ual_95 schreef:elenaMM77 schreef:iemand die z'n hele leven gerookt heeft (en nog doet), komt ook niet zomaar in aanmerking voor je longen, die staat ver onder een match die wel gezond geleefd heeft.
vind het een beetje apart deze redenatie van Papilio..
want dat houdt feitelijk in:
als er niemand is die gezond geleefd heeft op de wachtlijst staat, gooi mijn longen dan maar weg..
want als roker, sta je niet boven iemand die gezond leeft.
Ik vind dit dan weer een aparte redenatie. Je suggereert dus dat mensen die liever niet doneren hun organen dus 'weggooien'?
Wil wel benadrukken dat ik zelf geen keuze heb gemaakt, ik probeer beide kanten te overzien. Ik krijg juist door mijn redenatie als 'apart' te bestempelen het idee dat je eigenlijk maar donor moet zijn, en dat je anders een egoïst bent. Je moet je bijna verantwoorden als je geen donor wilt zijn.
Ja, onder de grond stoppen of tot as laten verbranden is vernietiging van je lichaam.
er wordt geen gebruik van gemaakt..
Jij doneert volgens jou dan alleen aan wie jij zou willen. Dus als die mensen geen match zijn, gaat automatisch 'nee' in werking.. daarmee worden je organen dus mee begraven of gecremeerd = vernietigd.
ik zeg nergens dat je egoistisch bent als je niet wilt doneren... ik geef aan dat als je niet wilt doneren het directe gevolg dus is, dat je organen uiteindelijk vergaan, onder de grond, in as, of voor eeuwig bevroren, de zon in geschoten, of wat je laatste wens ook is dat er met je stoffelijk overschot gebeurd.. niet doneren betekent heel sec, dat je organen stoffelijk overschot worden.. ook als je selectief wilt doneren en je orgnanen daardoor wellicht geen ontvanger vinden. Zelfs als je wel helemaal wilt doneren en je organen zijn onbruikbaar of geen geschikte ontvanger.. in alle gevallen dat je organen niet doorgegeven worden, vergaan ze op een of andere manier...