Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:26

secricible schreef:
verootjoo schreef:
Bij mijn kind maakten ze een sneetje in het voetje. Maar was best wel een groot sneetje, en daar lieten ze het bloed uit lopen. Ik vond het echt heel zielig, dus zou liever voor de gewone prikken gaan dan voor dat titeren :=

Anderszijds, als dat maakt dat ouders over de streep getrokken worden.
Vanuit het oogpunt van antivaxxers is het de afweging eenmalig sneetje t.o.v. Onnodige troep inspuiten. Dan zou ik ook voor het sneetje gaan.

Dat gecombineerd met losse vaccins en betere voorlichting. Ik ben absoluut voor, als dat maakt dat meer ouders zullen vaccineren, zonder het gevoel te hebben gedwongen te worden tot iets waar ze niet achter staan. Want dat lijkt me een afschuwelijk gevoel als ouder, gedwongen worden je kind te schaden op een manier waar je niet achter staat.

Ja, dat is zeker waar. :j zou dan een keuze kunnen zijn.
Maar volgens mij is het niet maar 1x een sneetje wat je moet doen, maar per ziekte toch? Weet niet precies hoe titeren werkt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:28

Het zou mooi zijn als dit op een gegeven moment via een hielprik kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:33

janderegelaa schreef:
[naam] schreef:

Als je het niet vertrouwt dan stuur je de auteur van het onderzoek toch een e-mail?

[ [url=m/5DOl6Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien dat ze je ook wat informatie ter aanvulling op de post van Sizzle over dit onderzoek kan geven, tenzij je daar geen belang bij hebt omdat je de mening van Sizzle boven een wetenschapper stelt die het onderzoek heeft gedaan vanuit de functies waarin zij werkzaam is.
Het is maar net waar je meer waarde aan hecht ;)

De auteur (Gatti) van het onderzoek werkt bij een bedrijf: Nanodiagnostics SRL. Wiens brood men eet diens woord men spreekt zeggen de anti-vaxxers toch over onderzoeken waar bedrijven bij betrokken zijn?

Dat valt nog wel mee denk ik..

Afbeelding

Wie weet wordt zelf wel gefund door alle antivaxxers die volgens onderzoek hogere inkomens hebben en niet weten waar ze met hun geld heen moeten;)

Sizzle schreef:
Ik begrijp je teleurstelling Repelsteeltje, maar ik ben bang dat de overheden toch ook niet zo onder de indruk waren van het fantastische onderzoek anders was er echt wel wat meer ophef over geweest dan een ondergesneeuwd citaat op bokt.

Net als de rechtzaak tegen Merck zijn MMRII (+vaxpro) zeker en de fraude met het bof aandeel daarin, waarvan jij zelf zegt dat het er voor de sier in zit.

Sizzle schreef:
De bof component van de BMR is trouwens amper effectief. Dat zit er zo ongeveer voor de sier in.

Daar is ook nog steeds niemand van onder de indruk. Al jaaaaaren niet, want de zaak loopt nog steeds
Maar geen haan die er naar kraait.

Update 3 (25 March 2018)

The last movement in the case was on December 22, 2017. The magistrate issued an order, based on the parties’ joint stipulation – joint request – stating that: “…ALL EXPERT DISCOVERY SHALL BE COMPLETED BY 9/7/2018. ALL DISPOSITIVE MOTIONS SHALL BE FILED AND SERVED ON 10/29/2018. PLAINTIFFS SHALL FILE AND SERVE THEIR MOTION FOR CLASS CERTIFICATION BY 2/15/2019…” We are therefore still waiting for the completion of expert discovery.

Sizzle schreef:
Ik vind bij bmr nog altijd het bof component een lachtertje. Bij de bekende uitbraken is tot zelfs 47% gewoon volledig gevaccineerd geweest. Wij hebben vroeger ook alkemaal bof gehad ondanks prik en idem voor de familie van mijn man.
Het is ook gewoon bekend dat er met die cijfers gerotzooid is en dat de werking heel snel achteruit gaat.

