elnienjo schreef:Loretta schreef:Dat is inderdaad wat je ziet. Het racisme neemt alleen maar toe hier door.
Yep. De ergernis groeit juist ipv sympathie of begrip.
Ik lees in jouw berichten bijna altijd ergernis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen sympathie voel voor degenen die de straat op gaan nadat ik sommigen gisteren het woord hoorde voeren op het journaal. En dan de leus Black lives matter. Ja, natuurlijk doet iedereen er toe. En daarom hoor je nu gewoon je gemak te houden en voor alternatieve vormen voor demonstreren te kiezen in plaats van massaal de straat op te gaan. Want er is nog steeds een pandemie gaande.
En dat stuk van de NOS uit de link over de politie, precies wat ik gisteravond ook zei. En er is gewoon niet gehandeld op wat de agenten op straat aangaven. Kwalijke zaak.
Electra63 schreef:SusanH schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen sympathie voel voor degenen die de straat op gaan nadat ik sommigen gisteren het woord hoorde voeren op het journaal. En dan de leus Black lives matter. Ja, natuurlijk doet iedereen er toe. En daarom hoor je nu gewoon je gemak te houden en voor alternatieve vormen voor demonstreren te kiezen in plaats van massaal de straat op te gaan. Want er is nog steeds een pandemie gaande.
En dat stuk van de NOS uit de link over de politie, precies wat ik gisteravond ook zei. En er is gewoon niet gehandeld op wat de agenten op straat aangaven. Kwalijke zaak.
Als men 1,5 m. afstand houdt en eventueel met een mondkapje demonstreert, zie ik weinig verschil met het OV, de drukte in de parken, bouwmarkten, supermarkten enz.
Je hoeft er niet aan deel te nemen.
Al was er geen Corona nu, dan zou een groot deel van de mensen nog geen begrip of sympathie hebben voor zulke demonstraties. De vrijheid van meningsuiting of het recht op demonstraties geldt voor bepaalde groepen niet, als ik sommigen moet geloven, ook uit eerdere discussies. Er bestaat geen racisme; zij krijgen ook weleens geen reactie op een sollicitatie of worden ook weleens aangehouden met de auto. En etnisch profileren door de Belastingdienst? Daar hebben zij het zelf naar gemaakt, er is weleens fraude gepleegd door mensen met een dubbele nationaliteit.En zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.
MCE schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/8852086 ... oronavirus
jammer dat dit niet eerder bericht kon worden
jazeker ALL LIVES MATTER,
elnienjo schreef:MCE schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/8852086 ... oronavirus
jammer dat dit niet eerder bericht kon worden
jazeker ALL LIVES MATTER,
Oh wow! Niet dat dat 8 minuten op iemands nek blijven zitten goedpraat natuurlijk. Na die houdgreep om 'm onder controle te krijgen had ie de handboeien aan kunnen doen. Dan was de pleuris tenminste niet wereldwijd uitgebroken.
Electra63 schreef:secricible schreef:Nogal een uitspraak die je doet Electra... Ik vraag me af waar je dat op baseert.
N.a.v. eerdere uitspraken op Bokt. Berichten op Social Media, ervaringen van familie en vrienden, uitspraken van o.a. FvD en PVV enz.
Maar ik ga nu aan het werk (t.b.v. de zorg)
Fijne discussie!
SusanH schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen sympathie voel voor degenen die de straat op gaan nadat ik sommigen gisteren het woord hoorde voeren op het journaal. En dan de leus Black lives matter. Ja, natuurlijk doet iedereen er toe. En daarom hoor je nu gewoon je gemak te houden en voor alternatieve vormen voor demonstreren te kiezen in plaats van massaal de straat op te gaan. Want er is nog steeds een pandemie gaande.
Cer schreef:Overigens zijn niet alle usa agenten slecht.. er zitten rotte appels tussen en het systeem daar is nogal complex. Gelukkig niet te vergelijken met hier..
SusanH schreef:Iets om over na te denken:
[ Video ]
Ik vind dat Pieter Derks er altijd wel een verfrissende kijk op heeft. Laten we onze drang om iedereen op de regeltjes te wijzen inzetten als kracht.