Kwart Europeanen vindt seks bij een nee toch oké

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 18:52

Huertecilla schreef:
Terug naar die kern; verander het dames. De sleutel ligt bij jullie zelf :j

Kweetniet, ik heb soms nog steeds het vage idee dat er ook een soort van inspanning bij de man ligt. Heel gek idee wellicht, ik weet het, dat we mannen verantwoordelijk zouden houden voor hun gedrag, dat we zouden verwachten dat ze, nou ja, gewoon geen ongewenst en ontoelaatbaar gedrag vertonen.

Je zou zelfs zover kunnen gaan dat als wet- en regelgeving een rol speelt, we in dat geval ook enigzins zouden uitkomen bij mannen, omdat die ook nu nog veel meer aanwezig zijn en op hogere posities op de plekken waar verandering kan worden doorgevoerd.
Maar nee, dat kan vast niet - het idee dat mannen hun positie gebruiken om bij te dragen aan een systeem waarin dan minder vrouwen verkracht of misbruikt worden, en de wereld wat veiliger en rechtvaardiger wordt. Dat is te veel om te verlangen.

Het klinkt veel logischer om alle verantwoordelijkheid bij de vrouwen neer te leggen, en alleen maar van een afstand wat oordelen te orakelen, 'ik, de Man, leg jullie wel even uit hoe het moet, en dan leun ik nu lekker achterover en als je dan toch slachtoffer wordt is het gewoon helemaal je eigen schuld, en daar hoef ik gelukkig niks aan te doen.'

't Is net alsof je dan als man een veel fijnere uitgangspositie hebt dan als vrouw.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:42

Askja schreef:
Vermoord met een naaldhak :=
Ben benieuwd wat HC daarvan vindt... Ik heb niet de indruk dat hij met die sleutel doelt op zelfverdediging. Wat hij er wel mee bedoelt is mij nog steeds niet duidelijk overigens.

Staat toch echt al duidelijk in deze draad.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:49

Shadow0 schreef:
't Is net alsof je dan als man een veel fijnere uitgangspositie hebt dan als vrouw.

Ik draai al enige tijd mee op deze aardkloot.
Mijn leven is op relatiegebeid euhm... veelzijdiger dan modaal.
Op basis daarvan zou ik in een volgend leven het liefste als intelligente, aantrekkelijke maar niet mooie, westerse vrouw terugkomen.
Mijn hemel wat zou ik een *\%/* hebben.
Ik bedoel ik heb nu al een _/-\o_ liefdesleven en dat is als beslist niet knappe vent :o

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 00:29

Maar een vrouw zit over het algemeen anders in elkaar HC. Goeie seks is absoluut leuk, maar van de een naar de andere hoppen past de meeste vrouwen niet. Omdat we er meer emotie bij voelen. We willen meer aandacht, knuffelen en gezelligheid, niet alleen even snel geil tussen de lakens en weer door. Dat is wat een man wel wil. Die loopt je leven binnen, duikt in je bed en loopt je leven weer uit. Dus om mezelf te beschermen laat ik zulke mannen niet in mijn bed. Niet omdat ik wellicht niet gelukkig wordt van het moment zelf, maar omdat ik absoluut ongelukkig word daarna. Omdat hij er alweer klaar mee is. Je kan de beleving van seks van jou als man absoluut niet vergelijken met de beleving van seks van een vrouw. En wellicht heb jij ander soort vrouwen getroffen, maar ik denk dat die vrouwen echt in de minderheid zijn.

Shadow0

Re: Kwart Europeanen vindt seks bij een nee toch oké

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:53

Dat zijn wel heel veel algemenisaties Amable - volgens mij valt dat allemaal niet zo te zeggen hoor.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:57

Amable schreef:
Je kan de beleving van seks van jou als man absoluut niet vergelijken met de beleving van seks van een vrouw.

Klopt; het vrouwelijk orgasme is ongelooflijk. ZO veel meer dan het mannelijk. De lichamelijk sexuele beleving van de vrouw is onvergelijkbaar completer en intenser.

Voor de rest Amable, is het ALLEMAAL onze :r cultuur welke de vrouw geestelijk castreert. Wat jij schrijft verder is 100% cultureel bepaald; de morele ratio welke jou vertelt wat je fijn 'mag' vinden*. De biologie van de sex is HEEL wat anders.

