Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:47

gohya schreef:
Ik denk dat willempie14 bedoeld Sommige ouders? want ja,ik ken ook ouders die hun kind overal maar laten gaan en staan.Een voorbeeld? wie laat er nou een kindje van 3 jaar helemaal alleen op een voetbalclub lopen? Ik bedoel,er hoeft maar een iemand het kindje aan de hand te pakken en loopt er zo mee naar buiten,er zijn n.l. meerdere uitgangen.En Nee het kindje was niet ff uit zicht,de moeder en vader stonden aan de andere kant van het veld te buurten.

Ik denk dus dat willempie14 zoiets bedoeld?
Deze 2 meisjes waren totaal niet aan hun lot overgelaten,dit kan elke ouder overkomen met hun kind.

Willempie14 suggereert anders wel dat het aanpassen van het gedrag van de ouders de vermissingen en moorden van en op deze meiden had kunnen voorkomen. Een idiote suggestie natuurlijk.

Als ze bedoelt wat jij bedoelt, had ze dat volgens mij héél erg anders opgeschreven. Want ze valt nogal over de stemmingmakerij. In een gevoelig onderwerp als deze zou ze dat in ieder opzicht willen voorkomen en daar lijkt het niet op.

dito

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:15

jeetje Willempie14..zeg nooit nooit. Iedere ouder denkt dat zijn kind niets overkomt. Helaas is werkelijkheid anders. Ik zal oppassen met hoe je dingen formuleert.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:29

Willempie14. Ik wilde het sociaal media en de mobiel bij mijn dochter ook in ieder geval onder toezicht van 1 van de ouders hebben. Als ik dat nu nog zou willen , zou ik mijn dochter moeten verbieden om om te gaan met kinderen met een mobiel of andere middelen waarmee je het internet op kan.Dat zou zo wat met alle kinderen zijn. Ik laat ze liever bewust mee om gaan. Praat er over laat duidelijk zien wat de gevaren zijn. Hoe er misbruik gemaakt kan worden van foto's, filmpjes en zelfs teksten. Ja, ik kijk wel af en toe mee met wat ze doet, zichtbaar en niet zichtbaar. Tot nu toe zie ik gelukkig geen rare dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:46

Jemig, houd eens op met dat gezeik hier! Open dan een ander topic waar je de opvoeding van je kind kunt bediscussiëren. Maar dit is echt heel irritant :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:50

willempie14 schreef:
sorry vind het wel een beetje stemmingmakerij tenminste de reacties van gisteren na 12.00 uur.

Is toch allang gezegd dat de 2 moorden niks te maken hebben met toevallige passerende op zoek naar jonge meisjes moordenaars zijn maar dat het spijtig genoeg weer te maken heeft met al dat social media gebeuren en dat deze 2 meisjes geen willekeurige slachtoffers zijn.

Ik heb zelf een dochter van 15 jaar en die mag van mij sowieso al niet in het donker alleen over straat, meldt zich bijna altijd als ze ergens aanfietst of aankomt en ook geen facebook dus ik denk dat de ouders zelf gewoon beter op hun kroost moeten letten en steeds maar weer moeten blijven hameren dat de buitenwereld zo vertrouwd nog niet is.

bedoel je hiermee de ouders van het slachtoffer of van de (mogelijke) dader (s)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 10:54

willempie14 schreef:
sorry vind het wel een beetje stemmingmakerij tenminste de reacties van gisteren na 12.00 uur.

Is toch allang gezegd dat de 2 moorden niks te maken hebben met toevallige passerende op zoek naar jonge meisjes moordenaars zijn maar dat het spijtig genoeg weer te maken heeft met al dat social media gebeuren en dat deze 2 meisjes geen willekeurige slachtoffers zijn.

Ik heb zelf een dochter van 15 jaar en die mag van mij sowieso al niet in het donker alleen over straat, meldt zich bijna altijd als ze ergens aanfietst of aankomt en ook geen facebook dus ik denk dat de ouders zelf gewoon beter op hun kroost moeten letten en steeds maar weer moeten blijven hameren dat de buitenwereld zo vertrouwd nog niet is.

Er staat nog helemaal niet vast of de moorden gepleegd zijn door de aangehouden jongens, dus je bent veel te voorbarig.
En wat betreft je advies voor de ouders.. Zeg je dat ook even tegen de nabestaanden en ouders van de overleden meisjes? Ik denk niet dat ze je dat in dank afnemen.
Wat een bizar vooroordeel.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:57

Is het bericht van willempie onderhand niet genoeg gequote en bekritiseerd?
In haar tweede bericht geeft ze nuance.
Niet iedereen kan alles op schrift perfect uitleggen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:00

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:00

bruintje123 schreef:
Is het bericht van willempie onderhand niet genoeg gequote en bekritiseerd?
In haar tweede bericht geeft ze nuance.
Niet iedereen kan alles op schrift perfect uitleggen.

Sommige bokkers vinden het blijkbaar leuk om door te blijven hameren op een persoon. ;)
Je hebt gelijk bruintje 123, 1 x gezegd is genoeg toch?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:03

dito schreef:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2831 ... ist__.html
staat nu toch in meerdere kranten dat er 2 meisjes vermist zijn

Maar bijna wekelijks lees je wel over vermiste pubers die binnen een week in goede gezondheid weer terug zijn.
Nu slaat er meteen paniek toe.
Begrijpelijk maar ik denk wel dat daar ook mee opgepast moet worden.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:04

klopt zeker! ik kwam alleen even terug op een eerdere post waar dit stond maar nog nergens bekend was.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:14

Wat een vervelend en respectloos topic is dit geworden. De laatste plaats voor zulk soort discussies.

Vreselijk wat er gebeurd is. Ik hoop echt, dat de nabestaande snel duidelijkheid hebben over wie het was, hoe het gebeurd is etc. Dan kan het echte rauwproces beginnen :(

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:26

Ik krijg het nog steeds niet uit m'n gedachten.

Als die 14-jarige daadwerkelijk verantwoordelijk is voor de dood van Romy zal dat hopelijk een dezer dagen wel duidelijk worden. Ik geloof niet dat een kind over zo'n zwaar geheim en onder zoveel druk wekenlang zou kunnen blijven liegen. Vind het echt niet niks voor een 14-jarige.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:27

Mavelle, ik heb wat cliënten van mijn moeder ontmoet, nog wel jonger dan die 14 jaar. Het zal je verbazen hoe gestoord ze kunnen zijn.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:48

ik werk binnen een JJI en de jongens hier zijn erg geschokt over de leeftijd van de mogelijke daders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:52

Hoe gaan jullie met zoiets om benangelique? Mag ook via PB. Vind het erg interessant :j

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:08

Ook hier wordt in de klas besproken wat er is gebeurd. Mijn dochter kwam net thuis had het er over. Heeft wel een reden maar die doet er hierbij niet toe.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:10

Lente schreef:
Hoe gaan jullie met zoiets om benangelique? Mag ook via PB. Vind het erg interessant :j

Ook ik zou dit graag weten...

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:12

idylle schreef:
Lente schreef:

Ook ik zou dit graag weten...

Ik ook.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:16

Misschien is dat iets voor een nieuw topic?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:28

Peter R de Vries had een goede uitleg over het gebeurde....

Ik zelf houd rekening met een heel noodlottig ongeluk...tientallen jongeren hebben secret dates en nu is het 2 x mis gegaan...partydrugs zouden wel eens per ongeluk een rol hebben kunnen spelen..

Voor de moeders, Peter had het over sexuele moorden bij kinderen juist in de maanden dat het langer licht is met een uitleg waarom...had ik nooit over nagedacht, goed om te weten...

Ook voor de jongens is dit heel afschuwelijk, geloof nl niet dat dit moord is, maar een heel afschuwelijke samenloop van omstandigheden met fatale afloop.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:46

Nogal speculatief die laatste opmerking ... er is nog helemaal niet bekend wat er gebeurd is, wel dat deze jongens vastzitten als verdachten - om dan te zeggen dat het voor die jongens ook heel afschuwelijk is omdat jij denkt dat er sprake is van een heel afschuwelijke samenloop van omstandigheden lijkt mij erg voorbarig ... Afschuwelijk is het, maar tussen moord/doodslag (er wordt in beide gevallen gesproken van een misdrijf) en een 'afschuwelijke samenloop van onstandigheden' zit een wereld van verschil.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:47

Ja even kappen met speculeren lieve mensen, onthoud dat dit een openbaar forum is en dit topic niet afgeschermd. Het gaat wel over echte mensen en geen spannende film.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:48

lieveli schreef:
Ja even kappen met speculeren lieve mensen, onthoud dat dit een openbaar forum is en dit topic niet afgeschermd. Het gaat wel over echte mensen en geen spannende film.

Dit en zo krijg je rare verhalen de wereld in.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:54

Dat denk ik niet in geval van "Romy" kwam net uit school! Was aan het oefenen om alleen naar huis te fietsen.
Party drug lijkt me niet waarschijnlijk dan!. Dat het 1 of andere gek is die zo maar meisjes van de straat plukt. Wil ik ook liever niet waar hebben. We moeten gewoon afwachten wat de politie vind.