Preutsheid in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:33

Magrathea schreef:
Haha, ik zon wel topless hoor, tenzij ik met bekenden (anders dan vriend of ex) ben en/of de enige zou zijn, dat is dan weer raar.
Het is verder niet alsof ik lig te zonnen met een naambordje naast mij dus als iemand een foto van mij maakt en op social media plaatst merk ik er weinig van _O-

Ik begrijp ook volledig dat mijn zorgen redelijk debiel zijn. :') Maar helaas zou ik me toch té ongemakkelijk voelen. Terwijl ik in het dagelijks leven (met kleren aan) echt geen onzeker vogeltje ben, integendeel. Ben gewoon erg preuts ben ik bang. Naar buiten in een shirtje zonder BH eronder zou ik ook nooit doen.

corine1981

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:02

Alsof andere lijven zo perfect perfect zijn, iedereen heeft toch wel wat?

En vriendin van mij heeft na K 1 borst af laten zetten, ik kan er niet wakker van liggen en zij ook niet.
Kinderen stellen soms vragen aan haar en na antwoord is dat ook weer over...
Ik vind het kunnen accepteren van je imperfecties een enorm gevoel van vrijheid geven :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:02

In het buitenland (warme Tropische landen) zag ik altijd kleine kindjes buiten rondkruipen met wel een hemdje aan maar geen broek of luier. Ik dacht,maar ik weet niet of het echt zo is, dat de moeder dat zo doet omdat ze dan geen broeken of luiers hoeft te wassen voor een kind wat nog niet zindelijk is?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:13

corine1981 schreef:
Alsof andere lijven zo perfect perfect zijn, iedereen heeft toch wel wat?

En vriendin van mij heeft na K 1 borst af laten zetten, ik kan er niet wakker van liggen en zij ook niet.
Kinderen stellen soms vragen aan haar en na antwoord is dat ook weer over...
Ik vind het kunnen accepteren van je imperfecties een enorm gevoel van vrijheid geven :)

Ik deel jouw mening volledig :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:19

Nee, niemand is perfect. :) Maar dat veranderd je eigen ongemakkelijkheid niet. Ik vind mijn lichaam helemaal niet lelijk maar mijn lichaam is wel voor mij iets wat ik graag privé houdt. :j

Maar ik weerhoud niemand er van om lekker topless te gaan. Ik vind dat niet storend. Helemaal naakt vind ik wel wat minder, ik was een keer (perongeluk) op een naturistenstrand beland en ik vond het toch niet heel prettig dat er continu volledig naakte mannen en vrouwen dicht langs liepen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 23:21

Hmmm, tsja ik vind het niet raar en echt heerlijk.

Al moest ik ooit ook even wennen aan sommige uitzichten :x

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 23:28

corine1981 schreef:
Hmmm, tsja ik vind het niet raar en echt heerlijk.

Al moest ik ooit ook even wennen aan sommige uitzichten :x

Hahahaha ja :D

Voordeel ervan vind ik wel dat je een stuk minder onzeker bent over je eigen lijf daarna :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:52

Grappig, ik had het een gesprek met een moeder van school, zij is moslima geworden sinds het huwelijk met haar man, maar die douchen thuis zelfs al apart en achter gesloten deur... Ik wist echt niet wat ik hoorde.
Ik vind dat echt moeilijk voor te stellen :o

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:55

corine1981 schreef:
Grappig, ik had het een gesprek met een moeder van school, zij is moslima geworden sinds het huwelijk met haar man, maar die douchen thuis zelfs al apart en achter gesloten deur... Ik wist echt niet wat ik hoorde.

Huh? Man en vrouw?
Maar hoe doe je dat met seks dan?
Dan zie je elkaar toch ook naakt?

Seks met een gesloten deur ertussen klinkt best lastig. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:56

:P Door het sleutelgat?

Lamp uit in het donker met een deken ertussen? Geen idee :+

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:57

Wat is er is met apart douchen? :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:03

karuna schreef:
:P Door het sleutelgat?

Lamp uit in het donker met een deken ertussen? Geen idee :+

Hou op hoor, ik ben een plaatjesdenker. }>

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:08

Ik ook hoor, kan nog wel meer methodes bedenken maar die zijn om meerdere redenen ongepast om neer te zetten :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:13

karuna schreef:
Ik ook hoor, kan nog wel meer methodes bedenken maar die zijn om meerdere redenen ongepast om neer te zetten :D

Ik bijt even hard op mijn tong....

Nou ja, ze zei dat het ook in haar kinderen geboren zat waarschijnlijk want hun oudste zoon werd ook voorzichtiger met naakt zijn... Tsja.

Dat bedoel ik dus met het stukje opvoeding, milieu, opleiding...
Monkey see, Monkey does in mijn optiek.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:14

Niet iedereen heeft natuurlijk sex onder de douche :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:25

Hihi klopt :+

Maar idd in de sauna zie ik soms mensen worstelen met handdoeken. Man of vrouw. Er mag geen cm bloot te zien zijn buiten de sauna zelf. Vaak mensen met een goed figuur juist. Ik gooi handdoek over schouder en mijn lijf is gewoon zichtbaar met buik lidtekens en al. Maar wordt soms geschokt aangekeken. Jongens het is een sauna en geen badkleding dag. Ben niet moddervet, alleen een buik en wat lidtekens geen schokkende zwabberende vellen of zo. :')

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:26

corine1981 schreef:

Dat klopt niet helemaal. Mijn oudste heeft helemaal geen problemen met naakt en ook nooit gehad. Mijn middelste is redelijk preuts, ze schelen maar 1,5 jaar, zelfde ouders, zelfde opvoeding.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:54

onpaard schreef:
corine1981 schreef:

Dat klopt niet helemaal. Mijn oudste heeft helemaal geen problemen met naakt en ook nooit gehad. Mijn middelste is redelijk preuts, ze schelen maar 1,5 jaar, zelfde ouders, zelfde opvoeding.

Jawel, dat geloof ik wel.
Maar ze krijgen dat waarschijnlijk dan ook nog wel extern mee. Bij het sporten , door vriendjes en vriendinnetjes etc.

Nu worden mensen nooit (grootschalig) echt als proefkonijn gebruikt om te zien wat externe invloeden doen, maar zoiets zou echt mega interessant zijn.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 14:53

corine1981 schreef:

Dan vraag ik me af of ze de bedoeling van moslima zijn überhaupt wel heeft begrepen :+
De opmerkingen die hier dan over gemaakt worden zijn ook wel een beetje raar.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 14:59

Waarom zou ze het niet begrepen hebben volgens jou?
Het is in dat opzicht geen open cultuur, zelfs vrouwen onderling mogen niet naakt zijn ??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 15:06

Dat is maar net welke stroming, net als binnen het christendom.
Katholiek is ook iets heel anders dan gereformeerd, maar het zijn beide christenen

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 15:25

corine1981 schreef:
Het is in dat opzicht geen open cultuur, zelfs vrouwen onderling mogen niet naakt zijn ??

Hoe kom je daar bij? Als zij denkt dat zij en haar man niet samen naakt mogen douche, haar man haar niet naakt mag zien, heeft ze het inderdaad verkeerd begrepen.
Of vrouwen ZELFS onderling niet naakt mogen zijn weet ik niet. Maar met je eigen getrouwde man is dat toch een ander verhaal.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 15:51

Booooo schreef:
corine1981 schreef:

Hoe kom je daar bij? Als zij denkt dat zij en haar man niet samen naakt mogen douche, haar man haar niet naakt mag zien, heeft ze het inderdaad verkeerd begrepen.
Of vrouwen ZELFS onderling niet naakt mogen zijn weet ik niet. Maar met je eigen getrouwde man is dat toch een ander verhaal.

Nee, ze heeft het er niet over dat hij haar niet naakt zou mogen zien en vice versa tijdens de seks.
Maar dat dus niet onder de douche :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:21

Misschien is het wel een leeftijd dingetje. Ik ben 60 jaar en heb vaak (niet altijd) met blote borsten gezond op het strand. Ik vind het gewoon mooier met hempjes en t-shirt dragen later. Vanwege social media ben ik wel voorzichtiger want ik wil geen foto's op internet.

Sauna vind ik heel fijn en gezellig. De eerste 2 minuten voel ik me soms wat ongemakkelijk als het lang geleden is en dan blijft mijn man altijd even extra bij me, en dan is het zo over.

Blote kontjes van meisjes of jongetjes, ik vind het prima en eerlijk gezegd valt het me nauwelijks of niet op. Het zijn vaak nog zo'n kleine kindjes, ik vind het schattig <3

Drollen in het water hoort niet net als piesjes. Is gewoon onhygiënisch vies. :r

Mijn man en ik zijn geen nudisten, maar als het hier in de zomer bloed heet is en we hebben geen gasten, willen wij in ons afgelegen huis en tuin als het donker is, graag genieten van ons zwembadje in ons blootje. Zo romantisch en gezellig onder de mooie vaak heldere sterren hemel :))

Borstvoeding geven is voor mij zo vreselijk natuurlijk dat ik echt stomverbaasd te lezen ben dat zelfs hier mensen in dit topic zich aan storen. Ik vind het altijd zo schattig en kan er echt van genieten <3 . Wat is er nu liever als zo'n klein kindje dat lekker bij mama aan de tiet ligt te lurken. <3 Zo puur, zo seksloos, zo natuurlijk....

Zelf ooit één keer gehad, toen ik jong was en met baby op bezoek naar mijn ouders ging, dat de trein bom en bom vol was en ik nog net een plekje had gevonden in het gangpad. Naast me zat een man helemaal vol met tatoos, echt een brede stoere gast :oo . Jullie raden het al. Babietje begon te huilen die had trek en ik voelde me erg ongemakkelijk en wist niet goed wat te doen. Zeg die gast tegen mij: "mevrouw, huilt uw baby omdat hij moet drinken bij U"? Uuuuhm ja dus :o . Tegelijk stond hij op, en zei dan ruilen we van plaats want dan heeft u wat meer privacy.
Waarop ik hem verlegen vroeg met rode kleur→ vindt u dat dan niet vervelend als ik naast u ga zitten voeden? Zegt die gast: "nee, natuurlijk niet. Niets zo natuurlijk als je kindje laten drinken. Daarvoor zijn uw borsten toch gemaakt _/-\o_ _O- ". Heel fijn ging hij zo zitten dat zijn brede rug, me een beetje privacy gaven voor de blikken van anderen.

Sindsdien voelde ik me ook niet meer verlegen en al mijn kinderen heb ik altijd (heel netjes) overal in het openbaar als het niet anders kon gevoed. Deze wijze fijne man, zag er zo uit of hij een of andere grote crimineel was, maar het tegendeel was waar (over vooroordelen gesproken) deze man zette wel de zaken even goed in de juiste verhouding voor mij +:)+ .
De meeste vrouwen, hebben net als ik had, een doek bij zich die ze zo draperen dat er praktisch niets te zien is. Dat is verstandig zodat ze ook geen kou oplopen met risico voor borstontsteking. Maar vooral vind ik het puur en ontzettend lief <3

Zonder er verder een oordeel van goed of kwaad aan te hangen, vind ik Nederland wel heel erg preuts geworden, zowel als het gaat om naaktheid, als seksen etc. Enne ik was en ben nooit een wilde meid geweest hé _O- := , voordat jullie dat denken. Maar ik zit lekker in mijn vel en ik vind mijn lichaam mooi, met alle rimpeltjes erop en eraan, die heb ik opgelopen door met dit lichaam te leven: lees, kinderen te baren, te voeden etc. etc..

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:25

:+: oh wat word ik intens warm van deze post. Mijn lief en ik hebben een kinderwens, en ik zou zo graag mijn eigen baby zelf voeden......

En Pien: :+: I love you, woman :+: maar dat weet je, he?