Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:48

Beide vind ik niks. Het liefst zou ik Obama nog herkiesbaar zien. Hij is zo'n goede spreker, en heeft charisma.

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:47

Amandavd schreef:
Ik hou mijn hart vast de komende dagen.

Ik ook..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:02

Obama was wel meer dan een goede spreker met charisma. Hij heeft vrijwel geen fouten gemaakt, zelfs al heeft hij niet alle plannen werkelijkheid kunnen maken doordat hij toch veel door de republikeinen gedwarsboomt is heeft hij ontzettend veel van de grond gekregen. Vanaf 2009 is de werkeloosheid in bijna een constante lijn gedaald en vanaf 2010 zijn er netto alleen maar banen bijgekomen: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... cs.svg.png

De groep onverzekerden in de VS was sinds 1990 rond de 15%, die is vanaf 2013 (toen Obama health care act in werking trad) gedaald naar zo'n 8%.

Maar Obama is in die 8 jaar tijd ook 20 jaar ouder geworden.
Afbeelding

Hanneke137

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:22

Ik vind het zo komisch dat men zegt dat obama zo oud is geworden in zijn jaren als president. Maar het is ook een periode van 8 jaar, en het is echt niet zo'n uitzondering dat mannen in 8 jaar een stuk grijzer worden.
In het gezicht vind ik hem echt niet zo veel ouder geworden. Of ben ik gewoon heel slecht in leeftijd schatten? :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:27

het is niet alleen zijn haar hanneke,
hij is wel duidelijk snel verouderd.

En dat is an sich ook helemaal niet zo vreemd.. het is nu eenmaal een zware veeleisende baan die veel van iemand vergt en dat zorgt nu eenmaal voor een snellere veroudering als bij iemand die thuis lekker op de bank soaps zit te kijken met een antiouderingscreme overal opgesmeerd.

voor aanvang van zijn functie zag hij er relatief jong uit voor zijn leeftijd, nu 8 jaar ouder ziet hij er relatief oud uit voor zijn leeftijd.. plus dit zijn nog enkele shots.. als je meer materiaal van hem bekijkt is het duidelijker..
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 07-11-16 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:27

Jolien87 schreef:
De definitieve uitslag is morgen. :j
Ik zou ook niet teveel waarde hechten aan een poll op facebook.

Wat de uitslag ook mag wezen, ik denk dat het volk nog wel wat verrassingen staan te wachten.

In de VS morgen ja, voor ons dus de nacht van dinsdag op woensdag := En ik kwam dit tegen op de site van de BBC, die het gemiddelde heeft genomen van alle polls:

Afbeelding

Dat wordt nagelbijten tot woensdagochtend :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:29

Het cafe in frankrijk kwam tot een overduidelijke overwinning van Clinton.. de percentages daar zeggen niet veel. maar 9/10 keer kwam de uitslag van de preverkiezing daar op de juiste winnaar uit..

dat gezegd hebbende, hoe vaker ze het in het verleden goed hadden, des te groter is de kans natuurlijk dat ze er naast zullen zitten deze keer haha..

we zullen zien.

Afbeelding

(mensen die daar stemmen hebben dus wel amerikaans paspoort en stemmen 1x.. niet een soort pub gooi wat briefjes in de bak systeem) is de straw vote die loopt sinds 8 oktober
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 07-11-16 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:31

Foaly schreef:
Jolien87 schreef:
De definitieve uitslag is morgen. :j
Ik zou ook niet teveel waarde hechten aan een poll op facebook.

Wat de uitslag ook mag wezen, ik denk dat het volk nog wel wat verrassingen staan te wachten.

In de VS morgen ja, voor ons dus de nacht van dinsdag op woensdag := En ik kwam dit tegen op de site van de BBC, die het gemiddelde heeft genomen van alle polls:

[ [url=m/R6G3PU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat wordt nagelbijten tot woensdagochtend :=

ik denk dat we toch echt een unieke verkiezing meemaken :')

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:36

elenaMM77 schreef:
het is niet alleen zijn haar hanneke,
hij is wel duidelijk snel verouderd.

