Howick en Lili worden het land uit gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:36

bigone schreef:
Die moeder mag zich dan bijna crimineel gedragen hebben volgens de meesten maar het blijft een feit dat de Nederlandse wetgeving haar daar ( en vooral de complete asielindustrie er om heen) alle mogelijkheden voor heeft geboden. En iedereen die hier valt over haar zou zich eens in moeten denken wat hij / zij zou doen . Juist omdat dit soort zaken vaak in het voordeel van de kinderen uitvalt kan ik me haar tijdrekken( met alle hulp) goed voorstellen. Ik ben voor de kids blij en hoop juist door dit soort drama’ s dat er nog duidelijkere wetgeving komt zodat dit niet weet gebeurt.

Ja dat is waar en in dit licht zijn mijn uitspraken erg hard. Ik vind het gewoon een lastige kwestie.

BigOne

Re: Howick en Lili worden het land uit gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:38

Is het ook Lieveli, en het word de komende jaren met onze veranderende en verhardende maatschappij nog veel lastiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:46

bigone schreef:
Marie_Anne schreef:
Nee, 1,1 miljoen mensen maken deel uit van een huishouden met een laag inkomen. Slechts een deel daarvan heeft langdurig een laag inkomen, wat in NL als armoede wordt gezien. Want armoede is een subjectief begrip, wat jij armoede vindt is iets heel anders dan wat iemand in Eritrea armoede vindt. Het CBS doet ook geen uitspraken over de armoedegrens.

Nederland is een van de rijkste en welvarendste landen ter wereld, ik word altijd een beetje kriegel als mensen doen alsof we het hier zo slecht hebben en we niets hebben om te delen met anderen.
. Vandaar al die voedsel- en kledingbanken hier ons steenrijke en welvarende land. Met moet eens stoppen met landen vergelijken, ja veel mensen hebben het goed hier maar er is zo veel verstopte armoede , vooral onder mensen met een AOW tje, dat kun je je haast niet voorstellen. En wanneer ik al die , vooral Eritrese jongemannen met Nikes en iPhones van de rubberboten zie komen waar ze pas opkomen wanneer ze duizenden euro’s betaald hebben aan de smokkelaars dan denk ik dat ze dit geld beter hadden kunnen besteden in hun eigen land. Om vee, stukje grond, naaimachine te kopen en een bedrijfje o te zetten. Maar nee, het moet allemaal naar het beloofde land. Ik zeg het met het schaamrood op mijn kaken maar ik lees het verdrinken van weer 100 mensen tegenwoordig net zoals het weerbericht. Het opzetten van vluchtelingenkampen in de regio en daar uitzoeken wie wel/niet in aanmerkingen komen is in mijn ogen een veel beter idee.

Er zijn ook hier mensen die het zwaar hebben ja. Bijvoorbeeld mensen die langer in de bijstand zitten en die daar echt niet uit kunnen komen. Of mensen die gewoon niet mee kunnen in de maatschappij. Maar dat heeft volgens mij meer te maken met hoe onze maatschappij in elkaar zit en de verharding, en niet met er geen geld voor hebben.

Maar een deel van de mensen bij de voedselbank is zelf verantwoordelijk voor het feit dat ze daar aan moeten kloppen. Sommige mensen in NL denken dat vakantie e.d. een recht is, ipv een luxe waar je voor moet sparen als je er geen geld voor hebt. Ik heb bij een bank bij een afdeling voor mensen met een hypotheekachterstand gewerkt. Daar zitten er zat tussen die rustig op vakantie gaan, terwijl ze drie of vier maanden hun hypotheek niet hebben betaald, omdat ze er echt even uit moeten. Dat soort mensen komt uiteindelijk ook bij de voedselbank. Ik ben overigens blij dat die er is, want ik vind dat je niemand in de kou moet laten staan of honger moet laten hebben.