_/-\o_

https://myalbum.com/photo/5LemrgqUIjfl/1k0.jpg

* zo lang de vrouw in deze geweldige misleiding blijft geloven gaat zij onder haar eigen juk gebukt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:46

Amable schreef:
Maar een vrouw zit over het algemeen anders in elkaar HC. Goeie seks is absoluut leuk, maar van de een naar de andere hoppen past de meeste vrouwen niet. Omdat we er meer emotie bij voelen. We willen meer aandacht, knuffelen en gezelligheid, niet alleen even snel geil tussen de lakens en weer door. Dat is wat een man wel wil. Die loopt je leven binnen, duikt in je bed en loopt je leven weer uit. Dus om mezelf te beschermen laat ik zulke mannen niet in mijn bed. Niet omdat ik wellicht niet gelukkig wordt van het moment zelf, maar omdat ik absoluut ongelukkig word daarna. Omdat hij er alweer klaar mee is. Je kan de beleving van seks van jou als man absoluut niet vergelijken met de beleving van seks van een vrouw. En wellicht heb jij ander soort vrouwen getroffen, maar ik denk dat die vrouwen echt in de minderheid zijn.

Ik ben het helemaal met jou eens Amable. Ik wil niet alleen sex maar daarmee verbonden dat wat men "liefde"noemt. En wat bij mij in het ideaalgeval voor eeuwig is. Dat is een hoog ideaal maar toch zoek ik dat. :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:20

Voor mij is werkelijk de vraag, dat als we allemaal met veel plezier gaan `rond neuken` of dan verkrachting over zal zijn. Door dat te denken wordt namelijk verkrachting gezien als een seksuele daad terwijl in mijn ogen het veel meer een machtsdaad is dat te maken heeft met het patriarchaat en het internaliseren van de machtsverhoudingen tussen man en vrouw.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 20:27

pien_2010 schreef:
Voor mij is werkelijk de vraag, dat als we allemaal met veel plezier gaan `rond neuken` of dan verkrachting over zal zijn. Door dat te denken wordt namelijk verkrachting gezien als een seksuele daad terwijl in mijn ogen het veel meer een machtsdaad is dat te maken heeft met het patriarchaat en het internaliseren van de machtsverhoudingen tussen man en vrouw.

Dat denk ik ook.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:01

Welnu dames, dan rest hopen dat mannen respect voor de vrouw gaan intenaliseren omdat er vrouwelijke politie-agenten in burger gebrek aan respect uitlokkend gaan rondlopen.

Nah, serieus, imo zijn jullie reacties de perfecte illustratie van de in onze cultuur door vrouwen geinternaliseerde geestelijke castratie van hun seksualiteit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:25

Huertecilla schreef:
Nah, serieus, imo zijn jullie reacties de perfecte illustratie van de in onze cultuur door vrouwen geinternaliseerde geestelijke castratie van hun seksualiteit.

Misschien wel. Zou goed kunnen. Daar maken we ons immers allemaal schuldig aan, want we zijn allemaal een product van waarde en normen wel of niet geïnternaliseerd.

Jij net zo goed. Bijvoorbeeld door mijn opmerking dat ik rond neuken voor mezelf vies vind, als cultureel bepaald te bezien, terwijl het voor mij eerder in het verlengde ligt van roken vies vinden voor mijn lichaam dus ben ik daarmee gestopt, maar ik wel alle respect heb voor mensen die roken zoals mijn beste vrienden. Dus ook rond neuken vies vinden gezien risico op geslachtsziekte want dat is ongezond. Zelfs met condoom, dus ben daarmee gestopt voordat ik er echt mee begonnen was.

Jij zelf bent zo gefixeerd op dat rond neuken en dat uitdragen van je ideeën is zo belangrijk voor je, dat je de uitleg die ik hier nu geef van het vies vinden, niet eens had bedacht. Net zo min heb je bedacht dat ik lang geleden toen ik jong was een ervaringsdeskundige was, door dat ik de pech had, ondanks alle voorzorgsmaatregelen, dat voor een gezellig nachtje mijn bed genoot die tevens zeer goede vriend was, iets bij zich droeg. Toen heb ik me gelijk voorgenomen dat ik dat mijn lichaam niet weer aan zal doen en na die ervaring ben ik dus erg terughoudend geworden wie ik uitnodig in mijn bed. Dit in het kader van voortschrijdend inzicht en dus totaal niet moralistisch of ideologisch bepaald.

Dat is ook logisch want allemaal, zowel jij als ik, denken en oordelen vanuit ons eigen waarde en normen kader. Wij alle twee gezien onze leeftijd `zijn kinderen van na of tijdens de seksuele revolutie`.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:32

Uiteindelijk ben je ook nog gewoon 'slachtoffer' van je genen.
Als je het 'polygame' gen hebt dan kijk je nou eenmasl anders naar een relatie als wanneer je genetisch meer monogaam belast bent.
dat hebben we gewoon te accepteren van elkaar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:01

pien_2010 schreef:
dat je de uitleg die ik hier nu geef van het vies vinden, niet eens had bedacht.

Jawel hoor; dat is absoluut niets nieuws in de dwangbuis van sexuele taboes vermengd met delusies. Ik ben het er gewoon niet mee eens dat het een eigenschap van de vrouw is. Legio vrouwen waarbij en legio culturen waarin het anders is namelijk.

Jouw fixatie op het woord 'rondneuken' en jouw negatieve associaties daarbij is imo veelzeggend. Voor mij is het gewoon een woord; neutraal.

Ja, ik ben ook een product van onze cultuur. Inmiddels door ervaring wijzer geworden. Omdat voor mij het delen en doorgeven van het geleerde een belangrijk, zo niet HET belangrijkste doel is van het leven, doe ik dat. Leer ervan, of niet; IK heb er geen belang bij :)*
Net zo min als ik me betrokken voel bij het onderwerp van deze draad: MIJ betreft het niet: Heb zelf een totaal andere opvatting over zowel de onderliggende oorzaken als hoe er mee om te gaan.

Geniet en niet met mate *\%/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:21

Sizzle schreef:
Uiteindelijk ben je ook nog gewoon 'slachtoffer' van je genen.
Als je het 'polygame' gen hebt dan kijk je nou eenmasl anders naar een relatie als wanneer je genetisch meer monogaam belast bent.
dat hebben we gewoon te accepteren van elkaar.

*\%/*

...en dan nu de aanpassing van de westerse dwangbuis aan seksuele taboes nog :)*

Inclusief het afschaffen van de dwang op het gebied van vaderschap, erfrecht en huwelijken. Dat is namelijk een geheel aan staatsondersteunde religieuze verheerlijking van sexclusieve monogamie.

Gooi dat keurslijf overboord en laat de mensen ECHT hun individuele geaardheid leven. Gooi de beperkende, onderdrukkende vermening van religie en staat ECHT overboord; laat de staat gewoon volgen want de indivduele geaardheden van de mensen zijn!
Dan kan degene die wel sexclusief monogaam is nog steeds zo alles afspreken/inrichten doch is het niet meer de enige smalle voorgeschreven weg welke alle andere net zo acceptabele :j wegen voor de niet sexclusief monogamen afsluit.

Nee, dat lost niet ALLES mbt ongewenste seksuele intimiteiten op. Nee, evenmin alle overspel door man en vrouw.
Dat moeten we ook helemaal niet in regels WILLEN vatten want dat komt neer op inregelen van uitzonderingen terwijl de kaders van de regels fout zijn: Laten we eerst maar eens de regels aanpassen bij de werkelijkheid dat de mens biologisch niet alleen maar sexclusief monogaam is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:40

Zo jammer dat in een topic over (seksueel) geweld tegen vrouwen (en mannen, maar het zijn voornamelijk vrouwen) het wederom over HC zijn stokpaardje moet gaan wat hij met alle liefde, als oude kerel zijnde, keer op keer rondbazuint op een forum met overwegend (jonge) meisjes en vrouwen :roll:
Het begint steeds ongepaster te worden. En ja, dat komt van iemand die niet monogaam is ingesteld, voor ik dat naar m'n hoofd krijg.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:47

Ik heb dit topic niet volledig meegelezen, enkel de eerste pagina's. Ik vond dit filmpje en moest eigenlijk meteen aan dit topic denken. Ik vind het zelf een heel erg aangrijpend filmpje en het is ook iets waar ik over na kan blijven denken. Dingen die zo onschuldig lijken, kunnen het gevolg zijn van iets veel groters. Het 'namen' geven aan vrouwen wordt vaak niet serieus genomen, maar het heeft wel invloed op de manier waarop vrouwen gezien worden in een bepaalde cultuur of samenleving.

Ik weet niet zeker of het filmpje echt in de context van dit topic past, maar ik wilde hem in elk geval graag met andere geïnteresseerde delen. :)

https://www.youtube.com/watch?v=gOk_qxkBphY

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 16:15

Toen vroeger de straatkrant nog gewoon door de correcte doelgroep verkocht werd kocht ik hem wel eens.
Daar stond een keer een artikel in van een sociaal medewerkster die vooral met surinamers werkte. In haar werkgebied was het 'normaal' dat iedere vrouw vroeger of later misbruikt werd. Bijna altijd binnen de familie en meisjes moesten daar vooral niets over zeggen want dat hoorde er nu eenmaal bij :r

Ik ben nog steeds geschokt en hoop dat het nu inmiddels al wat minder 'normaal' is ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 17:09

Fenrir schreef:
Zo jammer dat in een topic over (seksueel) geweld tegen vrouwen (en mannen, maar het zijn voornamelijk vrouwen) het wederom over HC zijn stokpaardje moet gaan wat hij met alle liefde, als oude kerel zijnde, keer op keer rondbazuint op een forum met overwegend (jonge) meisjes en vrouwen :roll:
Het begint steeds ongepaster te worden. En ja, dat komt van iemand die niet monogaam is ingesteld, voor ik dat naar m'n hoofd krijg.

_/-\o_

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:21

Huertecilla schreef:
pien_2010 schreef:
dat je de uitleg die ik hier nu geef van het vies vinden, niet eens had bedacht.

Jawel hoor; dat is absoluut niets nieuws in de dwangbuis van sexuele taboes vermengd met delusies. Ik ben het er gewoon niet mee eens dat het een eigenschap van de vrouw is. Legio vrouwen waarbij en legio culturen waarin het anders is namelijk.

Jouw fixatie op het woord 'rondneuken' en jouw negatieve associaties daarbij is imo veelzeggend. Voor mij is het gewoon een woord; neutraal.

Ja, ik ben ook een product van onze cultuur. Inmiddels door ervaring wijzer geworden. Omdat voor mij het delen en doorgeven van het geleerde een belangrijk, zo niet HET belangrijkste doel is van het leven, doe ik dat. Leer ervan, of niet; IK heb er geen belang bij :)*
Net zo min als ik me betrokken voel bij het onderwerp van deze draad: MIJ betreft het niet: Heb zelf een totaal andere opvatting over zowel de onderliggende oorzaken als hoe er mee om te gaan.

Geniet en niet met mate *\%/*

Je hebt blijkbaar een hoop geleerd in je leven, behalve de cursus: 'hoe mensen leren'. En de manier waarop jij dingen brengt, zorgt ervoor dat mensen nooit bij de (misschien wel heel juiste) inhoud komen.
Je gooit de discussie dood en geeft anderen daarvan de schuld. ;)
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 18-12-16 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:27

Ik weet niet helemaal zeker wat je hiermee bedoelt, gekvanfleur, maar ik vind dat het wel even gezegd mag worden. In bepaalde topics vind ik HC absoluut een waardevolle toevoeging, maar ik vind het ongelofelijk ongepast om het onderwerp van het topic zo om te draaien (het gaat namelijk helemaal niet over monogamie versus polygamie, verkrachting is een geweldsdaad en heeft niets met liefde van wat voor soort dan ook te maken), en daarbuiten ben ik het volledig eens met Fenrir dat de seksuele toon in de berichten steeds meer naar boven komt, waardoor ik het niet meer gepast vind op een openbaar forum waar ook een enorm aandeel minderjarigen zit.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:42

Emmaa_ schreef:
Ik weet niet helemaal zeker wat je hiermee bedoelt, gekvanfleur, maar ik vind dat het wel even gezegd mag worden. In bepaalde topics vind ik HC absoluut een waardevolle toevoeging, maar ik vind het ongelofelijk ongepast om het onderwerp van het topic zo om te draaien (het gaat namelijk helemaal niet over monogamie versus polygamie, verkrachting is een geweldsdaad en heeft niets met liefde van wat voor soort dan ook te maken), en daarbuiten ben ik het volledig eens met Fenrir dat de seksuele toon in de berichten steeds meer naar boven komt, waardoor ik het niet meer gepast vind op een openbaar forum waar ook een enorm aandeel minderjarigen zit.

Er ging ergens iets fout :D

Ik vind het enkel schokkend dat in een topic waarover het gaat over geweld tegen vrouwen, het onderwerp voor de zoveelste keer wordt omgevormd tot een kansel waar een bepaalde bokker zijn geloof uitdraagt op een imo agressieve/neerbuigende manier.

