Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:Hij was al officieel verkozen.
Dit is normaal gesproken alleen een ceremoniële procedure waarbij de uitslag nog eens ceremonieel erkend wordt.
En de senatoren die gisteren net na die bestorming aan het woord kwamen gaven al aan dat het deze keer niet anders zou zijn.
Ook de republikeinse.
Maar goed, als die ceremonie afgerond is, is wel echt de laatste onduidelijkheid (die er al niet is eigenlijk) weg.
Trump heeft ieder formele rechtzaak waarin hij stemmingen als frauduleus voor de rechter bracht al verloren.
Stuk voor stuk.
Nergens bewijs.
Dat gaat deze ceremonie echt niet meer veranderen.
Ik hoop dat de boel daar verder redelijk rustig blijft.
Er ligt wel een idiote situatie met iemand die formeel nog president is, maar die nu zelfs door de kopstukken van zijn eigen partij niet meer serieus genomen wordt.
Femke_Tweety schreef:Ik vind het trouwens griezelig dat Twitter en Facebook posts van hem blokken. Is een vorm van heeeeel verregaande censuur waar ik niet achter sta.
(Voor even alle duidelijkheid, ik sta dus écht niét achter Trump, maar ik vind dit wel een griezelige en ongewenste vorm van censuur)
Femke_Tweety schreef:Check.
Kon ook niet anders meer.
Ben wel benieuwd wat er nu met Trump gebeurt.
Die gaat hier niet zomaar mee wegkomen.
Ik vind het trouwens griezelig dat Twitter en Facebook posts van hem blokken. Is een vorm van heeeeel verregaande censuur waar ik niet achter sta.
(Voor even alle duidelijkheid, ik sta dus écht niét achter Trump, maar ik vind dit wel een griezelige en ongewenste vorm van censuur)
Exitium schreef:Hij heeft redelijk wat diehard volgers, waaronder ook rijken. Denk dat hij genoeg op kan halen voor campagnes, maar support voor hem kan wel eens flink afgenomen zijn. Als Biden inderdaad de bruggenbouwer kan zijn die hij wil zijn, dan zal het alleen maar moeilijker worden voor Trump
Berdien schreef:Het is ook wel een heftige stap, maar je geeft er als social media platform wel een signaal mee af. Daarnaast heeft hij niet alleen zijn invloed als president maar ook zijn bereik op SM dusdanig misbruikt door aan te zetten tot deze rellen (en ze vervolgens ook nog eens goed te praten!), dat ik de beslissing wel snap. Het is een heftige, maar naar mijn mening wel terechte beslissing geweest.
Pareltjes schreef:Berdien schreef:Het is ook wel een heftige stap, maar je geeft er als social media platform wel een signaal mee af. Daarnaast heeft hij niet alleen zijn invloed als president maar ook zijn bereik op SM dusdanig misbruikt door aan te zetten tot deze rellen (en ze vervolgens ook nog eens goed te praten!), dat ik de beslissing wel snap. Het is een heftige, maar naar mijn mening wel terechte beslissing geweest.
Erg lastig dit.....om erger te voorkomen zeg je natuurlijk fijn dat ze hem blokkeren. Maar daar wringt toch iets bij. Want het is wel een ernstige blokkade van vrije meningsuiting. Hoeveel gevaarlijke onzin er ook uit komt.
Pareltjes schreef:Berdien schreef:Het is ook wel een heftige stap, maar je geeft er als social media platform wel een signaal mee af. Daarnaast heeft hij niet alleen zijn invloed als president maar ook zijn bereik op SM dusdanig misbruikt door aan te zetten tot deze rellen (en ze vervolgens ook nog eens goed te praten!), dat ik de beslissing wel snap. Het is een heftige, maar naar mijn mening wel terechte beslissing geweest.
Erg lastig dit.....om erger te voorkomen zeg je natuurlijk fijn dat ze hem blokkeren. Maar daar wringt toch iets bij. Want het is wel een ernstige blokkade van vrije meningsuiting. Hoeveel gevaarlijke onzin er ook uit komt.
Suzanne F. schreef:ruitje schreef:Zou Trump daarna ook actief blijven stoken? Ik bedoel hij kan ook als hij geen president is olie op het vuur blijven gooien.
Zouden mensen hem nog serieus nemen dan?
Hij wil zich weer verkiesbaar stellen over 4 jaar, pfffff. Zou hij echt nog kans maken dan? Kunnen de Republikeinen ook een kandidaat weigeren?
Pareltjes schreef:Voordat je met vrijheid van meningsuiting wil schermen, stel jezelf er eerst van op de hoogte wat het precies inhoudt: vrijheid van meningsuiting beschermt je alleen tegen repercussies van de overheid. Twitter is geen overheidsinstantie, Twitter heeft imo heel adequaat gereageerd hier. Ik ken de community rules niet uit m'n hoofd, maar er zal vast iets in staan over opruiende berichten. Dit wáren opruiende berichten, dus de blokkade is echt volledig terecht.Berdien schreef:Het is ook wel een heftige stap, maar je geeft er als social media platform wel een signaal mee af. Daarnaast heeft hij niet alleen zijn invloed als president maar ook zijn bereik op SM dusdanig misbruikt door aan te zetten tot deze rellen (en ze vervolgens ook nog eens goed te praten!), dat ik de beslissing wel snap. Het is een heftige, maar naar mijn mening wel terechte beslissing geweest.
Pareltjes schreef:daantjuhhh schreef:Ook vrijheid van meningsuiting heeft een grens natuurlijk.
Ik ben blij dat ze dat doen. rascistische opmerkingen en terrorisme wordt ook terecht geblokkeerd.
Is dat zo? En zoja wie bepaalt wat goed en fout is? Erg dunne scheidslijnen...
Pareltjes schreef:Stel dat Bokt ineens beslist jouw account te blokkeren omdat het hun niet aanstaat wat jij zojuist geschreven hebt?
Of ik het met de betreffende sociale media eens ben is even niet ter zake doende. Het feit dat ze de accounts sluiten of blokkeren wel. En de reden is overduidelijk dat ze het niet eens zijn met de posts.....dáár kan het potentieel gevaarlijk worden
Pareltjes schreef:Stel dat Bokt ineens beslist jouw account te blokkeren omdat het hun niet aanstaat wat jij zojuist geschreven hebt?
Of ik het met de betreffende sociale media eens ben is even niet ter zake doende. Het feit dat ze de accounts sluiten of blokkeren wel. En de reden is overduidelijk dat ze het niet eens zijn met de posts.....dáár kan het potentieel gevaarlijk worden