DarkoFoitzik schreef:ik vind dat geloofovertuigingen geen plek hebben in de trias politica. ik snap dat het onvermijdelijk is omdat de paalde normen en waarde gevormd zijn uit vroeger. echter vind ik dat een bijbelse standpunten hierin geen plaats hebben. ook niet van andere geloofsovertuigingen trouwens
Dat wordt er lastig aangezien een groot deel van onze normen en waarden geleend zijn uit de Bijbel

Alleen ja.. dat een bepaalde groep iets anders roept en dan met een Bijbel in de hand zwaaien.. Er zijn ook groepen die iets anders roepen met een voetbal tegen hun voeten aan of met een hooivork in de hand. Die hebben heel de Bijbel of Koran niet nodig om bepaalde groepen mensen weg te zetten als minderwaardig.
Er is scheiding tussen kerk en staat, maar als je geloofsovertuiging een way of life is kun je imo echt zeer moeilijk zeggen je mag de politiek niet in. Dat is je motivering om de samenleving op een bepaalde manier <het liefst> te zien. Iedereen leeft vanwege een bepaalde overtuiging, dat is de basis van wat iedereen motiveert in zijn of haar leven en de reden is om bepaalde dingen wel of niet te doen.
Wat betreft de SGP vergis je niet.. Die heeft de grootste jongerenban van alle politieke partijen, maar tegelijkertijd hebben zij op landelijk niveau eigenlijk al decennia niet meer dan 2 a 3 zetels in de 2de Kamer. Zelfs SGP is niet meer zo strikt als vroeger. Het heeft alleen tijd nodig en wat gemopper onderling. In de strekking wat Tofik zegt.. laat ze dat onderling eerst even uitvechten. Van buitenaf commentaar zorgt dat alleen maar starrigheid, volharding in het gedrag en samenscholingsgedrag. Een ons vs zij.