Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:58

Anna79 schreef:
Voor veel up to date informatie volg ik Amir Tsarfati op Telegram. Hij plaatst momenteel ook veel filmpjes van wat er gebeurt. Hij heeft een hoge functie in het Israëlische leger bekleed en weet vanuit zijn achtergrond interessante uitleg te geven.

Ik volg hem om niet in paniek te raken omdat hij heel goed weet te duiden waar we staan in de tijd nav. bijbelse profetieën. Hierover staan ook veel video's op YouTube.

Wat is telegram? Ben ook wel benieuwd naar achtergrond/uitleg en dergelijke.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:59

Quir schreef:
Anna79 schreef:
Voor veel up to date informatie volg ik Amir Tsarfati op Telegram. Hij plaatst momenteel ook veel filmpjes van wat er gebeurt. Hij heeft een hoge functie in het Israëlische leger bekleed en weet vanuit zijn achtergrond interessante uitleg te geven.

Ik volg hem om niet in paniek te raken omdat hij heel goed weet te duiden waar we staan in de tijd nav. bijbelse profetieën. Hierover staan ook veel video's op YouTube.

Als het over bijbelse profetien gaat dan haak ik af.
De beste man is tegenwoordig dus gewoon internet dominee.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 24-02-22 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:00

Anna, je zou toch delen over welke profetieën het gaat?
Ben er wel benieuwd naar, gelovig opgevoed maar al een tijd die draad kwijt.

Onder de huidige situatie des te creepy-er dat er afgelopen jaar ook Russische onderzeeërs in onze wateren zijn geweest enz.
Ik denk zelf ook dat Poetin dit allemaal al lang aan het voorbereiden is geweest. Hij wordt ouder, en wil de geschiedenisboeken in. Voor zover er een aarde overblijft met die kernwapens. Waar gaat dit heen….

Ik volg het voornamelijk via Twitter en BNR.

Heb de neiging om hulpgoederen in te zamelen alvast voor vluchtelingen die naar Polen komen..

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:00

Quir schreef:
Anna79 schreef:

Telegram is een soort berichten kanaal, chatkanaal zeg maar. Je kan op hem abonneren. Google er maar eens op dan krijg je wel informatie over wat het precies is.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:04

Quir schreef:
Anna79 schreef:

Als het over bijbelse profetien gaat dan haak ik af.
De beste man is tegenwoordig dus gewoon internet dominee.[/quote]

Op Telegram is voornamelijk live verslag. Ondertussen is er ook veel gaande rond Israël wat heel interessant is. Hij preekt niet op Telegram dus dat kun je rustig volgen :j

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:04

Anna79 schreef:

Misschien ben ik hier wat te atheïstisch voor, maar hoe wil je Bijbelse profetieën linken met een hedendaagse oorlog?

-

Ik lees dit topic al een tijdje mee, maar voel me niet toevoegend genoeg qua waarde om echt actief mee te praten. Ik merk vooral dat ik het heel heftig vind, helemaal nu het laatste beetje hoop op een 'koude' oorlog over is. De berichten van één van mijn Oekraïense vriendinnen doen echt pijn om te lezen. Haar moeder had haar gevraagd of ze de middelen had om beide naar het westen van het land te laten verhuizen. Nu ook daar al bommen zijn geweest, hebben ze 'zelfs' die optie niet meer qua veiligheid. Puur van mens tot mens lijkt het mij zo bizar moeilijk om de keuze te moeten maken tussen je huis en spullen deels achterlaten en veiligheid in het onbekende.

Daarnaast ben ik heel bang dat dit escaleert tot inderdaad druk op de Baltische- en Balkanlanden. Vanuit de Balkan zijn er namelijk ook al mensen die de druk beginnen te voelen en zich zorgen beginnen te maken.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:08

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:09

Hiraeth schreef:
Anna79 schreef:

Misschien ben ik hier wat te atheïstisch voor, maar hoe wil je Bijbelse profetieën linken met een hedendaagse oorlog?

