De rellen in nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:27

daantjuhhh schreef:
Ja ik dacht. Jij bent echt gek.

De manager heeft aangegeven dat er gevolgen aan kunnen zitten.
Ze heeft een eed afgelegd.

Mooi :Y)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:32

AmyJamess schreef:
Geen idee of mensen dit filmpje hebben gezien, maar dit is toch om te lachen.
Eerst gaan rellen, politie uitdagen en vervolgens gaan janken dat die dood gaat. Echt stoere jongen ben je dan :(
Hoop dat ze hem een pleistertje hebben gegeven en weer naar huis hebben gestuurd.

https://www.dumpert.nl/item/8054293_72070d19

Naar mijn idee bestaat opvoeding al lang niet meer. Kinderen worden tegen woordig alleen nog maar gevoed.

Inclusief telefoonnummer :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:34

Winged schreef:
moonsparkle schreef:
Ik lees veel over telegram, had ik tot voorkort nog nooit van gehoord :')

Wij zijn van dezelfde generatie en ja, ik voel mij even oud in dit geval hahah :')

(niet dat ik er bij betrokken wil worden, maar toch :+ )

Ik ken Telegram dus ook niet, voel me spontaan oud pfff :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:42

daantjuhhh schreef:

Vind het wel een interessant iets eigenlijk wat ze dan kunnen doen. Niet dat ik wil rellen, maar meer omdat ik nieuwsgierig ben naar wat zulke dingen betekenen voor je carrière.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:42

daantjuhhh schreef:
Ik heb een collega die vanmorgen trots vertelde dat ze gister avond bij de protesten aanwezig was.

Ja maar ik was voor 9 uur thuis.
Ja maar ik keek alleen.
Ja maar ik stond achter de linie.

Echt domme doos!!!

Ik heb er verteld hoe ik er over dacht en ben de meeting uit gegaan.
Wat een dom wicht zeg.

Ja,en als ze dan gewond raken dan krijgt de politie de schuld en klagen ze die zelfs aan.Zoals nu een geval in Eindhoven.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:43

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:45

Winged schreef:
daantjuhhh schreef:

Vind het wel een interessant iets eigenlijk wat ze dan kunnen doen. Niet dat ik wil rellen, maar meer omdat ik nieuwsgierig ben naar wat zulke dingen betekenen voor je carrière.

Nou op dit moment nog niks.

Maar stel je gezicht komt op social media.
Je wordt gezocht omdat je erbij was.
Je bent medeplichtig.

Strafblad als je schuldig wordt bevonden.
Dan kan dat problemen opleveren als je werkt voor de overheid.
Je hebt immers een eed afgelegd.
Het kan zijn dat je van functie gaat wisselen en een nieuwe WOG moet overhandigen.

Ik weet niet of hier een aantekeningen op gemaakt wordt. Maar ik zou de gok niet nemen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:46

Laurie schreef:
De eigenaresse van de geplunderde Primera in Den Bosch:

https://fb.watch/3fNJv1mxtd/

In- en intriest.

Nou dit.
Die ondernemers hebben het al zo ontzettend moeilijk.
Dit slaat echt de grond onder je voeten weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:47

Winged schreef:
daantjuhhh schreef:

Kwam er net een post over tegen op LinkedIn, ligt dus heel erg aan je functie.. Als voorbeeld stond hierin de piloot van Transavia die met straatracen een dodelijk ongeluk had veroorzaakt, die mocht niet ontslagen worden. Kun je het zo lezen? https://www.linkedin.com/posts/pascalbe ... 55360-hx4w

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:47

Laurie schreef:
De eigenaresse van de geplunderde Primera in Den Bosch:

https://fb.watch/3fNJv1mxtd/

In- en intriest.

Hier heb ik gisteravond een traan om gelaten.
Geen idee waarom juist dit mij aangreep, maar de onmacht en wanhoop van die mensen..
Vanochtend hebben we een bloemetje gestuurd. Niet dat het wat uithaalt, maar ik wilde toch iets doen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:56

Iris82 schreef:
Hier ook oproepen om te gaan rellen in onze wijk.

Gelukkig heb ik wel vertrouwen in de supporters van Willem II in combinatie met de politie om de boel een beetje op orde te houden. Willem II heeft een harde kern die uit bijzonder indrukwekkende mannen bestaat. Daar zijn die 18 jarige snotneuzen echt niet tegen opgewassen.

