Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:23

Het gaat er niet om dat ik het niet snap, het gaat er om dat ik vind dat je goed moet onderbouwen wat je zegt. En jouw opmerkingen roepen vragen op.
Dat jij het irritant vindt als ik die dan stel, zegt meer over jou dan over mij.

Je stelt nu weer iets (pedofiel is niet seksueel gestoord) zonder enige onderbouwing waarom je dat vindt; is het een mening, is het een feit? Jammer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42087
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:27

In de quote van MarcoBorsato vind je een antwoord op je vraag, Nikass:

Citaat:
wraak komt voor (op een ex), misbruik van macht, simpel de gelegenheid, algemene lust, ontremd gedrag, andere stoornissen bij de verdachte, breder patroon van asociaal gedrag, louter aansluiting voelen bij minderjarigen door misbruik in het eigen verleden, eenzaamheid of depressie, grensverleggend seksueel afwijkend gedrag enzovoort enzovoort.


Verschillende redenen voor mensen om te gaan misbruiken. Kinderen zijn, hoe je het ook wendt of keert, makkelijke slachtoffers. Zou het misschien kunnen zijn dat Pantykous spreekt uit ervaring, omdat zij zelf slachtoffer is geweest? Heb je daarbij stil gestaan?

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:38

Is dit niet vooral een verschil in hoe je 'lust' interpreteert? Of je het ziet als 'aantrekkingskracht' of ook als lust naar wraak/macht/controle/ontprikkeling/ (dmv seks), lust die voortkomt uit ontremd zijn/asociaal zijn etc.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42087
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:40

Dani schreef:
Is dit niet vooral een verschil in hoe je 'lust' interpreteert? Of je het ziet als 'aantrekkingskracht' of ook als lust naar wraak/macht/controle/ontprikkeling/ (dmv seks), lust die voortkomt uit ontremd zijn/asociaal zijn etc.

Ja, wellicht is het eerst verstandig te identificeren welke lust we bedoelen. Ik ging eigenlijk uit van seksuele lust.

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:03

Nikass schreef:
. En jouw opmerkingen roepen vragen op.

Je stelt nu weer iets (pedofiel is niet seksueel gestoord) zonder enige onderbouwing waarom je dat vindt; is het een mening, is het een feit? Jammer.


Alleen vragen bij jou. En ik vind het niet erg dat je doorvraagt hoor, alleen de manier waarop irriteert me. Dat kan inderdaad heel goed aan mij liggen, dat ontken ik ook niet.

Ik dacht dat het stuk ‘een pedofiel is niet seksueel gestoord’ een aantal pagina’s terug al besproken en gecovered was. Vandaar dat ik daar niet verder op in ben gegaan.

_San87_ schreef:
Dani schreef:
Is dit niet vooral een verschil in hoe je 'lust' interpreteert? Of je het ziet als 'aantrekkingskracht' of ook als lust naar wraak/macht/controle/ontprikkeling/ (dmv seks), lust die voortkomt uit ontremd zijn/asociaal zijn etc.

Ja, wellicht is het eerst verstandig te identificeren welke lust we bedoelen. Ik ging eigenlijk uit van seksuele lust.


Das idd een goeie, ik ga ook uit van seksuele lust.

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:59

Nikass schreef:
Het gaat er niet om dat ik het niet snap, het gaat er om dat ik vind dat je goed moet onderbouwen wat je zegt. En jouw opmerkingen roepen vragen op.
Dat jij het irritant vindt als ik die dan stel, zegt meer over jou dan over mij.

Je stelt nu weer iets (pedofiel is niet seksueel gestoord) zonder enige onderbouwing waarom je dat vindt; is het een mening, is het een feit? Jammer.


Je begrijpt haar niet maar ze is echt heel duidelijk. Ik vind het trouwens ook irritant vinden want iedereen snapt het en je reageert best aanvallend.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42087
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:51

Pantykous schreef:
Nikass schreef:
. En jouw opmerkingen roepen vragen op.

Je stelt nu weer iets (pedofiel is niet seksueel gestoord) zonder enige onderbouwing waarom je dat vindt; is het een mening, is het een feit? Jammer.


Alleen vragen bij jou. En ik vind het niet erg dat je doorvraagt hoor, alleen de manier waarop irriteert me. Dat kan inderdaad heel goed aan mij liggen, dat ontken ik ook niet.

Ik dacht dat het stuk ‘een pedofiel is niet seksueel gestoord’ een aantal pagina’s terug al besproken en gecovered was. Vandaar dat ik daar niet verder op in ben gegaan.

_San87_ schreef:
Ja, wellicht is het eerst verstandig te identificeren welke lust we bedoelen. Ik ging eigenlijk uit van seksuele lust.


Das idd een goeie, ik ga ook uit van seksuele lust.

Ja, ik ook. Maar dat is lang niet altijd de reden van misbruik, juist niet, vaak zit daar een machtsspel achter. Ik weet dat het daar bij antisociale plegers om draait, bijvoorbeeld.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:43

Er worden hier berichten geplaatst waarop ik, volledig inhoudelijk, reageer. Er worden dingen gesteld waarbij ik mijn vragen heb, en soms een andere mening.
Het is mij duidelijk dat dit niet wordt gewaardeerd, dat blijkt voor mij uit reacties die niet ingaan op wat ik zeg, maar op wat men blijkbaar denkt dat ik wil zeggen ofzo. Uit het feit dat als mensen geen ja en amen horen, ze mij irritant vinden.
Het is mij ook opgevallen dat een aantal mensen hier is afgehaakt, en dat ga ik nu ook doen. Ik vind de manier waarop er door sommigen gereageerd wordt, met name San en Pantykous niet ok en ik vind discussiëren als er niet echt gelezen wordt wat er staat heel vermoeiend.
Dus ik ga mijn energie ergens anders aan besteden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42087
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:56

Ik was me niet bewust dat ik vervelend of niet inhoudelijk reageer. Excuus :).

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:59

Ik hoef geen ja en amen van je hoor :') Dat is geen discussie. Maar als jij als enige met vragen zit, zelfs als het meerdere keren op verschillende manieren aan je word uitgelegd zegt dat meer over jou dan over een ander denk ik. Volgens mij wordt er wel inhoudelijk en totaal niet vervelend op je gereageerd.

OT:
Idd San, ik ging er dus ook in mijn stuk van uit dat bij misbruik er (meestal) geen sprake is van seksuele lust als het om niet pedofielen gaat. Eigenlijk dus precies wat je zegt. Wel handig om dat goed te definiëren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42087
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:18


pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:44

In eerste instantie vind ik dat zelf altijd heel raar overkomen, dat je een ander iets naars aandoet wat je zelf is aangedaan en waarvan je dus weet hoe naar het is :(:)

Maar ook daar zal best wel weer een zekere logica achter zitten....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42087
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:52

pmarena schreef:
In eerste instantie vind ik dat zelf altijd heel raar overkomen, dat je een ander iets naars aandoet wat je zelf is aangedaan en waarvan je dus weet hoe naar het is :(:)

Maar ook daar zal best wel weer een zekere logica achter zitten....

Waarschijnlijk het idee dat het 'normaal' is? Als in, niet beter weten/leren?

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:01

pmarena schreef:
In eerste instantie vind ik dat zelf altijd heel raar overkomen, dat je een ander iets naars aandoet wat je zelf is aangedaan en waarvan je dus weet hoe naar het is :(:)

Maar ook daar zal best wel weer een zekere logica achter zitten....


In 'Niks aan de hand' interviewt een vrouw haar misbruiker, een oudere neef. Ik denk dat dit een verhelderende film voor je zal zijn.

https://niksaandehand.com/

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:04

Poeh, knap dat ze dat doet sowieso. Ik zal kijken of ik er tijd voor kan vinden want klinkt wel interessant. Verhelderend zal wel meevallen, maar interessant altijd :j

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:45

Ja, ik merk dat je met veel vragen zit en ik denk dat je hier je antwoorden kunt vinden.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:54

Nikass schreef:
Er worden hier berichten geplaatst waarop ik, volledig inhoudelijk, reageer. Er worden dingen gesteld waarbij ik mijn vragen heb, en soms een andere mening.
Het is mij duidelijk dat dit niet wordt gewaardeerd, dat blijkt voor mij uit reacties die niet ingaan op wat ik zeg, maar op wat men blijkbaar denkt dat ik wil zeggen ofzo. Uit het feit dat als mensen geen ja en amen horen, ze mij irritant vinden.
Het is mij ook opgevallen dat een aantal mensen hier is afgehaakt, en dat ga ik nu ook doen. Ik vind de manier waarop er door sommigen gereageerd wordt, met name San en Pantykous niet ok en ik vind discussiëren als er niet echt gelezen wordt wat er staat heel vermoeiend.
Dus ik ga mijn energie ergens anders aan besteden.


Huh? San en pantykous reageren geeloof ok heel netjes.

ruitje

Berichten: 12446
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:39

MarcoBorsato schreef:
pmarena schreef:
In eerste instantie vind ik dat zelf altijd heel raar overkomen, dat je een ander iets naars aandoet wat je zelf is aangedaan en waarvan je dus weet hoe naar het is :(:)

Maar ook daar zal best wel weer een zekere logica achter zitten....


In 'Niks aan de hand' interviewt een vrouw haar misbruiker, een oudere neef. Ik denk dat dit een verhelderende film voor je zal zijn.

https://niksaandehand.com/


Wow, wat was deze 'mooi' , zo bijzonder om te zien. Echt bedankt voor de tip :)

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:56

Geen dank, heftig verhaal he? Echt heel bizar. Die documentaire van Louis Theroux die eerder werd aangehaald is ook interessant maar die heb ik afgezet toen
Spoiler:
een vrouw vertelde hoe zij seksueel misbruikt was door haar vader en toen seks initieerde met haar jonge zoontje en dat het uitkwam omdat hij zijn nichtje misbruikte. Afschuwelijke vicieuze cirkel.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:42

MarcoBorsato schreef:
Ja, ik merk dat je met veel vragen zit en ik denk dat je hier je antwoorden kunt vinden.


Ik zit niet met veel vragen hoor :)
Maar hoe verschillende mensen op verschillende manieren naar de wereld kijken dat is altijd interessant :j
Je link klinkt ook echt als een goede wat dat betreft :)