Abortus, hoe denkt bokt er over?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:30

dromertje2 schreef:
Het 1 hangt toch aan het ander?

Als de vrouw geen abortus doet, hangt de man toch vast aan de alimen tatie en verantwoordelijkheden enzo?
Daar heeft hij toch ook geen inspraak in dus er is toch wel een gevolg?

Of is het in nederland dat als de man het kind niet erkend, hij ook nooit iets moet bijdrage, op alle vlakken?
Of kan dit wel afgedwongen worden?

Want dan is de vrouw toch niet alleen baas in eigen buik maar ook baas over de man?

Wat natuurlijk onzin is
Nogmaals een man hoeft het kind niet te erkennen. Om dat te doen moet ook hij zijn handtekening zetten.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:30

Kaitlyn schreef:
enzino schreef:
Hoe je het ook went of keert, de man heeft bijgedragen aan het ontstaan van die vrucht. En daarom moeten de rechten en plichten van de man dus meegenomen worden in de discussie.

Wat wil je dan? Dat de man mag beslissen of een vrouw dat kind moet dragen en baren? Ook al wil ze dat niet?

Inderdaad, alsof de vrouw maar één of andere broedmachine is, of ze dat nou zelf wil of niet :=

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:35

Gillbo schreef:
Niet tegen en niet voor, wel voor meer informatie over adoptie.

Met 12-24 weken moet je gewoon bevallen, dat onderschatten sommige hier wel

noah14 schreef:
Waar moet je dan gewoon bevallen???
Met mijn 28 week toen het kind geboren moest worden, mocht ik niet gewoon bevallen omdat het te zwaar zou zijn voor het kind, en dat stond vast dat het een keizersnede werd!! Ik had geen keus

Gillbo schreef:
Keizersnede zie ik ook als een bevalling. Ik bedoel dat het niet met een pilletje opgelost is zoals the morning after ofzo iets

Ik haak even hierop in. Bij zwangerschapsafbreking of still geboorte (vanaf 12/13) weken wordt er geen curettage gedaan ivm de mogelijke risicos voor de baarmoeder en de moeder. In abortus kliniek doen ze na 12 weken nog wel zei de arts mij.

Vanaf die 12 weken moet je gewoon bevallen. Soms kan een keizersnede ook, maar dat is toch een operatie en doen ze liever niet als het niet nodig is.

Ook schijnt het psychisch beter te zijn voor de verwerking voor vrouw en ook man 'gewoon' te bevallen. Ik moet heel eerlijk zeggen, ik zag er enorm tegenop, maar ik ben, mede door de enorm goede zorg in het EMC blij dat ik bevallen ben, dat ik dat ervaren heb.

Bij een vroeggeboorte zullen ze kijken naar wat het beste is voor beide, mochten er medische redenen zijn waarom een natuurlijke bevalling niet kan, zal er voor keizersnede gekozen worde. Bij afbreken maakt het niet uit voor het kindje natuurlijk

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:37

Enzino kan je niet beter een eigen topic openen? Ik vind het persoonlijk nu wel een beetje doordrammen worden.

On topic

Ik ben zeker voor het behoud van de abortus wet. Een vrouw is eigen baas over haar lijf, wat voor rede ze ook heeft om een zwangerschap niet te voldragen voor haar is het rede genoeg om deze (psychisch) zware ingreep te ondergaan.

Ook ik zou als blijkt dat mijn kind (mocht ik die ooit krijgen) geen in mijn ogen leefbaar bestaan zou kunnen hebben door weet ik het wat voor afwijking dan zou ik ook zeker voor abortus gaan

Ik ben blij dat de mogelijkheden er zijn en dat je ten alle tijden zelf de keuze kan maken.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:37

Inderdaad belachelijk.
Ik ben zo blij dat we in dit land het wettelijk eens zijn dat vrouwen het recht hebben zelf uit te maken of ze zwanger wil blijven of niet
Geef die man rechten en hij zal er nooit achterkomen dat er ooit een zwangerschap is geweest. Even serieus wat een onzin discussie is dit zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:40

Weet je wat ik in dit soort discussies bij de anti beweging vaak mis? Begrip voor de rol van de hulpverleners en hun mening in dit soort situaties. Je mag als hulpverlener weigeren om mee te werken aan abortus of euthanasie, je mag de hulpvrager dit ook zo doorgeven. Pro lifers juichen dit ook toe en moedigen het ook aan, maar diezelfde groep, dwingt hulpverleners ook om mee te werken aan zaken die ze niet met hun geweten kunnen verzoenen. Ik wil niet mee werken aan het verlengen of in stand houden van lijden, maar moet dit wel. Ik mag perfect weigeren om een vrouw te helpen die abortus wenst, maar mag niet om vervanging vragen als er zich iemand aan biedt die zwanger zegt te zijn van een zeer zwaar gehandicapt kind. In het laatste geval moet ik helpen, ongeacht wat mijn gevoelens daarover zijn. Ik heb totaal geen rechten meer, enkel de visie van de ouders telt dan. Terwijl ik in het eerste geval wel gewoon de wens van de ouders mag negeren. Vind dit echt zo krom.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-03-17 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:41

Kaitlyn schreef:
enzino schreef:
Hoe je het ook went of keert, de man heeft bijgedragen aan het ontstaan van die vrucht. En daarom moeten de rechten en plichten van de man dus meegenomen worden in de discussie.