Terwijl het bewijs daarvan alleen op antivax sites is te vinden want hey, geen provax of overheidssite die daarmee te koop loopt, toch?

https://childhealthsafety.files.wordpre ... s-ocrd.pdf

In het nieuws wordt het ook doodgezwegen terwijl dit toch wereldwijd gevolgd zou moeten worden omdat het iedereen aangaat en in het bijzonder de wereldwijde volksgezondheid.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:41

verootjoo schreef:
secricible schreef:

Anderszijds, als dat maakt dat ouders over de streep getrokken worden.
Vanuit het oogpunt van antivaxxers is het de afweging eenmalig sneetje t.o.v. Onnodige troep inspuiten. Dan zou ik ook voor het sneetje gaan.

Dat gecombineerd met losse vaccins en betere voorlichting. Ik ben absoluut voor, als dat maakt dat meer ouders zullen vaccineren, zonder het gevoel te hebben gedwongen te worden tot iets waar ze niet achter staan. Want dat lijkt me een afschuwelijk gevoel als ouder, gedwongen worden je kind te schaden op een manier waar je niet achter staat.

Ja, dat is zeker waar. :j zou dan een keuze kunnen zijn.
Maar volgens mij is het niet maar 1x een sneetje wat je moet doen, maar per ziekte toch? Weet niet precies hoe titeren werkt.

Per ronde checken, niet bij bijv dktp 4 sneetjes per ronde. Dat zou grotendeels gelijk kunnen lopen met de normale entmomenten. Er wordt immers gecontroleerd of afweerstoffen dusdanig laag zijn dat de enting waarschijnlijk aanslaat.

Ik zou ouders het inderdaad als extra keuze geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:43

Shadow0 schreef:
[naam] schreef:

Als je het niet vertrouwt dan stuur je de auteur van het onderzoek toch een e-mail?

Jij haalt het aan, dus is het aan jou om aan te geven waarom het betrouwbaar is.

Dus. Waarom is dit een betrouwbare bron volgens jou?

Ik weet ook niet wat Sizzle hiermee te maken heeft, ik bedoel, ik waardeer haar inbreng :j maar het maakt mijn vraag aan jou niet anders. Hoe heb jij beoordeeld of MedCrave een betrouwbare bron is?

Ik vind je nogal kinderachtig doen.
Je kunt zelf ook wel zien wat voor platform het is.
Daarbij zijn veel zaken die niet in het voordeel van vaccineren zijn, zoals ik al eerder zei, niet te vinden op overheidssites.

Wat vind je er van dat het RIVM op zijn site incorrecte informatie geeft over tetanus immuniteit? Want daar hoor ik je niet over vallen, vreemd genoeg.
Vind jij de site van het RIVM gewoon betrouwbaar, ongeacht wat dan ook?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:46

Anoniem schreef:
Daarbij zijn veel zaken die niet in het voordeel van vaccineren zijn, zoals ik al eerder zei, niet te vinden op overheidssites.

Wat vind je er van dat het RIVM op zijn site incorrecte informatie geeft over tetanus immuniteit? Want daar hoor ik je niet over vallen, vreemd genoeg.

Volgens mij stelt ze jou gewoon een normale vraag. Als je niet op overheidsinstanties vertrouwt, hoe bepaal je dan dat een ander wel te vertrouwen is? Google je die persoon? Kijk je of diegene misschien andere belangen heeft?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:47

En nog altijd geen antwoord op de vraag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:55

Magrathea schreef:
[naam] schreef:

Volgens mij stelt ze jou gewoon een normale vraag. Als je niet op overheidsinstanties vertrouwt, hoe bepaal je dan dat een ander wel te vertrouwen is? Google je die persoon? Kijk je of diegene misschien andere belangen heeft?

Heb jij er belangen in kunnen vinden? Dan hoor ik die graag. Want het instituut heeft er iig geen belang in.

Slik jij de foutieve informatie van het RIVM voor zoete koek?
Vraag jij je dan niet af waar door het RIVM misschien nog meer onwaarheden worden vermeld?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:02

Anoniem schreef:

Eigenlijk vind ik de site vrij weinig zeggen daarover, en als ik google kom ik bij een paar niet zo positieve verhalen uit, dus ik ben heel nieuwsgierig hoe jij hebt beoordeeld of dit een betrouwbare bron is.
Duiken naar 'jamaar je zegt ook niets over' is gewoon flauw.

Dus... als je serieus mee wilt doen aan de discussie, begin dan in elk geval met toelichting op je eigen bron. Hoe heb je bepaald dat de bron die je aanhaalt betrouwbaar is? Niet 'jamaarhunnie' over het RIVM.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:10

Ik denk dat deze link alles zegt over de betrouwbaarheid van Medcrave: https://www.the-scientist.com/critic-at ... rnal-31697

Citaat:
My short-term goal is to expose MedCrave as a publisher that will print fiction, for a price. My long-term goal—an ambitious one, I know—is to stop the production of predatory journals altogether.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:11

Er is meer informatie te vinden over het onderzoek en de onderzoekers/auteurs, de benadering van de fabrikanten en hun reacties op de benadering van haar, aan haar.
Dat laatste vond ik nogal teleurstellend.
Het negeren van het tetanus verhaal hier trouwens ook.
Maar je ontmoedigingsbeleid werkt goed.
Misschien kunnen jullie elkaar beter nog een pagina of 5 naar de mond praten en dan de overwinning vieren.
Ik begrijp steeds beter waarom iedereen die sceptisch is aangaande vaccineren geen zin meer heeft zich nog langer in de neerwaartse spiraal van dit topic te begeven.
Ik begrijp ook niet waarom ik het nog een poging gaf.

Karl66

Re: Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:14

Ik ook wel, namelijk omdat je hier niet wegkomt met feitenvrij antivaccinatie gezwam...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:19

Repelsteeltje, als ik A vind of ik B toch niet te vinden?
Over de Bof is inderdaad voldoende onafhankelijk materiaal beschikbaar zodat ik durf te zeggen: die rechtzaak is volledig terecht.
Dat houdt niet in dat ik dan gelijk ook op mijn knieen bar slechte nep wetenschap ga aanbidden.
Get real

Verder is het ieder gewoon vrij om een titer bepaling te doen bij je kind, je moet het gewoon zelf betalen maar dat kost de wereld niet hoor.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:23

En nog steeds geen antwoord op de vraag, enkel gewauwel ovet hoe andere onderzoeken niet betrouwbaar zijn. Maar dat was dus de vraag niet.

Vraag me af waarom het zo moeilijk is om te antwoorden op in feite geen moeilijke vraag.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:23

Wat heeft het RIVM eigenlijk voor belang bij ons allemaal verkeerd voorlichten, foute info aanbieden zodat iedereen gaat vaccineren?
Een zieke bevolking heeft de overheid toch niks aan? En RIVM is een rijksinstituut.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:30

quera schreef:
Wat voor mij heel erg zou helpen is goede duidelijke informatie met alle voor en nadelen.
Het is belachelijk dat de bijsluiter voor ouders anders is als voor artsen.
De informatie die er nu is, is vaak of totaal pro of totaal anti.

Ik zou graag vaccinaties uit elkaar zien.
Ik wil namelijk niet alles vaccineren. Maar moet dat wel doen als ik bepaalde ziektes wil vaccineren.
Bijv. De bmr.

Bof hoef ik niet( heb 2 meiden)
Mazelen overweging waard
Rode hond zou ik pas voor de puberleeftijd willen vaccineren. Als zij het dan nog niet heeft gehad( titeren want antistoffen kunnen wel aanwezig zijn)

Quera, het tij begint te keren wat betreft vaccinaties, de veiligheid cq. kwaliteit ervan zijn eind 2018 in zwaar weer beland in Amerika via een rechtszaak. Er blijkt de laatste 30 jaar totaal geen controle op de kwaliteit van vaccins geweest te zijn.
Zie: https://www.wanttoknow.nl/gezondheid/va ... industrie/

Het artikel is een eye opener hoe Big Farma de laatste 30 jaar te werk is gegaan en waarin duidelijk naar voren komt dat het ze geen lor interesseert hoe de kwaliteit en veiligheid van vaccins is. Dat sluit naadloos aan bij de bevindingen van het Italiaanse onderzoevan onlangs waar stoffen totaal ontbraken tegen bep. ziektes waar ze voor zouden moeten werken en waar div. vervuilingen tot landbouw gifstoffen aan toe wel in de vaccins werden aangetroffen.