En dat is an sich ook helemaal niet zo vreemd.. het is nu eenmaal een zware veeleisende baan die veel van iemand vergt en dat zorgt nu eenmaal voor een snellere veroudering als bij iemand die thuis lekker op de bank soaps zit te kijken met een antiouderingscreme overal opgesmeerd.

voor aanvang van zijn functie zag hij er relatief jong uit voor zijn leeftijd, nu 8 jaar ouder ziet hij er relatief oud uit voor zijn leeftijd.. plus dit zijn nog enkele shots.. als je meer materiaal van hem bekijkt is het duidelijker..

Ja dat geloof ik zeker. Dan is het mij niet zo opgevallen.

Moet je nagaan hoe Trump of Hillary er uit gaan zien na 4 jaar :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:47

Voor zover ik begrepen heb, liggen de percentages wel redelijk dicht bij elkaar (dus aantal stemmen van het volk v.s. aantal stemmen van het volk), maar heeft Clinton virtueel wel al veel meer kiesmannen op zak dan Trump?

dit is een afbeelding van ABC News

Afbeelding

voor zover ik het een beetje heb kunnen volgen de laatste week, zou Clinton met winst in de tossup states een flinke overwinning behalen.. Terwijl Trump winst in alle tossup states nodig zou hebben om president te kunnen worden?

misschien dat iemand die wat meer verstand van de verkiezingen in de usa heeft, zijn licht kan schijnen over de het systeem en de huidige stand van zaken?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:53

Alaska LEANS Republican?! Dacht dat Alaska door-en-door Republican was. Niet dat ze zoveel in te brengen hebben trouwens......

Je ziet het goed elena. Als Clinton alle staten pakt die nu (licht) blauw zijn dan maakt de rest niets meer uit. Ervan uitgaande dat ze bij ABC kunnen tellen natuurlijjk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:08

Citaat:
Although in its early years of statehood Alaska was a Democratic state, since the early 1970s it has been characterized as Republican-leaning.

The state has an independence movement favoring a vote on secession from the United States, with the Alaskan Independence Party.

Six Republicans and four Democrats have served as governor of Alaska. In addition, Republican Governor Wally Hickel was elected to the office for a second term in 1990 after leaving the Republican party and briefly joining the Alaskan Independence Party ticket just long enough to be reelected. He subsequently officially rejoined the Republican party in 1994.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:31

Als Clinton Florida pakt is het snel klaar. Trump heeft (zo goed als) alle swing states nodig om te kunnen winnen. Nadeel is dat dat zomaar zou kunnen gebeuren, veel van de swing states zijn overwegend republikeins in de peilingen.

Clinton mòet Pennsylvania winnen, anders is het snel over voor haar. Ook dat is nog verdeeld. Het gaat echt nagelbijten worden denk ik. Is absoluut niet de eerste keer dat dat zo is, het is meestal nek aan nek tot het einde. Het was dan ook een unicum dat Clinton een paar weken geleden zo'n grote voorsprong had in de peilingen. Amerika is echt tot op het bot verdeeld.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:19

Emmaa_ schreef:
Als Clinton Florida pakt is het snel klaar. Trump heeft (zo goed als) alle swing states nodig om te kunnen winnen. Nadeel is dat dat zomaar zou kunnen gebeuren, veel van de swing states zijn overwegend republikeins in de peilingen.

Clinton mòet Pennsylvania winnen, anders is het snel over voor haar. Ook dat is nog verdeeld. Het gaat echt nagelbijten worden denk ik. Is absoluut niet de eerste keer dat dat zo is, het is meestal nek aan nek tot het einde. Het was dan ook een unicum dat Clinton een paar weken geleden zo'n grote voorsprong had in de peilingen. Amerika is echt tot op het bot verdeeld.

clinton doet er verstandig aan om Pennsylvannia te winnen omdat het een swingstate is..
Maar indien clinton haar 'eigen states' binnenhaalt, heeft trump niets meer aan Pennsylvania?