Wat wil je dan? Dat de man mag beslissen of een vrouw dat kind moet dragen en baren? Ook al wil ze dat niet?

Volgens mij heb ik dit al meerdere keren aangegeven:

Als de man het kind wil en de vrouw niet dan weegt de mening van de vrouw zwaarder dan van de man aangezien zij het kind 9 maanden moet dragen. Je kan de vrouw dus niet verplichten een "broedmachine" te zijn.

Als de vrouw het kind wil en de man niet dan moet hij afstand van al zijn rechten (bezoekrecht) en plichten (alimentatie) kunnen doen.

Popstra

Re: Abortus, hoe denkt bokt er over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:43

Ik ben voorstander van Abortus. Net als dat ik voorstander ben van Euthenasie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:45

Goh, ik snap voor een stuk de frustratie van mannen wel hoor. Ben ook van mening dat een vrouw beslist wat ze doet en dat een man haar tot niets kan verplichten. Maar helaas wordt er toch ook net iets te vaak geen rekening gehouden met de gevoelens die ook bij de man aanwezig zijn als ze horen dat hun (ex) partner abortus wil. Wat de vrouw ook beslist, de man zal zich moeten schikken, maar wat meer medeleven met hen zou wel netjes zijn.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:50

Ik vind dat abortus legaal moet blijven. Het opnieuw strafbaar stellen van abortus zal waarschijnlijk niet zorgen voor minder abortussen maar alleen zorgen dat deze in slechtere omstandigheden plaatsvinden.

Ik denk wel dat anticonceptie vergoed zou moeten worden en dat er beter voorgelicht moet worden.

In die gevallen waarin men tijdens de twintig weken echo ontdekt dat een kindje zeer ernstige afwijkingen heeft, moeten ouders de keuze kunnen maken om de zwangerschap af te breken. Voldragen zorgt alleen maar voor onnodig lijden bij ouders en kind. Na twintig weken wordt de bevalling opgewekt net zoals dat wel eens gebeurd rond de uitgerekende termijn. Het kindje wordt dus op de gewone manier geboren alleen komt het tijdens of al heel snel na de geboorte te overlijden en wordt zo voorkomen dat een kindje onnodig lijdt. Ik zie echt niet wat er beter zou zijn aan verplicht een zwangerschap uitdragen wanneer bekend is dat een kindje een zodanige afwijking heeft dat het een leven lang zou lijden.

Wat betreft de rechten van de vader, hoe vervelend voor de man het ook is, het vruchtje zit in het lichaam van de vrouw en dus gaat het om haar lichamelijke integriteit. Zij kan niet gedwongen worden tot abortus en zij kan ook niet gedwongen worden een zwangerschap uit te dragen die zij niet wil. Wat betreft abortus of niet kan een man zijn mening geven maar is het toch de vrouw die de uiteindelijke beslissing neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:52

Willl65 schreef:
Geef die man rechten en hij zal er nooit achterkomen dat er ooit een zwangerschap is geweest. Even serieus wat een onzin discussie is dit zeg

Inderdaad onzin want mannen hebben geen gevoelens en zijn slecht zaaddonor?

Lekker respectvol ben jij naar 50% van de wereldbevolking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:53

SVRL schreef:
Goh, ik snap voor een stuk de frustratie van mannen wel hoor. Ben ook van mening dat een vrouw beslist wat ze doet en dat een man haar tot niets kan verplichten. Maar helaas wordt er toch ook net iets te vaak geen rekening gehouden met de gevoelens die ook bij de man aanwezig zijn als ze horen dat hun (ex) partner abortus wil. Wat de vrouw ook beslist, de man zal zich moeten schikken, maar wat meer medeleven met hen zou wel netjes zijn.

Oh absoluut. Maar je hebt het wel over een discussie over een levend wezen, en niet over een nieuw vloerkleed. Als de uiteindelijke zeggenschap bij de vrouw ligt zie ik niet waarom je er dan nog over zou moeten discussiëren. Afstand kunnen doen van alimentatie is een leuk plan, maar hoe zie je dat in de realiteit voor je? Ik zie het als een systeem dat veel te gevoelig is voor fraude. Hoe ga je tijdens de zwangerschap aantonen dat jij graag had gewild dat je vrouw/vriendin/bedpartner/whatever een abortus liet plegen?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:55

aMomentLT schreef:
Abortus.. hoe denk ik er over..

