Shaggy09 schreef:Ik denk niet dat onvrede het gevolg is van Social Media. De onvrede die er heerst momenteel komt vooral voort uit de hoge belastingen, de verhoogde AOW. De tekorten in de zorg, het immigranten beleid, het tekort aan leraren etc.
Ik zie hierbij geen verband met social media. Dit zijn zaken die 20 jaar geleden al aan de orde waren en al zorgen wekte bij sommige Nederlanders, maar waar eigenlijk nooit verandering in is gekomen doordat de VVD en de CDA eigenlijk altijd aan het roer stonden en staan.
Na jaren rechtse politiek (rechts heeft nu eenmaal de meerderheid dus pvdA indertijd kon ook niet alles ten goede keren), kun je deze conclusie wel trekken ja. MAAR dat heeft met het stemgedrag van Nederland te maken en ik verzeker je als je op Baudet gaat stemmen dan wordt het alleen maar erger want dat is een echte rechts intellectueel die zeer ver van de gewone man afstaat. Social media speelt wel degelijk een rol met al haar kletsverhaaltjes op facebook enz.
Welke kabinetten hebben we gehad de laatste jaren:
2003→ CDA, VVD, D66
2006→ CDA, VVD
2007→ CDA, PvdA, CU
2010→ VVD, CDA[2](steun van PVV)
2012→ VVD, PvdA (VVD was iets groter)
2017 tot nu→ VVD, CDA, D66, CU
Dus dit is wat mensen gestemd hebben (democratie, tja ik kan er ook niets aan doen het was niet mijn rechtse stem) tja en als rechts-midden al die jaren aan de macht is dan moet je niet verwachten dat zaken voor ons (de gewone man/ vrouw) beter wordt. Dat is het dus ook niet geworden.
PVV en FvD zijn ook weer rechtse partijen en die groeien de pan uit. Dus als je echt zaken wil veranderen dan ga maar eens massaal op links stemmen. MAAR dat gaat natuurlijk niet gebeuren want het gros van de Nederlanders is theoretisch opgeleid→ lees heeft dus de beter betaalde banen→ tja en die gaan gewoon voor hun eigen haggie. Het bedrijfsleven vaart er goed bij.
Daarom moet ik ook wel lachen om die link die Shaggy zonet plaatste waarmee gesuggereerd wordt alsof wij zo'n links beïnvloede samenleving hebben. Laat me niet lachen.
Daarnaast kunnen we misschien nog wel eens iets van de Fransen leren. Die laten zich in ieder geval horen, maar daar sta ik ook niet zo achter want die staken het land kapot. Maar Nederlanders zijn gewoon enorm braaf. Ik denk als de Fransen wat meer gaan polderen en de Nederlanders zich eens wat meer gaan organiseren en laten horen (vakbonden etc) we misschien beter met de gulden middenweg bezig zijn, want als Rutten een jaar geleden zegt dat het tijd wordt voor loonsverhoging en de vakbonden zich eens wat meer zouden moeten laten horen, is er wel iets raars aan de hand