Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Maar pmarena, vind je het dan echt niet erg dat er mensen zijn die bewust misinformatie verspreiden, die anderen die wat minder belezen zijn in een onderwerp heel makkelijk overnemen, gewoon omdat de misinformatie aannemelijk klinkt?
Want ik denk dat het heel belangrijk is om te beseffen dat er écht mensen zijn die bewust die misinformatie verspreiden, ook al beseffen ze zich heel goed dat die incorrect is. Moet je dat dan allemaal gewoon laten passeren omdat anders misschien de vrijheid van meningsuiting in het geding komt?
Overigens heb je het steeds over meningen, maar sommige dingen zijn gewoon geen mening meer, wanneer ze keer op keer worden vastgesteld door wetenschappelijk onderzoek. Vind je echt dat iemand dan de mening mag hebben dat dat allemaal niet klopt, en dit zonder tegenspraak mag verkondigen?
Dinopino schreef:Karl66 ik kan je volledig volgen hierin.
pmarena schreef:Nou, wat stel jij dan voor dat er met zo iemand in een blauwe jurk gebeurt? En op welke manier is dat anders dan hoe het nu al geregeld is?
pmarena schreef:Ja, dat moet je inderdaad laten passeren
Citaat:Omdat de grens tussen is iets wel of niet misinformatie veels te dun is. Je geeft daarmee een soort kleine elite de macht om te bepalen welke visie wel of niet uitgedragen mag worden en dat is imo altijd een slecht idee.
Dus ja, mensen mogen dingen verkondigen waar ik het helemaal niet mee eens ben. Ook al zou ik dat véél liever niet zien. Omdat een ieder zijn eigen waarheid moet kunnen zoeken