Clinton is als ze haar eigen states binnentrekt niet afhankelijk van de swing states
trump moet alle swing states ongeveer winnen + zijn eigen states om nog te winnen..

kwa populariteitsstemmen zitten ze dicht bijeen, de percentages dus.. Maar de kiesmannen liggen behoorlijk ver uiteen voor zover ik begrepen heb.. daar kan 1 state, zelfs een belangrijke als Pennsylvania geen winst brengen voor trump of hem dicht bij winst brengen. Maar goed, ik ben een gemattigd beginner in het USA verkiezingssysteem, heb ook geen geschiedenis of maatschappij in mijn examentijd gehad, dus ik schraap mijn kennis maar gaande weg bijeen naast wat het nieuws vertelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:24

Ik heb ook geen uitvoerige kennis over het systeem hoor (daar is het veel te ingewikkeld voor) maar ik ken de basics en volg er verschillende nieuwsvoering over.

Probeer altijd een beetje los te laten welke staten door wie gewonnen moeten worden om te winnen, omdat dit uiteindelijk toch nog behoorlijk tegen kan vallen en wisselt. Vooral nu steeds meer staten het winner takes all systeem loslaten en de kiesmannen dus ook nog weer verdeeld worden.

Mijn gok is eigenlijk dat Trump wint of dat Clinton uiteindelijk wint via populariteitsstemmen. Denk dat er nog wel eens wat roet in het eten gegooid kan worden door alternatieve partijen. Ik denk oprecht dat ze niet genoeg achter zich heeft om een absolute meerderheid te krijgen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:53

Op welke zender en hoe laat is het te volgen?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:00

De verkiezingen? Op VTM vanaf 22u40 tot in de nacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:01

NOS heeft vanaf 12 uur vannacht ook een uitzending. Die duurt (vermoed ik) tot de laatste resultaten binnen zijn.

Maar houd er rekening mee dat de aller eerste stembussen om middernacht Nederlandse tijd dicht gaan en dat het dan dus eerst een hele lange tijd exit polls zal zijn. Ik verwacht zelf dat we pas rond 4/5 uur echte resultaten gaan krijgen. Swing states zullen wel weer als een van de laatsten binnenkomen dus het kan echt wel even duren.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:11

Oftewel, lekker naar bed gaan dinsdagavond en met een beetje geluk is de uitslag net binnen als je woensdag om 7 uur opstaat :D
Laatst bijgewerkt door Foaly op 07-11-16 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:13

maar dat is toch voor morgenavond niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:14

Ja, de nacht van dinsdag op woensdag voor ons.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:43

Heb dat erbij gezet idd :j

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:42

Ik zit toch wel te twijfelen if ik ga kijken. Ergens denk ik waarom, andere kant ben de volgende dag vrij dus grenoeg tijd om m'n slaap in te halen.

Zijn er eigenlijk mensen die het gaan volgen?

Op de radio hoorde ik ook dat niemand echt blij is met het stemmen. Enkel stemmen ze omdat de ander net iets slechter is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:54

Ik ga het de hele nacht volgen ja, blijf bewust wakker. Ga meetweeten en evt kunnen we hier ook doorpraten om elkaar wakker te houden :))

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:05

Als ik maar niet dinsdagavond met een gerust hart ga slapen en dan woensdagochtend heel onaangenaam verrast wordt... Dat gebeurde dus bij de Brexit. En Boris Johnson en Trump vind ik aardig vergelijkbaar op bepaalde vlakken. Allebei hebben dus echt geen plan.

Ik denk trouwens niet dat het gevaar voor oorlog bij de verkiezing van één van de twee groter of kleiner is. Zoals hier al eerder gezegd, is de president vooral een spokesperson, maar niet degene die alle beslissingen neemt.
Waar ik bang voor ben, is dat Trump alles wat Obama heeft opgebouwd in no time weer afbreekt. En dat zou zo ontzettend jammer zijn (en een regelrechte ramp voor veel Amerikanen)
Laatst bijgewerkt door Bootsiebob op 07-11-16 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt