Balko schreef:Maar dit soort informatie denk ik hoe dan?
Ik ben echt op heel veel stallen geweest en heb dit soort taferelen toch echt zelden gezien.
Kalveren zitten vaak in de eerste 2 weken in eenling boxjes en daarna lekker in ruime stro groepshokken.
Kalfjes die vast zitten heb ik nog nooit gezien.
Een kreupele koe kan je niet altijd voorkomen net als een kreupel paard. Je doet je uiterste best maar bijv een hoefzweer kan gewoon gebeuren.
Er zitten echt rotte stallen bij. Maar 3 vd 3 geloof ik niet, dan zoek je ze erop uit.
Er zitten niet 3 melkveehouders, het zijn er veel meer. Maar bij 3 stuks zie ik echt veel zaken die niet okay zijn. Dat ik het allemaal zie komt omdat ik veel wandelingen maak en daarbij om me heen kijk. Als ik bij sommige dorpsgenoten wel eens informeer of zij het ook zien kijken de meesten me aan alsof ik vertel dat ik geesten zie. Later hoor ik soms dat ze toch ook eens beter hebben gekeken en het dan ook zien...
Bij de biologische boer is het trouwens niet een koe die kreupel is maar meerdere en dan heb ik het niet over een paar daagjes maar chronisch, een deel daarvan zie ik nadat overduidelijk de bekapper is geweest weer prima lopen.
En je vraagt je af hoe? Tja, er bestaan geen onaangekondigde controles.
En waarom wij geen meldingen doen? Nouja, lijkt me duidelijk, dat kan niet anoniem en we hebben geen zin in ruzies.
Ik zie best dat er boeren zijn die het beter doen of proberen beter te doen maar sommige worden hier in de omgeving dan wel belachelijk gemaakt door de grotere jongens. Lekker collegiaal...