Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:58

Frappant dat een live stream te ver gaat, maar de zeer gedetailleerde en soms zeer speculatieve updates hier in dit topic in een stroomversnelling komen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:00

Liesje1611 schreef:
Wat ik me dus afvraag he.. En vat dit alstjeblieft niet verkeerd op want ik vind het echt afschuwelijk wat er is gebeurd en mijn hart huilt voor een meisje dat ik niet ken.

Maar ooit las ik ergens dat lichamen na x uren/dagen weer boven komen drijven..? Zou ze dan in de afgelopen dagen niet al gevonden moeten zijn? Of zit ik verkeerd..

Ligt aan de temperatuur van het water, het gewicht van de persoon en of er water in de longen is of niet.

Ik denk dat ze het gaan leegpompen om zeker te zijn dat ze niet in het water ligt. Doordat ze met een aantal man aan het dreggen waren kunnen ze door stroming het lichaam weer verplaatst hebben

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:00

Zeker na de vondst van die fiets is het idd niet gek dat ze nu de hele vijver doorzoeken, ook al duurt dan de hele nacht. :) Mag toch aannemen dat ze het zekere voor het onzekere nemen en al wordt er niks anders meer gevonden, dan hebben ze dat iig uit kunnen sluiten.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:01

Qerty, ik vind het prima om vlug voorzien te worden van informatie, maar het gaat mij hoe dan ook te ver, mocht er straks een lichaam opgetakeld worden (bah. Ik weet niet hoe dat werkt, maar de gedachte maakt me triest) en een of andere debiel maakt een foto of streamt dat, sneaky tussen de gleuven van de hekken door. Hij/zij zal echt niet de eerste zijn.

Over het drijven: hoe luguber ook: Savannah dreef ook. ;( Het was zo warm geweest, die periode. Dat zorgt er ook voor dat je gaat drijven.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:03

Misschien een enorm domme vraag, maar als ze dT water leegpompen, waar gaat het wTer heen? En als ze klaar zijn en ze zouden niets gevonden hebben, gaat hetzelfde water dan terug in de vijver? Of hoe werkt dit?
En stel er zitten karpers in de vijver, worden die ook opgezogen of moeten ze eerst gaan vissen?

Klinkt gek maar dit zijn dingen die ik me serieus afvraag, gewoon hoe zoiets in zn werk gaat

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:04

Jindai schreef:
Zeker na de vondst van die fiets is het idd niet gek dat ze nu de hele vijver doorzoeken, ook al duurt dan de hele nacht. :) Mag toch aannemen dat ze het zekere voor het onzekere nemen en al wordt er niks anders meer gevonden, dan hebben ze dat iig uit kunnen sluiten.

Dit denk ik ook.
En t'is een vijver die niet enorm groot is. Dus waarom zouden ze het niet doen?
Moest het nu een kanaal zijn of een groot meer, dan wordt dat al lastiger.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:05

Mijn hart huilt. Wat moet dit een lange nacht worden voor haar naasten.. :(:)

Kan er gewoon niet over uit dat dit op zo'n normaal tijdstip gebeurd is. Dat klinkt vast heel stom, maar ik voel mij altijd veilig zo voor 2200/2300, daarna zit het in mijn hoofd dat het overal verlaten is en je snel moet fietsen. -O-

Chiave

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:08

Ik vind het vooral eng dat we blijkbaar als vrouw niet meer los rond kunnen fietsen. We moeten uiteraard nog afwachten hoe en wat bij Anne, maar ik voel me niet veilig meer. Blij toe dat ik een auto heb waar ik mezelf mee verplaats. Maar alleen in het donker lopen of fietsen... Dankje feestelijk.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:10

23:55 uur: Dit liveblog is beëindigd. Dit zijn de belangrijkste punten:
- Aan het begin van de avond werd een fiets gevonden in de vijver in het Blookerpark bij Huis ter Heide. Deze fiets leek erg op de fiets van Anne Faber.
- Nadat de brandweer lampen had geplaatst rondom de vijver, doorzocht een dregteam uit Urk meter voor meter het water.
- Deze zoektocht leek niets op te hebben geleverd, want rond 23.00 uur werden pompen klaargezet om de vijver leeg te pompen. Ten tijde van het beëindigen van dit liveblog is het pompen nog altijd aan de gang.

https://www.ad.nl/binnenland/live-zoeka ... haring_web

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:11

Chiave schreef:
Ik vind het vooral eng dat we blijkbaar als vrouw niet meer los rond kunnen fietsen. We moeten uiteraard nog afwachten hoe en wat bij Anne, maar ik voel me niet veilig meer. Blij toe dat ik een auto heb waar ik mezelf mee verplaats. Maar alleen in het donker lopen of fietsen... Dankje feestelijk.

Ja .. dit heb ik ook maar helaas geen auto .. en pakt je vertrouwen :\

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:12

Misschien dat bij een man dit ook gebeurd was. Misschien dat ze nog in leven is. Het is vreselijk maar niemand weet wat er gebeurd is dus om nu te zeggen dat je als vrouw nergens heen kan...

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:13

Ik las dat het het riool in ging thea :j geen idee over vissen of hoe/of ze 'm weer gaan vullen, maar dat zal wel niet zo'n prioriteit zijn nu denk ik.

En Chiave dat heb ik nu dus ook. Heb gister nog midden in de nacht alleen naar huis moeten lopen, grootste deel door de stad maar ook een stuk bosjes/'middle of nowhere'. Denk niet dat ik ooit in m'n leven zo paranoïde ben geweest of zo vaak achterom heb gekeken, bah. Kom voorlopig niet meer alleen de deur uit in het donker als ik het even kan helpen.

Bizar wat zulk nieuws ineens met je eigen veiligheidsgevoel kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:15

vibabu schreef:
Misschien dat bij een man dit ook gebeurd was. Misschien dat ze nog in leven is. Het is vreselijk maar niemand weet wat er gebeurd is dus om nu te zeggen dat je als vrouw nergens heen kan...

Nou ja, het is natuurlijk wel zo dat vrouwen een stuk kwetsbaarder zijn als het op dit soort dingen aankomt dan mannen. Ik heb mijn mannelijke vrienden nog nooit gehoord over een stuk hout of een kettingslot vasthouden als ze een stuk door het donker moeten fietsen, of hu sleutels tussen hun vingers proppen zodat ze misschien nog wat kunnen verwonden als ze iemand moeten slaan. En dat zijn dingen die ik zelfs doe in de 5 minuten dat ik van de bushalte naar huis loop, en 90% van mijn vriendinnen heeft precies hetzelfde.

Het vervelendste narratief vind ik 'waarom is ze dan ook in haar eentje gaan fietsen' en 'ze wist toch dat het een donker stuk was'. Alsof je als vrouw op vrijdag aan het einde van de middag niet even veilig een stukje zou moeten kunnen fietsen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:15

Vibabu, ik woon in Bunschoten, waar Savannah vermoord is, een paar kilometer van de vindplaats van Romy en niet achterlijk ver van Baarn en de rest van Anne haar fietstocht. Ik lees hier op Bokt dat er iemand lastig gevallen is in het gebied daar. Ja, ik voel me onveilig en ja, ik laat mijn fiets lekker in de garage staan.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:24

Ik bedoel te zeggen dat, degene die iets met de verdwijning te maken heeft, misschien dit voor een kick oid heeft gedaan en zij misschien een willekeurig slachtoffer is. En dat "hoop" ik ook.
Je moet toch gewoon ergens kunnen fietsen en alleen lopem zonder dat je zo bang bent. En ja... ik pak ook alleen nog maar de auto en vaak genoeg met een telefoon in de aanslag om te bellen. Maar het is toch te gek voor woorden dat het zo "moet" :(

Ik hoop zo dat ze nog leeft en alleen ergens vastgehouden oid wordt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:28

vibabu schreef:
Ik bedoel te zeggen dat, degene die iets met de verdwijning te maken heeft, misschien dit voor een kick oid heeft gedaan en zij misschien een willekeurig slachtoffer is. En dat "hoop" ik ook.
Je moet toch gewoon ergens kunnen fietsen en alleen lopem zonder dat je zo bang bent. En ja... ik pak ook alleen nog maar de auto en vaak genoeg met een telefoon in de aanslag om te bellen. Maar het is toch te gek voor woorden dat het zo "moet" :(

Ik hoop zo dat ze nog leeft en alleen ergens vastgehouden oid wordt.

Pardon?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:39

Dat ze levend teruggevonden wordt?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:45

Ik denk dat je op wat zaken vooruit loopt.

Twee jaar geleden was een familielid vermist. Die bleek zelf op de vlucht te zijn geslagen. En niemand had dat verwacht. Zelfs Interpol was opzoek en zo hebben we hem levend terug gevonden. Maar we dachten dat hij in handen was gevallen van lui die iets met drugs te maken had en aangezien hij zijn telefoon uit had en slechts een keer per dag heel even aan dachten wij en de politie dat hij wilde seinen ;)

Het is heel iets anders. Maar tot er concreet bewijzen zijn weet je niks. Dat ze levend terug gevonden wordt hoop ik ook.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:50

Chiave schreef:
Vibabu, ik woon in Bunschoten, waar Savannah vermoord is, een paar kilometer van de vindplaats van Romy en niet achterlijk ver van Baarn en de rest van Anne haar fietstocht. Ik lees hier op Bokt dat er iemand lastig gevallen is in het gebied daar. Ja, ik voel me onveilig en ja, ik laat mijn fiets lekker in de garage staan.

Ik denk dat je mij ermee bedoeld, over het lastig vallen in hetzelfde gebied? Ik ben daar uitgebreid over gehoord door de recherche en dat is meteen alles wat ik daar nog kan, mag en wil over zeggen. Maar wat ze me wel mee hebben gegeven, is dat ik voortaan gewoon moet bellen als het alleen al niet veilig voelt. Ook altijd goed om je heen blijven kijken, ook als je ergens op een rustig stuk (waar dan ook) loopt, want het is helaas niet altijd zoals het lijkt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:56

De kledingstukken zijn gevonden in de wei van een kennis van mij. Zij heeft daar haar paarden staan.

Zelf denk ik niet dat het meisje nog leeft. En ook niet dat hier de zelfde dader achter zit als bij Savannah. Hopelijk komt er gauw duidelijkheid, zodat we het zeker weten.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 02:11

Wat ik mij afvraag... Wat ging ze doen? Zomaar en stuk fietsen tijdens het noodweer en in het schemer?

Ik hoop dat ze uiteraard levend en in goede gezondheid gevonden wordt. Ik realiseer mij dat dat vooral hopen zal zijn en niet realistisch.

Hopelijk komt er gauw een einde aan de onzekerheid. Hoe moeten haar familie en vrienden zich wel niet voelen. Verschrikkelijk!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 02:27

Over dat fietsen heeft de familie al meer over gezegd. Dat was heel normaal.

Ik ga ook hardlopen en dat kan met de kleine ook pas als mijn vriend thuis is uit het werk.
Het is nu ook vroeg donker.
Loop nu maar 1 drukke weg heen en weer en een stukje woonwijk pak ik mee.
Maar het is te gek voor woorden.
Dat mensen dan zeggen waarom gaat een vrouw in haar eentje hardlopen in de avond?
Ja waarom denk je?
Of naar mijn ouders fietsen 5 minuten verder op.
Ook dan kan het gebeuren.

Het is belachelijk dat er mensen rondlopen die jou de bosjes of een auto intrekken.
Er zijn mensen die gewoon ergens staan te wachten totdat iemand langs fietst of loopt.
Misschien wel uren of dagen lang daar staan te wachten om weet ik wat met je te doen.
Dat moeten mensen zich eens gaan afvragen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 03:13

Citaat:
Naast brandweerpompen wordt ook een graafmachine ingezet die water uit de vijver op een vrachtwagen schept. Het water dat de graafmachine in de keepwagen heeft geschept, is voor de vissen. Terwijl de vijver wordt geleegd, moeten de vissen ook ergens heen. De verwachting is dat het leegpompen tot 04:00 uur duurt.

Nog steeds geen nieuw nieuws

https://www.ad.nl/dossier-vermissing-an ... ~adbf0d6c/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 04:06

Ik denk niet dat ze nog verwachten haar daar in het water te treffen. Een lichaam zal onder de huidige weersomstandighedennen en in stilstaand water na 7 dagen al lang boven water zijn. Bovendien waren dan ook de honden wel aangeslagen.

Ik denk dat ze spullen proberen te vinden en dan vooral haar telefoon.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 04:57

De vijver is inmiddels leeg, maar er is nog niets bekend over een vondst.

Wat betreft het boven drijven van lichamen: het ligt aan de water en omgevingstemperatuur hoe snel dit gebeurd. Bij warm weer kan dit al na 2 dagen. Bij koud weer soms pas na een week of langer.

En speciaal getrainde lijkhonden (blijf het een naar woord vinden..) kunnen soms na jaren nog een lichaam in het water vinden. Laatst was er een nieuwsbericht over een hond die na 23 jaar nog de overblijfselen van een persoon in het water rook.

Bij live uitzendingen via een telefoon is het natuurlijk niet mogelijk, maar op tv hebben ze vaak een kleine vertraging er tussen zitten zodat ze de uitzending op tijd kunnen stoppen, mocht er live iets voorvallen dat niet voor uitzending is bestemd.