Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Er wordt wel degelijk gehandhaafd en boetes worden hier idd uitgedeeld. Zeker niet voor 100% van de gevallen nee, is ook onhaalbaar. Lawinepijlen/illegaal spul gaat hier ook regelmatig af, net als overal in het land. Ik begrijp gewoon het gezever niet zo, handhaving en politie doen hun best. En de echte eikels en overlastgevers proberen ze idd te pakken, maar t zijn ook maar mensen he, die handhavers
sureido schreef:Mars schreef:Er wordt wel degelijk gehandhaafd en boetes worden hier idd uitgedeeld. Zeker niet voor 100% van de gevallen nee, is ook onhaalbaar. Lawinepijlen/illegaal spul gaat hier ook regelmatig af, net als overal in het land. Ik begrijp gewoon het gezever niet zo, handhaving en politie doen hun best. En de echte eikels en overlastgevers proberen ze idd te pakken, maar t zijn ook maar mensen he, die handhavers
Nou ja gezever, bij mijn ouders (ander dorp) reed een week geleden een auto dagelijks rond waarbij mensen vuurwerk uit het raam flikkerde naar huizen en mensen. Het is gewoon frustrerend dat daar niks mee gedaan is. Misschien kleurt dat wellicht mijn mening ook wel. Verder vind ik het gewoon bizar dat nu al een maand elke avond vuurwerk afgaat hier in Tilburg. Die naaien er gewoon uit als de politie komt en dat lukt ook makkelijk als er tien etterbakken een andere kant uit gaan.
Daarom vind ik de handhaving flut, en das niet de schuld van de handhavers en politie zelf maar je kán gewoon bijna niet handhaven omdat het echt een moeilijke zaak is om er snel te wezen als er afgestoken word, dat maakt heel het probleem zo lastig. Tenzij er een heterdaad is maar ja, de politie kan ook niet overal zijn.
Edit: maar goed, de vaders en kinderen zullen in de meeste gevallen wel luisteren naar het verbod dus die heb je in ieder geval in de pocket
sureido schreef:Wat denk je nu zelf bigone, dat dat niet gebeurt is?maar ze hebben het hier te druk met een heel ander groot probleem wat dagelijks aandacht trekt.
callippo schreef:Rambogirl schreef:Ik ben absoluut voor een vuurwerkverbod!!
Echter nu niet meer. Dit kan je niet maken om nog meer ondernemers diep de schulden in te jagen. 90% van t vuurwerk is al in Nederland en de folders zijn al geprint. Dit hadden ze dan in de zomer al moeten verbieden, liefst jaren geleden.
Elke stad/dorp hun eigen gezamelijke vuurwerkshow is goed genoeg.
Terugsturen naar China.
Lijkt me een kleine prijs om te betalen voor zoveel winst op andere vlakken.
Ik hoop écht dat consumentenvuurwerk definitief verboden wordt.
Vroeger was het alleen op oudjaar, nu begint het blijkbaar al in november of zelfs oktober?? Bizar!
We kunnen toch een nieuwe traditie starten. Allemaal toeterend de buurt rond rijden (lekker coronaproof) of lichtshows, geprojecteerd op je huis, met flinke speakers erbij. 1x investeren, jarenlang plezier en veel toekomst bestendiger dan vuurwerk
Sanet schreef:Ik zie net op Facebook een filmpje voorbij komen van mensen die rijden met de trailer. En komt een auto hen achterna, met redelijke snelheid en doen vervolgens een poging om vuurwerk in de trailer te gooien!
Hier het filmpje:
https://www.facebook.com/10000255335808 ... 20598/?d=n