Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:26

Maar we weten niet hoeveel van die 40 over rietbergen gaan, misschien wel 39.
We weten niets, helemaal niets.
Maar knopen iedereen op.

Ik heb heel diepgaand gesprekken gehad met collega's in de nacht.... nee geknuffeld is er niet. Maar sommige gespreken gingen echt wel ver. Daar zou je ook van alles van kunnen maken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:26

DuoPenotti schreef:
Maar de ene is de ander niet.
Ken ook families waar ik als bijrijder kwam, of zelfs de vader van iemand die hier op pension stond die je helemaal naar hem toe trok bij een felicitatie of zo.
Maar nooit heb ik daar wat achter gezocht. Die was zo, die pakte iedereen stevig vast.
Daarom zei ik, het is de intentie die er toe doet.

Maar dit is precies wel een beetje waar het over gaat... jij zocht er niks achter en jij vond het prima wat deze meneren deden, want zij deden het met de beste bedoelingen... maar iemand anders kan er heel ongemakkelijk van worden
(ik bijvoorbeeld, ik heb het heel lang echt SUPER onprettig gevonden.. totdat ik oud genoeg was om er wat van te zeggen of gewoon naar achter te stappen)

Waarom is dat knuffelen zo gewoon geworden? Er zijn echt wel culturen waar dat niet zo is.
En noem maar de (3) zoenen die we hier kennen.. waarom....
(het draaien van een hoofd, waardoor het 'per ongeluk' op de mond uitkomt... bv)

nogmaals, geen idee wat er bij TVOH gebeurd is, dat zal onderzoek moeten uitwijzen.. maar het is denk wel goed om stil te staan waarom dat aanrakerige uberhaupt zo normaal is... vooral, wat hier ook vaker al gezegd is, de meeste vrouwen/meisjes nog steeds een kwetsbare positie hebben.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:27

DuoPenotti schreef:
Maar dat Ali zegt onschuldig te zijn, dat telt niet meer?
Gewoon schuldig totdat het tegendeel bewezen is?

Rare omgedraaide wereld.

Inderdaad, nu is Marco helemaal kapot gemaakt en ook Ali terwijl er nog helemaal geen bewijzen zijn!
Nu begint die roddelnicht weer over Humberto!
Het is een misselijk wereldje geworden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:30

Ik vind het ook een lastige situatie hoor.... -O-

Ze zijn het nu lekker aan het op-hypen zodat er lekker veel over gepraat wordt en er zoveel mogelijk mensen gaan kijken, lekker allemaal jezelf verlekkeren aan andermans ellende *\o/*

En die-en-die zeggen dat-en-dat nou als zij het serieus nemen dan zijn er vast extreme dingen gebeurt.

Maar wees nou even verstandig en fair en besef dat het ook allemaal enorm opgeblazen kan worden en het misschien wel veel subtieler blijkt te zijn dan hoe het nu wordt gehyped.

Het is toch een beetje lüllig als nu in de publieke opinie Marco Borsato en Ali B en wie nog meer worden weggezet als een stel roofdieren die hier en daar dames en meiden misbruikt hebben....en dat dan blijkt dat het zich eigenlijk beperkt tot 1 iemand die echt ernstig over de schreef gaat en dat het voor de rest wat onhandig vastpakken is of wat ongepaste opmerkingen maken ofzo.

Dat moet je natuurlijk ook niet doen, maar nu wordt de suggestie gewekt dat deze mannen allemaal ik weet niet wat gedaan hebben en dat vind ik ook niet fair als straks dan eventueel blijkt dat het bij de 1 of ander eigenlijk wel meeviel en dat roofdier beeld dat mensen nu krijgen bij deze namen, voor diegene niet terecht blijkt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:33

Cer schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar de ene is de ander niet.
Ken ook families waar ik als bijrijder kwam, of zelfs de vader van iemand die hier op pension stond die je helemaal naar hem toe trok bij een felicitatie of zo.
Maar nooit heb ik daar wat achter gezocht. Die was zo, die pakte iedereen stevig vast.
Daarom zei ik, het is de intentie die er toe doet.

Maar dit is precies wel een beetje waar het over gaat... jij zocht er niks achter en jij vond het prima wat deze meneren deden, want zij deden het met de beste bedoelingen... maar iemand anders kan er heel ongemakkelijk van worden
(ik bijvoorbeeld, ik heb het heel lang echt SUPER onprettig gevonden.. totdat ik oud genoeg was om er wat van te zeggen of gewoon naar achter te stappen)

Waarom is dat knuffelen zo gewoon geworden? Er zijn echt wel culturen waar dat niet zo is.
En noem maar de (3) zoenen die we hier kennen.. waarom....
(het draaien van een hoofd, waardoor het 'per ongeluk' op de mond uitkomt... bv)

nogmaals, geen idee wat er bij TVOH gebeurd is, dat zal onderzoek moeten uitwijzen.. maar het is denk wel goed om stil te staan waarom dat aanrakerige uberhaupt zo normaal is... vooral, wat hier ook vaker al gezegd is, de meeste vrouwen/meisjes nog steeds een kwetsbare positie hebben.

Ik vond het ook niet meteen fijn, was erg ontwenning, want ik kom uit een familie die totaal niet knuffelt, zelfs niet de 3 zoenen.
Maar ik zie dat gewoon niet als seksueel grensoverschrijdend.
Overschrijden is het misschien wel, voor jou/mij. Maar niet seksueel.
En soms denk ik wel eens, gewoon algemeen, niet dit onderwerp speciaal. Alles ligt voortaan onder een vergrootglas. Alles is meteen groot! Zo fout!!
Maar soms denk ik ook wel eens overdrijf niet zo.

En nogmaals ik heb het dan niet over bewust seksueel grensoverschrijdend, en dat ik er dat nu speciaal bij moet schrijven geeft mijn punt dus al aan.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:34

Pmarena:

Het is helemaal geen lastige situatie.

Blijkbaar voelen tientallen vrouwen zich niet oké bij het gedrag van mannen met gezag in The Voice.
Daar moet iets aan gedaan worden.
Einde.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:34

Paardenfan25 schreef:
Wat ik zorgelijk vind is dat er kennelijk een media “ hype” nodig is om meer vrouwen hun verhaal te laten doen. Hopelijk is het onderzoek echt onafhankelijk genoeg om de waarheid boven water te krijgen.

Zo gek is dat niet helaas, kijk naar de reacties van Zonnetje en Duo Penotti. Insinueren van alles aan de adressen van de slachtoffers, maar als meerdere personen er op in haken is het allemaal ineens "anders bedoeld". Vergelijkingen maken met knuffels in coronatijd en iemand die je ongewenst (seksueel) aanraakt.. Ik bedoel, zolang er mensen zijn die nog niet eens in staat zijn om dat onderscheid te zien, ben je snel uitgepraat toch?

Er is een enorme doofpotcultuur en het taboe op seksueel overschrijdend gedrag is enorm, daar spreek je je als slachtoffer niet even zomaar tegen uit. Al helemaal niet als het om eventueel bekende personen gaat (denk aan geld, middelen om beste advocaten in te zetten etc). En er is écht werkelijk niemand die een aangifte op het bureau legt omdat iemand je een klapje op je schouder geeft, dat is echt kolder. Politie ziet je aankomen trouwens, die kunnen bij daadwerkelijke verkrachtingszaken al weinig beginnen.

Ik ben in ieder geval echt benieuwd naar de uitzending van Boos donderdag. Geloof er niets van dat ze er een enorm team op zouden zetten als het gaat om een enkele vage aantijging. Ook John vd Heuvel gaat echt niet zomaar zijn goede naam verbinden aan een zaak die met onzin aan elkaar vast hangt.

DuoPenotti

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:36

nee Silenna
Jij insuneert!!

En ja ik heb nog nagedacht over de posten gisteren.
Ik ben er klaar mee beschuldigt te worden van wat ik NIET zeg!!!!!

Dat jullie gedachte zon kronkel heeft dat er achter te zoeken en alles op VB te gooien logt dat aan jullie!!!!
Blaming!! Gewoon ronduit beschuldigen.
Ook dat s klopt niet!!!!!!

Je wijst naar andere, maar er wijzen dan ook vingers naar jezelf!!!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:37

DuoPenotti schreef:
Ik vond het ook niet meteen fijn, was erg ontwenning, want ik kom uit een familie die totaal niet knuffelt, zelfs niet de 3 zoenen.
Maar ik zie dat gewoon niet als seksueel grensoverschrijdend.

Het is zitten aan iemand anders zn lichaam... noem het wat je het noemt, maar op zich is dat gewoon niet oke..

Citaat:
Overschrijden is het misschien wel, voor jou. Maar niet seksueel.
En soms denk ik wel eens, gewoon algemeen, niet dit onderwerp speciaal. Alles ligt voortaan onder een vergrootglas. Alles is meteen groot! Zo fout!!
Maar soms denk ik ook wel eens overdrijf niet zo.

en ik zeg dan.. blijf gewoon van iemand af.. hoe moeilijk is dat?
Je zit eigenlijk nu voor te stellen dat mensen eigenlijk niet perse iets over hun eigen lichaam mogen zeggen, totdat iemand eraan zit... Zou dat niet andersom kunnen?
Zit er niet aan totdat iemand toestemming geeft... ?

Mensen zijn met spullen (oh joh ik rij gewoon een rondje in jouw auto, ik bedoel er niks mee) of dieren (ik knuffel gewoon jouw hond..paard etc) lastiger dan met lichamen... Hoe werkt dat?

Citaat:
En nogmaals ik heb het dan niet over bewust seksueel grensoverschrijdend, en dat ik er dat nu speciaal bij moet schrijven geeft mijn punt dus al aan.

Grensoverschrijdend... je zou zelfs kunnen bedenken waarom 'seksueel' erbij gezet moet worden... :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:37

DuoP wat betreft van die mensen die je zo heel lief bedoelt zo vastpakken: dat doet me meteen denken aan die filmpjes van Biden die door Trump liefhebbers geplaatst worden :=

Dat is nou duidelijk zo'n knuffelige man, zo'n goedbedoelend opa-type die mensen graag vastpakt en dat heel lief en amicaal en geruststellend enzo bedoelt.... maar dat je wel kan zien als "creepy" en grensoverschrijdend want mensen die je niet kennen / die niet zo aanrakerig zijn die vinden dat gewoon heel ongemakkelijk :=

(dat filmpje ook waarbij hij Hillary Clinton vastpakt := )

[edit] verkeerde naam getypt :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 17-01-22 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:40

Wanneer er gesproken wordt in een statement over "seksuele handelingen", dan denk ik dat het wel even verder gaat dan ongewenst knuffelen.....

DuoPenotti

pmarena schreef:
DuoP wat betreft van die mensen die je zo heel lief bedoelt zo vastpakken: dat doet me meteen denken aan die filmpjes van Biden die door Trump liefhebbers geplaatst worden :=

Dat is nou duidelijk zo'n knuffelige man, zo'n goedbedoelend opa-type die mensen graag vastpakt en dat heel lief en amicaal en geruststellend enzo bedoelt.... maar dat je wel kan zien als "creepy" en grensoverschrijdend want mensen die je niet kennen / die niet zo aanrakerig zijn die vinden dat gewoon heel ongemakkelijk :=

(dat filmpje ook waarbij hij Merkel vastpakt := )

die filmpjes ken ik niet.

Maar idd er zijn gewoon mensen die dat doen.

Alle spontane moet voortaan maar weg want iemand zou er eens wat achter zoeken.
Is dat de wereld die wij willen? Echt?!

Daar ga ik niet in mee.
Dat is doorgeslagen!

chanicha

Schemerdier schreef:
Pmarena:

Blijkbaar voelen tientallen vrouwen zich niet oké bij het gedrag van mannen met gezag in The Voice.
Einde.

Maar ze gaan wel door omdat ze zo graag bekend willen worden!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:41

DuoPenotti schreef:
nee Silenna
Jij insuneert!!

Dat jullie gedachte zon kronkel heeft dat er achter te zoeken en alles op VB te gooien logt dat aan jullie!!!!

Joh, ik heb tientallen mensen op je zien reageren die min of meer hetzelfde tegen je gezegd hebben, dus dit is geen persoonlijke vete van mij ofzo hé. Het viel gewoon erg op. Kunnen we het toch over oneens zijn.

Je haalt nu ook vanalles erbij dat totaal niet relevant is in deze zaak. Spontaan knuffelen met een vriendin of een arm om je schouder is écht iets totaal anders dan seksueel overschrijdend gedrag cq machtsmisbruik van hooggeplaatste personen binnen een programma/organsatie/whatever. Je ziet toch wel dat dat écht twee totaal verschillende onderwerpen zijn?
Laatst bijgewerkt door Silenna op 17-01-22 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:42

prompter schreef:
Wanneer er gesproken wordt in een statement over "seksuele handelingen", dan denk ik dat het wel even verder gaat dan ongewenst knuffelen.....

Dat weten we nou juist niet hè!
Daarom zeg ik dat het wel zo netjes is om eerst de bewijzen tegen hen af te wachten maar hier zijn ze al schuldig bevonden en opgehangen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:42

chanicha schreef:
Schemerdier schreef:
Pmarena:

Einde.

Dan heb jij ook duidelijk niet door hoe het werkt.
Hoeveel jonge meisjes hebben niet de droom van een eigen paard en hoeveel van die meiden hebben last gehad van opdringerige lesgevers, eigenaren, pensionhouders . Want wanneer ze in opstand kwamen waren ze hun paard kwijt. Misschien snap je de afhankelijkheid nu iets beter, dan schreeuwt iedereen hier moord en brand , hoe konden ze, de smeerlap. Mijn vriendin, 63 , was zo eentje. Niet verkracht maar zat er niet ver vanaf en zij gaf aan dat je als meisje van 12 veel accepteert terwijl je weet dat het niet deugd. Ze verstopte zich op stal wanneer ze hem hoorde.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 17-01-22 11:47, in het totaal 2 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:43

In de verklaring van dhr Rietbergen stond letterlijk "seksuele handelingen", dus dat weten we nu wel.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:43

chanicha schreef:
Schemerdier schreef:
Pmarena:

Einde.

Of ze durven geen nee te zeggen. Of durven geen nee te zeggen omdat ze er eerst in mee zijn gegaan en niet meer terug konden op het moment dat voor hen de grens echt zwaar werd overschreden.
Je moet het uit het perspectief zien van een machtsverhouding he, niet gelijkwaardig.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:44

Silenna schreef:
DuoPenotti schreef:
nee Silenna
Jij insuneert!!

Joh, ik heb tientallen mensen op je zien reageren die min of meer hetzelfde tegen je gezegd hebben, dus dit is geen persoonlijke vete van mij ofzo hé. Het viel gewoon erg op. Kunnen we het toch over oneens zijn.

Nee vind ik niet, is hetzelfde als maar rondstrooien met discriminatie!
Het is niet, om in die termen te blijven, alleen maar zwart wit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:44

DuoPenotti schreef:
Maar idd er zijn gewoon mensen die dat doen.
Alle spontane moet voortaan maar weg want iemand zou er eens wat achter zoeken.
Is dat de wereld die wij willen? Echt?!
Daar ga ik niet in mee.
Dat is doorgeslagen!

Ik vind dit echt heel raar....
Niemand hoeft zich aan te laten raken... :)
Ik vraag me af waar het vandaan is gekomen dat we dat normaal zijn gaan vinden ..
Spontaniteit zit echt niet in aanraken..

Nogmaals, geen idee wat er verder daar gebeurd is, wat de definitie is van seksuele handelingen vs handelingen.. geen idee.
De Voice is wellicht gestopt om onderzoek af te wachten ipv gecancelled te worden en kan straks verder. Wellicht was er wel al iets bekend, geen idee. Maar dat gaat uitgezocht worden, althans, dat neem ik aan?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:45

Waar héb je het in hemelsnaam over? Discriminatie? :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:45

Silenna schreef:
DuoPenotti schreef:
nee Silenna
Jij insuneert!!

en dit zelfde zeg ik nu tegen de andere.
Daarom staat er ook jullie.

Het is niet kloppend mensen te beschuldigen van insuneren als ze dat niet doen.
Dat is een gedachte die jullie erbij hebben en die kan en mag je niet op een ander projecteren.
En ik ga daar dan ook niet meer mee akkoord! Blaming. Net zo zo erg als het VB waar jullie zogenaamd wat van vinden.

Wijs je naar mij, kijk dan eerst naar jezelf. punt.
Iemand ergens van beschuldigen maar het zelf harder doen...echt!!??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:46

Schemerdier schreef:
Pmarena:

Einde.

Ja zoals je het hier boven zegt: prima +:)+

Maar wat nu wordt gedaan, is de boel ophitsen en onduidelijk zijn over wie nu precies wat heeft gedaan, wat de beschuldigingen precies zijn, en mensen hun fantasie overuren laten draaien over wat die viezeriken wel niet met die arme meiden / dames uitgespookt hebben.

Dat blinkt ook niet bepaald uit in fatsoen....

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:47

bigone schreef:
chanicha schreef:

Einde.

Dan heb jij ook duidelijk niet door hoe het werkt.[/quote]

Gaan we nu sneren Bigone?
Steek eerst een hand in eigen boezem zou ik zeggen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:47

DuoPenotti schreef:
Maar we weten niet hoeveel van die 40 over rietbergen gaan, misschien wel 39.
We weten niets, helemaal niets.
Maar knopen iedereen op.

Ik heb heel diepgaand gesprekken gehad met collega's in de nacht.... nee geknuffeld is er niet. Maar sommige gespreken gingen echt wel ver. Daar zou je ook van alles van kunnen maken.

Die 'zogenoemde (bij wijze van)' 39 van rietbergen zijn toch al teveel? Hoeft niemand voor opgeknoopt te worden maar als er al 40 mensen zijn die iets, wat dat iets ook mag zijn, niet oké zijn met die situatie is dat wel een signaal om actie te ondernemen. Vooral omdat het geen collega's zijn maar kandidaten. Er is geen gelijkwaardigheid in de relatie.

Even als voorbeeld; een huisartsen praktijk. Als er 40 dergelijke klachten konen over die praktijk wil je toch ook dat er onderzoek komt?