Schoten in tram Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:50

Heb het idd gelezen met betrekking tot de koffer in den haag maar dit is niets bijzonders. Koffers worden wel eens vaker vergeten. Je moet er alert op zijn en juist reageren maar de kans is extreem klein. Werk zelf op de luchthaven en dan heb je daar bijna dagelijks mee te maken...

Matheno

StalNollie schreef:
JoyCiej007 schreef:
Ik vind persoonlijk dat we als land, als Nederlanders, een signaal zouden moeten afgeven door massaal onze nationale vlag half stok te hangen eigenlijk.

Roep je dan niet een verkeerde signaal af tegen alle 'niet' nederlanders in nl.
Ik vind dat te dicriminerend. Snap je punt wel hoor laten zien dat we samen een zijn. maar is gevoelig

Huh, waarom zou dat een verkeerd signaal afgeven?
De slachtoffers zijn toch nederlands, en het is gebeurd in nederland?

fleurtjeuh

Megamutsj schreef:
Dit is het bericht wat ik heb ontvangen. Ik heb gehoord dat de dader het ook op NL-ers gemund had?
[ [url=m/alxVZC.png]Afbeelding[/url] ]

grote kans dat een terreurgroep deze 'aanslag' opeist, zelfs als ze er niks mee te maken hebben gehad
is puur paniekzaaierij

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:51

Mijn vriend zit in een kantoor in Utrecht. Ze mogen/willen nu niet naar buiten.

Jolien87

StalNollie schreef:
JoyCiej007 schreef:
Ik vind persoonlijk dat we als land, als Nederlanders, een signaal zouden moeten afgeven door massaal onze nationale vlag half stok te hangen eigenlijk.

Ik vind dat te dicriminerend. Snap je punt wel hoor laten zien dat we samen een zijn. maar is gevoelig

Mee eens.
En daarnaast is het niet aan het volk om dit te bepalen, maar aan de regering.

Denise_Storm

lifaya schreef:
Heb het idd gelezen met betrekking tot de koffer in den haag maar dit is niets bijzonders. Koffers worden wel eens vaker vergeten. Je moet er alert op zijn en juist reageren maar de kans is extreem klein. Werk zelf op de luchthaven en dan heb je daar bijna dagelijks mee te maken...

Dat klopt, werd ook op het journaal gemeld. Maar zeker op dit soort momenten, na zulke gebeurtenissen, is iedereen extra alert en moet dit, ondanks dat dat kans klein is, serieus aangepakt worden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:53

Jolien87 schreef:
StalNollie schreef:
JoyCiej007 schreef:

Mee eens.
En daarnaast is het niet aan het volk om dit te bepalen, maar aan de regering.

Wat is daar discriminerend aan? Sorry maar deze begrijp ik echt niet.
Mensen die hier wonen zijn toch ook Nederlander? En vallen dan toch ook onder de Nederlandse vlag?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:55

Ho, wacht even! Het stukje over discriminatie ben ik het niet over eens. Dat was niet slim van mij om zo te quoten.
Ik bedoel meer dat het gevoelig ligt en daarnaast vind ik het wat voorbarig.
Laten we eerst afwachten wat de regering zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:55

Movement schreef:
Best wel een enge gedachte dat zo'n iemand vrij rondloopt omdat er te weinig bewijs is om hem op te sluiten. Zo zullen er wel meer mensen zijn die vrij rondlopen. Het geeft me nog meer wantrouwen voor de mens als ik in het openbaar rondloop.

Net zo'n enge gedachte als opgesloten worden wanneer er te weinig bewijs is en je mogelijk onschuldig vastzit.

BiBiQ

Re: Schoten in tram Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:56

Ik vind het inderdaad vreemd als de vlag niet half stok zou mogen. Is toch gewoon een teken van rouw. Dit maakt toch niet uit voor welk "ras"?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:56

Je mag toch echt de vlag half stok hijsen als je dat zelf wil...

Vind het zelf totaal niet discriminerend/verkeerd signaal; we zijn toch allemaal inwoners?

Is het dan op Koningsdag dan ook raar? Of op 4 en 5 mei?

Of als NL voetbal WK wint?

Met mh17 toen ook gedaan uit mezelf; hoeft overheid niets over te zeggen.
Teken van rouw...
Uurtje later ging hele straat en hele dorp vlag half stok...
Prima toch.

Autoriteiten spreken nu over vrijwel zeker terreur.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 18-03-19 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:58

E_J schreef:
Mijn klasgenoten wonen in de buurt van station Velperpoort, die horen het

Ik was op presikhaaf (de HAN) en heb niks gehoord of gemerkt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:58

BiBiQ schreef:
Ik vind het inderdaad vreemd als de vlag niet half stok zou mogen. Is toch gewoon een teken van rouw. Dit maakt toch niet uit voor welk "ras"?

Dat mag gewoon.

Als je m maar binnen haalt voor t donker.

Het discriminerende snap ik ook echt echt niet.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:59

Matheno schreef:
StalNollie schreef:

Huh, waarom zou dat een verkeerd signaal afgeven?
De slachtoffers zijn toch nederlands, en het is gebeurd in nederland?

