Johan Derksen over seksueel misbruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:05

rien10 schreef:
JudithGigi schreef:
Ik hoorde vanmorgen op tv dat hij zei "ik had het niet mogen zeggen"

?????

Nee, je had het ten eerste niet moeten doen en ten tweede niet over moeten grappen!

Hier op kantoor maken ze nu ook allemaal grapjes over verkrachting en kaarsen... Echt in en in triest wat het niveau van sommige mensen is.

Hij heeft geen spijt dat hij het gedaan heeft, hij heeft spijt dat het naar buiten is gekomen.

Hij heeft zelfs geen spijt dat het naar buiten is gekomen. Dat was stoere borrelpraat.
Hij had niet verwacht dat niet iedereen achter hem zou staan en sponsors zich terug zouden trekken.

Avalanche

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:06

Is het nu wel terecht om te zeggen: hij vroeg erom? Wel he :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:13

Ik ben echt geschrokken van het aantal mensen dat zich drukker maakt om het stoppen van het programma dan wat Derksen in de eerste plaats heeft gedaan.
Laat ik het maar zo zeggen: zo leer je mensen wel kennen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:16

Avalanche schreef:

Ja hoor want: *
a)Hij had een te kort rokje aan
b) Hij was dronken
c) Hij had grapjes gemaakt waar het woord sex in voor kwam
d) Hij had vriendelijk gelachen naar iemand en een drankje samen gedronken

* Kies het goede antwoord.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:30

Play stupid games, win stupid prizes

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:40

Avalanche schreef:

:')

Had hij zich maar niet op tv moeten zijn, want dan weet je dat de 'woke cancelcultuur' mensen ook kunnen kijken. :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:41

Idd met dat overhemd ook..... :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:44

We hebben dus nu woke cancelcultuur mensen, wappies, schapen en gewoon aso's?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:49

germie schreef:

Daar zit wat wederzijdse overlap in. Denk Venn Diagrammen. :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:55

Cowboy55 schreef:
germie schreef:

Daar zit wat wederzijdse overlap in. Denk Venn Diagrammen. :+

Dat denk ik ook wel. Stel je eens voor dat iemand in alle opzichten Woke, Wappie of schaap was.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:19

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:43

karuna schreef:
https://www.nu.nl/entertainment/6197753 ... rgaan.html
Boeiend artikel over hoe het vaak lijkt te werken in groepen mannen. Best rare interactie dan. :?

Heb vaak genoeg een groep mannen gezien die bezig waren met van dat onbeholpen domme geklets. Er zijn meer mensen die volgens deze jormen en waarden leven dan je denkt. Ook genoeg vrouwen vinden het normaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:43

Loretta schreef:
karuna schreef:
https://www.nu.nl/entertainment/6197753 ... rgaan.html
Boeiend artikel over hoe het vaak lijkt te werken in groepen mannen. Best rare interactie dan. :?

Heb vaak genoeg een groep mannen gezien die bezig waren met van dat onbeholpen domme geklets. Er zijn meer mensen die volgens deze jormen en waarden leven dan je denkt. Ook genoeg vrouwen vinden het normaal.

Ja, boys will be boys, en zo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:50

Ik heb om die reden wel eens een groep mannen te kakken gezet die zo hard aan het kwaken waren dat ik kon meeluisteren. Ik ergerde me dood aan hun mijn vrouw doet dit en dit niet, het domme wijf zus, en ze is goed voor de aanrecht en meer hoogdravend gezwets. Heb ze toen gevraagd hoe ze het zouden vinden als hun vrouw dit zou horen. En daarna als je vrouw zo stom is en niks goed kan doen waarom ben je dan nog getrouwd? Toen kwam er een hoo gemompel uit er werden er twee rood en toen was het klaar.
Maar ja vrouwen doen dat ook over mannen,wat ze allemaal wel niet goed kunnen doen -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:59

karuna schreef:
Ik heb om die reden wel eens een groep mannen te kakken gezet die zo hard aan het kwaken waren dat ik kon meeluisteren. Ik ergerde me dood aan hun mijn vrouw doet dit en dit niet, het domme wijf zus, en ze is goed voor de aanrecht en meer hoogdravend gezwets. Heb ze toen gevraagd hoe ze het zouden vinden als hun vrouw dit zou horen. En daarna als je vrouw zo stom is en niks goed kan doen waarom ben je dan nog getrouwd? Toen kwam er een hoo gemompel uit er werden er twee rood en toen was het klaar.
Maar ja vrouwen doen dat ook over mannen,wat ze allemaal wel niet goed kunnen doen -O-