-

Zelf heb ik ook een gelovige opvoeding gehad. Maar de bijbel bevat echt geen voorspellingen die in deze tijd uitkomen. Het is gewoon een heel oud boek meer niet.
Als ik de Openbaringen lees die Johannes op Patmos geschreven zou hebben. Dan vraag ik me altijd af. Wat voor paddo's groeiden daar op dat eiland. Of andere bedwelmende planten.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:09

Marigold schreef:

Onder de huidige situatie des te creepy-er dat er afgelopen jaar ook Russische onderzeeërs in onze wateren zijn geweest enz.
Ik denk zelf ook dat Poetin dit allemaal al lang aan het voorbereiden is geweest. Hij wordt ouder, en wil de geschiedenisboeken in. Voor zover er een aarde overblijft met die kernwapens. Waar gaat dit heen….

Heb de neiging om hulpgoederen in te zamelen alvast voor vluchtelingen die naar Polen komen..

Ja klopt, het gaat over de profetieën in het bijbelboek Ezechiel. Hoofdstuk 37 is al uitgekomen, dit is de terugkeer van het Joodse volk na de holocaust en de vestiging van hun eigen land. Hierna gaat het verder over een grote oorlog met Gog en Magog, dit is Rusland. Ik raad je aan om zijn uitleg op YouTube te bekijken omdat ik niet weet of ik het goed kan overbrengen. Het is als christen razend interessant kan ik je zeggen.

Marigold

Re: Ukraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:13

Thanks Anna dan ga ik dat even opzoeken.
Ik geloof er wel in dat dingen die in de Bijbel staan omschreven uit gaan komen.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:14

Ik lees dit topic erg graag door de fijne heldere uitleg die erin staat.
Is het mogelijk om speculaties over een eeuwenoud boek hier weg te laten en daarvoor een nieuw topic aan te maken?

Anna79

Hiraeth schreef:
Anna79 schreef:

-
[/quote)

Zelf heb ik ook een gelovige opvoeding gehad. Maar de bijbel bevat echt geen voorspellingen die in deze tijd uitkomen. Het is gewoon een heel oud boek meer niet.
Als ik de Openbaringen lees die Johannes op Patmos geschreven zou hebben. Dan vraag ik me altijd af. Wat voor paddo's groeiden daar op dat eiland. Of andere bedwelmende planten.

De bijbelse profetieën zijn actueel vanaf Genesis. Maar dit vergt wel studie om het goed te begrijpen.
Ezechiel 37 is een hele actuele. Het Joodse volk wat bijna uitgeroeid was is weer tot leven gekomen en heeft haar eigen land teruggekregen. Dit is net gebeurd! Nu is hoofdstuk 38 en 39 aan de beurt. Gog en Magog is Rusland.

BigOne

Marigold schreef:
Thanks Anna dan ga ik dat even opzoeken.
Ik geloof er wel in dat dingen die in de Bijbel staan omschreven uit gaan komen.

Daar kun je het ook naar maken natuurlijk!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Ukraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:17

Oh ik had Bijbelse profetieën even gemist, daar geloof ik niet zo in eigenlijk. :=

Zweden staat zo te horen (letterlijk) in opperste paraatheid, militaire oefeningen gaan weer volop verder nu. :=

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:17

Kana schreef:
Is het mogelijk om speculaties over een eeuwenoud boek hier weg te laten en daarvoor een nieuw topic aan te maken?

Eens. Daarvoor lijkt dit topic me niet de juiste plek.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:18

Anna79 schreef:
Marigold schreef:

Ja klopt, het gaat over de profetieën in het bijbelboek Ezechiel. Hoofdstuk 37 is al uitgekomen, dit is de terugkeer van het Joodse volk na de holocaust en de vestiging van hun eigen land. Hierna gaat het verder over een grote oorlog met Gog en Magog, dit is Rusland. Ik raad je aan om zijn uitleg op YouTube te bekijken omdat ik niet weet of ik het goed kan overbrengen. Het is als christen razend interessant kan ik je zeggen.

Het mooie van de bijbel is dat je die profetieën op elk tijdstip van de geschiedenis van toepassing kunt brengen. Dit deden ze honderd jaar geleden ook al. En ook in de negetiende eeuw waren er vele mensen bezig met zogenaamde deze profetieën om het voor hun tijd op toepassing te brengen.