In Eritrea (ook wel het Noord-Korea van Afrika) zit een gruwelijke dictator waar mensen voor weg vluchten, dus daar is behalve armoede nog veel meer aan de hand. Wat jij zegt, dat ze daar een stukje land of vee kunnen kopen, dat kan dus niet. Je bent daar niet vrij om zoiets te doen. Ik denk persoonlijk dat de meeste Eritrese jongemannen die van de rubberboten komen geen echte Nikes dragen en geen iPhone maar een goedkoop mobieltje hebben. Chinese smartphones heb je echt heel goedkoop.

Volgens de Wereldbank hebben de armsten in de wereld tegenwoordig beter toegang tot een mobiel en internet dan een toilet en schoon water. Triest maar waar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:49

Maar Eritreërs kunnen wel met hun uitkering op vakantie naar Eritrea terwijl ze daar gevaar zouden lopen..
Het hele asielbeleid moet gewoon op de schop. Zodra men is afgewezen gelijk terug.
Ik ben gewoon bang nu dit allemaal is goedgekeurd dat je dit vaker tegen gaat komen. Mensen die hun kinderen zo inzetten om een verblijfsvergunning te krijgen. Daarom vind ik het ook fout dat ze mogen blijven.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:06

In het stuk van de NOS staat dat moeder zo snel mogelijk naar Nederland wil komen zodat ze met ze drieën kunnen gaan leven. Zijn de psychische problemen waardoor ze niet voor haar kinderen kan zorgen spontaan verdwenen?

Ik vind dat de Nederlandse Staat zich echt moeten schamen om zich zo te laten kennen. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat manipulatie ervoor zorgt dat je mag blijven?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:08

purny schreef:
Maar Eritreërs kunnen wel met hun uitkering op vakantie naar Eritrea terwijl ze daar gevaar zouden lopen..
Het hele asielbeleid moet gewoon op de schop. Zodra men is afgewezen gelijk terug.
Ik ben gewoon bang nu dit allemaal is goedgekeurd dat je dit vaker tegen gaat komen. Mensen die hun kinderen zo inzetten om een verblijfsvergunning te krijgen. Daarom vind ik het ook fout dat ze mogen blijven.

Citaat:
Dat Eritreeërs vanuit Nederland op bezoek gaan in Eritrea is een feit. Zo bevestigt directeur Tadese Mengistu van Red Sea Travel in Rotterdam jaarlijks voor enkele honderden Eritreeërs een reis naar Eritrea te boeken. Volgens hem gaat het echter om Eritreeërs die tijdens en kort na de onafhankelijkheidsoorlog in de jaren tachtig en begin jaren negentig naar Nederland kwamen. Zij hebben doorgaans de Nederlandse nationaliteit en kunnen zonder problemen op en neer reizen.

Het verschil met de jongere generatie, die vanaf omstreeks 2000 is gevlucht voor de militaire dictatuur, is groot, zegt de Amsterdamse wetenschapper Sennay Ghebreab, die eind jaren zeventig als kleuter met zijn ouders naar Nederland vluchtte. „De ouderen hebben weinig te vrezen en vinden dat er een verkeerd beeld van Eritrea wordt geschetst. De jongeren zijn juist gevlucht wegens de politieke repressie en moeten vervolging vrezen als ze teruggaan.”

Volgens Ghebreab is het onjuist te beweren dat veel Eritrese statushouders op vakantie gaan in Eritrea. Hij vangt wel eens op dat een enkeling gaat, bijvoorbeeld om een ziek familielid te bezoeken. „Maar de suggestie dat vluchtelingen massaal naar Eritrea reizen, is onzin.”

Lees het even op je gemakje door.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:34

Lees net op telegraaf dat moeder heeft gedreigd met zelfmoord tegen xe kinderen. Zit op mobiel dus link lukt even niet. Maar je als moeder zo verlagen...

