Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Janneke2

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:58

...maar laat het nu zo zijn, dat rechts niets met het milieu doet.

(In 2010 riep Mark Rutte nog 'wij zijn groen rechts'. Van de week was er een crowdfunding om de man zonnepanelen te geven "want daar was hij niet aan toegekomen"...)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:59

bruintje123 schreef:
Nee MIR ik vroeg om uitvoerbare plannen, dat zijn deze niet.
Bij bij GW moeten grote veranderingen plaats vinden en dan is het ineens niks, bij een ander moeten grote veranderingen plaats vinden maar kan het zogenaamd wel.
Maar zo werkt het niet, dat is echt niet wat ik bedoelde. Ik bedoel goed uitgewerkt wat ook echt kan, zonder water bij de wijn.
Nee dan kletsen ze ook allemaal maar wat.
Dat is waar het mij om gaat, elke partij verteld wat in zijn straatje, maar puntje bij paaltje zijn het allemaal loze beloftes.
We hebben het van Rutte al ondervonden, maar de rest is geen haar beter.
Wel meerdere a4tjes vol, maar er staat net zo min wat in.

Júist zonder water bij de wijn zijn deze plannen uitvoerbaar. het gaat pas 'mis' wanneer er in de coalitievorming onderhandeld moet gaan worden, dan is de doorrekening van het CPB niet meer van waarde aangezien er dan aan de poten van de tafel gezaagd wordt.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:03

Janneke2 schreef:

(In 2010 riep Mark Rutte nog 'wij zijn groen rechts'. Van de week was er een crowdfunding om de man zonnepanelen te geven "want daar was hij niet aan toegekomen"...)

Dat is niet waar . Ik stem op Forum van de Democratie en die doen wel degelijk iets met millieu

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:04

Janneke2 schreef:

FvD dus nog wel in ieder geval volgens hun programma..

VVD heeft er ook wel een mooi verhaal over in staan, maar geloof er niet in dat die zich daarvoor gaan inspannen. En dat komt ook wel overeen met het artikel van de Correspondent.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:05

Willl65 schreef:
Janneke2 schreef:

Dat is niet waar . Ik stem op Forum van de Democratie en die doen wel degelijk iets met millieu

Is in principe ook maar afwachten natuurlijk, maar zoals zij het omschrijven is het wel onderdeel van hun hele verhaal en in lijn met hun andere standpunten, dus vind dat wel wat geloofwaardiger.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:07

bruintje123 schreef:
Die aarde gaat toch wel kapot, gewoon aan het aantal mensen dat er is.
En ik zorg dat er niet meer mensen komen, want ik hoef niet perse mijn nazaten de aarde op te gooien.
Want dat is wat helpt, minder mensen. Voor alle problemen.

Resistance schreef:
Aha. Dus omdat de aarde toch wel kapot gaat moeten we niet meer proberen om beter voor het milieu te zorgen? Wát een drogreden. En dat jij als individu je niet voorplant gaat echt helpen tegen de overbevolking. :')

bruintje123 schreef:
Ja als iedereen wat verstandiger zou zijn in het "fokken" wel ja.
Dat is mijn manier voor het verbeteren van het milieu, maar omdat jij graag kindjes wilt is dat bij mij een drogreden.
Dus eigenlijk als het niet in jou straatje past sta je er weer niet voor open.

En dat is dus echt elke keer precies links.
En verlaat ik het topic weer. Zoals altijd.
Alles wat rechts zegt moeten ze tot in den treuren uitmeten. Links is geweldig. :')

Het zou bijna grappig kunnen zijn.

Ik ben het met Bruintje eens hoor. Ik vind wel dat we voor het milieu moeten zorgen, maar ik ben bang dat we al te laat zijn. De wereldbevolking groeit heel erg snel en daar is onze planeet gewoon niet voor gemaakt. Natuurlijk maakt één kind minder geen verschil, maar dat is hetzelfde als zeggen dat het geen zin heeft om geen vlees te eten. Alle kleine beetjes helpen en ik denk dat we allemaal op onze eigen manier bij moeten dragen aan het milieu en klimaat. Zo douche ik best lang, maar kijk ik wel verantwoord naar voeding en eet ik weinig vlees. En plant ik me niet voort, maar daar heb ik nog honderd andere redenen voor :+

