Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:17

Sizzle schreef:
prompter schreef:
In Ter Apel horen ze ook maar een paar dagen te blijven, het is puur een aanmeldcentrum en daarna moeten ze door naar een andere opvang. Onder normale omstandigheden is het dus geen doen om daar een rooster op te stellen.

En daarom slaat het dus ook nergens op om die vluchtelingen daar de schuld van te geven.
Het is een chaos door wanbeleid.

Er moet van alles beter. Ik zou ook graag zien dat bijv. krimineel gedrag meteen tot een retour zou leiden.

Maar dat alles op 1 hoop vegen en hullie zijn schuld is niet OK. Er komen ook mensen binnen die hebben moeten toezien hoe hun partner gestenigd werd en zelf nog maar net ontkomen zijn omdat ze bijv. homo zijn.

en zelfs dit vind ik ingewikkeld.
Ik heb een klasgenootje gehad die uit Afghanistan kwam en daar echt traumatische dingen had gezien. En die jongen had echt een steekje los, ik kan het niet anders zeggen. Lieve jongen, super intelligent, maar soms deed hij echt hele rare dingen. Ik kan me nog herinneren dat hij ooit een dode vogel in de pennenzak van een klasgenoot heeft gedaan. Dat was een "grapje". Needless to say dat die jongen totaal over de zeik was toen hij zijn pennenzak open deed.
Dit gaat over een kind van 11. Ik kan me zo voorstellen dat er bij een volwassenen andere kronkels spelen. Moet zo iemand dan terug? Of heeft hij juist hulp nodig hier als hij gekke dingen doet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:19

Die hulp is er niet, de ggd is al 10 jaar overbelast.
Dan is loslaten in een vreemde maatschappij die je nog niet kent ook geen oplossing.
Als je zulke (vooral volwassen) gevallen oprecht wil helpen moet je daar eerst voorzieningen voor maken.
Met kinderen kun je daar nog weer anders mee omgaan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:22

Sizzle schreef:
Dan is loslaten in een vreemde maatschappij die je nog niet kent ook geen oplossing.
Als je zulke (vooral volwassen) gevallen oprecht wil helpen moet je daar eerst voorzieningen voor maken.

ook eens. Maar terugsturen is het andere uiterste. Daarom, ik vind het ingewikkeld en heb er geen oplossing voor. Hier houden met de huidige voorzieningen, niet oke. Terugsturen en aan hun lot overlaten, ook niet oke. Het is gewoon een puinhoop, ik ben blij dat ik er geen verantwoordelijkheid voor hoef te dragen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 09:23

secricible schreef:
Sizzle schreef:

In Ter Apel horen ze ook maar een paar dagen te blijven, het is puur een aanmeldcentrum en daarna moeten ze door naar een andere opvang. Onder normale omstandigheden is het dus geen doen om daar een rooster op te stellen.

En daarom slaat het dus ook nergens op om die vluchtelingen daar de schuld van te geven.
Het is een chaos door wanbeleid.

Er moet van alles beter. Ik zou ook graag zien dat bijv. krimineel gedrag meteen tot een retour zou leiden.

Maar dat alles op 1 hoop vegen en hullie zijn schuld is niet OK. Er komen ook mensen binnen die hebben moeten toezien hoe hun partner gestenigd werd en zelf nog maar net ontkomen zijn omdat ze bijv. homo zijn.

en zelfs dit vind ik ingewikkeld.
Ik heb een klasgenootje gehad die uit Afghanistan kwam en daar echt traumatische dingen had gezien. En die jongen had echt een steekje los, ik kan het niet anders zeggen. Lieve jongen, super intelligent, maar soms deed hij echt hele rare dingen. Ik kan me nog herinneren dat hij ooit een dode vogel in de pennenzak van een klasgenoot heeft gedaan. Dat was een "grapje". Needless to say dat die jongen totaal over de zeik was toen hij zijn pennenzak open deed.
Dit gaat over een kind van 11. Ik kan me zo voorstellen dat er bij een volwassenen andere kronkels spelen. Moet zo iemand dan terug? Of heeft hij juist hulp nodig hier als hij gekke dingen doet.

