van landen, naties is één grote verlakkerij over wie de sheeple binnen de grenzen mag exploiteren waarbij de ene veehoudersclub wat meer weidegang toestaat dan de ander.

Kijk en dát gaat nu exáct over deze oorlog: Landjepik om de opbrengst van het exploiteren.

De oekraïeners hebben begrijpelijkerwijze bezwaar tegen annexering door een slechte boer want dat is minder weidegang en minder plezier van hun eigen landsopbrengst.
Ze verdedigen zichzelf met wapens welke de VS hen graag levert in ruil voor .... juist rechten en opbrengst; een hypotheek op henzelf.

Vette po@p allemaal -O-

p.s. @Kuggur, ik ben bepaald geen watje doch ik geef mijn geld en autosleutels aan iemand met een pistool. Dat is niet ´liever´ maar gezond verstand.
Als je de opmerking mbt bom of russisch niet in dat licht kan lezen, wel, jammer dan, maar moeten jullie daar zo persoonlijk vals over doen?!

Mijn geld en auto sleutels geef ik ook af. Mijn vrijheid niet en daar ging het hier om. Voor de rest van je bericht.. doe even normaal drama queen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 20:05

oomens schreef:
Daar kwamen we geen vrede stichten, dat was gewoon gewapenderhand terugveroveren van wat we ons rechtmatig bezit vonden, maar waarover we door inmenging van buiten (Japan) een tijdje geen directe controle hadden kunnen uitoefenen. Eigenlijk precies wat een ander land nu doet met onder Gorbatsjov (tijdelijk?) kwijtgeraakt grondgebied, al mag je dat laatste geloof ik niet zo noemen.

Píng! :)*

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 20:12

Maar die fouten zijn gelukkig (eindelijk) erkend. Je kunt niet blijven zeggen dat iemand zijn mond moet houden omdat zijn voorouders fout zijn geweest.
En dan nog: wat is je ijkpunt? Hoever wil je terug in de geschiedenis?
Ooit is Rusland gesticht vanuit Oekraïne. En daarna werden het twee Staten. Totdat Catarina Oekraïne gewapenderhand inlijfde bij Rusland.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 20:20

mysa schreef:

Daar verschillen de meningen over. Als daar een eenduidig antwoord op zou zijn, dan zouden er maar weinig oorlogen zijn.
In sommige situaties is het blijkbaar heel normaal om uit te gaan van een situatie die al meerdere millennia niet meer actueel is (Israël), in andere gevallen is de status van slechts een paar jaar eerder hetgene waarnaar iedereen verlangt. Of waartegen men strijdt.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 20:22

oomens schreef:
mysa schreef:

Daar verschillen de meningen over. Als daar een eenduidig antwoord op zou zijn, dan zouden er maar weinig oorlogen zijn.
In sommige situaties is het blijkbaar heel normaal om uit te gaan van een situatie die al meerdere millennia niet meer actueel is (Israël), in andere gevallen is de status van slechts een paar jaar eerder hetgene waarnaar iedereen verlangt. Of waartegen men strijdt.

Op het moment dat je in 1991 met alle partijen daar een verdrag over sluit is het in ieder geval klaar.. behalve als je wat dictatoriale neigingen hebt..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 21:13

Huertecilla schreef:
irmaz schreef:

Vette po@p allemaal -O-

Het is precies Animal farm. Orwell was een briljant schrijver.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 21:49

oomens schreef:
mysa schreef:

martichr schreef:
Op het moment dat je in 1991 met alle partijen daar een verdrag over sluit is het in ieder geval klaar.. behalve als je wat dictatoriale neigingen hebt..

Sterker nog, in 1994 is er nog een verdrag tussen Ukraïne, de VS en Rusland getekend wat specifiek ging over de waarborging van de soevereiniteit van Ukraïne zoals het op dat moment bestond.
Er is dus geen enkele discussie of vergissing over de landsgrenzen van Ukraine mogelijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 21:50

https://mobile.twitter.com/Isa_Yusibov/ ... 3355215872

Bevestigd door de bronnen in het leger:

Citaat:
Whoa, een drone aanval op een militaire luchtbasis Shaykovka, 300 km van Moskou. 2 RU supersonische bommenwerpers zouden zjin uitgeschakeld. Gouverneur van Kaluga bevestigt drone aanval maar zegt dat er niks is beschadigd. De basis werd gebruikt voor luchtaanval op Azovstal bijv.

:oo

Kyviv zou het bevestigd hebben.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 21:52

Huertecilla schreef:
irmaz schreef:

Vette po@p allemaal -O-

Ik hak helemaal niet op de verkeerde boom in. Dat jij door de bomen het bos niet meer kunt zien is niet mijn probleem. :evaw:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 21:57

En iets ouders nieuws volgens de Kyviv independent

https://mobile.twitter.com/KyivIndepend ... 3168749568

Ik vertaal
Citaat:
Poetin vertelt ministers niet meer over zijn plannen, krijgt kritiek in innerlijke kringen.

Vladimir Poetin overlegt niet meer met ministers en informeert hen niet meer over zijn plannen, meldt het Russische persbureau Meduza, dat zich beroept op ongenoemde bronnen dicht bij het Kremlin en de regering.

De geruchten dat het rommelt binnen het Kremlin worden sterker en sterker!