Ik stem trouwens GroenLinks, omdat ik duurzaamheid erg belangrijk vindt en (jaja) omdat het tijd is voor verandering. Daarnaast ben ik zzp'er en wil GL een arbeidsongeschiktheidsverzekering verplichten. Die is er nu wel, maar heel duur waardoor veel zzp'ers zich niet laten verzekeren. Verder vind ik dat er meer geld moet naar onderwijs. Ik heb ook raakvlakken met D66, VVD, PVV, PvdA en SP trouwens.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:10

ik vind ze de enige juiste keuze voor mij.
Een stuk geloofwaardiger dan de zittende pluche en die linkse groep . Ik wil respectvol blijven dus zal daar verder mijn mond over houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:11

bruintje123 schreef:
Resistance schreef:

Aha. Dus omdat de aarde toch wel kapot gaat moeten we niet meer proberen om beter voor het milieu te zorgen? Wát een drogreden. En dat jij als individu je niet voorplant gaat echt helpen tegen de overbevolking. :')

Ja als iedereen wat verstandiger zou zijn in het "fokken" wel ja.
Dat is mijn manier voor het verbeteren van het milieu, maar omdat jij graag kindjes wilt is dat bij mij een drogreden.
Dus eigenlijk als het niet in jou straatje past sta je er weer niet voor open.

En dat is dus echt elke keer precies links.
En verlaat ik het topic weer. Zoals altijd.
Alles wat rechts zegt moeten ze tot in den treuren uitmeten. Links is geweldig. :')

Het zou bijna grappig kunnen zijn.

Waar lees jij dat ik kinderen wil? :)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:12

Janneke2 schreef:

Ja dat riep hij geloof ik in navolging van Cameron. Daar is er al weinig van terecht gekomen maar hier nog veel minder. Maar in bedoel dat het in principe geen zaak van rechts of links zou moeten zijn maar de allerbelangrijkste toekomstzorg van iedereen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:12

Willl65 schreef:
Een stuk geloofwaardiger dan de zittende pluche en die linkse groep . Ik wil respectvol blijven dus zal daar verder mijn mond over houden

Dan houd je het inhoudelijk, niks mis met wat tegengas met die linkse elitaire kliek hier. ;)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:20

Kahawa schreef:
Janneke2 schreef:

FvD dus nog wel in ieder geval volgens hun programma..

VVD heeft er ook wel een mooi verhaal over in staan, maar geloof er niet in dat die zich daarvoor gaan inspannen. En dat komt ook wel overeen met het artikel van de Correspondent.

De VVD gaat zich er zeker niet voor inzetten. Om met Dr. Phil te spreken: de beste voorspeller voor gedrag in de toekomst is gedrag in het verleden.

Ik weet niet zoveel van de plannen van FvD maar ik ga wel even kijken, al betwijfel ik of ik op die partij zou stemmen. Ik heb niet zoveel met die nadruk op de "nederlandse identiteit" en die joods-christelijke cultuur. Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik bijvoorbeeld terug zou moeten naar die bekrompen en schijnheilige streng christelijke cultuur uit de jaren vijftig van mijn jeugd.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:24

Hermelientje schreef:
Ik weet niet zoveel van de plannen van FvD maar ik ga wel even kijken, al betwijfel ik of ik op die partij zou stemmen. Ik heb niet zoveel met die nadruk op de "nederlandse identiteit" en die joods-christelijke cultuur. Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik bijvoorbeeld terug zou moeten naar die bekrompen en schijnheilige streng christelijke cultuur uit de jaren vijftig van mijn jeugd.

Ik ook niet, maar dat heb je toch aan de rechterkant van het spectrum, want VVD, PVV en CDA komen ook met zulk gelul. FvD gaat iig zorgvuldig met privacy en milieu om.

Hoop dat ze een zetel weten te bemachtigen, dan worden hun prioriteiten duidelijker en zouden ze zich positief kunnen onderscheiden op rechts.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:27

Kahawa schreef:
Willl65 schreef:

Dan houd je het inhoudelijk, niks mis met wat tegengas met die linkse elitaire kliek hier. ;)

Je kunt ook wel je mond opendoen hoor Willl want "die linkse elitaire kliek" is niet van suikergoed hoor die kunnen wel tegen een stootje en bovendien is het heel goed mogelijk je mening te geven zonder respectloos te worden.

Ik vind het trouwens wel een mooie die "links elitaire kliek". Ik krijg langzamerhand het idee in de media dat dit iedereen is die niet op Wilders stemt. Dat is dan zo'n 70% van de bevolking of meer. Hebben we het toch goed gedaan in Nederland, zoveel elite het kan niet op. :P

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:30

Kahawa schreef:
Hoop dat ze een zetel weten te bemachtigen, dan worden hun prioriteiten duidelijker en zouden ze zich positief kunnen onderscheiden op rechts.

In ieder geval vind ik dat hun lijsttrekker zich al positief heeft onderscheiden in het debat. Ik zag m in Lagerhuis debatteren met Sylvana en dat was een prachtig voorbeeld van hoe tegengestelde zielen wel beschaafd een felle discussie kunnen voeren zonder nare persoonlijke sneren uit te delen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:32

Ik vind het altijd zo leuk dat solidariteit en een mooie aarde willen altijd zo vies wordt gevonden door rechtse stemmers :')
Ja foei, ik ben een enorm slecht mens.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:34

Fvd heeft tot nu toe op alle punten mijn stem.
Heb dat nog nooit eerder gehad bij een partij.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:36

gekvanfleur schreef:
Ik schrik eigenlijk minder van al die wilders stemmers dan van al die groenlinks stemmers. Jesse Klaver gaat Nederland echt niet redden en gaat de gewonen, gemiddelde hard werkende nederlander alleen maar heel veel centjes kosten met zijn plannen.

Werken: afstraffen
Auto bezit: afstraffen.
De huidige problemen in de maatschappij die je nu de afgelopen dagen weer ziet opspelen: nu mooi verhaal, na 15 maart: thee drinken en vooral niets doen.

Dat je hier zomaar zonder schaamte Jesse Klaver durft af te vallen! ;)

PS, ik volg het topic al een tijdje en verbaas me er over dat als iemand zegt dat hij/zij op de PVV gaat stemmen heel bokt ertegenin gaat en GL stemmers alle lof krijgen.

Ik overweeg om CDA te stemmen maar het zou ook maar zo kunnen dat ik op het moment suprême toch PVV stem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:37

phormicola schreef:
Ik vind het altijd zo leuk dat solidariteit en een mooie aarde willen altijd zo vies wordt gevonden door rechtse stemmers :')

Ik kan daar dus ook niet bij....

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:37

phormicola schreef:
Ja foei, ik ben een enorm slecht mens.

Waar haal je die wijsheid vandaan?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:48

Willl65 schreef:
Fvd heeft tot nu toe op alle punten mijn stem.
Heb dat nog nooit eerder gehad bij een partij.

Ik heb ondertussen wel gekeken naar wat zij willen. Ik kan me in een aantal dingen wel vinden, maar moet wel een beetje lachen dat Thierry Baudet de "elite" wil vervangen. Met wat dan? Ik vind hem zelf ook best wel een beetje elite-achtig (geen verwijt hoor). Maar fijn dat je iets hebt gevonden waar je je helemaal in kunt vinden. Ik heb dat zelf niet zo vaak. 75% is voor mij al een hele goede oogst en dan weet je van te voren al dat er een coalitie komt en dat er heel veel gaat sneuvelen van de partijprogramma's. Maar ik ben een realist ik calculeer dat in.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 13-03-17 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:49

gekvanfleur schreef:
Ik schrik eigenlijk minder van al die wilders stemmers dan van al die groenlinks stemmers. Jesse Klaver gaat Nederland echt niet redden en gaat de gewonen, gemiddelde hard werkende nederlander alleen maar heel veel centjes kosten met zijn plannen.

De huidige problemen in de maatschappij die je nu de afgelopen dagen weer ziet opspelen: nu mooi verhaal, na 15 maart: thee drinken en vooral niets doen.

Klopt helemaal, al een keer aangegeven dat hij veel te veel wil nivelleren en waar dat op uitdraait?? Mensen die met zijn tweeen werken en een minimum verdienen de pineut, eenverdieners kunnen straks helemaal niet meer rondkomen. Ik blijf gewoon bij de SP, zij scheppen heel veel banen en wanneer heb je rust in de maatschappij, wanneer iedereen een normaal salaris verdient, minimum salaris gaat met 10 % omhoog en de bijstand ook. En wanneer er veel meer mensen aan het werk komen krijgt de staatskist meer belasting binnen, de pensioenfondsen hoeven niet meer te korten. Wij als gezin hebben niets te klagen, ik stem vooral SP voor de jongere generatie, die nog moeten gaan studeren, die graag een baan willen en een betaalbare huurwoning of koopwoning en niet met 35000 euro schuld uit de studie komen. Het is gewoon heel simpel, wanneer een maatschappij goed draait , financieel, dan zijn er geen Geertjes nodig om te schreeuwen want dan is zijn invloed veel kleiner. Ook de invoering van een nationaal zorgfonds(haalbaar, goed doorberekend) is een zeer goed iets. Dit zijn allemaal zaken waarbij de gewone burger er op voor uit gaat en een stukje zekerheid krijgt, het FNV geeft niet voor niets het advies om op de SP te stemmen. Daarnaast vertik ik het al mijn hele leven om uit angst te stemmen en dat is wat mensen doen die op populistische partijen stemmen. Bang voor hun eigen hachie omdat ze geen huis/baan enz denken te krijgen omdat de asielzoekers hun plaats in nemen. Mensen uit oorlogsgebieden of die vervolgt worden om hun geloof moeten een plek krijgen in de EU. En dat kan, vooral wanneer "eigen"mensen weer tevreden zijn.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:52

vilheide schreef:
gekvanfleur schreef:

Dat je hier zomaar zonder schaamte Jesse Klaver durft af te vallen! ;)

PS, ik volg het topic al een tijdje en verbaas me er over dat als iemand zegt dat hij/zij op de PVV gaat stemmen heel bokt ertegenin gaat en GL stemmers alle lof krijgen.

Ik overweeg om CDA te stemmen maar het zou ook maar zo kunnen dat ik op het moment suprême toch PVV stem.

Ik stem geen GroenLinks maar begrijp het wel als mensen daar wel op stemmen. Jesse Klaver is gewoon een fatsoenlijke man welke kan discussiëren en best goede ideeën heeft en dat vind ik van de meeste partijen. Ze komen tenminste opdagen en doen mee en hebben een programma liggen. Daarnaast willen deze partijen niet zo ongeveer de hele grondwet veranderen.

Wilders is een verhaal apart en daar kan ik gewoon echt niet bij dat je daarop stemmen kunt. Denk dat dat het probleem is bij velen. Dat je het niet kunt bevatten.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:56

Maar het is toch niet aan jou.
Als degene pvv wilt stemmen.
Degene zal zijn of haar redenen ervoor hebben.
Alleen zo jammer dat er gelijk zo heftig op gereageerd wordt en degene niet met respect wordt behandeld om die keuze.
Want het lijkt wel alsof degene als dom wordt afgeschreven als ik het zo lees in dit topic.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:59

Natuurlijk is het goed te snappen dat mensen op Wilders stemmen, er is zo veel ontevredenheid in onze huidige maatschappij en dat is een voedingsbodem voor dit soort partijen. Ik denk dat het probleem gewoon nog veel dieper zit een stem op Wilders kan worden gezien als een stem tegen de EU. Ik ben ook geen fan dit geldverslindende logge monster en binnen het EP beginnen ze nu eindelijk in te zien dat het anders moet. Maar dan kunnen ze nog wel eens te laat zijn, eigen volk eerst tiert welig in Europa. En dat ligt toch echt aan het beleid van de EU en alle regeringsleiders. Ik bedoel, tien jaar vergaderen om plastic tasjes te verbieden(is maar een voorbeeld) Is toch niet uit te leggen. EU ers die niet op komen dagen, wel volledig betaald krijgen, onkostenvergoedingen in eigen zak steken, pensioenen krijgen waar een gewoon mens alleen maar van kan dromen na 40 jaar hard werken. En dan ook nog verbaasd zijn dat europese burgers de EU niet meer pikken. En dan stemmen ze op Geert, heel logisch.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:59

Ik vind het aantal niet stemmers veel erger.