VS-rechtszaak gewonnen tégen overheid en vaccinatie-industrie..!
Door GuidoJ. 27 november 2018

“DIT BETEKENT DAT HET HHS (Department of Health and Human Services) EN ALLE VACCINMAKERS AL MEER DAN 30 JAAR

DE AMERIKAANSE BEVOLKING VOORLIEGEN,

OVER DE EFFECTIVITEIT EN VEILIGHEID VAN VACCINS”.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:30

Anoniem schreef:
Er is meer informatie te vinden over het onderzoek en de onderzoekers/auteurs, de benadering van de fabrikanten en hun reacties op de benadering van haar, aan haar.

Wat is het probleem dan? Je hebt dan toch voldoende informatie?
Anoniem schreef:
Maar je ontmoedigingsbeleid werkt goed.

Ah, super. Heel goed.
Anoniem schreef:
Ik begrijp ook niet waarom ik het nog een poging gaf.

Dat snap ik ook niet.
dromertje2 schreef:
Vraag me af waarom het zo moeilijk is om te antwoorden op in feite geen moeilijke vraag

Dat is het hele topic al moeilijk, Repelsteel heeft nog geen enkele vraag rechtstreeks beantwoord.

Maar, ik zal de vervelendste niet zijn, hier is hij nogmaals:
Magrathea schreef:

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:34

henny_w, je plaatst nu voor de zoveelste keer een link en een stuk tekst van een totaal onbetrouwbare aluhoedjes-site. Hou daar eens mee op? Als je mee wilt doen in de discussie dan moet je met wat beters komen, maar op deze manier lijkt het meer op spam.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:39

Als je een baby aan het infuus legt dan schiet o.a. de aluminium ook meteen de lucht in omdat geen enkel middel vrij is van achtergrondvervuiling aangezien water ook nooit vervuilingvrij is. Filters verwijderen slechts vervuilen tot onder een bepaald geaccepteerd minimum.
Ik heb nog nooit iemand een claim zien doen dat hun kind spontaan autistisch was na een infuus terwijl dit direct de bloedbaan in gaat.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:39

verootjoo schreef:
Wat heeft het RIVM eigenlijk voor belang bij ons allemaal verkeerd voorlichten, foute info aanbieden zodat iedereen gaat vaccineren?
Een zieke bevolking heeft de overheid toch niks aan? En RIVM is een rijksinstituut.

Barsten in het Bolwerk – RIVM medewerkster neemt ontslag: “vaccins passen niet meer in mijn beeld van het ‘bevorderen van gezondheid’ ”

door Door Frankema | 15 februari 2015 | Interview

Het RIVM is echt niet zo betrokken bij onze gezondheid als dat we geacht worden te denken.
Nelleke, doet haar mond open na 25 jaar bij het RIVM gewerkt te hebben.

Ik heb het laatste stukje van het artikel gekopieerd.

...
De druppel die de emmer deed overlopen

De eerste keer dat ik voelde dat er iets niet klopte met die vaccins was naar aanleiding van de dood van Freek Hagoort, drie dagen na de BMR-DTP. Ik had het er dan weleens met iemand over en dan werd er gezegd: ‘Oh dat is toeval.’ Het heeft altijd in mijn achterhoofd gezeten en door het kijken van het eerdergenoemde ronde tafel gesprek werd bij mij de laatste twijfel weggenomen.

De directe aanleiding voor het indienen van mijn ontslag was dat ik moest meewerken aan een onderzoek naar de ‘prikbereidheid’ van ouders. Ik moest mensen bellen om te vragen of ze mee wilden gaan doen aan een programma om het mazelen vaccin vervroegd toe te dienen; in plaats van met 11 maanden met 6 maanden. Ik dacht: ‘nee, dat kán gewoon niet, al die chemicaliën al zo jong inspuiten, ik wil hier niet aan meewerken.’ Het druiste zo tegen mijn eigen denkwijze en hoe ik wil zijn in. Dus ik heb meteen na de kerstvakantie ontslag genomen.

