Overstromingen in Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-21 21:01

Ik vraag me ook af mensen nog goed naar een andere plek kunnen rijden (evacueren) met alle wateroverlast die er al is en veel mensen die nu denk ik tegelijk verplaatsen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:02

oei fiets, en alle autobanen waren ook dicht naar het zuiden, hoe kom ik morgen in Maaseik

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:03

bigone schreef:
De doden zijn het allerergste, krijg alleen het filmpje van Twitter niet uit mijn hoofd van een paard in Luik dat word meegesleurd door het water, dier zal het niet gered hebben.

Er zijn er helaas al enkele verdronken
En veel vermist
Ook koeien
Ik krijg veel beelden niet uit het hoofd ..bijna irreëel ;( ;(

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:04

Popstra schreef:
Bah, ben er heel de dag best stil van als ik de ellende daar en in Belgie/Duitsland zie...het zal je overkomen zeg!
Echt ongelovelijk zo veel water..
Ik vind dit echt een ramp.

Ik ook echt raar gevoel al hele dag omdat ik zoveel beelden op FB binnen krijg ook van veel paardenvrienden in Wallonië

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-21 21:08

Afbeelding
:n

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:09

Lynn_Nikita schreef:
oei fiets, en alle autobanen waren ook dicht naar het zuiden, hoe kom ik morgen in Maaseik

Jij komt van andere kant van de Maas?

Ik kom vanuit randstad. Neem nu de bij eindhoven a67 en bij Eersel eraf en binnendoor de N wegen.

Iig. Als het door gaat morgen.

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:09

Lynn_Nikita schreef:

En ik moet er morgen over om naar Sittard te rijden om te gaan werken :=

8nnemiek

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:11

Ik hoop ook dat de wegen morgen begaanbaar zijn. Ik moet naar Nijmegen, en hoop dat de tunnel bij Roermond open blijft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:13

Jeetje zeg..... we krijgen met Corona, overstromingen, moorden, ellende....wel een wake-up call met zijn allen dat we toch allemaal vrij kwetsbaar zijn :(:)

Hier is er ook al wat onrust in de regio zag ik maar er wordt gerustgesteld dat wij het water dat uiteindelijk (o.a.) hier de zee in moet, goed moeten kunnen verwerken de zee in. Laat het maar snel hier naartoe komen dan zodat de regio daar ontzet wordt :(:)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:21

Dalijk extra nieuws uitzending op rtl4 om 21.35 over de overstromingen

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:23

Lynn_Nikita schreef:

Niet denk ik.. delen van Maaseik wordt nu geadviseerd vrijwillig te gaan evacueren..
Ik ga ook waardevolle spullen alvast goed hoog opbergen.. zou zomaar kunnen dat ook ik mn huis zal moeten gaan verlaten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:24

pmarena schreef:
Jeetje zeg..... we krijgen met Corona, overstromingen, moorden, ellende....wel een wake-up call met zijn allen dat we toch allemaal vrij kwetsbaar zijn :(:)

Hier is er ook al wat onrust in de regio zag ik maar er wordt gerustgesteld dat wij het water dat uiteindelijk (o.a.) hier de zee in moet, goed moeten kunnen verwerken de zee in. Laat het maar snel hier naartoe komen dan zodat de regio daar ontzet wordt :(:)

Zeker een Wake-up call, vreselijk voor alle betrokkenen.

Echt e3n rampjaar 2021 !

Ik zag op FB wel oproepen om dieren tijdelijk op te vangen.
En een hotelier bood kamers aan, om mensen op te vangen.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 15-07-21 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:24

Getup schreef:
Klagen ?

[ [url=m/8kTMvG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/m7TQyF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spa en Theux in België. Die mensen hebben gewoon geen bewoonbaar huis meer...

Pff zo bizar dit.. anderhalve week geleden zaten we op een camping tussen Spa en Theux. Precies in een dal, dus die camping is nu ook helemaal overstroomd.. Ben heel blij dat we vorige week (terug) gingen, we hadden nu nooit naar huis kunnen rijden natuurlijk.
Heel sneu voor iedereen die daar woont en/ of een bedrijf heeft :\

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:30

Flynnieman schreef:
Lynn_Nikita schreef:

En ik moet er morgen over om naar Sittard te rijden om te gaan werken :=

Via Ittervoort. Fijn stukje rijden :D

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:34

AaronYve schreef:
8nnemiek schreef:
In welke haven lag je boot?
Wij hebben lang in de haven van Thorn gelegen, daar heb ik wel eens wat hoog water meegemaakt in de winter, maar ik ben bang dat het nu nog een graadje erger wordt..

Jachthaven/camping Hatenboer

[ [url=m/vSQwAy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/h8F7vT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dMhJ5k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Normaal ga je voorbij de toilettes en dan is het nog 50 meter maar vandaag kwam je al niet verder dan dit. Deze boot stond naast ons en hebben ze gister hier gezet maar toen vandaag de eigenaren kwamen stobd dit ook al blank. En ze zeggen dat het nog 2 meter gaan stijgen.

Wij hebben onze boot hier gisteren ook nog weg kunnen halen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:35

Net begonnen op rtl4

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:35

Ja nu op RTL4.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:38

Het is toch bizar dat er op tv gezegd moet worden dat je niet die kant op moet gaan om even te kijken :?. Dat kun je als welkenkend mens zelf toch wel bedenken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:39

pmarena schreef:

Nou inderdaad. Wat een klote dag vandaag ook met al dat rot nieuws

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:41

_San87_ schreef:
Het is toch bizar dat er op tv gezegd moet worden dat je niet die kant op moet gaan om even te kijken :?. Dat kun je als welkenkend mens zelf toch wel bedenken.

Blijkbaar niet… Spanning en sensatie blijft toch mensen aantrekken 8)7

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:41

_San87_ schreef:

Nou ja, in dit onderwerp hebben we ook best wat mensen van buiten Zuid-Limburg die willen komen helpen. Lief, maar ik denk dan ook van: doe maar niet, je kent het gebied niet, je weet niet wat hoog en laag ligt, blijf lekker thuis.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:43

meisje_ schreef:
_San87_ schreef:

Ik hoorde vanmiddag op dr radio dat ze zelfs de ME hebben ingezet om mensen weg te houden. Te belachelijk voor woorden :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:44

Cowboy55 schreef:
_San87_ schreef:

Nou ja, in dit onderwerp hebben we ook best wat mensen van buiten Zuid-Limburg die willen komen helpen. Lief, maar ik denk dan ook van: doe maar niet, je kent het gebied niet, je weet niet wat hoog en laag ligt, blijf lekker thuis.

Komen helpen is wel wat anders dan gewoon ramptoerist spelen, natuurlijk. En ik denk toch dat er vooral op de laatste groep gedoeld wordt.

meisje_ schreef:
_San87_ schreef:

Ja, echt bizar.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:45

Er zijn blijkbaar zelfs mensen die een hotel proberen te boeken om te komen kijken. 8)7

Is er een kaart waar de overstroomde gedeeltes op staan? Ik zou zaterdag naar Duitsland gaan en ik vraag me af wat daar wel/niet te bereiken is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:49