Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:En naast dat deze vent levenslang moet krijgen, is de kans op herhaling ook enorm groot natuurlijk.
Zo'n figuur mag nooit meer vrij komen.
Cayenne schreef:Wat een enorme kracht hebben zijn zussen laten zien tijdens hun spreekrecht.
Zoveel respect voor deze vrouwen! En wat een leed hebben ze doorstaan..
[ Video ]
karuna schreef:Waarom moeten al die details zo genoemd worden, dat lijkt me eerder iets voor in de rechtszaal en niet om rondgestrooid te worden als een walgelijk verhaal alsof het een filmscript is.Ik doe mijn best het te ontlopen omdat ik echt onpasselijk verdrietig en woest wordt bij de gedachte. Ik ben een beelddenker en helaas heb ik de omschrijvingen niet kunnen ontlopen, ik slaap er gewoon slecht van. Het is geen sensatie het is gewoon gruwelijk. Ik hoop dat deze openbare details bij sommigen geen trauma opleveren of mensen op het idee brengen om zoiets ook te gaan doen.
Babootje schreef:Het hof eist 28 jaar gevangenisstraf en TBS. Dat is vlgs mij het maximale dat kan worden gegeven met TBS?
Ben het daar zo niet mee eens.. Want in theorie kan de man dus over pakweg 19-20 jaar weer vrijkomen als 2/3 van de straf erop zit. Of onder toezicht vrijkomen. Daar vind ik m veel te gevaarlijk voor.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/6541018 ... ord-gino-9
Babootje schreef:Het hof eist 28 jaar gevangenisstraf en TBS. Dat is vlgs mij het maximale dat kan worden gegeven met TBS?
Ben het daar zo niet mee eens.. Want in theorie kan de man dus over pakweg 19-20 jaar weer vrijkomen als 2/3 van de straf erop zit. Of onder toezicht vrijkomen. Daar vind ik m veel te gevaarlijk voor.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/6541018 ... ord-gino-9
Citaat:Donny M. mag volgens het OM nooit meer onbehandeld op straat komen en eist daarom naast de lange celstraf ook tbs met dwangverpleging. Een levenslange celstraf is niet aan de orde, vindt het OM. Dan bestaat de kans dat M. alsnog zonder behandeling vrij komt na 25 jaar omdat hij dan een verzoek tot gratie kan indienen.