Ik las net op het nieuws dat ze het leger niet in willen zetten. Wat vinden jullie daarvan?

Ergens heb ik zoiets van: laat t asjeblieft niet nog langer zo doorgaan.

Ik heb filmpjes gezien van de brandbommen die ze (relschoppers uit Breda) aan het bereiden waren en dat is gewoon echt niet leuk meer. Als ik die een tegen de voorgevel krijg dan gaat t echt mis.

Het probleem met Willem II supporters is, dat ze helemaal niet gekwalificeerd zijn om rellen te bestrijden. Waarschijnlijk zijn ze een stuk meer gekwalificeerd om juist te rellen. Het laatste wat je nodig hebt is dat dat dit soort knokploegen zich ermee gaat bemoeien en al helemaal niet dat ze ook nog eens complimenten krijgen omdat ze zogenaamd zo goed bezig zijn.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:58

Mh toch maar naar huis gegaan. Erg onrustige sfeer in de wijk en noodvordering in het winkelcentrum. Op whatsapp spreekt men dat er relschoppers in de wijk lokeren rondlopen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:59

Karl66 schreef:
Iris82 schreef:
Hier ook oproepen om te gaan rellen in onze wijk.

Gelukkig heb ik wel vertrouwen in de supporters van Willem II in combinatie met de politie om de boel een beetje op orde te houden. Willem II heeft een harde kern die uit bijzonder indrukwekkende mannen bestaat. Daar zijn die 18 jarige snotneuzen echt niet tegen opgewassen.

Ik las net op het nieuws dat ze het leger niet in willen zetten. Wat vinden jullie daarvan?

Ergens heb ik zoiets van: laat t asjeblieft niet nog langer zo doorgaan.

Ik heb filmpjes gezien van de brandbommen die ze (relschoppers uit Breda) aan het bereiden waren en dat is gewoon echt niet leuk meer. Als ik die een tegen de voorgevel krijg dan gaat t echt mis.

Het probleem met Willem II supporters is, dat ze helemaal niet gekwalificeerd zijn om rellen te bestrijden. Waarschijnlijk zijn ze een stuk meer gekwalificeerd om juist te rellen. Het laatste wat je nodig hebt is dat dat dit soort knokploegen zich ermee gaat bemoeien en al helemaal niet dat ze ook nog eens complimenten krijgen omdat ze zogenaamd zo goed bezig zijn.

Karl, ze bemoeien er zich niet mee, ze staan er alleen maar en dat is voor die schoffies al genoeg. Fijn denk ik dan alhoewel ik niks met voetbal hooligans heb, er is trouwens een verschil tussen harde kern en hooligans. Die eerste zitten in het stadion, die tweede komt er vaak niet in.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:01

Mensen kunnen hier wel roepen dat afkomst relschoppers niet uit maakt maar ik vind het wel degelijk uitmaken! Namelijk dat de opvoeding van deze klanten niet o.k is. Wellicht ze de ouders er eens op moeten aan spreken. Als jou zoon nu Savonds de deur uit gaat wat niet mag dan vraag je toch ,,hey vriend, waar gaan we naartoe?,, en dat verbied je dan toch!? Het zijn kinderen die daar buiten lopen!!
En dan dat gelul dat de overheid er zelf voor verantwoordelijk is....rot op zeg. Als jij het ergens niet mee eens bent sloop je toch ook niet de hele paasei?? Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd.
Net zoals de dame die letsel door het water kanon heeft opgelopen. Het was verboden daar te zijn dus wat doe je daar dan?
Gewoon lekker thuis blijven net als elk ander normaal mens doet. Zijn die lui nu zo achterlijk??

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:03

Winged schreef:
daantjuhhh schreef:

Stel dat je gewond raakt bij die rellen en je ziek moet melden. Moet je als bedrijf dan je werkgever doorbetalen? Dat soort vraagstukken krijg je dan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:06

Popstra schreef:
Mensen kunnen hier wel roepen dat afkomst relschoppers niet uit maakt maar ik vind het wel degelijk uitmaken! Namelijk dat de opvoeding van deze klanten niet o.k is. Wellicht ze de ouders er eens op moeten aan spreken. Als jou zoon nu Savonds de deur uit gaat wat niet mag dan vraag je toch ,,hey vriend, waar gaan we naartoe?,, en dat verbied je dan toch!? Het zijn kinderen die daar buiten lopen!!
En dan dat gelul dat de overheid er zelf voor verantwoordelijk is....rot op zeg. Als jij het ergens niet mee eens bent sloop je toch ook niet de hele paasei?? Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd.
Net zoals de dame die letsel door het water kanon heeft opgelopen. Het was verboden daar te zijn dus wat doe je daar dan?
Gewoon lekker thuis blijven net als elk ander normaal mens doet. Zijn die lui nu zo achterlijk??

