Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StalNollie schreef:JoyCiej007 schreef:Ik vind persoonlijk dat we als land, als Nederlanders, een signaal zouden moeten afgeven door massaal onze nationale vlag half stok te hangen eigenlijk.
Roep je dan niet een verkeerde signaal af tegen alle 'niet' nederlanders in nl.
Ik vind dat te dicriminerend. Snap je punt wel hoor laten zien dat we samen een zijn. maar is gevoelig
StalNollie schreef:JoyCiej007 schreef:Ik vind persoonlijk dat we als land, als Nederlanders, een signaal zouden moeten afgeven door massaal onze nationale vlag half stok te hangen eigenlijk.
Ik vind dat te dicriminerend. Snap je punt wel hoor laten zien dat we samen een zijn. maar is gevoelig
lifaya schreef:Heb het idd gelezen met betrekking tot de koffer in den haag maar dit is niets bijzonders. Koffers worden wel eens vaker vergeten. Je moet er alert op zijn en juist reageren maar de kans is extreem klein. Werk zelf op de luchthaven en dan heb je daar bijna dagelijks mee te maken...
Jolien87 schreef:StalNollie schreef:JoyCiej007 schreef:Ik vind persoonlijk dat we als land, als Nederlanders, een signaal zouden moeten afgeven door massaal onze nationale vlag half stok te hangen eigenlijk.
Mee eens.
En daarnaast is het niet aan het volk om dit te bepalen, maar aan de regering.
Movement schreef:Best wel een enge gedachte dat zo'n iemand vrij rondloopt omdat er te weinig bewijs is om hem op te sluiten. Zo zullen er wel meer mensen zijn die vrij rondlopen. Het geeft me nog meer wantrouwen voor de mens als ik in het openbaar rondloop.
Matheno schreef:StalNollie schreef:Roep je dan niet een verkeerde signaal af tegen alle 'niet' nederlanders in nl.
Huh, waarom zou dat een verkeerd signaal afgeven?
De slachtoffers zijn toch nederlands, en het is gebeurd in nederland?
JoyCiej007 schreef:Autoriteiten spreken nu over vrijwel zeker terreur.
JoyCiej007 schreef:BiBiQ schreef:Ik vind het inderdaad vreemd als de vlag niet half stok zou mogen. Is toch gewoon een teken van rouw. Dit maakt toch niet uit voor welk "ras"?
Dat mag gewoon.
Als je m maar binnen haalt voor t donker.
Het discriminerende snap ik ook echt echt niet.
Denise_Storm schreef:lifaya schreef:Heb het idd gelezen met betrekking tot de koffer in den haag maar dit is niets bijzonders. Koffers worden wel eens vaker vergeten. Je moet er alert op zijn en juist reageren maar de kans is extreem klein. Werk zelf op de luchthaven en dan heb je daar bijna dagelijks mee te maken...
Dat klopt, werd ook op het journaal gemeld. Maar zeker op dit soort momenten, na zulke gebeurtenissen, is iedereen extra alert en moet dit, ondanks dat dat kans klein is, serieus aangepakt worden.
Denise_Storm schreef:JoyCiej007 schreef:Autoriteiten spreken nu over vrijwel zeker terreur.
Hoor ik net ook op NOS journaal, mede omdat Rutte ook letterlijk de woorden terreur en terroristische aanslag gebruikten. Maar er is niks bevestigd.
Er zijn ook getuigen die uitspreken het vermoeden te hebben dat het een wraakactie is. Is niet bevestigd.
Turkse overheid heeft laten weten dat de mogelijke dader inderdaad in Turkije is geboren, maar hij ook voor IS heeft gewerkt.
LadyMadonna schreef:SavannahNx schreef:[ [url=m/mgM5yr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vanuit het raam gemaakt van mijn school.
Politie roept op geen fotos of video’s te delen via social media.
Bokt is ook social media.
Snap sowieso niet waarom je zou filmen/fotos maken...
Serenity350 schreef:Aanname, het kan best zijn dat er autochtonen onder de slachtoffers zijn.
Zelf heb ik er trouwens ook niet zo'n fijne associatie mee. Ik heb niks met nationale symbolen, ze doen mij denken aan symbolen van grenzen die niet bestaan. Een lijntje op een kaart, waardoor de ene mens ineens anders zou zijn dan de andere. Ze doen me denken aan verdeeldheid en onwetendheid over de mens aan de andere kant. Puur en alleen omdat iemand ooit bedacht heeft dat het stukje grond waarop je geboren bent een bepaalde naam heeft.
En in tijden zoals na een geweldsincident als vandaag ben ik er altijd wat huiverig voor of een dergelijk symbool niet juist voor meer verdeeldheid zorgt.
Jolien87 schreef:Wat ik me trouwens afvraag: wat is de reden dat moskeeën zijn gesloten?