Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snowie17

Berichten: 159
Geregistreerd: 09-05-18
Woonplaats: Flevoland

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:19

ik wordt hier zo misselijk van, ik ben nog maar 16 dus ik heb het nog niet zelf voor het zeggen of ik vegetariër kan/mag worden maar ik heb dit artikel doorgestuurd naar mijn ouders en ik eet echt geen vlees meer...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:23

Maar goed, gister op het nieuws activisten met een varken zien slepen en dan denk ik ook >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:30

Nikass schreef:
Het is echt afschuwelijk. Je wil hier toch niets mee te maken hebben... Ik weet niet of het me lukt, maar ik zou geloof ik wel veganist willen worden.

Tamary ik denk dat je gelijk hebt. Einde aan de massa productie dus!

Daar een ik ook steeds vaker over na, veganist worden. Er is toch echt iets gruwelijk mis in die sector als steeds dit soort verhalen naar buiten komen.

Maar het lijkt me erg lastig om dan voldoende ijzer en eiwit binnen te krijgen ( ik sport/ beweeg veel) en B12 moet je dan sowieso bijslikken. Liefst zou ik in plaats van zuivel af en toe een klein stukje vlees willen eten, waarvan bekend is waar het vandaan komt. Maar ik kom er niet achter hoe vaak ik dan vlees zou moeten eten. En het is ook lastig om aan zo'n stukje vlees te komen, als je in de stad woont en geen vriezer of auto hebt.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:43

LadyMadonna schreef:
Maar goed, gister op het nieuws activisten met een varken zien slepen en dan denk ik ook >;)

Ja want een zekere dood tegemoet gaan is véél beter gelukkig :=

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:50

Dat zég ik toch niet?
Jiezzz...
wil je mij geen woorden in m’n mond leggen? Dank je 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:53

LadyMadonna schreef:
Maar goed, gister op het nieuws activisten met een varken zien slepen en dan denk ik ook >;)

Dat heb ik niet gezien, wat was dat dan precies?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:54


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:06

LadyMadonna schreef:

Dank je. Dat gesleep hoeft van mij ook niet, maar hij heeft het nu ongetwijfeld beter dan voorheen. Actievoerders doen in mijn ogen helaas vaker dingen waarmee ze het publiek tegen zich krijgen. Maar het is lastig om aandacht te krijgen als je er alleen voor de deur gaat staan protesteren.

Ik vind de actie op zich wel goed, dat slachthuis had gewoon gesloten moeten worden.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:11

LadyMadonna schreef:
Dat zég ik toch niet?
Jiezzz...
wil je mij geen woorden in m’n mond leggen? Dank je 8)7

Je veroordeelt de activisten die dat varken mee hebben genomen. Toegegeven: heel subtiel was dat niet. Maar het alternatief voor dat varken was een zekere dood tegemoet gaan. Als jij het weghalen van het varken dan " >;) " vindt, dan vraag ik me inderdaad af welke van de twee jij beter vindt.

Kinke

Berichten: 20603
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:19

het verschil is dat een activist dat wel mag doen en een ander niet

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:21

Kinke schreef:
het verschil is dat een activist dat wel mag doen en een ander niet

Deze opmerking snap ik even niet. Volgens mij "mag" een activist dat ook niet doen, je bent strafbaar. Een activist laat zich daar alleen niet door weerhouden.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:36

Magrathea schreef:
LadyMadonna schreef:
Dat zég ik toch niet?
Jiezzz...
wil je mij geen woorden in m’n mond leggen? Dank je 8)7

Je veroordeelt de activisten die dat varken mee hebben genomen. Toegegeven: heel subtiel was dat niet. Maar het alternatief voor dat varken was een zekere dood tegemoet gaan. Als jij het weghalen van het varken dan " >;) " vindt, dan vraag ik me inderdaad af welke van de twee jij beter vindt.


Ik vind niet dat iemand nou "gedwongen" moet worden om een keuze te maken. Je kan het toch allebei niks vinden?
Waarom moet je het ene goed vinden omdat je het andere verafschuwt?
Ik krijg bij die activisten soms ook een >;) reactie (dat is trouwens een frons en niet direct een afkeuring)
Ik vind het aan de ene kant goed en dapper wat ze doen, aan de andere kant schieten ze soms hun doel voorbij wanneer acties weerstand oproepen.

Ik las trouwens ook helemaal geen "veroordeling" in de post van LadyMadonna.

Anoniem

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:38

Ik ben niet tegen activisten, maar ik vind wel vaak dat ze het verkeerd aanpakken.

Cowboy55
Berichten: 8566
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:40

Marie_Anne schreef:
LadyMadonna schreef:

Dank je. Dat gesleep hoeft van mij ook niet, maar hij heeft het nu ongetwijfeld beter dan voorheen. <KNIP>


Waarom denk je dat? Het enige dat er in het artikel staat is: "Het varken is vrijgelaten". Afhankelijk van hoe en waar dat gebeurd is blijft de kans natuurlijk levensgroot dat het beestje alsnog op korte termijn aan zijn einde komt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:43

Marie-Anne: ik sport ook veel en eet grotendeels plantaardig. Snap echt niet dat mensen nog denken dat je vlees of zuivel nodig hebt voor eiwitten of ijzer eerlijk gezegd. Er zijn ook topatleten die vegan zijn :) gewoon gevarieerd en zo clean mogelijk eten doet al veel!

8nnemiek

Berichten: 43523
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:46

:j Er zijn zelfs steeds meer atleten die puur en alleen voor hun gezondheid vegan eten.
Een kennis van ons ook, die zegt dat hij veel sneller herstelt en meer uithoudingsvermogen heeft sinds hij vegan is gaan eten, en die sport echt veel, vooral triatlons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:47

Cowboy55 schreef:
Marie_Anne schreef:
Dank je. Dat gesleep hoeft van mij ook niet, maar hij heeft het nu ongetwijfeld beter dan voorheen. <KNIP>


Waarom denk je dat? Het enige dat er in het artikel staat is: "Het varken is vrijgelaten". Afhankelijk van hoe en waar dat gebeurd is blijft de kans natuurlijk levensgroot dat het beestje alsnog op korte termijn aan zijn einde komt.

Ik las ergens dat het varken was meegenomen door de actievoerders. En had daarna onbewust de waarschijnlijk nogal naieve aanname gedaan dat hij nu ergens tevreden aan het rondscharrelen is :').
Maar je hebt gelijk, ik weet het niet :D . Misschien zijn het idioten die denken dat ze varkens vrij moeten laten in de natuur.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:49

Poes ik vind jouw bijdragen altijd erg goed en prettig om te lezen, maar nu verbaas je me toch een beetje. Suggereer je nou dat veganist zijn heel simpel is? Want ik vind dat niet, het is alleen al zo'n uitzoekerij welke ingrediënten waar in zitten. Overal zit wel iets van melk of ei in bijvoorbeeld.
En als de overige leden van het gezin niet meedoen is het ook lastig om dubbele boodschappen te doen en altijd meerdere maaltijden te moeten koken.

8annemiek ik twijfel niet aan hoe gezond het is, maar makkelijk vind ik het niet. (ik vind het sowieso al niet makkelijk om heel erg principieel te zijn)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:52

O nee makkelijk is het helemaal niet! Daarom eet ik ook niet volledig plantaardig. Maar dat is omdat ik het lastig vind, niet dat ik te weinig voedingsstoffen binnen krijg. Ik had het er vooral over dat dr poster boven mij schrik had om niet genoeg eiwitten en ijzer binnen te krijgen.

Overigens vind ik vegetarisch eten wel makkelijk, veel makkelijker dan verwacht alleszins. Maar vegan, nee!

8nnemiek

Berichten: 43523
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:55

Het wordt pas makkelijk als je al je eten zelf maakt, van verse ingrediënten. Dan weet je uiteraard precies wat erin zit, en als je dan ook nog lekker veelzijdig kookt is het echt geen kunst om plantaardig te eten.
Als je veel kant-en-klaar spul koopt dan is dat gewoon veel lastiger, want inderdaad, bijna overal wordt wel melkpoeder of ei in verstopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:57

8nnemiek schreef:
Het wordt pas makkelijk als je al je eten zelf maakt, van verse ingrediënten. Dan weet je uiteraard precies wat erin zit, en als je dan ook nog lekker veelzijdig kookt is het echt geen kunst om plantaardig te eten.
Als je veel kant-en-klaar spul koopt dan is dat gewoon veel lastiger, want inderdaad, bijna overal wordt wel melkpoeder of ei in verstopt.



Dit ja. :j

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:58

Poes: Oh dan had ik het niet goed gelezen, sorry.
Ja vegetarisch zijn vind ik niet moeilijk. Als puber soms wel trouwens: als ik ergens ging mee eten of als de hele klas uit eten wilde (je zag toen nog nauwelijks vegetarisch eten in restaurants)
Maar ik doe het dan ook al vanaf mijn derde ;)
Ik heb wel periodes gehad dat ik iets makkelijker werd, inderdaad als ik bij anderen was. Ik was er zo klaar mee om altijd de uitzondering te zijn.
Maar inmiddels is het veel normaler en ben ik dus juist geneigd om wat meer richting veganisme te gaan.

8annemiek: en als je alleen bent ;)

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:49

Marie_Anne schreef:
Nikass schreef:
Het is echt afschuwelijk. Je wil hier toch niets mee te maken hebben... Ik weet niet of het me lukt, maar ik zou geloof ik wel veganist willen worden.

Tamary ik denk dat je gelijk hebt. Einde aan de massa productie dus!

Daar een ik ook steeds vaker over na, veganist worden. Er is toch echt iets gruwelijk mis in die sector als steeds dit soort verhalen naar buiten komen.

Maar het lijkt me erg lastig om dan voldoende ijzer en eiwit binnen te krijgen ( ik sport/ beweeg veel) en B12 moet je dan sowieso bijslikken. Liefst zou ik in plaats van zuivel af en toe een klein stukje vlees willen eten, waarvan bekend is waar het vandaan komt. Maar ik kom er niet achter hoe vaak ik dan vlees zou moeten eten. En het is ook lastig om aan zo'n stukje vlees te komen, als je in de stad woont en geen vriezer of auto hebt.



Kijk eens naar dit filmpje, ze hebben er meer gemaakt.... daar vind je veel info terug (zij doen aan krachtsport):
https://youtu.be/lKMwPUjM6o4

Veel topsporters zijn vegan. Een heel mooi voorbeeld is Rich Roll, van dikke ongezonde veertiger naar een vegan superatleet die Ultraman meerdere keren heeft gewonnen. Heftige prestatie.
https://youtu.be/LxUmOx52Mxc
Hij heeft ook een eigen kanaal, veel leuke filmpjes.

B12 tekort komt net zoveel voor onder vleeseters als vegetariërs en veganisten.
B12 is een grondgebonden mineraal dat je binnen krijgt via alles dat uit de grond groeit. Door intensieve landbouw en verschraling van de grond krijgen we te weinig B12 binnen.
Dieren krijgen ook te weinig B12 binnen. Dus krijgen die in hun B12 gesupplementeerd.
De B12 die een vleeseter/ zuiveleter dus binnen krijgt komt van het supplement dat het dier heeft gekregen.

Als je dus het dier er tussenuit haal en het supplement zelf neemt is dat dus wel zo slim.

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:56

Resistance schreef:
8nnemiek schreef:
Het wordt pas makkelijk als je al je eten zelf maakt, van verse ingrediënten. Dan weet je uiteraard precies wat erin zit, en als je dan ook nog lekker veelzijdig kookt is het echt geen kunst om plantaardig te eten.
Als je veel kant-en-klaar spul koopt dan is dat gewoon veel lastiger, want inderdaad, bijna overal wordt wel melkpoeder of ei in verstopt.



Dit ja. :j


Dit inderdaad. Al die gekke toevoegingen maken ons zo ongezond.
Vooral wij vrouwen worden dan geplaagd door hormonale problemen, al dat kant en klaar voedsel en alles wat aan dieren gegeven is en in hun zuivel en vlees zit brengt onze hormonale balans in de war.
Dat zorgt voor nare dingen; overgewicht terwijl je niet veel eet, veel cellulitis, zeer pijnlijke menstruatie, migraine, stemmingswisselingen.

Zelf had ik de diagnose reuma gekregen en medicatie.
De medicatie heb ik eerst niet genomen omdat ik me wilde verdiepen in wat voeding voor je doet, en kijken of ik daar nog meer winst kon boeken (ik was altijd al vegetariër).
Ik ben toen veganist geworden (dacht ook altijd dat dat lastig was, gelukkig niet), en ben nu vrijwel altijd klachtenvrij.
Mijn pijnlijke menstruatie is ook sterk verbeterd.

Wat ik hiermee wil zeggen: als je het eenmaal een poos hebt gedaan en hebt gemerkt hoe je ervan opknapt.... dan vind je het niet zo ingewikkeld meer en is het ook makkelijker consequent te zijn.

Ik zal niet zeggen dat vlees in alle culturen en in alle tijden altijd slecht is geweest..... Maar in de huidige tijd, met het huidige voedselaanbod, en de huidige manier van houden van dieren... denk ik dat je je leven aanzienlijk verbeterd en verlengt door het te laten liggen.

Zoolgangster

Berichten: 9761
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:19

poes schreef:
Marie-Anne: ik sport ook veel en eet grotendeels plantaardig. Snap echt niet dat mensen nog denken dat je vlees of zuivel nodig hebt voor eiwitten of ijzer eerlijk gezegd. Er zijn ook topatleten die vegan zijn :) gewoon gevarieerd en zo clean mogelijk eten doet al veel!


Nou eh, spreek voor jezelf… ik at ook grotendeels plantaardig, ,maar had nog nooit zo vaak problemen met mijn gebit. Dus zó overtuigd dat iedereen die dat wil wel eventjes zonder vlees/zuivel kan, nee, dat ben ik niet. Ik had ook veel meer "slijtage" aan mijn botten dan normaal is voor mijn leeftijd. Dus de yoghurt heb ik maar weer in huis gehaald.

Ik volg de ontwikkelingen op vegan voedingsgebied en vleesvrije eiwitbronnen met belangstelling, in de hoop dat we op een dag inderdaad diervrij kunnen eten, maar nu is het mi nog niet te doen, tenminste, niet voor iedereen.