[18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:30

Ach het topic word toch zo gesloten dus laat ons even losgaan ocer drugs :’)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:32

Nou ik hoop eerder gewoon een ban ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:33

actual photo of Bokt, 8 August 2019, colorized.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-08-19 14:35, in het totaal 2 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:34

Resistance schreef:
An actual photo of Bokt, 8 August 2019, colorized.[ [url=m/XCrQJd.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')

Lau

Resistance schreef:
An actual photo of Bokt, 8 August 2019, colorized.[ [url=m/XCrQJd.jpg]Afbeelding[/url] ]

:j :') :')

sureido

quera schreef:
Nou ik hoop eerder gewoon een ban ;)

Ja, maar diegene had er allang een moeten hebben!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:39

Resistance schreef:
actual photo of Bokt, 8 August 2019, colorized.

[ [url=m/XCrQJd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi hoe dat blauw-witte bord aan de linkerkant symboliseert hoe we over elkaar waken en voor elkaar zorgen. Fijne weergave van hoe we hier op Bokt voor elkaar klaarstaan. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:41

Maar even een serieus vraagje tussen de gezelligheid van jullie door.

Zonder verwijt. Hoe kijken de bokkers, die wel eens wat gebruiken zoals XTC, coke, keta of wat dan ook, tegen de criminaliteit die erachter zit aan? Uitbuiting, mishandeling, liquidaties, mensenhandel, aftappen van stroom met kans op branden in bewoond gebied, drugsvaten dumpen in bosgebied, omkopen ambtenaren/boeren/politie...

sureido

Re: Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:46

Als het legaal gemaakt zou worden is dat verdwenen :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:47

Bubblewrap schreef:

Zonder verwijt. Hoe kijken de bokkers, die wel eens wat gebruiken zoals XTC, coke, keta of wat dan ook, tegen de criminaliteit die erachter zit aan? Uitbuiting, mishandeling, liquidaties, mensenhandel, aftappen van stroom met kans op branden in bewoond gebied, drugsvaten dumpen in bosgebied, omkopen ambtenaren/boeren/politie...

Ik gebruik nu niet meer maar vroeger nam ik weleens wat op een feestje of thuis gezellig.
En ik vind de criminele onderwereld natuurlijk helemaal niet tof, ik vind dat drugs afval wat word gedumpt echt verschrikkelijk.

Maar imo heb je daar als partygebruiker geen aandeel in.
Er zal altijd vraag blijven naar drugs, vanuit het buitenland ook erg veel. En het grotere werk geeft naar mijn inzicht niet zoveel om de natuur of om de afpersing. Die willen vooral gewoon geld zien.
Zolang zij die mentaliteit blijven houden zal er niet zoveel veranderen denk ik.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:48

Sheehan schreef:
quera schreef:
En waarom zou je niet even 10 minuutjes willen wachten met roken tot ik klaar ben met eten? Ik vraag je niet of je helemaal niet wil roken?

Omdat als ik zin heb in een sigaret ik ga roken? Als ik met iedereen op het terras rekening moet houden worden dat veel 10 minuten.

Beter voorbeeld misschien: ik ben overgevoelig voor geluiden. Als jij met een jankend kind op het terras zit kan ik daar een hoofdpijn/migraine van krijgen die mijn hele dag verpest. Ik ga toch ook niet vragen of jij je jankende kind even naar huis wilt brengen omdat ik op het terras wil zitten? Als het me echt zo stoort moet ik niet buiten komen. Punt.
Ik vind dit altijd lastig, ik rook niet veel. Maar juist met een biertje/buiten is het wel fijn soms. Al loop ik altijd bij het terras weg, hoeven anderen geen last van te hebben. Tenzij het halve terras al zit te roken, dan maakt die ene ook niet meer uit.

Maar het hoeft niet, ik ben echt van mening dat de rokers al voldoende inleveren t.o.v. de niet-rokers.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:49

sureido schreef:
Als het legaal gemaakt zou worden is dat verdwenen :)

Hier misschien maar niet in Zuid-Amerika of China.

Het is poedersuiker. Klaar. GHB werd dan gemaakt door een kennis en ket of designerdrugs door een vakidioot. Coke liet ik er om staan, xtc niet.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:54

Hier in de ‘stad’ kan iedereen aan de bar lachgas halen en dat doen ze dan ook. En dat is dan wel weer legaal, dat snap ik dan niet. Is imo net zo schadelijk als dingen die wel verboden zijn..

