Ik zit nu niet krap (drink overigens zelden zomaar ergens iets

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pipodipo schreef:Popstra schreef:Stel je bent 70+ en in het bezit van een koophuis. Hoe moet je op deze leeftijd nou 30.000 euro ophoesten om je huis van het gas af, warmte pomp, isoleren, zonnepanelen... enz..enz..
Dat is toch niet te doen voor die mensen!?
Mijn moeder bijvoorbeeld is 74, woont in een jaren 60 huis dus niet goed geïsoleerd. die heeft dat geld niet en kan er ook geen lening meer voor krijgen.
Nou, volgens mij is dat juist de groep waar het geld zit en kunnen die rustig naar de bank om geld op te halen met als onderpand een huis dat sinds aanschaf 5 keer over de kop is gegaan.
Popstra schreef:Stel je bent 70+ en in het bezit van een koophuis. Hoe moet je op deze leeftijd nou 30.000 euro ophoesten om je huis van het gas af, warmte pomp, isoleren, zonnepanelen... enz..enz..
Mijn moeder bijvoorbeeld is 74, woont in een jaren 60 huis dus niet goed geïsoleerd. die heeft dat geld niet en kan er ook geen lening meer voor krijgen.
(...)
amper de maand kunnen rond komen van een schamel AOWtje, bulkt van het geld
karuna schreef:Ik vraag me echt af waar sommigen van jullie wonen? Ouderen hebben altijd geld? En kunnen zo even een leninkje nemen? Even dit extra betalen dat is niet zo veel duurder. Neem je even een ander/kleiner/goedkoper huis enz.
Beseffen jullie dat er mensen zijn die zonder enige extra uitgave maar bijvoorbeeld 20 euro maximaal hebben om boodschappen van te doen? Ondanks alle extraas die ze krijgen van de overheid? Die door de opeenstapeling van alle kleine beetjes meer dadelijk gaan verzuipen en geen geld meer overhouden voor fatsoenlijk eten. Noodgedwongen in en om huis blijven bij gebrek aan enige mogelijkheid voor ontspanning, nieuwe kleding enz.
Kijken jullie dan wel eens buiten jullie eigen wereldje? Als ik ga kijken in de straat/wijk waar ik woon,
. De hoeveelheid chronisch zieken, gehandicapten, ouderen, buiten schuld om bijstanders is enorm. Nagenoeg niemand rookt, niemand in dure kleding , meesten geen auto of rijbewijs, geen dure eet of levensstijl. In relatief goedkope huuhuisjes. En soms domweg geen geld hebben om brood of wc papier te kopen. Omdat hun enige paar schoenen gesneuveld is, of de broek doorgescheurd. Of ze toch net weer iets meer zelf moeten betalen van hun noodzakelijke medicatie.
Als je iemand huilend op je schouder krijgt omdat de brief van de gemeente over de nog duurdere vuilnisophaal of nu de hogere energie rekening binnenkomt en ze gewoon niet meer weten waar ze dan vandaan moeten halen?
plantje01 schreef:karuna schreef:Ik vraag me echt af waar sommigen van jullie wonen? Ouderen hebben altijd geld? En kunnen zo even een leninkje nemen? Even dit extra betalen dat is niet zo veel duurder. Neem je even een ander/kleiner/goedkoper huis enz.
Beseffen jullie dat er mensen zijn die zonder enige extra uitgave maar bijvoorbeeld 20 euro maximaal hebben om boodschappen van te doen? Ondanks alle extraas die ze krijgen van de overheid? Die door de opeenstapeling van alle kleine beetjes meer dadelijk gaan verzuipen en geen geld meer overhouden voor fatsoenlijk eten. Noodgedwongen in en om huis blijven bij gebrek aan enige mogelijkheid voor ontspanning, nieuwe kleding enz.
Kijken jullie dan wel eens buiten jullie eigen wereldje? Als ik ga kijken in de straat/wijk waar ik woon,
. De hoeveelheid chronisch zieken, gehandicapten, ouderen, buiten schuld om bijstanders is enorm. Nagenoeg niemand rookt, niemand in dure kleding , meesten geen auto of rijbewijs, geen dure eet of levensstijl. In relatief goedkope huuhuisjes. En soms domweg geen geld hebben om brood of wc papier te kopen. Omdat hun enige paar schoenen gesneuveld is, of de broek doorgescheurd. Of ze toch net weer iets meer zelf moeten betalen van hun noodzakelijke medicatie.
Als je iemand huilend op je schouder krijgt omdat de brief van de gemeente over de nog duurdere vuilnisophaal of nu de hogere energie rekening binnenkomt en ze gewoon niet meer weten waar ze dan vandaan moeten halen?
Heel mooi gezegd, echt waar. Ik denk dat mensen eens moeten ophouden om alleen maar aan zichzelf te denken. Nagaan wat het met iemand doet als nodige goederen niet betaald kunnen worden en het na de feestdagen (die vaak ook al erg genoeg zijn voor hen) de kosten nog hoger worden
plantje01 schreef:Heel mooi gezegd, echt waar. Ik denk dat mensen eens moeten ophouden om alleen maar aan zichzelf te denken. Nagaan wat het met iemand doet als nodige goederen niet betaald kunnen worden en het na de feestdagen (die vaak ook al erg genoeg zijn voor hen) de kosten nog hoger worden
Popstra schreef:Stel je bent 70+ en in het bezit van een koophuis. Hoe moet je op deze leeftijd nou 30.000 euro ophoesten om je huis van het gas af, warmte pomp, isoleren, zonnepanelen... enz..enz..
Popstra schreef:Pipodipo schreef:
Nou, volgens mij is dat juist de groep waar het geld zit en kunnen die rustig naar de bank om geld op te halen met als onderpand een huis dat sinds aanschaf 5 keer over de kop is gegaan.
amper de maand kunnen rond komen van een schamel AOWtje, bulkt van het geld
karuna schreef:Pipodipo. Ik word niet snel kwaad. Maar zou je aub kunnen stoppen met mensen dom onverstandig noemen, aow en eigen huis komt niet vaak voor? Waar woon jij in godsnaam of zit je met je hoofd ergens onder grond of leef je ver boven jan modaal in een of andere stinkend rijke buurt of zo?