Gillbo schreef:Niet tegen en niet voor, wel voor meer informatie over adoptie.
Met 12-24 weken moet je gewoon bevallen, dat onderschatten sommige hier wel
noah14 schreef:Waar moet je dan gewoon bevallen???
Met mijn 28 week toen het kind geboren moest worden, mocht ik niet gewoon bevallen omdat het te zwaar zou zijn voor het kind, en dat stond vast dat het een keizersnede werd!! Ik had geen keus
Gillbo schreef:Keizersnede zie ik ook als een bevalling. Ik bedoel dat het niet met een pilletje opgelost is zoals the morning after ofzo iets
Ik haak even hierop in. Bij zwangerschapsafbreking of still geboorte (vanaf 12/13) weken wordt er geen curettage gedaan ivm de mogelijke risicos voor de baarmoeder en de moeder. In abortus kliniek doen ze na 12 weken nog wel zei de arts mij.
Vanaf die 12 weken moet je gewoon bevallen. Soms kan een keizersnede ook, maar dat is toch een operatie en doen ze liever niet als het niet nodig is.
Ook schijnt het psychisch beter te zijn voor de verwerking voor vrouw en ook man 'gewoon' te bevallen. Ik moet heel eerlijk zeggen, ik zag er enorm tegenop, maar ik ben, mede door de enorm goede zorg in het EMC blij dat ik bevallen ben, dat ik dat ervaren heb.
Bij een vroeggeboorte zullen ze kijken naar wat het beste is voor beide, mochten er medische redenen zijn waarom een natuurlijke bevalling niet kan, zal er voor keizersnede gekozen worde. Bij afbreken maakt het niet uit voor het kindje natuurlijk