Van mij mag het allemaal gelegaliseerd worden. Hoeven we ook geen crimineeltjes op te zoeken als je een keer harder wil gaan op een feestje :')
Laatst bijgewerkt door Summerdreams op 08-08-19 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:55

WesternWay schreef:
Hier in de ‘stad’ kan iedereen aan de bar lachgas halen en dat doen ze dan ook. En dat is dan wel weer legaal, dat snap ik dan niet. Is imo net zo schadelijk als dingen die wel verboden zijn..

Dat wordt nog wel verboden hoor, let maar op.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:57

Hm het is nu al een hele tijd dat het volop verkocht word hoor! Ik keek mn ogen uit inde kroeg echt bijna iedereen stond met een ballon aan zn giechel

En daar kan je ook goed high van zijn. Heb weleens hele rare dingen gezegd bij de tandarts :o

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:00

Ja dat wel maar dat het zo extreem schadelijk is weten ze ook nog niet super lang.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:02

Sheehan schreef:
Nou jongens er komt een drugs appgroep. Kunnen we ongecensueerd praten. Roep maar als er iemand in wilt {:}
Serieus :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:04

Shaggy, dus jij denkt dat je als partygebruiker geen aandeel hebt in het totstand houden van de criminaliteit? Ben het met je eens dat een pilletje in 1 of meerdere maand(en) niet veel invloed heeft. Waar ik wel aan zit te denken... Ook partygebruikers moeten het bij een drugsdealer afhalen. (Misschien via, via, maar het komt uiteindelijk bij drugsdealers/makers vandaan) En alle partygebruikers bij elkaar houden zijn werk wel in stand lijkt me. Leuke stof om over na te denken! Daarom vind ik jullie mening ook interessant!

WesternWay schreef:

Van mij mag het allemaal gelegaliseerd worden. Hoeven we ook geen crimineeltjes op te zoeken als je een keer harder wil gaan op een feestje :')

Voordeel van het legaal houden is dat het in barren/kroegen gebeurt, en niet de hele tijd in afgezonderde steegjes ver weg omdat het verboden is. Mocht er dan iets mis gaan, zijn er mensen in de buurt...
Al heb ik niet onderzocht of hier criminaliteit achter schuil gaat, maar volgensmij worden die patronen gewoon in fabrieken door hardwerkende mensen gemaakt. Blijft het troep? Jups. En wordt het illegaal? Ongetwijfeld.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:07

Ik denk niet dat party gebruikers totaal geen aandeel er in hebben, dat heb ik verkeerd verwoord. Zal altijd iets schelen. Maar, ik denk alleen dat zolang de grootverbruikers en de grote jongens bezig blijven het vechten tegen de bierkaai is.
Laatst bijgewerkt door Shaggy09 op 08-08-19 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:08

Shaggy09 schreef:
Ik denk niet dat party gebruikers geen aandeel er in hebben, ik denk alleen dat zolang de grootverbruikers en de grote jongens bezig blijven het vechten tegen de bierkaai is.

Ah, duidelijk!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:09

Bubblewrap schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik denk niet dat party gebruikers geen aandeel er in hebben, ik denk alleen dat zolang de grootverbruikers en de grote jongens bezig blijven het vechten tegen de bierkaai is.

Ah, duidelijk!

Denk jij van niet dan?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:15

Maar uiteindelijk is er níemand die kilo's per dag gebruikt.

Kortom, uiteindelijk gaat het om alle kleine beetjes bij elkaar.

En dus ook de beetjes van de party-gebruikers

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:17

Ailill schreef:
Sheehan schreef:
Nou jongens er komt een drugs appgroep. Kunnen we ongecensueerd praten. Roep maar als er iemand in wilt {:}
Serieus :')

waarom lees ik altijd alles als laatste... -O- :')

Sporthorsies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:20

Bubblewrap schreef:

Vreselijk. Legaliseren, belasting heffen, gouden eeuw 2.0

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:22

Femke_Tweety schreef:
Maar uiteindelijk is er níemand die kilo's per dag gebruikt.

Kortom, uiteindelijk gaat het om alle kleine beetjes bij elkaar.

En dus ook de beetjes van de party-gebruikers
Klopt. Daar heb je zeker een punt, dat zal ik ook niet ontkennen en het is zeker een andere kant v.h. gebruiken/produceren van drugs, helaas.

Aan de andere kant, heul veel andere zaken zijn nog heul veel slechter voor het milieu.