Maar dan importeer je dus mensen die levensgevaarlijke risico's mee nemen voor de bevolking. We hebben hier al niet genoeg GGZ en we willen ons land toch veilig houden en niet op elke hoek van de straat risico lopen om neergestoken te worden? Of dat nu door trauma komt of door achtergrond.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:26

..laat maar
Laatst bijgewerkt door Echwel op 01-09-22 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 09:26

Sizzle schreef:

Een gesloten inrichting in het buitenland. Heb wel eens een bericht gezien dat in Saoudi Arabië een compleet vluchtelingenkamp met elektra en airco leeg staat terwijl daar een miljoen mensen in kunnen. En daar heb je het voordeel van overeenkomstige cultuur/religie.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:27

ja want alle vluchtelingen hebben dezelfde cultuur en religie als in Saoudi Arabië :j De "zij zijn niet wij-cultuur". Echt, alsof een tentenkamp met airco voldoende is om een gesloten inrichting te maken voor getraumatiseerde mensen.
Misschien moeten we alle PG-bewoners en psychiatrische patienten hier ook gewoon in een tentenkamp met airco stoppen, dan zijn hun problemen ook opgelost.
Laatst bijgewerkt door secricible op 01-09-22 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 09:28

secricible schreef:
ja want alle vluchtelingen hebben dezelfde cultuur en religie als in Saoudi Arabië :j De "zij zijn niet wij-cultuur".

Het is toch voor een groot deel islamitisch wat naar hier komt. Dan nemen wij in Europa de christenen wel op. Christenen uit Iran integreren hier doorgaans prima.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 01-09-22 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:29

Iemand uit een Katholieke regio uit Afrika heeft bepaald niet dezelfe cultuur als het midden oosten.
Een homo heeft daar ook niets te zoeken, en al zeker geen ongehuwde vrouw met een kind.
Niet steeds alles op 1 hoop gooien.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:29

secricible schreef:
ja want alle vluchtelingen hebben dezelfde cultuur en religie als in Saoudi Arabië :j De "zij zijn niet wij-cultuur".

Meis laat maar, tegen zoveel bitterheid kun je niet op

prompter

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:33

Mijn schoonvader is tig jaar geleden hier naar toe gekomen uit Syrië, hij was Christen en Syrië veranderde van Engels protectoraat naar een islamitisch land. Ik ben blij dat er toen niemand heeft gezegd "terug sturen!"

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:35

elnienjo schreef:
secricible schreef:

Het is toch voor een groot deel islamitisch wat naar hier komt. Dan nemen wij in Europa de christenen wel op. Christenen uit Iran integreren hier doorgaans prima.

En de zware christelijke homo-haters mogen wel blijven? Of moeten die dan ook weer naar een ander land? Of hebben we daar ook een gesloten inrichting voor?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:37

Procentueel zijn de meesten toch islamitisch?
Overigens, met islamitisch an sich is toch niet zoveel mis?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 09:38

secricible schreef:
elnienjo schreef:

En de zware christelijke homo-haters mogen wel blijven? Of moeten die dan ook weer naar een ander land? Of hebben we daar ook een gesloten inrichting voor?

Homohaat wordt door mijn homovrienden meer ervaren door moslims. Ze zijn van Amsterdam nu naar een christelijke dorp in Limburg verhuisd en daar voelen ze zich weer veilig.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:41

Dat was niet wat ik zei Elnienjo. De islamieten hadden we toch al naar een gesloten inrichting in Saoedi arabie gestuurd? Met airco en elektra!

@Cer: volgens onderzoek niet. Wel onderzoek uit 2017. Ik kan niks nieuwere vinden:
Citaat:
Wat waarschijnlijk ook een rol speelt is dat, anders dan vaak gedacht, de meeste migranten in Nederland geen moslim zijn. De bevolking is de afgelopen tien jaar gegroeid met ongeveer 600.000 eerste en tweede generatie migranten, voor een groot deel Polen, Marokkanen, Turken en Chinezen. Daarvan is ongeveer een derde moslim, als je uitgaat van de schatting van 200.000 moslims.

De groep niet-moslimmigranten groeit dus sneller dan de groep moslimmigranten. Terwijl de groep niet-moslimmigranten volgens deze berekening groeide met ongeveer 25 procent in de afgelopen tien jaar, groeide het aantal moslimmigranten met ongeveer 15 procent.

https://nos.nl/artikel/2163084-het-aant ... et-hoeveel

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:45

Ik had gezocht op vluchtelingen:
https://www.unhcr.org/nl/wie-we-zijn/ci ... e%20(69%25),Afghanistan%20(2%2C7%20miljoen)

De meesten uit "De meeste mensen die in 2021 asiel aanvroegen komen uit Syrië (14.904 mensen), Afghanistan (3.425) en Turkije (3.215)."
En dan de verdeling van het geloof in die landen, daar zijn kaartjes van

Migranten zijn toch ook 'gewone' migranten, arbeidsmigranten etc? Zitten die ook in AZC's ? nee toch?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:50

Maar iemand asiel aanvraagt krijgt mag niet altijd blijven. Omdat het ging over integreren ging ik uit van migranten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:57

secricible schreef:
Maar iemand asiel aanvraagt krijgt mag niet altijd blijven. Omdat het ging over integreren ging ik uit van migranten

Ohh zo, ja dat kan dan verschillen inderdaad

Qua integreren en tolerantie, als je internet / de socials mag geloven is er bijna niemand meer tolerant, de Karen's en de Dirk's ook niet.. dus sja..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:09

elnienjo schreef:
De koning heeft blijkbaar een pr-momentje gehad in Ter Apel. Schofterig en complete minachting naar de bevolking van Ter Apel die al jaren geterroriseerd wordt. Ook schofterig naar alle Nederlanders die de energie niet meer kunnen betalen. Waarom doen ze in Nederland toch zo hun best om de aanzuigende werking toe te laten nemen?

En dat is de schuld van de koning? Die is maar ceremonieel hè.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:09

Sizzle schreef:
Met kinderen kun je daar no
g weer anders mee omgaan.

Mee eens, mensen hebben hulp nodig
maar dan moet je er wel voor zorgen dat de zaken in eerste instantie al goed geregeld zijn. Zolang dat niet het geval is wordt de samenleving alleen maar nog onveiliger gemaakt en daarbij wordt de vraag om psychische hulp alleen maar nog groter.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:49

elnienjo schreef:
De koning heeft blijkbaar een pr-momentje gehad in Ter Apel. Schofterig en complete minachting naar de bevolking van Ter Apel die al jaren geterroriseerd wordt. Ook schofterig naar alle Nederlanders die de energie niet meer kunnen betalen. Waarom doen ze in Nederland toch zo hun best om de aanzuigende werking toe te laten nemen?

Die man is de titel koning niet waard!!!
Kost alleen maar geld en ze doen voor de burgers van nederland helemaal niets.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 13:04

loriene schreef:
elnienjo schreef:

Die man is de titel koning niet waard!!!
Kost alleen maar geld en ze doen voor de burgers van nederland helemaal niets.

Inderdaad. Hij heeft zó z'n prioriteiten niet op orde. Het ontbreekt hem aan een moreel kompas dat hij zich hiervoor leent. Zit hij zo onder de plak bij Rutte & Kaag? Moest hij op deze manier z'n verhoging van uitkering op prinsjesdag veilig stellen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:06

Misschien kunnen jullie beter een eigen topic maken onder zo'n titel dat weldenkende mensen er uit wegblijven.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:11

BigOne schreef:
Misschien kunnen jullie beter een eigen topic maken onder zo'n titel dat weldenkende mensen er uit wegblijven.

Helemaal eens.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:12

BigOne schreef:

Dit is al hun eigen topic :o

Citaat:
Inderdaad. Hij heeft zó z'n prioriteiten niet op orde. Het ontbreekt hem aan een moreel kompas dat hij zich hiervoor leent. Zit hij zo onder de plak bij Rutte & Kaag? Moest hij op deze manier z'n verhoging van uitkering op prinsjesdag veilig stellen?

Misschien moet je je ff inlezen in het koninklijk huis?