Ezechiel ken ik ook wel ja, Je hebt ook nog Daniel die koning Nebukadnezar van Babylon een vage droom uitlegde. Mensen waren in die tijd fantasten. En ze zullen ongetwijfeld veel gebruik gemaakt hebben van allerlei planten waar je van gaat hallucineren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:20

Kana schreef:

Dat lijkt me een heel goed plan. Een topic voor bijbelsprookjes. Daar zal ik me dan ook niet in mengen. Maar houd dit topic alsjeblieft volwassen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:20

Ik vind het prima dat mensen nu bezig zijn met historische voorspellingen maar daar heeft niemand nu iets aan. Oorlogen horen bij de mensheid en deze voorspellen is dus kipsimpel.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze zet van rusland niet had verwacht. Niet zo grootschalig niet zo brutaal. Het westen is zwak begrijpen niet de taal die Poetin spreekt. Rusland weet dat Europa niet wil vechten en dus ziet hij zijn kans. Hij verslaat de Nato en EU met hun eigen woorden. Europa is militair en strategisch falliet.

We zullen slimmer moeten zijn dan Poetin en zeker niet proberen militair sterker te zijn.
Naar mijn mening moet de EU en Nato vol met sancties komen. Hoe langer je hem zn gang laat gaan hoe groter hij groeit. Je wilt helemaal niet dat hij Odessa in handen krijgt. Dan heeft hij en olie én gas en graantransport in handen.

Er zullen grote vluchtelingenstromen op gang komen. Misschien moeten wij in het Westen ons gaan voorbereiden om mensen op te nemen. En misschien eens iets menselijker dan in opvangkampen maar onderbrengen bij burgers.

Wat betreft TeLegram ik zou er verre van blijven. Broeinest van criminelen en volledig afgeluisterd door russische overheid. Beter is Threema...Over WhatsApp doe ik het zwijgen er maar toe.
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 24-02-22 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 11:21

Als je maar lang genoeg wacht komen voorspelling waarschijnlijk wel een keer uit.
Het is niet echt ingewikkeld om te voorspellen dat een volledig werelddeel een keer over duizenden jaren oorlog gaat maken en dan ook nog gelijk te krijgen :=
Als ze nou voorspelt hadden dat er een Brexit kwam had ik het indrukwekkender gevonden.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:23

Sizzle schreef:
Als je maar lang genoeg wacht komen voorspelling waarschijnlijk wel een keer uit.
Het is niet echt ingewikkeld om te voorspellen dat een volledig werelddeel een keer over duizenden jaren oorlog gaat maken en dan ook nog gelijk te krijgen :=
Als ze nou voorspelt hadden dat er een Brexit kwam had ik het indrukwekkender gevonden.

Ik had de lottocijfers nóg overtuigender gevonden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:25

Sizzle schreef:

En als de voorspelling maar vaag en algemeen genoeg is dan komt het zeker uit. En dat is het nu net met die bijbel profetieën. Ze zijn heel vaag. En je kunt ze op heel veel zaken van toepassing brengen.

De bijbel is dan ook eeuwenlang gebruikt om mensen onder de duim te houden.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:25

Ik zal er over ophouden, wie het interessant vindt weet het nu te vinden en mijn pb staat open.

Wat vinden jullie van de sancties die de EU gaat opleggen? Zijn hier ook mensen die kennissen hebben in Rusland of Oekraïne? Ik zou informatie uit de eerste hand en niet gekleurd door media interessant vinden.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:28

Anna79 schreef:
Ik zal er over ophouden, wie het interessant vindt weet het nu te vinden en mijn pb staat open.

Wat vinden jullie van de sancties die de EU gaat opleggen? Zijn hier ook mensen die kennissen hebben in Rusland of Oekraïne? Ik zou informatie uit de eerste hand en niet gekleurd door media interessant vinden.

Ga je nu beweren dat Nederlandse pers gekleurd zou zijn? Het is een van de meest kritische en onafhankelijke pers van de wereld! Blijf weg bij socialmedia dat wordt zwaar gemanipuleerd.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:29

Pareltjes schreef:
Anna79 schreef:

Ga je nu beweren dat Nederlandse pers gekleurd zou zijn? Het is een van de meest kritische en onafhankelijke pers van de wereld! Blijf weg bij socialmedia dat wordt zwaar gemanipuleerd.

Ik beweer helemaal niks, ik vind alleen verschillende invalshoeken interessant

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:29

Anna79 schreef:

Ik heb vrienden en zakenrelaties in Rusland, maar denk niet dat je daar ongekleurde informatie gaat krijgen… in tegendeel.