Aanname, het kan best zijn dat er autochtonen onder de slachtoffers zijn.

Zelf heb ik er trouwens ook niet zo'n fijne associatie mee. Ik heb niks met nationale symbolen, ze doen mij denken aan symbolen van grenzen die niet bestaan. Een lijntje op een kaart, waardoor de ene mens ineens anders zou zijn dan de andere. Ze doen me denken aan verdeeldheid en onwetendheid over de mens aan de andere kant. Puur en alleen omdat iemand ooit bedacht heeft dat het stukje grond waarop je geboren bent een bepaalde naam heeft.

En in tijden zoals na een geweldsincident als vandaag ben ik er altijd wat huiverig voor of een dergelijk symbool niet juist voor meer verdeeldheid zorgt.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:00

JoyCiej007 schreef:

Hoor ik net ook op NOS journaal, mede omdat Rutte ook letterlijk de woorden terreur en terroristische aanslag gebruikten. Maar er is niks bevestigd.

Er zijn ook getuigen die uitspreken het vermoeden te hebben dat het een wraakactie is. Is niet bevestigd.

Turkse overheid heeft laten weten dat de mogelijke dader inderdaad in Turkije is geboren, maar hij ook voor IS heeft gewerkt.

BiBiQ

JoyCiej007 schreef:
BiBiQ schreef:

Dat mag gewoon.

Als je m maar binnen haalt voor t donker.

Het discriminerende snap ik ook echt echt niet.

Snap ik ;)

Begreep het meer niet, wat jij ook zegt, van het discriminerende.

Rennie89

Denise_Storm schreef:
lifaya schreef:

Dat klopt, werd ook op het journaal gemeld. Maar zeker op dit soort momenten, na zulke gebeurtenissen, is iedereen extra alert en moet dit, ondanks dat dat kans klein is, serieus aangepakt worden.

Zoals ik al zei moet je het altijd serieus nemen. Maar dat is meer uit voorzorg. Op Schiphol zie je genoeg gebeuren dat je beseft dat het risico altijd hoog is. En dit hoeft niet vanuit terroristische of extremistische motieven te gebeuren. Veel gebeurtenissen komen (gelukkig) niet in het nieuws. Werk zelf in de beveiliging daar.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:01

Serenity mooi verwoord dat is meer wat ik bedoel beter omschreven vooral ook het laatste deel

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:02

Denise_Storm schreef:
JoyCiej007 schreef:

Hoor ik net ook op NOS journaal, mede omdat Rutte ook letterlijk de woorden terreur en terroristische aanslag gebruikten. Maar er is niks bevestigd.

Er zijn ook getuigen die uitspreken het vermoeden te hebben dat het een wraakactie is. Is niet bevestigd.

Turkse overheid heeft laten weten dat de mogelijke dader inderdaad in Turkije is geboren, maar hij ook voor IS heeft gewerkt.

BRON????

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:02

LadyMadonna schreef:
SavannahNx schreef:
[ [url=m/mgM5yr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanuit het raam gemaakt van mijn school.

Politie roept op geen fotos of video’s te delen via social media.
Bokt is ook social media.

Snap sowieso niet waarom je zou filmen/fotos maken...

Dat gaat om foto's filmpjes gemaakt tijdens en vlak na het incident bij de tram.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:03

Wat ik me trouwens afvraag: wat is de reden dat moskeeën zijn gesloten?

Es_ther

Wellicht fijn dat als mensen berichten hier op zetten er een bron vermeldt wordt. Dit voorkomt speculaties.

Blue_Eyes

Serenity350 schreef:
Aanname, het kan best zijn dat er autochtonen onder de slachtoffers zijn.

Zelf heb ik er trouwens ook niet zo'n fijne associatie mee. Ik heb niks met nationale symbolen, ze doen mij denken aan symbolen van grenzen die niet bestaan. Een lijntje op een kaart, waardoor de ene mens ineens anders zou zijn dan de andere. Ze doen me denken aan verdeeldheid en onwetendheid over de mens aan de andere kant. Puur en alleen omdat iemand ooit bedacht heeft dat het stukje grond waarop je geboren bent een bepaalde naam heeft.

En in tijden zoals na een geweldsincident als vandaag ben ik er altijd wat huiverig voor of een dergelijk symbool niet juist voor meer verdeeldheid zorgt.

Wat een onzin. Ik heb hier ook een Canadese vlag en een Union Jack, die wil ik ook best halfstok hangen hoor... maar voor de meeste mensen die de vlag halfstok hangen is dat toch echt puur een teken van rouw die in het hele land gevoeld wordt.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 17:04

Jolien87 schreef:

Mijn vermoeden is vanwege wat er in New Zealand is gebeurt, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:04

Jolien87 schreef:

Omdat vrijdag in nieuw zeeland misschien een moskee gebruikt is als schietschijf tijdens het vrijdags gebed? Edit: er waren geloof ik (sorry, geen bron) ook bedreigingen geuit bij moskeeen.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 18-03-19 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt