Sizzle schreef:prompter schreef:In Ter Apel horen ze ook maar een paar dagen te blijven, het is puur een aanmeldcentrum en daarna moeten ze door naar een andere opvang. Onder normale omstandigheden is het dus geen doen om daar een rooster op te stellen.
En daarom slaat het dus ook nergens op om die vluchtelingen daar de schuld van te geven.
Het is een chaos door wanbeleid.
Er moet van alles beter. Ik zou ook graag zien dat bijv. krimineel gedrag meteen tot een retour zou leiden.
Maar dat alles op 1 hoop vegen en hullie zijn schuld is niet OK. Er komen ook mensen binnen die hebben moeten toezien hoe hun partner gestenigd werd en zelf nog maar net ontkomen zijn omdat ze bijv. homo zijn.
en zelfs dit vind ik ingewikkeld.
Ik heb een klasgenootje gehad die uit Afghanistan kwam en daar echt traumatische dingen had gezien. En die jongen had echt een steekje los, ik kan het niet anders zeggen. Lieve jongen, super intelligent, maar soms deed hij echt hele rare dingen. Ik kan me nog herinneren dat hij ooit een dode vogel in de pennenzak van een klasgenoot heeft gedaan. Dat was een "grapje". Needless to say dat die jongen totaal over de zeik was toen hij zijn pennenzak open deed.
Dit gaat over een kind van 11. Ik kan me zo voorstellen dat er bij een volwassenen andere kronkels spelen. Moet zo iemand dan terug? Of heeft hij juist hulp nodig hier als hij gekke dingen doet.