Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:(ik heb geen idee wat de situatie was hoor, maar zoiets zou kunnen. Dat dakloze er niet zouden moeten zijn, is een heel andere discussie, en niet perse een feministische aangelegenheid denk ik?)
Cer schreef:Ik vind het bijzonder hoe je eruit haalt dat je ze 'mag' negeren.. het is in ieder geval niet iets wat ik zo geschreven heb(voor de duidelijkheid)
Elisa2 schreef:Maar als ik het goed lees was de dakloze juist degene die de overleden man heeft gevonden en de hulpdiensten heeft gebeld. De overleden man was een fotograaf, geen dakloze.
Ik vind dat niet grappigCitaat:Ik vind het grappig dat jij het op jezelf betrekt
Ik weet niet of dat perse zo is.. er wordt ook vaker gewaarschuwd om jezelf niet in een gevaarlijke situatie te brengen, er wordt gewaarschuwd voor oplichting en overvallen etc... Ik denk dat er meer kanten aan elk verhaal zitten?Citaat:Ik wil alleen maar duidelijk maken dat we van jongs af aan geconditioneerd worden om een bepaalde actie te kiezen en er in onze maatschappij iets behoorlijk mis lijkt te gaan met die conditionering.
pien_2010 schreef:Als hij zelf niets doet snap ik niet hoe hij het uitlokt?
Sizzle schreef:Misschien ook een stukje niet erkende territorium drang?
irmaz schreef:Sizzle schreef:Misschien ook een stukje niet erkende territorium drang?
Sorry Sizzle maar juist deze reactie vind ik bijdragen aan het probleem. Waarom zouden we voor zulk stompzinnig gedrag een reden aan moeten dragen? om het te begrijpen? M.i. is juist het probleem dat we tegenwoordig alles begrijpelijk willen maken. Zie dat hele Corona-gedoe. We hebben er begrip voor als u niet mee doet met vaccineren, we snappen dat u gefrustreerd raakt en daarom gaat rellen en de boel kort en klein gaat slaan. We snappen dat u territorium drang heeft, het is natuurlijk niet zo netjes dat u dan agressief wordt, maar we begrijpen het wel?
Nee, helemaal niet. Ik begrijp er werkelijk niks van. Mensen hebben een prachtige frontale cortex die juist dit soort gedrag zou moeten kunnen beheersen. Dat is precies wat mensen in grote lijnen onderscheid van dieren. Mensen die daar geen gebruik van maken horen m.i. in de dierentuin thuis
irmaz schreef:Zijn er mensen die dit anatomisch missen dan? Of hebben ze nooit geleerd dit deel "aan" te zetten?
Dus wederom: Nature of Nurture?