Maar dat is niet zo boeiend, een beetje onschuldig klagen over je partner, dat doe ik ook met vriendinnen. Wel minder extreem dan in je voorbeeld.

Dat staat toch heel ver weg van pochen over seksueel misbruik? Kunnen we een beetje bij het echte onderwerp blijven?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:04

Het gaat om de groeps intractie tussen mannen waárdoor ze niet ingrijpen als er iemand te ver gaat. Het lijkt een opbieden van steeds een stapje groter maken van iets. Tot het tever gaat en daar iemand alsnog overheen biedt. Zie de opmering van van der Gijp over de honkbalknuppel. Een zelfde interactie -O-

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:11

Dersken (ver)spreekt zich nu uit over zijn walgelijke daden uit het verleden.

Als reactie halen ze hem van de buis.

Maar wat ik me af vraag (na derksen, de mol, Ali B, Marco B en andere TV ego''s) zouden er nog wel mensen voor de camera staan als ze echt eerlijk zijn.

Iedereen heeft in zijn jonge jaren wel eens iets gedaan (al dan niet onder invloed) waar je nu twijfels over kunt hebben. En dat zijn niet alleen mannen.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:15

Ergens heb ik het idee (het is niet zo dat ik dat perse wil geloven, en we zullen het waarschijnlijk nooit echt te weten komen) dat hij echt stoere smeuïge "stamkroeg" praat heeft gebruikt (incl. zijn praat over OVJ etc.) en het wel eens zou kunnen dat zijn 2e versie van het verhaal dichterbij de situatie komt zoals het destijds gegaan is. Maar dan vind ik zijn opmerkingen over jeugdzonde wel apart, want enkel zo'n kaars op de grond neerzetten is meer een totaal misplaatste (vernederende, dat wel) grap op zo'n moment. Maar niet echt een 'zonde', toch.. of wel? Dus dat maakt het hele verhaal ingewikkeld.
Dat hij het in zijn 1e versie van het verhaal jeugdzonde noemt past helemaal bij het aandikken van het verhaal. Maar ook in zijn latere verklaring gebruikt hij al die termen door elkaar heen, wat niet meer echt past bij versie 1 van zijn verhaal. Bijvoorbeeld doordat hij later ook nog eens zegt: "Het is een heel droevig verhaal, maar het ontaardde in een leuk verhaal voor in een café." Eigenlijk hoort het juist andersom te zijn (mocht zijn 2e verklaring kloppen). Het verhaal zelf was een dronken avondje die met een flauwe misplaatste kaarsgrap afliep, maar het ontaardde in een opgeblazen verhaal voor in een café. Dus m.a.w. Derksen haalt in alles wat hij zegt ook zijn 1e en 2e versie van het verhaal door elkaar, lijkt het wel. Anders had hij toch veel sterker nog terug kunnen komen in de uitzendingen met. ALS versie 1 écht gebeurd zou zijn zou dit inderdaad VERKEERD zijn om zo sappig te vertellen in een uitzending. MAAR ik gebruikte het wat onnadenkend als anekdote om een specifiek punt te maken (over jaren '60 of
'70 of weet ik veel wat), en heb daarbij het wat smeuïger gemaakt. Dús heb ik ook niet het idee dat ik echt iets verkeerd aan iemand gedaan heb. Wat wél zo zou zijn geweest in geval 1, zie ik in. Maar die reflectie doet hij niet en doordat hij doet alsof versie 1 en versie 2 van zijn verhaal beide oké vindt en er helemaal bij gaat halen dat je niet meer gewoon je mening mag geven zonder gecanceld te worden, tekent hij voor zijn eigen ondergang.
Ik kan mij wat dat betreft kan mij wel vinden in Römer dat er een groot verschil zit tussen het geven van een ongezouten mening (waar VI voortdurend over zit te vertellen dat dat moet kunnen tegenwoordig blabla) en het op tv bekennen van een misdrijf of een heeel erg smeuïg misplaatst anekdote.
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 29-04-22 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:15

karuna schreef:
Het gaat om de groeps intractie tussen mannen waárdoor ze niet ingrijpen als er iemand te ver gaat. Het lijkt een opbieden van steeds een stapje groter maken van iets. Tot het tever gaat en daar iemand alsnog overheen biedt. Zie de opmering van van der Gijp over de honkbalknuppel. Een zelfde interactie -O-

Dat is wel typisch mannengedrag. Altijd de overtreffende trap willen zijn. Normaal doen ze dat dan in een besloten setting. Maar hier was het in een live uitzending.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:17

cjb schreef:
Iedereen heeft in zijn jonge jaren wel eens iets gedaan (al dan niet onder invloed) waar je nu twijfels over kunt hebben. En dat zijn niet alleen mannen.

wat heeft 'iedereen' dan wel eens gedaan? Ik weet vrij zeker dat ik nooit iemand aangerand of verkracht heb

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:17

karuna schreef:

Dat dus. En dan is er een die woorden omzet in daden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:18

cjb schreef:

Maar wat ik me af vraag (na derksen, de mol, Ali B, Marco B en andere TV ego''s) zouden er nog wel mensen voor de camera staan als ze echt eerlijk zijn.

Ik heb nog nooit iemand aangerand of verkracht, anders :\.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:23

Loretta schreef:
karuna schreef:

Dat is wel typisch mannengedrag. Altijd de overtreffende trap willen zijn. Normaal doen ze dat dan in een besloten setting. Maar hier was het in een live uitzending.

Klopt. Maar ook een dunne scheidingslijn tussen 'verzonnen grapjes' en echt gebeurde anekdotes. Ik geloof bijvoorbeeld Steven Brunswijk wel dat hij meelachte omdat hij dacht dat het verhaal fictief was, aangezien het absurd zou zijn als dit echt gebeurd zou zijn, en hij dan niet zou verwachten dat dat eventjes zo op tv gedeeld zou worden. Ik denk dat er in de kleedkamers onderling tussen jongens (even generaliserend hoor, wil zeker niet alle jongens op een hoop gooien) ook heel veel verzonnen en opgeblazen (niet echt gebeurde) praat tussen zit. En ze gewend zijn om daar allemaal een duit bovenop te doen. Omdat het dus allemaal niet 'realistisch echt gebeurd' voor ze is, en dan een lekker smeuïg verhaal is. Tegelijkertijd lijken ze niet te beseffen dat die scheidingslijn heel dun is, want wat is wel echt gebeurd, wat niet, hoe dan ook.... op zo'n manier praten over vrouwen (bijvoorbeeld) is niet oké, óók niet als het als grapje wordt bedoeld. Omdat dit denk ik wel wat doet met de beeldvorming en dat ook weer zijn effect heeft op dingen die daadwerkelijk in het echt gebeuren. En het feit dat er ook wel degelijk zo gepraat en gelachen wordt over daadwerkelijke zaken die vér grensoverschrijdend zijn geweest, is natuurlijk in en in triest...... want daarbij lijkt het ook wel dat men het dan ziet als een soort grote grappige situatie terwijl dit keiharde realiteit is voor het slachtoffer en dit een bizarre impact heeft op het echte leven van deze persoon.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:25

_San87_ schreef:
cjb schreef:

Ik heb nog nooit iemand aangerand of verkracht, anders :.

Nee ik ook niet.
Dronken of niet het zou niet eens in me op komen om ook maar iets uit te halen met iemand die bewusteloos of slapende is. Mag toch hopen dat dit geen standaard jeugdzonde is voor mensen :\