Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gloa schreef:Daarmee vertoont hij toch behoorlijk veel gelijkenis met ene Adolf Hitler. Die maakte zijn volk blij, had veel draagvlak in binnen en buitenland en zette ze vervolgens in voor zijn eigen idealen. Eerder dit topic werd deze vergelijking nog aan de kant geschoven maar hoe denken we daar inmiddels over met alle nieuwe informatie die naar buiten komt...........
Gloa schreef:Emmaa_ schreef:Turkije is inderdaad in tweeen gedeeld. Je moet ook niet vergeten dat Erdogan in het begin erg veel gedaan heeft voor zijn volk. Iedereen een auto, iedereen een baan, iedereen een huis en overal verharde wegen lagen aanleggen, om nog maar te zwijgen over de sociale zekerheid die hij geïnstalleerd heeft. Daarmee heeft hij nou eenmaal enorm veel goodwill onder zijn bevolking gecreëerd.
Daarmee vertoont hij toch behoorlijk veel gelijkenis met ene Adolf Hitler. Die maakte zijn volk blij, had veel draagvlak in binnen en buitenland en zette ze vervolgens in voor zijn eigen idealen. Eerder dit topic werd deze vergelijking nog aan de kant geschoven maar hoe denken we daar inmiddels over met alle nieuwe informatie die naar buiten komt...........
malih schreef:Wij lazen het ook over de noodtoestand. Ben benieuwd wat dit precies gaat betekenen. We zouden 30 augustus naar Turkije op vakantie gaan...
Mixje90 schreef:En voor de mensen die het zo gek vinden dat Turken in Nederland zich nog zo Turks voelen, kijk eens rond in dit topic hoe over "ze" gesproken wordt. Integratie komt van twee kanten hè, zolang iedereen met een andere achternaam en een tintje niet bij "ons" hoort en het "ze" blijven kun je mijn inziens niet verwachten dat zij zich als "ons" gaan voelen.
malih schreef:Wij lazen het ook over de noodtoestand. Ben benieuwd wat dit precies gaat betekenen. We zouden 30 augustus naar Turkije op vakantie gaan...
Electra63 schreef:Ik denk dat de verharding in de maatschappij en de voortdurende *negatieve" kritiek in de media en politiek bijdraagt aan het gevoel van de 2e en 3e generatie. Sommigen voelen zich niet geaccepteerd en trekken daardoor steeds meer naar het geboorteland van hun ouders, waar zij toch (logisch) een speciale band mee hebben.
Ik zie zoveel overeenkomsten tussen Poetin, Erdogan, Wilders, Trump en Le Pen..... dat ik vrees dat in de toekomst nog meer onbegrip en verwijdering zal ontstaan.
ravellie schreef:Mixje90 schreef:En voor de mensen die het zo gek vinden dat Turken in Nederland zich nog zo Turks voelen, kijk eens rond in dit topic hoe over "ze" gesproken wordt. Integratie komt van twee kanten hè, zolang iedereen met een andere achternaam en een tintje niet bij "ons" hoort en het "ze" blijven kun je mijn inziens niet verwachten dat zij zich als "ons" gaan voelen.
Schei toch uit.
Nauwelijks bereidheid tot integratie.
En zeker bij de Turkse gemeenschap is dit aantal het grootst.
Minimale beheersing van taal.
Turkse leider aanhangen ,we hebben het over de derde en vierde generatie inmiddels....
Eigen status en geloof doorduwen.
En dan wel verwachten Nederlander te zijn en te roepen dat je dezelfde rechten hebt!!
ravellie schreef:Ok dus haatprekende imans(of is het imams) en van gemeenschapsgeld en subsidies "cursussen over de islam" geven vallen daar ook onder?goed dat ik het weet joh
Drifter schreef:Mixje90 schreef:Misschien dat hij t wel rustiger aan had kunnen doen, maar is het niet logisch dat hij ervoor wil zorgen dat het niet weer gebeurt?
De enorme hoeveelheid mensen, de snelheid waarmee hij blijkbaar lange lijsten van namen kon produceren, en de vele verschillende lagen van de samenleving daar waarin arrestaties/ontslagen worden verricht duiden niet op een anti-coup organisatie, maar op het systematisch opruimen/arresteren van mensen die een meer kritische toon hebben aangenomen in het verleden.
karuna schreef:Er is een turkse imam in elkaar gemept in nederland met de woorden landverrader door mede turken. Omdat ze vinden dat hij tegen Erdohan is. Ok hier begint het geweld dus ook.
Electra63 schreef:ravellie schreef:Ok dus haatprekende imans(of is het imams) en van gemeenschapsgeld en subsidies "cursussen over de islam" geven vallen daar ook onder?goed dat ik het weet joh
Ik ben daar niet blij mee, maar ik ben ook niet blij wat (soms) in de gereformeerde kerk wordt gepredikt.
Maar ik ben dan ook niet gelovig...
Persoonlijk ben ik sowieso tegen speciaal onderwijs op basis van geloof. Ik ben voor openbaar onderwijs met 2 uurtjes godsdienstles per week, waarin alle geloven besproken worden.
Dat is voor mij het belangrijkste, geen onderscheid.....