fransje23 schreef:Mindim schreef:Heel gemakkelijk, je kunt goede punten hebben, maar als je mensen met een andere mening weg zet als simplistisch, primitief, middeleeuws, je ze nog net niet dom noemt en veel op de man speelt, mensen onder ontwikkeld noemt, dan win je geen punten en dat zijn nog maar een aantal neerbuigende opmerkingen. Dat je vermoorde kindslachtoffers ziet als "het hoort erbij, das het leven", maar daar mag je een dader een kans om terug te keren in de maatschappij niet om beletten, werkt ook niet in haar voordeel.
Ik heb nog eens terug gelezen, overigens niet alles, maar zie het eerste deel van je beschuldigingen niet.
Wat betreft het laatste deel, moord,hoe vreselijk ook, hoort bij het leven. Het komt overal ter wereld voor en is van alle tijden.
Waarom denk jij dat het niet zo is?
Ten eerste zijn het geen beschuldigingen, ik noem enkel wat ze gezegd heeft en wat misschien tegen het verkeerde been is. Maar voor je denkt dat ik maar wat zeg, zal ik het hier quoten:
Citaat:
Er wordt toch wel behoorlijk simplistisch gedacht door de meesten in dit topic.
Citaat:
Ben je dermate emotioneel betrokken bij dit onderwerp dat je niet anders dan door een zwarte bril kunt antwoorden?
Citaat:
Het lijkt wel of de helft van de mensen in dit topic erg onderontwikkeld is, en liever in de middeleeuwen zou willen leven.
Citaat:
Ja hoor

Erg veel primitieve antwoorden hier.
Citaat:
Toch wel erg wat ik hier lees. Maar oke. Niet verheven, maar ik heb er geen andere woorden voor dan zeer primitieve instelling van velen.
Citaat:
Wat zeg jij toch een onzinnige dingen. Het zou je sieren als je eens inhoudelijk op alle zaken zou in kunnen gaan ipv de hele tijd zulke oppervlakkige reacties zou geven.
Citaat:
Jouw reacties zijn wat mij betreft grotendeels stemmingmakerij.
Citaat:
Hoe noem ik dat? Het leven.
Kijk je kan goede punten hebben, maar als je mensen met een andere mening op deze manier wegzet, dan bloedt een discussie dood, het is de toon die de muziek maakt. En dan kun je denken dat je de wijsheid in pacht hebt, je bereikt er nop nada mee. Misschien een levensles die nog geleerd moet worden door sommigen 
Waar zeg ik dat moord er niet bij hoort, moord zal er altijd zijn, maar je moet het nooit accepteren. Je schouders ophalen wanneer een kind wordt vermoord en het zien als collateral damage, het leven of de maatschappij, dan ben je aardig afgestompt. Het lot en de rechten van een dader laten prevaleren boven die van een slachtoffer is wanstaltig imo.
In een land waar jeugdzorg belabberd is en er te veel fouten gemaakt worden in de beoordeling van TBS-ers, daar heb ik geen vertrouwen in de kunde van genoemde instanties.