Ik zal het niet gebruiken als ik bij voorbaat weet dat het iemand kwetst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Azmay schreef:Ik vind het prima dat het allemaal wat neutraler is, maar ik vind het jammer dat het nodig is er zo'n ophef over te maken.
Als een kerel in een jurk op de dames WC wil komen plassen moet hij dat vooral doen.
Als die kerel mij meld een vrouw te zijn zal ik zeggen dat zij welkom is.
Snap niet waarom het zo moeilijk is
LadyMadonna schreef:Bambolina schreef:En ik zeg dat als je het strikt feitelijk wil houden, doe dat dan ook echt en breng dan die nuance aan. Als je een pik hebt ben je van het mannelijk geslacht, maar als je je geen man voelt dan ben je dat dus niet. Als je genderneutraal of trans bent, dan word je zo geboren. Alleen komt het pas op latere leeftijd naar voren.
Is dat altijd zo? Of kan je ook pas op latere leeftijd trans worden?
verootjoo schreef:Ik las hier dat 'gender' en 'geslacht' dus twee verschillende dingen zijn blijkbaar. Ik dacht gewoon dat gender was gejat uit het Engels, daar het gewoon de vertaling is voor geslacht...
Hebben we daar speciaal een woord uit het Engels voor toegeëigend en een nieuwe betekenis gegeven?
Want dat verschil is dus nooit uitgelegd in documentaires die ik wel braaf het gevolgd van 'hij is een zij' en 'geslacht!' Met Ryanne van Dorst.
Ik hoor dat nu echt voor het eerst
verootjoo schreef:Ik las hier dat 'gender' en 'geslacht' dus twee verschillende dingen zijn blijkbaar. Ik dacht gewoon dat gender was gejat uit het Engels, daar het gewoon de vertaling is voor geslacht...
Hebben we daar speciaal een woord uit het Engels voor toegeëigend en een nieuwe betekenis gegeven?
Want dat verschil is dus nooit uitgelegd in documentaires die ik wel braaf het gevolgd van 'hij is een zij' en 'geslacht!' Met Ryanne van Dorst.
Danique schreef:verootjoo schreef:Ik las hier dat 'gender' en 'geslacht' dus twee verschillende dingen zijn blijkbaar. Ik dacht gewoon dat gender was gejat uit het Engels, daar het gewoon de vertaling is voor geslacht...
Voor zo ver ik alles heb begrepen is geslacht je piemel of je poes, (en je baarmoeder, eierstokken, testikels...) en je gender in je hoofd.
Cookies schreef:Heerlijk als alle toiletten genderneutraal worden. Dan zijn we ook van dat gezeik af dat bij de vrouwen een rij staat en bij de mannen niemand.
Verder zal het me een zorg zijn als ik met reiziger aangesproken wordt en niet met dames en heren.
Azmay schreef:Ik vind het prima dat het allemaal wat neutraler is, maar ik vind het jammer dat het nodig is er zo'n ophef over te maken.
Als een kerel in een jurk op de dames WC wil komen plassen moet hij dat vooral doen.
Vero schreef:Cookies schreef:Heerlijk als alle toiletten genderneutraal worden. Dan zijn we ook van dat gezeik af dat bij de vrouwen een rij staat en bij de mannen niemand.
Verder zal het me een zorg zijn als ik met reiziger aangesproken wordt en niet met dames en heren.
Eindelijk niet lang wachten voor de toiletten zou echt geweldig zijn haha
bruintje123 schreef:Azmay schreef:Ik vind het prima dat het allemaal wat neutraler is, maar ik vind het jammer dat het nodig is er zo'n ophef over te maken.
Ik heb ook geen moeite met die kerel die zich vrouw voelt en in de dames wc komt plassen in zijn jurk.
Maar ik heb wel een moeheid de laatste jaren gekregen van een minderheid die wil dat de rest alles maar moet veranderen omdat ze zich gekwetst of wat dan ook voelen..
Zo hoort het niet dat een meerderheid zich maar aan moet gaan passen omdat er een paar zo hard schreeuwen.
Danique schreef:Volgens mij is het verschil in het Engels, sex en gender. Dus je sex is je piemel blablabla en je gender is in je hoofd.
bruintje123 schreef:Ze hebben zeker recht op veiligheid en begrip, maar geen recht op alles veranderd te krijgen omdat ze hard schreeuwen.
Het is niet onveilig als er iemand omroept dames en heren station Den Haag.
bruintje123 schreef:Schreeuwen op internet.
En het lukt, zie ns die mogen na jaren omroepen dat al niet meer want oje teentjes worden getrapt
Zie zwarte pieten discussies.
Ik ben inderdaad minderheid gezever beu.
Bambolina, ben ben ik nergens voor, ik vind het gewoon allemaal veel te ver door schieten.
Iemand is man of vrouw. Kijk maar eens tussen je benen.
Dat je je wat anders voelt kan wel wezen, maar je bent het niet.
Dan kies maar welk toilet je wilt, maar verwacht niet dat andere ook hun man of vrouw zijn aan de kant willen zetten.
Ik wil niet op die vieze stink toiletten omdat het dadelijk zover door gedramd word dat het daar wel van komt.
Want dat is Nederland, eerst een vinger dan de rest.
Shadow0 schreef:Schijnbaar maken deze personen zich daar meer druk om dan jij denkt. Anders komen ze niet luid en duidelijk in het openbaar.
Citaat:Verder, als NS gemeentes en dergelijke gewoon verandert hadden zonder melding in de media zou het voor velen geen probleem zijn, zou waarschijnlijk niet eens opvallen.
Citaat:Op deze manier worden hokjes geschapen waar velen (zo niet iedereen) van af wil.
bruintje123 schreef:Schreeuwen op internet.
En het lukt, zie ns die mogen na jaren omroepen dat al niet meer want oje teentjes worden getrapt
Zie zwarte pieten discussies.
Ik ben inderdaad minderheid gezever beu.
Bambolina, ben ben ik nergens voor, ik vind het gewoon allemaal veel te ver door schieten.
Iemand is man of vrouw. Kijk maar eens tussen je benen.
Dat je je wat anders voelt kan wel wezen, maar je bent het niet.
Dan kies maar welk toilet je wilt, maar verwacht niet dat andere ook hun man of vrouw zijn aan de kant willen zetten.
Ik wil niet op die vieze stink toiletten omdat het dadelijk zover door gedramd word dat het daar wel van komt.
Want dat is Nederland, eerst een vinger dan de rest.