[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 08:57

Sizzle schreef:
Dan nog zou dat niet veel uit mogen maken anders gaat er iets mis in de organisatie. Als 1 persoon op dinsdag zich verveelt en geen werk heeft omdat die spontane klant op maandag kwam dan moet er iemand op zijn hoofd gaan krabben. Dat is net als de situatie waar te weinig junior projecten zijn en de seniors op hun tandvlees lopen, dat is een organisatie probleem.

True, alleen bij ons de andere kant op met juist hoge werkdruk voor iedereen. Maar voor de fulltimer dus extra omdat er ook werk van de parttimers bij komt.

Dus ik moet eerlijk zeggen dat ik absoluut geen fan ben van parttimers die niet minstens 4 dagen werken. Heb er 2 die slechts 3 dagen bereikbaar zijn, en dat is zou kort samengevat gewoon irritant :o

Mungbean

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:04

Ik zou eerder een bedrijf zoeken die dit wel gewoon fatsoenlijk op orde heeft. Ik heb ook bij een bedrijf gezeten waar al het werk bij de lucky few terecht kwam (onafhankelijk van contract uren want we hadden ook een part-timer met 300 overuren) en andere mensen zich zaten te vervelen. Dat is echt puur een concept probleem en onnodig.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:17

Tango1979 schreef:
Sizzle schreef:
Dan nog zou dat niet veel uit mogen maken anders gaat er iets mis in de organisatie. Als 1 persoon op dinsdag zich verveelt en geen werk heeft omdat die spontane klant op maandag kwam dan moet er iemand op zijn hoofd gaan krabben. Dat is net als de situatie waar te weinig junior projecten zijn en de seniors op hun tandvlees lopen, dat is een organisatie probleem.

True, alleen bij ons de andere kant op met juist hoge werkdruk voor iedereen. Maar voor de fulltimer dus extra omdat er ook werk van de parttimers bij komt.

Dus ik moet eerlijk zeggen dat ik absoluut geen fan ben van parttimers die niet minstens 4 dagen werken. Heb er 2 die slechts 3 dagen bereikbaar zijn, en dat is zou kort samengevat gewoon irritant :o

Klinkt meer als of er onvoldoende rekening is gehouden voor het oplossen van ad hoc situaties en de klantenportefeuilles te vol zijn.
Het probleem speelt dan ook bij ziekte of verlof.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:32

Ik heb niet alles gelezen want dit topic gaat erg snel ;)

Ik vind het zelf vaak lastig om te weten waar de linkse partijen precies van elkaar verschillen.
Misschien hebben mensen hier wat aan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:40

Nikass, zo'n overzicht hecht ik dan weer 0 waarde aan. D66, PvdA en Volt kunnen ongetwijfeld zelf ook een vergelijkbaar overzicht maken met wat andere stellingen waarbij zij zelf alles een groen vinkje hebben en GroenLinks een aantal rode kruisjes.

Ik ben inmiddels wat verder met verkiezingsprogramma's lezen en denk dat ik voor GroenLinks ga dit jaar. Nu nog even in verdiepen wie dan precies. Wil graag als ik een geschikte kandidaat vind op een vrouw stemmen die dan hopelijk met voorkeursstemmen de kamer in komt. Maar wil ook niet maar simpelweg op de eerste vrouw in de lijst stemmen die er zonder voorkeursstemmen niet inkomt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:42

Dat overzicht is gesimplificeerd. Neem bijvoorbeeld D66. Die willen wel degelijk een betere balans, marktwerking in de zorg moet gekanaliseerd worden door meer overheidsregie, staat in hun programma. Over Lelystad: eerst volledig overzicht van nieuwe indeling luchtruim alvorens daarover te beslissen.
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... ristenUnie

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:45

linoleum schreef:
Nikass, zo'n overzicht hecht ik dan weer 0 waarde aan. D66, PvdA en Volt kunnen ongetwijfeld zelf ook een vergelijkbaar overzicht maken met wat andere stellingen waarbij zij zelf alles een groen vinkje hebben en GroenLinks een aantal rode kruisjes.

