Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 07:18

elnienjo schreef:
Loretta schreef:
Dat is inderdaad wat je ziet. Het racisme neemt alleen maar toe hier door.

Yep. De ergernis groeit juist ipv sympathie of begrip.

Ik lees in jouw berichten bijna altijd ergernis ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 07:57

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen sympathie voel voor degenen die de straat op gaan nadat ik sommigen gisteren het woord hoorde voeren op het journaal. En dan de leus Black lives matter. Ja, natuurlijk doet iedereen er toe. En daarom hoor je nu gewoon je gemak te houden en voor alternatieve vormen voor demonstreren te kiezen in plaats van massaal de straat op te gaan. Want er is nog steeds een pandemie gaande.

En dat stuk van de NOS uit de link over de politie, precies wat ik gisteravond ook zei. En er is gewoon niet gehandeld op wat de agenten op straat aangaven. Kwalijke zaak.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:05

SusanH schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen sympathie voel voor degenen die de straat op gaan nadat ik sommigen gisteren het woord hoorde voeren op het journaal. En dan de leus Black lives matter. Ja, natuurlijk doet iedereen er toe. En daarom hoor je nu gewoon je gemak te houden en voor alternatieve vormen voor demonstreren te kiezen in plaats van massaal de straat op te gaan. Want er is nog steeds een pandemie gaande.

En dat stuk van de NOS uit de link over de politie, precies wat ik gisteravond ook zei. En er is gewoon niet gehandeld op wat de agenten op straat aangaven. Kwalijke zaak.

Als men 1,5 m. afstand houdt en eventueel met een mondkapje demonstreert, zie ik weinig verschil met het OV, de drukte in de parken, bouwmarkten, supermarkten enz.
Je hoeft er niet aan deel te nemen.

Al was er geen Corona nu, dan zou een groot deel van de mensen nog geen begrip of sympathie hebben voor zulke demonstraties. De vrijheid van meningsuiting of het recht op demonstraties geldt voor bepaalde groepen niet, als ik sommigen moet geloven, ook uit eerdere discussies. Er bestaat geen racisme; zij krijgen ook weleens geen reactie op een sollicitatie of worden ook weleens aangehouden met de auto. En etnisch profileren door de Belastingdienst? Daar hebben zij het zelf naar gemaakt, er is weleens fraude gepleegd door mensen met een dubbele nationaliteit. ;) En zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.

rien10

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:15

@ Electra. Maar er is wel Corona.
En er is ook racisme, dat zeker.
Maar Op deze manier bijeenkomen is echt zo ontzettend dom en respectloos.
De demonstranten willen respect. Dat gaan ze echt niet krijgen hiermee. Was er bij mij nog de wil aanwezig om met hen in gesprek te gaan; dat is nu niet meer aan de orde. Ik heb maar één ding te zeggen aan ze : eikels!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:15

Nogal een uitspraak die je doet Electra... Ik vraag me af waar je dat op baseert.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:17

secricible schreef:
Nogal een uitspraak die je doet Electra... Ik vraag me af waar je dat op baseert.

Dat staat op bokt, ik heb die uitspraken ook langs zien komen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:19

Ik gun niemand Corona. Maar ik hoop dat een heleboel van die eikels, inclusief Halsema, verkouden worden volgende week en zich helemaal de pestpokke schrikken.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:20

Ze demonstreren met black lives matter en dat is hier niet aan de orde!!
Demonstreren tegen racisme, prima, maar niet zo.

Ze krijgen hoogstens respect met wat al hun aanhanger is, die praten deze waanzin goed.Voor de rest van het land krijgen ze juist minder respect.

All lives matter, ook die van het zorgpersoneel, ook van de mensen in verpleeghuizen. Maar ook die van bedrijven die omgevallen zijn of dat bijna doen.
En hebben ze geen opa of oma die met wat pech dadelijk besmet raakt. Egoïsten. Meer zijn het niet, domme egoïsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:23

https://www.telegraaf.nl/nieuws/8852086 ... oronavirus

jammer dat dit niet eerder bericht kon worden

was het dan anders gelopen?

demonstreren mag maar dan wel op een positieve manier, nu roept het alleen maar meer onbegrip op

en cultuurverschillen zijn er altijd geweest,

het gaat er om of je wilt veranderen/aanpassen of niet maar veranderen doe je SAMEN en in een multiculturele samenleving kan niet alleen jou recht gelden

eens Penotti: ALL LIVES MATTER
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-06-20 08:32, in het totaal 2 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:28

Electra63 schreef:
SusanH schreef:

Als men 1,5 m. afstand houdt en eventueel met een mondkapje demonstreert, zie ik weinig verschil met het OV, de drukte in de parken, bouwmarkten, supermarkten enz.
Je hoeft er niet aan deel te nemen.

Al was er geen Corona nu, dan zou een groot deel van de mensen nog geen begrip of sympathie hebben voor zulke demonstraties. De vrijheid van meningsuiting of het recht op demonstraties geldt voor bepaalde groepen niet, als ik sommigen moet geloven, ook uit eerdere discussies. Er bestaat geen racisme; zij krijgen ook weleens geen reactie op een sollicitatie of worden ook weleens aangehouden met de auto. En etnisch profileren door de Belastingdienst? Daar hebben zij het zelf naar gemaakt, er is weleens fraude gepleegd door mensen met een dubbele nationaliteit. ;) En zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.