Later – door het lezen van jouw boek – ben ik erachter gekomen dat op de bijsluiter voor artsen en professionals van het M-M-RVAXPRO staat:

“Er zijn momenteel geen gegevens beschikbaar over de werkzaamheid en veiligheid van M-M-Vaxpro voor het gebruik bij kinderen jonger dan 9 maanden”

Toen een alerte ouder een vraag stelde over de bijsluiter op de Facebookpagina van het RVP (Rijksvaccinatieprogramma) kreeg zij als antwoord:

“De bijsluiter wordt uitgegeven door de producent van het vaccin. Wij zijn niet betrokken bij de totstandkoming van de tekst van een bijsluiter. Dus vragen daarover kun je beter aan de producent zelf stellen”.

Dat klopt toch niet? Op de bijsluiter van het M-M-RVAXPRO voor ouders staan 8 hulpstoffen vermeld die in het vaccin zitten. Er staat niet bij vermeld dat deze stoffen E-nummers zijn. Dit zijn nummers die aangeven of bepaalde stoffen gezondheidsrisico’s met zich meedragen, variërend van lichte hoofdpijn tot hersentumoren. Ze worden onderverdeeld in groen (oké), oranje (oppassen) en rood (absoluut vermijden). In het vaccin dat ‘aangeboden wordt aan kinderen jonger dan 6 maanden’, zitten van de 8 toevoegingen maar liefst 7 in het rood en oranje. Maar dat wordt er niet bijgezet. Het is werkelijk misselijkmakend. De bijsluiter dient eerlijke informatie te geven over risico’s van het vaccin, maar dat kan je natuurlijk niet verwachten als het door het farmaceutisch bedrijf zelf geschreven wordt. Er wordt zo veel geld aan vaccins verdiend. Maar je zou wel verwachten dat de overheid er alles aan doet om ons te beschermen tegen de hebzucht van het bedrijfsleven, maar dat is helaas niet het geval. Reden voor mij om per direct mijn ontslag in te dienen!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:41

Het volgende is gewoon een nieuwsbericht van een Amerikaanse nieuwssite: https://www.oregonlive.com/health/2019/ ... ce=twitter

Het laat ook gelijk het nadeel van een slecht werkende zorgverzekering zien. Maar zo kan niet vaccineren tegen tetanus je zomaar 1 miljoen dollar kosten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:45

Ik begrijp gewoon niet waarom je alleen A of alleen B kan zijn.
Persoonlijk zou ik nooit direct willen werken bij een vaccin bedrijf, ik heb een bijzonder groot wantrouwen in hun oprechtheid en ik wil sommige dingen niet ondersteunen. Echter zijn er anderzijds gewoon heel heldere cijfers voor bepaalde vaccins zoals de dktp en ook voor mazelen.
Een griep prik komt er bij mij echter niet in.

Maar blijkbaar kun je alleen maar voor of tegen zijn en als je 1 dingetje niet OK vind dan moet je blijkbaar vinden dat de hele industrie uit monsters bestaat 8)7

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:46

henny_w schreef:
Er staat niet bij vermeld dat deze stoffen E-nummers zijn. Dit zijn nummers die aangeven of bepaalde stoffen gezondheidsrisico’s met zich meedragen, variërend van lichte hoofdpijn tot hersentumoren.

Afbeelding

:')

I rest my case.

Overigens komt Henny's artikel van de site: "Vaccin vrij". Een zeeeer neutrale bron, die nooit de uitspraken van iemand totaal uit zijn verband trekt O:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:50

Sizzle schreef:
Maar blijkbaar kun je alleen maar voor of tegen zijn en als je 1 dingetje niet OK vind dan moet je blijkbaar vinden dat de hele industrie uit monsters bestaat 8)7

Dat vind ik eigenlijk nog het vervelendste, dat het verspreiden van die conspiracy-onzin maakt dat een eerlijk gesprek bijna niet meer mogelijk is, omdat alles wat gezegd wordt uit de context wordt getrokken en gebruikt om angst te zaaien en te ondermijnen.

Avalanche81: maar kiwi IS ook heel gevaarlijk. Ik ben er allergisch voor. (Nog) niet anafylactische shock-allergisch, maar toch. }:0

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:52

Maar shadow0 ik kreeg misselijk makende pb’s van mensen die blijkbaar wel vaccineren.
En dat is dus niet de eerste keer dat dit gebeurd.