Ik ben inmiddels wat verder met verkiezingsprogramma's lezen en denk dat ik voor GroenLinks ga dit jaar. Nu nog even in verdiepen wie dan precies. Wil graag als ik een geschikte kandidaat vind op een vrouw stemmen die dan hopelijk met voorkeursstemmen de kamer in komt. Maar wil ook niet maar simpelweg op de eerste vrouw in de lijst stemmen die er zonder voorkeursstemmen niet inkomt.

Ja ik snap wat je bedoelt, maar het hoeft niet zo te zijn dat je voor alles een groen vinkje wil hè? Het gaat erom inzichtelijk te krijgen waar de verschillen liggen.
Ik vroeg me dit met name af mbt GL en D66. Ik heb wel meer info dan dit schemaatje, maar dit geeft toch wel wat overzicht vind ik.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:49

mysa schreef:
Dat overzicht is gesimplificeerd. Neem bijvoorbeeld D66. Die willen wel degelijk een betere balans, marktwerking in de zorg moet gekanaliseerd worden door meer overheidsregie, staat in hun programma. Over Lelystad: eerst volledig overzicht van nieuwe indeling luchtruim alvorens daarover te beslissen.
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... ristenUnie

Ja uiteraard is het wat versimpeld, maar het geeft je wel een beetje handvat bij welk onderwerp verdieping te zoeken in een verkiezingsprogramma.
Hoe doe jij het anders?
Alle verkiezingsprogramma's doorspitten is me teveel.
En dan heb ik nog een redelijke achtergrond wat dat betreft, maar ik kan me voorstellen dat als je dat niet hebt, of je voor het eerst gaat stemmen, je door de bomen het bos niet meer ziet.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:50

Nikass schreef:
linoleum schreef:

Ja ik snap wat je bedoelt, maar het hoeft niet zo te zijn dat je voor alles een groen vinkje wil hè? Het gaat erom inzichtelijk te krijgen waar de verschillen liggen.
Ik vroeg me dit met name af mbt GL en D66. Ik heb wel meer info dan dit schemaatje, maar dit geeft toch wel wat overzicht vind ik.

Dit verschil inzichtelijk maken is leuk, maar zou wel het echt controleren. Het zou me niet vreemd lijken dat ze partijen een rood kruis geven voor iets wat ze zelf ook willen, maar anders verwoorden. Zoals Mysa ook al zegt. Plus dat ze hier op een psychologisch stukje ingaan waarbij bij de meeste mensen een groen vinkje als goed wordt vertaald en een rood kruis als slecht. Ze proberen natuurlijk toch jou onbewust naar GroenLinks te trekken. Dan kan je beter een overzicht van een onafhankelijk instituut zoeken die reageert op stellingen met eens/oneens zonder kleurtjes.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:57

Het minimumloon omhoog is een leuk streven, maar financieel gezien schiet je daar niets mee op, want bedrijven die dus hun personeel meer moeten gaan betalen rekenen die meerkosten gewoon door aan de consument die hun product of dienst afneemt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:02

elnienjo schreef:
Het minimumloon omhoog is een leuk streven, maar financieel gezien schiet je daar niets mee op, want bedrijven die dus hun personeel meer moeten gaan betalen rekenen die meerkosten gewoon door aan de consument die hun product of dienst afneemt.

De loonskosten zijn maar een gedeelte van de kosten, daarnaast worden de extra kosten over alle inkomens verdeeld en niet alleen ten laste gelegd van de laatste inkomens.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:16

Ik twijfel nog
Las gisteren dit in de krant, deze wordt het in ieder geval nooit niet!Afbeelding

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:37

Linoleum je hebt waarschijnlijk gelijk, maar een onafhankelijk onderzoek opzoeken ed is me echt te arbeidsintensief.
Ik ben aan het revalideren en dat soort dingen begin ik echt niet aan.
Het is niet de eerste keer dat ik stem en ik weet wel wat van de partijen, maar juist de verschillen tussen de partijen die best dicht bij elkaar liggen vind ik interessant.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:40

00000000 schreef:
Ik twijfel nog
Las gisteren dit in de krant, deze wordt het in ieder geval nooit niet![ [url=m/JHlcjP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor een partij die Jezus leeft heet, zie ik weinig Jezus in de advertentie!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:01

Ik vind het jammer dat groenlinks weinig met groen te maken heeft, ze zijn voor veel huizen bouwen en boeren uitkopen en op hun land huizen neerzetten. Ook kunnen we niet mensen blijven importeren (en nee, dat bedoel ik niet racistisch, ik doel op behoudt van natuur en landbouwgrond).