Ik zou het zelf niet kunnen, omdat ik te veel nadenk en dan bang ben dat ze iets beschadigen van binnen, waardoor ik nooit meer kinderen krijgen kan.

Maar ik begrijp ook, dat het in sommige situaties beter voor het kind is..
want niet iedereen is er aan toe om een kind op te voeden.

En onveilig seks hebben doet iedereen imo. Want op een puberende leeftijd is het niet stoer om die rubbertje te gebruiken. Of gewoon gênant om een rubbertje te kopen.

Maar beter voorkomen dan moeten verhelpen denk ik dan.

Maar soms is het gewoon beter. En dan niet alleen voor de zwangere vrouw, maar ook voor het kindje dat er eventueel komen kan!

Ik ben een puber, en geen van mijn vrienden doen het onveilig oid. Altijd dubbel anticonceptie hoor. Maar zal in de nog lagere klassen misschien wel anders zijn.

Edit; typo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:56

Zo normaal is dat niet hoor, AlwaysH. Ik kom nog steeds mensen tegen die het normaler vinden om geen rubbertje te gebruiken. In bepaalde omgevingen (kleine dorpen, biblebelt) kan ik me ook prima voorstellen dat het niet zo gewoon is om het Kruidvat in te lopen en een doosje hoesjes te halen, en dat het ook een flink taboe is om als meisje aan de pil te gaan. Denk dat dat niet eens met lagere klassen te maken heeft, ik zie het namelijk in mijn sociale kringen ook

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:58

Emmaa_ schreef:
Zo normaal is dat niet hoor, AlwaysH. Ik kom nog steeds mensen tegen die het normaler vinden om geen rubbertje te gebruiken. In bepaalde omgevingen (kleine dorpen, biblebelt) kan ik me ook prima voorstellen dat het niet zo gewoon is om het Kruidvat in te lopen en een doosje hoesjes te halen, en dat het ook een flink taboe is om als meisje aan de pil te gaan. Denk dat dat niet eens met lagere klassen te maken heeft, ik zie het namelijk in mijn sociale kringen ook

In mijn sociale kringen niet, maar ik zit in een behoorlijk 'verstandige' klas, om het zo maar te zeggen. Maar ook vrienden van andere scholen doen het niet onveilig hoor.
En tja, de pil slik ik toch al, anders sterf ik van de krampen. :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:59

Heb het echt nog nooit onveilig gedaan dus nee ook niet in puberjaren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:00

Emmaa_ schreef:

Daar lopen dan ook best veel jonge (christelijke) meiden met een bubs kinderen om hun heen :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:01

Mars schreef:

Ik vind het ook best een rare (over een kam scherende :') ) reactie.
Al snap ik wel dat je niet iedereen bedoelt hoor, aMomentLT

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:02

Ik ben echt tegen abortus.
Vind het zo iets vreselijks bahbah.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:03

AlwaysH schreef:
Mars schreef:

Ik vind het ook best een rare (over een kam scherende :') ) reactie.
Al snap ik wel dat je niet iedereen bedoelt hoor, aMomentLT

En dat zeg je met droge ogen terwijl je beweert dat mensen uit een lagere sociale klasse het onveilig doen? Oke.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:03

Ik vind het echt van de zotte dat er nogsteeds mensen rondlopen die anti-abortus zijn. Van mij mag de grens van 24 weken wel naar beneden; met uitzondering van vrouwen die verkracht zijn (misschien werden ze namelijk wel 20 weken onder druk gezet hun mond te houden), kindjes die hoogstwaarschijnlijk een handicap hebben, of vrouwen die niet wisten dat ze zwanger waren. Baas in eigen buik, ten alle tijden.

Hoeveel kinderen zullen er wel niet geboren worden, bij het verbieden van abortus, die worden mishandeld in hun leven? Die geen ouders hebben die van ze houden en voor ze zorgen, die misschien wel dood ergens in een steegje achter gelaten worden? Sommige kindjes moeten niet geboren worden want inderdaad; het leven is niet voor iedereen zaligmakend.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de methoden die vrouwen gebruiken om van hun baby af te komen als abortus illegaal is. Onderzoeken hebben aangewezen dat een abortusverbod niet leid tot minder abortussen, vrouwen slaan dan de hand aan zichzelf met pillen en kleerhangers, met alle gevolgen van dien.
Laatst bijgewerkt door Silenna op 08-03-17 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:04

Ik vind het eerder een zorgwekkende dan een rare reactie. Als dat je referentie-kader is dan gaat er echt iets niet goed... :\

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:04

Janinevv schreef:
Ik ben echt tegen abortus.
Vind het zo iets vreselijks bahbah.

Want? Lekkere korte uitleg :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:05

Ik geloof dat AlwaysH doelde op mensen uit lagere klassen op de middelbare school, niet sociale klassen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:06

Lekkere discussie met van die halve onliners zo..
Edit: AH die reactie is al weggehaald zie ik