Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bubblewrap schreef:Maar even een serieus vraagje tussen de gezelligheid van jullie door.
Zonder verwijt. Hoe kijken de bokkers, die wel eens wat gebruiken zoals XTC, coke, keta of wat dan ook, tegen de criminaliteit die erachter zit aan? Uitbuiting, mishandeling, liquidaties, mensenhandel, aftappen van stroom met kans op branden in bewoond gebied, drugsvaten dumpen in bosgebied, omkopen ambtenaren/boeren/politie...
Sheehan schreef:Ik vind dit altijd lastig, ik rook niet veel. Maar juist met een biertje/buiten is het wel fijn soms. Al loop ik altijd bij het terras weg, hoeven anderen geen last van te hebben. Tenzij het halve terras al zit te roken, dan maakt die ene ook niet meer uit.quera schreef:En waarom zou je niet even 10 minuutjes willen wachten met roken tot ik klaar ben met eten? Ik vraag je niet of je helemaal niet wil roken?
Omdat als ik zin heb in een sigaret ik ga roken? Als ik met iedereen op het terras rekening moet houden worden dat veel 10 minuten.
Beter voorbeeld misschien: ik ben overgevoelig voor geluiden. Als jij met een jankend kind op het terras zit kan ik daar een hoofdpijn/migraine van krijgen die mijn hele dag verpest. Ik ga toch ook niet vragen of jij je jankende kind even naar huis wilt brengen omdat ik op het terras wil zitten? Als het me echt zo stoort moet ik niet buiten komen. Punt.
WesternWay schreef:Hier in de ‘stad’ kan iedereen aan de bar lachgas halen en dat doen ze dan ook. En dat is dan wel weer legaal, dat snap ik dan niet. Is imo net zo schadelijk als dingen die wel verboden zijn..
Van mij mag het allemaal gelegaliseerd worden. Hoeven we ook geen crimineeltjes op te zoeken als je een keer harder wil gaan op een feestje
Bubblewrap schreef:Maar even een serieus vraagje tussen de gezelligheid van jullie door.
Zonder verwijt. Hoe kijken de bokkers, die wel eens wat gebruiken zoals XTC, coke, keta of wat dan ook, tegen de criminaliteit die erachter zit aan? Uitbuiting, mishandeling, liquidaties, mensenhandel, aftappen van stroom met kans op branden in bewoond gebied, drugsvaten dumpen in bosgebied, omkopen ambtenaren/boeren/politie...
Femke_Tweety schreef:Klopt. Daar heb je zeker een punt, dat zal ik ook niet ontkennen en het is zeker een andere kant v.h. gebruiken/produceren van drugs, helaas.Maar uiteindelijk is er níemand die kilo's per dag gebruikt.
Kortom, uiteindelijk gaat het om alle kleine beetjes bij elkaar.
En dus ook de beetjes van de party-gebruikers