Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Indestal schreef:Ja Sizzle ik herken dit....
Ik mijn werkkring probeer ik mij zo klein mogelijk te maken, tijdens pauzes ga ik al de kantine niet meer in en voor de vorm zeg ik goedemiddag zonder iemand aan te kijken, antwoord terug krijg ik toch niet, ze zien me niet eens....maar onderwerp van gesprek ben ik wel als ze me in hun buurt hebben en het klinkt niet leuk...
Mij is duidelijk dat de bokkers toch wel in een veilige omgeving zitten en dit niet herkennen..
Ik voel mij juist zeer niet op mijn gemak en ben alleen geld aan het verdienen..
Haha handje geven, nou hier wordt helemaal niet voorgesteld en gegroet...
Palmera schreef:Resistance schreef:
Wat grappig dat je met jouw term veilige omgeving impliceert dat zich er geen allochtonen in bevinden.Ik werk en woon en ging naar school in een veilige omgeving, en bijna iedereen is er moslim. Ik doe mijn boodschappen enkel in een turkse supermarkt, ik ben één van de enoge Nederlanders in mijn buurt sinds ik op kamers ben gegaan. Ik zat in een VWO klas (ja, dat kunnen "ze" dus wel
) waarvan meer dan de helft moslim was.
Ik heb nooit één probleem met hen ondervonden; ik ervaar iedereen juist als enorm respectvol, oprecht en mensenlievend.
Wellicht ondervind jij de problemen juist omdat je je zo klein maakt en niemand aankijkt. Omdat je je zo enorm afsluit. Wel eens aan gedacht dat het integratieprobleem aan jezelf ligt?
Resistance, ik smeek je, ga alsjeblieft nooit de politiek in, dan hebben we binnen een paar weken de sharia ingevoerd in Nederland.
Kijk jij behalve naar de gevoelens van allochtonen ook nog wel eens naar die van Jan de Boer? Of hij het leven wel aankan? Gewoon een oprechte vraag.
minikatje schreef:Het is mijn vraag, maar dat zijn dingen waar ik wel tegenaan loop.
Sommigen mag ik ook niet helpen met EHBO.
Palmera schreef:Jij noemt het normaal omgaan, ik op mijn beurt zou het waarderen als een ander ook normaal met mij omgaat en mij een hand geeft.
Wie heeft gelijk? Daar kom je nooit achter, maar ik vind het een hele foute zaak als een ander wel voor zijn rechten mag opkomen en een willekeurige nederlander niet en er ook niets van mag zeggen.
Nee, ik hoef niet aan mezelf te werken. Dat heb ik op mijn twintigste al gedaan en doe ik nu alleen nog maar als er iets interessant te leren valt. Per definitie anderen verdedigen en daarmee hele volksstammen afvallen vind ik niet interessant genoeg.
Loretta schreef:minikatje schreef:Het is mijn vraag, maar dat zijn dingen waar ik wel tegenaan loop.
Als iemand een hartaanval krijgt moet je die toch gewoin reanimeren lijkt mij, of is het echt zo extreem dat sommige moslimmannenn liever dood gaan dan door een vrouw gereanimeerd te worden?
Dat kun je niet eens zien want niet iedereen is even extreem in zijn of haar geloof.
speurneusc schreef:Wij hebben zo eens een redelijk christelijke gemeenschap in harnas gejaagd, we woonden al een tijd in dat dorp en stond al bekend als stadslui, dus who cares. Op zondag de wagen wassen omdat er de andere dagen gewoon geen tijd voor was en we een x een zondag niet op pad gingen. Kerkgangers die langs ons heen moesten fluisterden net hard genoeg dat wij het konden horen dat dat toch niet kon op de dag des heres.. (we woonden aan de kerksingel om de kerk heen).
Totdat we het zat waren en vriend vroeg aan de voorbijgangers... dames heeft u op zondag ligt in de kerk? en is het lekker warm door de kachel? Hoogst verbaasd antwoorden ze: ja hoor hoezoo? Nou als dat uitvalt namelijk, kan ik op deze dag wel aan het werk om dat te repareren (werkte toen nog bij het Energiebedrijf, met storingsdienst) en het is wel zondag.
Sindsdien werden we op de zondag als we aan het klussen waren wel vriendelijke begroet en hadden ze ineens tijd voor een weer praatje.
Sizzle schreef:Dat gemiddeld genomen integratie mislukt is ben ik helaas ook deels mee eens.
Wij hebben een hoop (verkapte) aggressie op de werkvloer tussen verschillende bevolkingsgroepen en daarnaast ook regelmatig intimidatie naar vrouwen.
Ook op de parkeerplaats schijnt af en toe een bandje doorgeprikt te worden.
Allemaal eruit knikkeren gaat niet want dan is er een personeelstekort.
Er is niet zozeer 1 afkomst of geloof die schuldiger is dan de ander maar de compertitie en afgunst tussen de nationaliteiten.
Hand geven doen ze overigens wel allemaal
Karl66 schreef:Sizzle schreef:Dat gemiddeld genomen integratie mislukt is ben ik helaas ook deels mee eens.
Wij hebben een hoop (verkapte) aggressie op de werkvloer tussen verschillende bevolkingsgroepen en daarnaast ook regelmatig intimidatie naar vrouwen.
Ook op de parkeerplaats schijnt af en toe een bandje doorgeprikt te worden.
Allemaal eruit knikkeren gaat niet want dan is er een personeelstekort.
Er is niet zozeer 1 afkomst of geloof die schuldiger is dan de ander maar de compertitie en afgunst tussen de nationaliteiten.
Hand geven doen ze overigens wel allemaal
Daar hebben we in Nederland een mooie naam voor, verzuiling. En ondanks dat een aantal mensen heel erg terug verlangen naar de jaren 50 van de vorige eeuw, was dat echt geen leuke tijd of een prettige samenleving om in te wonen.
Eén van de kenmerken van die verzuiling was dat iedereen binnen zijn eigen zuil leefde. Je ging naar de gereformeerde school met gereformeerde onderwijzers, werkte bij de gereformeerde aannemer, winkelde bij de gereformeerde groenteboer en werd behandeld door de gereformeerde arts. En juist doordat iedereen binnen zijn eigen zuil leefde, was het heel moeilijk om die verzuiling te doorbreken. Daarom is het goed om deze man, als hij de meest geschikte kandidaat is en als zijn denkbeelden geen belemmering voor zijn werk zijn, aan te nemen. Daarmee doorbreek je de nieuwe verzuiling.
Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat je de denkbeelden van dit individu acceptabel moet vinden. Als ik vrouwen sla, maar zeg dat ik het uit respect doe. Of als ik gekleurde medemensen geen hand geef, maar zeg dat ik het uit respect doe, dan is de wereld terecht te klein. Respect is geen toverwoord, waarmee alles goed gepraat kan worden. De onderliggende gedachte blijft dat vrouwen niet gelijkwaardig behandeld worden.
(Oh en nog even wat anders, Maxima is vast een prima bankier, maar dat wil nog niet zeggen dat ze als een baken van antrapologische kennis moet worden beschouwd.)
Celiien schreef:Moslims accepteren -> Sharia
LGBT accepteren -> Regenboogvlag.
Roodvos schreef:Celiien schreef:Moslims accepteren -> Sharia
Nou, daar zit wel een verschilletje. Geloof is aangeleerd, LGBT is aangeboren (hoewel er dan weer gelovigen zijn die vinden dat het aangeleerd is, maar dat is een andere discussie).
LGBT is mij nog nooit door iemand opgedrongen, iemand anders zijn/haar geloof wordt mij wel van diverse kanten opgedrongen, en als ik dat niet wil heb ik ineens "geen respect".
Terwijl er van de andere kant dan ook geen respect is voor mijn opvattingen.
Loretta schreef:minikatje schreef:Het is mijn vraag, maar dat zijn dingen waar ik wel tegenaan loop.
Als iemand een hartaanval krijgt moet je die toch gewoin reanimeren lijkt mij, of is het echt zo extreem dat sommige moslimmannenn liever dood gaan dan door een vrouw gereanimeerd te worden?
Dat kun je niet eens zien want niet iedereen is even extreem in zijn of haar geloof.
Roodvos schreef:Celiien schreef:Moslims accepteren -> Sharia
Nou, daar zit wel een verschilletje. Geloof is aangeleerd, LGBT is aangeboren (hoewel er dan weer gelovigen zijn die vinden dat het aangeleerd is, maar dat is een andere discussie).
LGBT is mij nog nooit door iemand opgedrongen, iemand anders zijn/haar geloof wordt mij wel van diverse kanten opgedrongen, en als ik dat niet wil heb ik ineens "geen respect".
Celiien schreef:Moslims accepteren -> Sharia
Resistance schreef:Roodvos schreef:
Geloof opdringen wordt nergens goedgepraat. Het ging meer over het feit dat Palmera bang is dat de hele Sharia hier huis gaat houden omdat ik vrienden ben met moslims.
Celiien schreef:Roodvos schreef:Celiien schreef:Moslims accepteren -> Sharia
Volgens mij val ik in herhaling maar: Waarom is het de ongelijkheid van de vrouw, als het net zo goed andersom ook geld? het is niet alleen Man-> vrouw, maar ook vrouw-> man. en dat is niet als vrouw zijnde omdat zij zichzelf onrein vind hoor..
minikatje schreef:Totdat je door omstanders wordt neergestoken met een mes.
Collega's zijn al meerdere keren bedreigd en er vanaf getrokken.
Het zal niet overal voorkomen maar dit blijft wel in mijn achterhoofd, vandaar dat ik het mij afvroeg.
Hoewel het misschien niet slim is om dat te vragen op een overwegend blank en vrouwelijk paardenforum.
Zal het op werk een navragen aan vaste gasten, die zijn altijd wel in voor een zulke gesprekken
Loretta schreef:Ik begrijp dus dat je op de ambulance werkt. Om eerlijjk te zijn zou ik dat ook weleens willen weten.
En ook vooral van alle mensen die het steeds hebben over begrip voor geloof, wat die hier over te zeggen hebben.
Moeten we dan ook maar gelijk respecteren dat hulpverleners neergestoken worden omdat het geloof dat toe schrijft.
Het is zo langzamerhand toch van de zotte dat je met angst je werk uit moet voeren en moet wachten op reanimeren totdat de politie de plek des onheils veillig heeft gesteld.
Wat dat aangaat vind ik dit een hele goede vraag, vooral aan de mensen die steeds maar roepen dat we respect moeten tonen voor gelovigen.
Cowboy55 schreef:Loretta schreef:Ik begrijp dus dat je op de ambulance werkt. Om eerlijjk te zijn zou ik dat ook weleens willen weten.
En ook vooral van alle mensen die het steeds hebben over begrip voor geloof, wat die hier over te zeggen hebben.
Moeten we dan ook maar gelijk respecteren dat hulpverleners neergestoken worden omdat het geloof dat toe schrijft.
Het is zo langzamerhand toch van de zotte dat je met angst je werk uit moet voeren en moet wachten op reanimeren totdat de politie de plek des onheils veillig heeft gesteld.
Wat dat aangaat vind ik dit een hele goede vraag, vooral aan de mensen die steeds maar roepen dat we respect moeten tonen voor gelovigen.
Geloof je nou echt zelf dat het geloof mensen voorschrijft hulpverleners neer te steken?! Echt waar? Tjongejonge......
Cowboy55 schreef:Loretta schreef:Ik begrijp dus dat je op de ambulance werkt. Om eerlijjk te zijn zou ik dat ook weleens willen weten.
Geloof je nou echt zelf dat het geloof mensen voorschrijft hulpverleners neer te steken?! Echt waar? Tjongejonge......
Janneke2 schreef:Er zullen vast wel extremisten, psychotici, etc etc zijn die dit doen (een collega van mij werd bijna vermoord toen ze 'op de werkvloer' in de psychiatrie werkte) -
maar verder is het onzinnig.
Dat kan ik niet direct uit haar verhaal opmaken.Citaat:Lees dan even terug wat minikatje geschreven heeft.
Blijkbaar heeft zij collega's die zijn neergestoken omdat ze iemand van het andere geslacht het leven probeerden te redden.
Loretta schreef:Cowboy55 schreef:
Lees dan even terug wat minikatje geschreven heeft.
Blijkbaar heeft zij collega's die zijn neergestoken omdat ze iemand van het andere geslacht het leven probeerden te redden.
speurneusc schreef:Wij hebben zo eens een redelijk christelijke gemeenschap in harnas gejaagd, we woonden al een tijd in dat dorp en stond al bekend als stadslui, dus who cares. Op zondag de wagen wassen omdat er de andere dagen gewoon geen tijd voor was en we een x een zondag niet op pad gingen. Kerkgangers die langs ons heen moesten fluisterden net hard genoeg dat wij het konden horen dat dat toch niet kon op de dag des heres.. (we woonden aan de kerksingel om de kerk heen).
Totdat we het zat waren en vriend vroeg aan de voorbijgangers... dames heeft u op zondag ligt in de kerk? en is het lekker warm door de kachel? Hoogst verbaasd antwoorden ze: ja hoor hoezoo? Nou als dat uitvalt namelijk, kan ik op deze dag wel aan het werk om dat te repareren (werkte toen nog bij het Energiebedrijf, met storingsdienst) en het is wel zondag.
Sindsdien werden we op de zondag als we aan het klussen waren wel vriendelijke begroet en hadden ze ineens tijd voor een weer praatje.