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:36

Is er eigenlijk bekend wat de "gewijzigde" omstandigheden zijn dat de kinderen nu wel mogen blijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:40

Siersma schreef:
Lees net op telegraaf dat moeder heeft gedreigd met zelfmoord tegen xe kinderen. Zit op mobiel dus link lukt even niet. Maar je als moeder zo verlagen...

Wow en wat is daar de reden van?
Nu deze actie in de hoop dat de regering weer zwicht en zij ook mag komen?
Wat een ontzettend trieste moeder hebben die kinderen, wat kansloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:41

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:44

Siersma schreef:

Dat zegt genoeg over de moeder. Die liegt en bedriegt alles bij elkaar in eerdere procedures.

Het is ook heel dubbel want ik vind dat de kinderen er niet onder mogen leiden Maar ik zou het schandalig vinden als de moeder terug mag keren naar Nederland.

Maar aan de andere kant, hoe erg leiden die kinderen er nu daadweronder als ze wel terug moeten? Hoeveel kinderen in Nederland verhuizen er wel niet, moeten in hun nieuwe omgeving nieuwe vriendjes maken. En hoeveel kinderen emigreren er wel niet?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:08

MarcoBorsato schreef:
bigone schreef:
Die moeder mag zich dan bijna crimineel gedragen hebben volgens de meesten maar het blijft een feit dat de Nederlandse wetgeving haar daar ( en vooral de complete asielindustrie er om heen) alle mogelijkheden voor heeft geboden. En iedereen die hier valt over haar zou zich eens in moeten denken wat hij / zij zou doen . Juist omdat dit soort zaken vaak in het voordeel van de kinderen uitvalt kan ik me haar tijdrekken( met alle hulp) goed voorstellen. Ik ben voor de kids blij en hoop juist door dit soort drama’ s dat er nog duidelijkere wetgeving komt zodat dit niet weet gebeurt.

Ja dat is waar en in dit licht zijn mijn uitspraken erg hard. Ik vind het gewoon een lastige kwestie.

Dit vind ik een hele mooie zelfs ontroerende uitspraak en heel erg waar. Want Lieveli, het is gewoon een hele lastige kwestie. Niet alleen deze kwestie (je zult maar de staatssecretaris zijn, hij liever als ik, want hij kan het nooit goed doen!), maar ook de hele vluchtelingen crisis, de hele immigrantenpolitiek en andere zaken die erg moeilijk zijn op dit moment.

Het is niet voor niets dat eigenlijk alle landen in Europa (en overige werelddelen) worstelen met deze problematiek, dat hier nog steeds niets goed voor geregeld is en o.a. Italië overstroomt met allerlei immigranten.

Er schreef zelfs iemand in dit topic "dat zelfs 100 verdronken mensen" weinig doen met haar emoties. En dat is heel begrijpelijk en menselijk maar het is niet goed! Want we praten wel over 100 zonen/ dochters, kleindochters/ zonen, vrienden, vriendinnen van die verdronken zijn omdat ze op zoek waren naar een betere toekomst ;( .......
Dat bedoel ik ook te schrijven in mijn eerdere post, zorg dat we de anderen niet ontmenselijken, want dat is pas echt het begin van alle ellende. Ben je bewust van je gevoelens en realiseer je dat het allemaal niet zo simpel is. ONgeacht wat enkele roeptoeters in de wereld ook rondtoeteren en daarmee de ontmenselijking alleen maar meer voeding geven zonder dat ze tot een echte constructieve oplossing komen.

Wat betreft het stukje in de Telegraaf (dat ik ook niet kan lezen) het volgende. De Telegraaf volg ik al vanaf mijn 12 de jaar. Het was een krant die erg fout was in de oorlog en te vaak heb ik moeten concluderen dat er te weinig veranderd is in die krant na de oorlog.
Ik vind het een vieze krant en ik neem ze altijd met een hele grote korrel zout. Het is een krant die niet constructief is en vaak olie op de golven gooit en vaak met succes, tevens nemen ze het te vaak niet zo nauw met de waarheid. Als je voor de echte waarheidsvinding wil gaan, lees dan de NRC. Dat is een veel betere krant en ook veel genuanceerder (en ook wat moeilijker).

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:10

Ik vind emigreren toch iets heel anders dan gelukzoeken.

Je leest je in in zo'n land, zoekt een huis/ baan/ school. Je neemt je eigen vermogen mee.
Je gaat mee met belasting betalen, zietekosten, autoverzekering enz.

Het enige wat gemeen is dat je je geluk elders zoekt, zit alleen een andere voorbereiding aan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:13

safina schreef:
Het grootste probleem is dat we een hele.kleine groep mensen in onze samenleving hebben die zwaar boven de rijkdomsgrens leeft. De rijkste 10% van de Nederlanders bezit namelijk 61% van het totale vermogen. En dat groepje laat het klootjesvolk maar al te graag geloven dat als zij het financieel zwaar hebben, dat dat komt door andere groepen die het ook zwaar hebben. Ze schaffen schaamteloos de dividendbelasting af om wat rijke aandeelhouders te plezieren, maar zetten wel zonder blikken of blozen twee kwetsbare kinderen uit.

Dat er mensen zijn die daar in trappen... 8)7

Het is blijkbaar veel makkelijjer om de buitenlanders de schuld van alle problemen te geven.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:19

pien_2010 schreef:
Er schreef zelfs iemand in dit topic "dat zelfs 100 verdronken mensen" weinig doen met haar emoties. En dat is heel begrijpelijk en menselijk maar het is niet goed! Want we praten wel over 100 zonen/ dochters, kleindochters/ zonen, vrienden, vriendinnen van die verdronken zijn omdat ze op zoek waren naar een betere toekomst ;( .......
Dat bedoel ik ook te schrijven in mijn eerdere post, zorg dat we de anderen niet ontmenselijken, want dat is pas echt het begin van alle ellende. Ben je bewust van je gevoelens en realiseer je dat het allemaal niet zo simpel is. ONgeacht wat enkele roeptoeters in de wereld ook rondtoeteren en daarmee de ontmenselijking alleen maar meer voeding geven zonder dat ze tot een echte constructieve oplossing komen.

Ik snap het wel.
Paar jaar geleden was dat 2 jarige aangespoelde jongetje (in Turkije meen ik?) en later een meisje.
In en intriest, maar enkel deze 2 kregen een naam en gezicht. Al hun medeopvarenden niet.

Ik moet bekennen dat het mij ook weing doet, ver van mijn bedshow en ik kan niet alle zielige gevallen van de wereld meedragen.
Ik zie genoeg in mn eigen werkomgeving en dat draag ik al mee.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:45

damian23 schreef:
Maar aan de andere kant, hoe erg leiden die kinderen er nu daadweronder als ze wel terug moeten? Hoeveel kinderen in Nederland verhuizen er wel niet, moeten in hun nieuwe omgeving nieuwe vriendjes maken. En hoeveel kinderen emigreren er wel niet?

Moeten ze ook maar gaan verbieden, niet meer emigreren als je kinderen hebt.
Want ja, ze spreken de taal niet, moeten hun vriendjes achterlaten.....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:50

Taffje schreef:
damian23 schreef:

Moeten ze ook maar gaan verbieden, niet meer emigreren als je kinderen hebt.

Toch is emigreren net iets anders dan gedwongen worden om te vertrekken.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:58

Myrthe3 schreef:
Siersma schreef:

Wow en wat is daar de reden van?
Nu deze actie in de hoop dat de regering weer zwicht en zij ook mag komen?
Wat een ontzettend trieste moeder hebben die kinderen, wat kansloos.

Zo kansloos is het niet. Doel is immers bereikt.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:02

De reden is dan wel anders maar ik vind de gevolgen exact hetzelfde. Nieuwe taal leren, nieuwe vriendjes maken, naar een nieuwe school. Het is daar een veilig land dus ik vraag me echt af in hoeverre deze kinderen er nu daadwerkelijk onder zouden leiden als ze naar Armenië, naar hun moeder, zouden verhuizen.

De reden dat ze nu wel mogen blijven is dat de kinderen alweer ondergedoken waren en de overheid een klopjacht onverantwoord vond. Triest eigenlijk dat er gezwicht wordt om die reden. Dus wil je hier in Nederland blijven terwijl je er geen recht op hebt, blijf procederen en als je na 8 keer nog niet mag blijven, duik je onder en dan mag je wel blijven. Nee, we zijn het er allemaal wel.over eens. Het asielbeleid klopt van geen kanten. Laten we hopen dat de overheid hier nu iets van geleerd heeft.

Precies, die moeder is verre van kansloos. Uiteindelijk heeft ze haar doel bereikt want volgens de wet mag ze straks in het kader van gezinshereniging gewoon weer terug komen naar Nederland.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:08

Ja, want in Armenië moesten ze naar een weeshuis want de moeder was niet in staat voor ze te zorgen, hier schijnbaar wel.
Ik zeg uit de ouderlijke macht ontzetten, hoeft ze hier niet heen te komen ook...

lieveli schreef:
Toch is emigreren net iets anders dan gedwongen worden om te vertrekken.

Voor de ouders wel, die kiezen er voor, de kinderen niet die worden gewoon meegenomen...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:15

Taffje schreef:

Daar wil ik graag ook nog iets over zeggen. Dit jaar heb ik het Armeens klooster bezocht dat op een eiland vlak bij Venetië ligt. Iedereen die die kans ooit krijg, ga er heen. Ik vond het een geweldige ervaring het ruiken aan de oude Armeense cultuur.
Van de Armeense gids die perfect Engels sprak heb ik geleerd dat het Armeens een op zich staande taal is en geen verwantschap heeft met andere talen in Europa. Het is een enorme oude taal en heeft 38! letters en sommige letters zo demonstreerde ze ons hebben een eigen klank waarvan wij met onze westerse oren moeilijk het verschil horen. In ieder geval hoorde ik het niet. Ze demonstreerde twee woorden die ene totaal andere betekenis hebben. Voor mij klonken ze als de zelfde woorden en ik ben goed in talen en spreek NL, Frans, Engels en versta Duits als mijn eigen moedertaal.

Het is een taal zo vertelde zij, die zeer moeilijk is om aan te leren als je zelf niet in het land geboren bent en dit is heus wat anders als Engels of Frans of een andere taal leren. Wie daarover iets meer wilt lezen zie:
http://www.armeensetaal.nl/armeens
Dus dat de moeder de Armeense taal als struikelblok noemt voor haar kinderen is niet zomaar een verzinseltje.

Onali schreef:
Ik moet bekennen dat het mij ook weing doet, ver van mijn bedshow en ik kan niet alle zielige gevallen van de wereld meedragen.
Ik zie genoeg in mn eigen werkomgeving en dat draag ik al mee.
Klopt dat kan ik ook niet alle ellende van de wereld meedragen want daar word ik zelf te ongelukkig van en daar help ik niemand mee. Maar dat is wat anders als verharden en die mensen ontmenselijken. Ik sluit me ook heel bewust af voor bepaalde ellende en soms loop ik letterlijk weg bij het journaal als het me te gortig wordt (betreft meestal Syrië). Maar probeer wel bijvoorbeeld Amnestie te steunen financieel en zo kunnen we allemaal iets doen.

Taffje schreef:
Ik zeg uit de ouderlijke macht ontzetten, hoeft ze hier niet heen te komen ook...
Kijk dit vind ik nu zo'n onmenselijke opmerking. Hebben de kinderen niet al genoeg meegemaakt? Besef je wel wat je schrijft? Besef je wel wat voor een enorm trauma de kinderen erbij krijgen, en waarom? Opdat jij je daar goed bij voelt?
Ik heb te vaak in het verleden de enorme impact gezien van terechte uit de ouderlijke macht zetting bij de kinderen. Kinderen en hun ouders houden namelijk meestal zielsveel van elkaar en dat is een hele aparte verbinding die je niet zomaar uit elkaar kunt of moet halen.
Uit de ouderlijke macht zetten is absoluut niet in het belang van de kinderen. Dus dat gaat zeker niet gebeuren. Kijk als de moeder niet in staat is om haar kinderen op te voeden, dan zal er eerst ondersteuning komen en onderzoek / begeleiding vanuit pleegzorg.
Ik vond die moeder op TV die haar kinderen sprak helemaal niet zo gek over komen. Waarbij ik grif toegeef dat dit maar een moment opname is en ook daar eigenlijk niets zinnigs over kan zeggen. Maar wij vanachter onze computer weten helemaal niet hoe de situatie werkelijk is rondom deze moeder. het is allemaal maar natte vinger werk. Dat zal zeker goed uitgezocht gaan worden.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:31

Ben ik in zoverre met je eens dat het onmenselijk is, maar over de rug van je kinderen proberen een verblijfsvergunning te krijgen vind ik ook onmenselijk. Denk dat de kinderen ook trauma's krijgen van hun moeder die haar kinderen glashard verteld dat ze zelfmoord pleegt zodra de kinderen in het vliegtuig stappen.
Begrijp best dat ze gisteren zijn weggelopen....

Overigens de taal, hier schijn je binnen drie maanden 15 - 20 minuten per dag jezelf verstaanbaar te kunnen maken in het Armeens. Als je de basis hebt leer je in het betreffende land best snel bij.
Ik ken ook mensen die naar Griekenland vertrokken zijn, die kinderen pakte de taal ook vlot op.
Het zal mischien niet makkelijk zijn maar zeker kinderen leren een taal snel.

https://learn-a-new-language.eu/nl-leer-en-nieuwe-taal/online-talencursus/taalcursus-armeens-voor-beginners-en-gevorderden/
Laatst bijgewerkt door Taffje op 09-09-18 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:33

Maar ouders die hun kind lastigvallen met zelfmoord, Pien ik heb daar té vaak de gevolgen van gezien. Ik vind dat écht kwalijk en het maakt me echt kwaad.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:42

Jippie -hoi!!!!

Verder is het natuurlijk erg triest dat
- de 2eKamer weer eens kortere procedures wil
- en de staatssecretaris schijnbaar moest onderduiken.

Ik ben niet voor "kortere" maar fatsoenlijke procedures.

Als Nederlands staatsburger kun je voor een kippehok doorprocederen tot de Hoge Raad - voor vluchtelingen geldt dit niet.

(Dit klopt volledig met het gezever "over eindeloos de procedure rekken". Dat gebeurt. Maar de rechtsmiddelen die een vluchteling heeft in Nederland tart elk mensenrechtenverdrag: de IND schrijft 1x iets verkeerd op - misverstand, slordigheid etc - dat kan niet door de rechter worden hersteld of vernietigd....)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:51

Lieveli toen ik hoorde dat de kinderen uitgezet werden, was ik zo bezorgd dat ze het zou doen. 10 jaar lang heeft haar leven in het teken gestaan van haar zelf en kinderen in Nederland te krijgen. Ik dacht 10 jaar is alles voor niets geweest. Ik dacht ze is al zo labiel van alles als de berichten kloppen, als dit maar goed gaat.

Eens met je, dat je daar je kinderen niet mee lastig hoort te vallen. Ouders doen wel vaker domme dingen zeggen tegen hun kinderen helaas. Het was daar wel heuse crisis maar dan nog. Helemaal met je eens.