Het is de manier waarop. De acties vorig jaar door het zorgpersoneel waren beschaafd en als patiënt had ik daar begrip en sympathie voor.
Nu massaal de straat op gaan is gewoon ronduit asociaal.
Tijdens deze pandemie zijn al zoveel creatieve acties bedacht die allemaal via drones gefilmt en in beeld gebracht zijn op tv. Het had dit extremistische relgroepje gesierd ook voor zo'n vorm van aandacht trekken te kiezen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:31

MCE schreef:

jazeker ALL LIVES MATTER,

Oh wow! Niet dat dat 8 minuten op iemands nek blijven zitten goedpraat natuurlijk. Na die houdgreep om 'm onder controle te krijgen had ie de handboeien aan kunnen doen. Dan was de pleuris tenminste niet wereldwijd uitgebroken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:34

Ehm, als je stikt dan zorgt dat toch voor hart en longfalen :o?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:34

secricible schreef:

N.a.v. eerdere uitspraken op Bokt. Berichten op Social Media, ervaringen van familie en vrienden, uitspraken van o.a. FvD en PVV enz.

Maar ik ga nu aan het werk (t.b.v. de zorg ;) )
Fijne discussie!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:36

elnienjo schreef:
MCE schreef:

jazeker ALL LIVES MATTER,

Oh wow! Niet dat dat 8 minuten op iemands nek blijven zitten goedpraat natuurlijk. Na die houdgreep om 'm onder controle te krijgen had ie de handboeien aan kunnen doen. Dan was de pleuris tenminste niet wereldwijd uitgebroken.

Ja leuk, maar autopsie aangevraagd door zijn familie en een andere onafhankelijke geven wél aan dat het kwam door door ademnood en stoppen bloedtoevoer door zitten op nek.

Die officiële autopsie zegt niks daar, dit is precies het probleem in Amerika; dit soort walgelijke acties van politieagenten worden afgedaan met “hij had al onderliggend lijden, niks aan de hand hoor”.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:37

Nou ja, dat stukje zegt ook niet veel. Je hart en longen stoppen er natuurlijk al gauw mee als iemand 8 minuten de luchttoevoer blokkeert.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:38

Die agent zit gewoon zou fout als het maar kan. Of het overlijden daar nu wel of niet door kwam.
Die man was al lang in bedwang dus dit was compleet onnodig geweld.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:38

Afbeelding
Dit soort dingen plaatsen mijn amerikaanse fb vrinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:42

Electra63 schreef:
secricible schreef:

N.a.v. eerdere uitspraken op Bokt. Berichten op Social Media, ervaringen van familie en vrienden, uitspraken van o.a. FvD en PVV enz.

Maar ik ga nu aan het werk (t.b.v. de zorg ;) )
Fijne discussie!

Niet te verifiëren of het ook klopt... pure reactie uit emotie dus...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:44

@popstra mag toch hopen dat ze nu niet meer je facebook vrienden zijn. Walgelijke plaatjes.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:46

Wat een nare foto is dat Popstra.. :n
En wat een slechte kop van dat Telegraaf artikel... Met het stoppen van bloedtoevoer en lucht overlijdt iemand. Het is een zittend uitgevoerde chokehold (guillotine) en zou nooit toegepast mogen worden. Gelukkig worden die betreffende agenten vervolgd..

Overigens zijn niet alle usa agenten slecht.. er zitten rotte appels tussen en het systeem daar is nogal complex. Gelukkig niet te vergelijken met hier..

Het grootste deel van de Nlse demonstraties verloopt prima, maar door de rellers uit te lichten wordt ook hier een opruiend beeld geschetst.. dat vind ik het nadeel van social media.. Maar goed, dit is het topic over de demonstraties in NL..of dit invloed heeft op de verspreiding van Corona zal later pas blijken..

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:54

SusanH schreef:

Precies

Daarbij, wordt ook met twee maten gemeten.
Toen de boeren gingen protesteren werd er hardhandig ingegrepen.
Weet je nog, ze tikte tegen een deur aan en reden een hek omver.
Nou, het was een grote schande en heel links Nederland op zn achterste benen.
Nu worden zo'n beetje de steden afgebroken, voor mensen die direct van de straat moeten.....

Zelf werk ik als verpleegkundige in de zorg, ook preventief moet ik nu nog geheel in bescherming naar mensen toe die zorg behoeven.

En dan zie ik die beelden op televisie.....serieus :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:56

SusanH schreef:
@popstra mag toch hopen dat ze nu niet meer je facebook vrienden zijn. Walgelijke plaatjes.

Dat zijn mensen uit Texas. Laat zien hoe simpel die zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:58

Iets om over na te denken:

Ik vind dat Pieter Derks er altijd wel een verfrissende kijk op heeft. Laten we onze drang om iedereen op de regeltjes te wijzen inzetten als kracht.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:02

Cer schreef:
Overigens zijn niet alle usa agenten slecht.. er zitten rotte appels tussen en het systeem daar is nogal complex. Gelukkig niet te vergelijken met hier..

Ik denk dat het al een hoop oplost als je politieduo's laat vormen van blank met afro american. Dan kun je de link met racisme in elk geval voorkomen als er een agent toch uit de bocht vliegt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:04

SusanH schreef:
Iets om over na te denken:

[ Video ]

Ik vind dat Pieter Derks er altijd wel een verfrissende kijk op heeft. Laten we onze drang om iedereen op de regeltjes te wijzen inzetten als kracht.

Ik ben uberhaupt geen fan van revoluties. Zeker niet in het westen waar wij het tot nu toe nog goed hebben.