Partijen kunnen hele mooie dingen zeggen, maar belangrijk is het om te kijken naar de lange termijn van hun plannen. Klimaatambities verhogen en tegelijkertijd meer groen weghalen en meer huizen bouwen gaat gewoon niet samen.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:12

00000000 schreef:
Ik twijfel nog
Las gisteren dit in de krant, deze wordt het in ieder geval nooit niet![ [url=m/JHlcjP.jpg]Afbeelding[/url] ]

D666 :')
Zo'n partij kun je toch niet serieus nemen (en gelukkig denken de meeste mensen dat).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:13

Tango1979 schreef:
En toch zit er wel wat in hoor met de parttimers :o Ik werk als enige fulltime in een team van 5. De andere hebben 1 of 2 parttime dagen. Wij hebben allemaal een eigen klantportefeuille dus als een relatie van een collega belt en die is er niet, moet dat werk wel overgenomen worden.

Maar in jouw geval lost het probleem zich toch ook vanzelf op? Aan het einde van het jaar ga jij een gesprek aan met je baas en geef je aan dat je het werk van al je collega's op moet vangen als ze er een dag niet zijn en daarom zou jij een grotere bonus of loonsverhoging moeten krijgen. Jouw uurloon zou dus al hoger moeten zijn dan die van een part-timer.

In veel gevallen zie je dat ook omdat fulltimers eerder in aanmerking komen voor een promotie (helemaal rond de top waar je simpelweg niet meer "gewoon" 40 uur kan werken).

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:15

Is er een partij die niet voor meer woningen is?
Ook zonder vluchtelingen, waarbij je onderscheid moet maken tussen economische en "echte" vluchtelingen,is er een tekort aan betaalbare woningen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:34

00000000 schreef:
Ik twijfel nog

Oei, wat een onchristelijke standpunten voor een partij met als naam ‘Jezus leeft’. :o

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:36

Is er ook een partij die landbouwvoertuigen in de spits wil verbannen van de weg? Aangezien al die stemwijzers over details gaan, vind ik dit een belangrijk detail.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:42

fransje23 schreef:
Ook zonder vluchtelingen, waarbij je onderscheid moet maken tussen economische en "echte" vluchtelingen,is er een tekort aan betaalbare woningen.

Volgens mij niet, maar er is wel een verschil in de invulling van die woningen. Meer hoogbouw in steden, kantoorpanden ombouwen tot woningen. Of boeren uitkopen en op het platteland gaan bouwen en in natuurgebieden. :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:43

fransje23 schreef:

In de afgelopen 10 jaar hebben de regeringspartijen gezamenlijk gezorgd voor enorme woningtekorten en problemen verergerd door zaken als de verhuurdersheffing in te voeren. Dus ze hebben laten zien om niet voor meer woningen te zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:49

Ik heb een beetje zitten zoeken maar ik vroeg me af of iemand hier nog weet welke partij toentertijd (2014 ofzo?) het voorstel heeft gedaan om de WW periode te verkorten? Was dat toen ook al het CDA?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:49

Loretta schreef:
fransje23 schreef:

In de afgelopen 10 jaar hebben de regeringspartijen gezamenlijk gezorgd voor enorme woningtekorten en problemen verergerd door zaken als de verhuurdersheffing in te voeren. Dus ze hebben laten zien om niet voor meer woningen te zijn.

Ja mee eens, ze hebben ook gezorgd voor enorme huursverhogingen. Hier is ook nog echt wel een boel in aan te pakken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:54

Volgens mij was WW vroeger toch ook langer geweest dan slechts 2 jaar?
Vind het bizar dat ze dat nu nog meer willen verkorten en dan brengt die Wopke het ook nog als 'n voordeel dat je dan wel een hogere WW krijgt dat ene jaar, maar daar zijn de 40/50-plussers die recht op langere WW hadden natuurlijk niet mee geholpen. De kans dat zij binnen 1 jaar aan een nieuwe baan komen is klein vanwege hun leeftijd. En dan sodemieter je na dat jaar dus gelijk de bijstand in. Vreselijk asociaal beleid om mensen die 20-30 jaar werken en bijdragen zo schofterig te willen afserveren.