Ik snap ook niet waarom er geen mods ingrijpen, hoewel dat waarschijnlijk ook grotendeels komt door de totale onleesbaarheid van de posts. Maar we zijn totaal weg bij het onderwerp en iedereen die een post neerzet die wel ontopic is krijgt een vage uiteenzetting naar zijn of haar hoofd, ontzettend irritant.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:17

@Ies,dank je voor het filmpje dat zeker indrukwekkend is.En ook voor de andere filmpjes die ik vond hierbij en zeer interessant voor mij zijn.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:55

Ies_ schreef:
Ik heb dit topic niet volledig meegelezen, enkel de eerste pagina's. Ik vond dit filmpje en moest eigenlijk meteen aan dit topic denken. Ik vind het zelf een heel erg aangrijpend filmpje en het is ook iets waar ik over na kan blijven denken. Dingen die zo onschuldig lijken, kunnen het gevolg zijn van iets veel groters. Het 'namen' geven aan vrouwen wordt vaak niet serieus genomen, maar het heeft wel invloed op de manier waarop vrouwen gezien worden in een bepaalde cultuur of samenleving.

Ik weet niet zeker of het filmpje echt in de context van dit topic past, maar ik wilde hem in elk geval graag met andere geïnteresseerde delen. :)

https://www.youtube.com/watch?v=gOk_qxkBphY

Een paar jaar geleden, op een nieuwjaarsborrel bij ons op stal riep een vader tegen zijn dochter "hè prutsmuts! Haal nog eens een biertje voor me!" Het meisje was net 12 jaar oud en liep braaf naar de koelkast om een biertje te halen... Ik heb deze man ten overstaande van de hele groep verteld dat ik het onvoorstelbaar grof, beledigend en absurd vond dat hij zijn dochter zo aansprak. Het sloeg vanzelfsprekend de sfeer direct dood, iedereen was stil en de man in kwestie bromde dat ik me niet zo moest aanstellen. Later kwamen er wel nog mensen die me lieten weten het met me eens te zijn en het vooral dapper vonden dat ik er wat van gezegd had. Maar ik was er echt van geschrokken, dat een vader zijn eigen dochter een prutsmuts noemt. Wat vindt hij dan nog meer normaal?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:08

Ies dit filmpje past zeer zeker in de context van dit topic want seksisme is de voorloper van seksueel geweld. En een vrouw een prutsmuts noemen is seksistisch. Het is een ontroerend filmpje die laat zien hoe de bordjes in een relatie opeens zeer vrouw onvriendelijk verwisselt kunnen worden.

Amable je geeft een geweldig voorbeeld. Het is volkomen absurd etc. om je dochter een prutsmuts te noemen.
Amable schreef:
de man in kwestie bromde dat ik me niet zo moest aanstellen.
is te vaak de dooddoener terug.
Vrouwen krijgen zo verschrikkelijk vaak dat verwijt als ze serieuze zaken aankaarten.

Ik ben zelf van mening dat je met deze voorbeelden, net als in het filmpje het vrouw onvriendelijke laat zien van onze samenleving. In zo´n context is aanranding en verkrachting echt niet zo heel ver weg. Daarmee zeg ik dus niet dat elke man die prutsmuts zegt tegen een vrouw een verkrachter is, maar als dit soort dingen normaal gevonden worden in een samenleving geeft dat een beeld hoe er naar een vrouw gekeken wordt.
En dit terwijl prutsmuts helemaal niet een scheldwoord zou mogen zijn daar het een eervol beroep is waar ook echt behoefte aan is. Ook hier weer zie je dat je het als vrouw eigenlijk nooit goed kunt doen en te vaak als minderwaardig gezien wordt.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:14

@Amable, onvoorstelbaar en wat goed vooral dat je er iets van gezegd hebt. Als je vader al zoiets naar je hoofd slingert, dan ga je er toch bijna in geloven als een ander ook zoiets naar je durft te roepen? Zeker op die leeftijd ben je nog zo kwetsbaar. Ik denk dat je met je laatste zin precies het probleem te pakken hebt. Gedrag is zo aangeleerd, misschien heeft die man het zijn vader een keer horen roepen naar zijn eigen moeder en is er aan gewend geraakt. Wat betreft dit onderwerp (en nog velen anderen, bijvoorbeeld racisme) is er imo vaak sprake van grote ontkenning. Vrouwenonderdrukking? Dat gebeurt toch niet? Die vrouwen stellen zich aan of ze verbeelden het zich. Ze zullen het wel aan zichzelf te danken hebben.
Ik denk dat dat bord voor hun kop pas verdwijnt als ze zelf zouden voelen hoe het is om van iets dergelijks slachtoffer te zijn. :(