Ik denk dat er ook behoorlijk wat pubers zijn waarbij als je als ouders de lijnen aantrekt deze losschieten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:06

@Popstra, de afkomst is niet relevant omdat de relschoppers van elke mogelijke afkomst zijn en omdat de meerderheid van de mensen, ook hier van elke afkomst, niet gaan rellen. En als afkomst geen onderscheidende factor is, dan moet je mensen daar ook niet op aanspreken. Je moet ze gewoon aanspreken op dat rellen, onafhankelijk van hun afkomst.

daantjuhhh

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:08

In mijn geval gaat het om een Nederlandse vrouw van 45+ (die collega)
Met een goede baan.

Anoniem

moonsparkle schreef:
Popstra schreef:

Ik denk dat er ook behoorlijk wat pubers zijn waarbij als je als ouders de lijnen aantrekt deze losschieten

Dan ging er eerder in de opvoeding al iets gruwelijk mis.

Matheno

De rellen keur ik absoluut niet goed, maar ik vind wel dat er enorme framing wordt gedaan vanuit de media. Wij wonen hier dichtbij Urk, wat groot in het nieuws is geweest.

De media brengt het als "alle jongeren aan het demonstreren op Urk". 10 jongeren (van de gemiddeld 10.000 jongeren op Urk) hebben die testlocatie in de brand gestoken. De volgende ochtend is er meteen een crowdfunding opgezet binnen Urk door de andere jongeren om dit te vergoeden. Dit bedrag is inmiddels ook al ruimschoots bij elkaar.

Dat vergeet de media dan te melden, en dat maakt me best kwaad.
Meteen wordt de kerk belaagd door spottende reacties, alsof die de oorzaak zijn van die 0,1% rotte eieren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:09

Cayenne schreef:
Winged schreef:
moonsparkle schreef:
Ik lees veel over telegram, had ik tot voorkort nog nooit van gehoord :')

Wij zijn van dezelfde generatie en ja, ik voel mij even oud in dit geval hahah :')

(niet dat ik er bij betrokken wil worden, maar toch :+ )

Ik ken Telegram dus ook niet, voel me spontaan oud pfff :=

Ik weet best wat een telegram is maar gok zomaar dat er iets heel anders bedoelt wordt :')

Ik vind het trouwens geweldig wat de harde kern van Willem II doet, als idd klopt dat ze puur aanwezig zijn en niet actief ingrijpen. Dat moet je aan de pro's overlaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:11

Popstra schreef:

Ik denk dat die ouders helemaal niks meer te vertellen hebben over die kinderen en/of dat het ze niks interesseert omdat zij het ook gewoon op de avondklok gooien :n

estja

Popstra schreef:

Zeker heeft dit met (gebrek aan) opvoeding te maken. Wat jij zegt Popstra, je spreekt je kind er op aan.
Normaal leer je je kind ook dat er consequenties aan zijn gedrag zitten. Dat begint al als ze heel klein zijn, denk aan de peuter die zich krijsend in de supermarkt over de grond gooit voor snoepjes. Ouder zegt "dag Pietje, ik ga" en kind ervaart dat het niet werkt en dat de ouder gewoon verder lijkt te gaan zonder hem. Als je als kind niet leert dat er consequenties aan je gedrag zitten krijg je mensen die vinden dat de oorzaak buiten hunzelf ligt. Zoals die dame van het waterkanon.

Cer

Even de opvoeding daargelaten, want ik zag beelden van oudere dames die oa met verf aan het strooien waren en blikjes op de grond aan t gooien waren..

Een vraagje, ik hoor net op 538nieuws het bericht dat een winkelier beboet is omdat hij tijdens de rellen na de avondklok op straat was, om zijn winkel dicht te spijkeren.. Ik kan dat nieuwsbericht nergens vinden.. heeft iemand dit bericht gelezen?