sanne83 schreef:Ik ken meerdere mensen die door een medische afwijking op een 20 weken echo moesten afbreken. Deze zijn allemaal op zo’n 23,5 week ingeleid en gewoon bevallen. Dus waarom zou je in vredesnaam het kind in stukken snijden? Volgens mij zijn dit broodje aap verhalen. Niet dat het verder uitmaakt als het kind al dood is, dat wordt bij koeien wel vaker gedaan, als je de dode foetus er niet uitkrijgt. Daar moet je bij een koe alleen echt flink voor zagen, dus ik zie niet echt in hoe ze dat bij mensen zouden doen?
Maar goed, als het echt waar is, dan betekent dat dus actieve euthanasie. Ik snap niet waarom dat dan niet onder andere wetgeving valt? Dat is echt iets heel anders naar mijn idee.
Ik heb even een foto gepost. Ik herhaal, ik ben bij een late abortus geweest en de foetus wordt in stukken geknipt.
Ik kan er niks anders van maken, sorry.
IMANDRA schreef:In die situatie inderdaad wel, dus dat kan idd het verschil zijn

. Al lijkt het me dat ze bij een abortus voor een ongewenst kind ook kiezen voor de minst risicovolle ingreep voor de moeder en dus eerst met het medicijn proberen? Misschien is dat ook iets wat in de afgelopen 10 jaar is ontdekt, dat het medicijn veiliger is dan currettage?
Een zwangerschapsafbreking is anders dan een abortus.
Hierbij de link:
https://www.bloemenhove.nl/abortus/abor ... -22-weken/
Toevoeging:
Voor een zwangerschapsafbreking ga je ook niet naar een abortuskliniek.
Toevoeging 2: curettage is tot 12 weken.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 27-06-22 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt