Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Ja die minderheden hebben recht van spreken in theorie, maar ze krijgen een veel minder groot platform...
Ygritte schreef:Waarom heeft de discussie die integratie niet geholpen?
Citaat:Zijn minderheden enkel succesvol geïntegreerd als ze hun mond houden over dingen in hun samenleving waar ze het niet mee eens zijn ?
Ja, blijkbaar...Citaat:En als ze wel, op een vreedzame manier nog wel, hun mening laten horen - Nederlandser kan geloof ik niet - dan is de integratie ineens "mislukt" als "echte Nederlanders" dan de "vreemdelingen" niet meer accepteren omdat hun mening afwijkt?
Citaat:Ik schrok namelijk vooral van de hatelijke reacties op de vreedzame opinie-uitingen van minderheden die Piet ongemakkelijk vonden. "Vieze aap, ga terug naar de jungle" en dergelijk werden zonder gêne rondgestrooid. Wie is er dan diegene die "integratie" tegenwerkt? Mag je ineens racistisch bejegend worden als je dat "uitlokt" door een mening te hebben die niet gedeeld wordt door andere Nederlanders? Dat zou ik echt een heel belachelijke wereld vinden, want het verschuift de schuld van de daders (die mensen actief uitschelden en bedreigen) naar de slachtoffers ("Tja dan moet je je mond maar niet opentrekken, want dan ben je niet geïntegreerd"). We leven toch in een land waar vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat ?
Ygritte schreef:Cer schreef:Ja die minderheden hebben recht van spreken in theorie, maar ze krijgen een veel minder groot platform...
Als in: in theorie geloof ik in vrijheid van meningsuiting, maar in de praktijk geloof ik dat meningen van minderheden toch vooral minder waard zijn en dus niet aan de grote klok hoeven te worden gehangen?
Wat een bijzondere interpretatie van een grondrecht zo zeg. Je mag als minderheid alleen je mening geven als je er "vrienden" mee maakt, en dan nog op kleinere schaal want dat het landelijke toneel is slechts voor de witte medemens.
Citaat:Ik zie Nederland juist dol zijn op donkere mensen die gek zijn op Nederlandse tradities. Dat noemen we dan hét voorbeeld van integratie.
Cer schreef:Ygritte schreef:Waarom heeft de discussie die integratie niet geholpen?
Omdat het niet heel positief ontvangen is... of vind jij dat alles soepeltjes verloopt?
Met protesten tijdens het feest zelf enzo... ?
Cer schreef:Witte mensen die praten over hoe erg racisme is (waarbij ik 'wit' een vreemde term blijf vinden) zullen wel weten waar ze het over hebben, want dat zijn meestal mensen die er studie naar verricht hebben.
Shadow0 schreef:Over de termen wit en blank heeft Renske de Greef een mooie uitleg getekend/geschreven: http://www.renskedegreef.nl/tekencolumn ... urenwaaier
Shanna schreef:Zo in hart van nederland een meisje met donkere huidskleur die niet meer als zwarte piet verkleed durft, terwijl ze het wel graag zou willen.. Goed gedaan hoor, anti-zwarte-pieten-mensen!
Emmaa_ schreef:Ik vind het daarbij wel weer jammer dat ze het n-woord schaamteloos gebruikt. Het was mij zelf niet eens opgevallen, maar iemand die ik volg kwam ermee op Twitter en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Shadow0 schreef:Emmaa_ schreef:Ik vind het daarbij wel weer jammer dat ze het n-woord schaamteloos gebruikt. Het was mij zelf niet eens opgevallen, maar iemand die ik volg kwam ermee op Twitter en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Ik denk dat ik dat niet helemaal volg: het gebruik van die term daar is volgens mij juist heel erg in lijn met het verhaal?
Shadow0 schreef:Over de termen wit en blank heeft Renske de Greef een mooie uitleg getekend/geschreven: http://www.renskedegreef.nl/tekencolumn ... urenwaaier
Emmaa_ schreef:Shadow0 schreef:Over de termen wit en blank heeft Renske de Greef een mooie uitleg getekend/geschreven: http://www.renskedegreef.nl/tekencolumn ... urenwaaier
Ik vind het daarbij wel weer jammer dat ze het n-woord schaamteloos gebruikt. Het was mij zelf niet eens opgevallen, maar iemand die ik volg kwam ermee op Twitter en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.