Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ailill schreef:Compleet off topic hoor, maar waarom is sfeer in deze context een relatief begrip?Nah het gaat mij niet zo zeer om de sfeer hier, dat is namelijk best een relatief begrip.
Maar nu, voor de zoveelste keer, met een vingertje naar Biden wijzen vind ik inderdaad verre van juist. Zeker binnen deze context. Dat benoem ik dan ook.
pien_2010 schreef:Pandora2 schreef:België stopt met evacueren na het incident met de bus hoorde ik net op de radio.
Ik vrees dat er nog veel landgenoten achterblijven.
Nl ook. Het is nu op het nieuws. Te gevaarlijk. Wat vreselijk verdrietig nieuws voor de mensen die achter moeten blijven.
karuna schreef:Er zijn ook soldaten omgekomen. En wat ik net hoorde is dat de taliban samen werken nu met westerse militairen om te voorkomen dat die terroristen verder opdringen. Wat ik zo begrijp zijn die explosies veroorzaakt door niet taliban maar weer andere rotzakken
karuna schreef:Nou ja ik zat daar dus over te denken. Eigenlijk zot om blij te zijn met 42 maagden. Na 42 keer sex heb je geen maagden meer. Eigenlijk een heel dom vooruitzicht. En als je jezelf aan stukjes hebt geblazen heb je ook niks meer aan die maagden.
Hoe moet je gedachte zijn dat je dus zover gaat dat je jezelf hiervoor leent.![]()
![]()
Geen idee ik meende dat IS ooit elders is gestart en los staat van de taliban. Feit dat ze dit doen en de taliban probeert te voorkomen dat het meer gebeurd.
pien_2010 schreef:Nl ook. Het is nu op het nieuws. Te gevaarlijk.
Cowboy55 schreef:Ja, IS staat los van de Taliban. Soms. En soms niet als het zo uitkomt. En de Taliban proberen soms te voorkomen dat IS toeslaat. En vandaag niet want het kwam wel mooi uit. Ik denk dat wij niet eens bij benadering snappen hoe vloeibaar allianties in die regio zijn.
enzino schreef:Senator Hawley heeft Biden opgeroepen af te treden over dit hele fiasco. Een WH insider beschrijft Biden momenteel als volgt: "It's like Biden is in a fugue state. Paralyzed. Totally MIA over rapid changing news".
Citaat:In December 2020, Hawley provoked an intense political backlash when he became the first senator to announce plans to object to the certification of Joe Biden's victory in the 2020 United States presidential election. Hawley led Senate efforts to obstruct the Electoral College vote count and rallied supporters of the baseless Stop the Steal conspiracy theory that motivated a deadly attack on the U.S. Capitol, with figures across the political spectrum arguing that Hawley was morally responsible for the riot and the deaths it caused, and some calling on him to resign or be expelled from the Senate
enzino schreef:De verwachting is dat er honderd duizenden, misschien wel miljoenen, vluchtelingen richting Europa zullen komen als direct gevolg van de machtsovername door de Taliban. Het zal dan mogelijk gaan om een grotere instroom van vluchtelingen dan in 2015. Sinds 2015 hebben er 570,000 Afghanen asiel aangevraagd in Europa: voornamelijk jonge mannen. En de integratie is, op zijn zachts gezegd, moeizaam verlopen. De normen en waarden die ze meenemen passen slecht bij de Europese normen en waarden en het zijn vooral vrouwen die hier het slachtoffer van worden.
Sakura789 schreef:Waaruit blijkt het enzino dat de integratie moeizaam verloopt?
AmyJamess schreef:Hier wil ik even op reageren, want dit vind ik gewoon bullshit.
Waar haal je dat vandaan? Heb jr persoonlijke ervaring met afghaanse vluchteling?
mysa schreef:Nog afgezien daarvan: als het nu al zo moeilijk is om een paar duizend mensen het land uit te krijgen, gaat de Taliban dan straks wel miljoenen mensen laten vertrekken?