Jehova filmpje tegen LGBTQ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:04

DarkoFoitzik schreef:
ik vind dat geloofovertuigingen geen plek hebben in de trias politica. ik snap dat het onvermijdelijk is omdat de paalde normen en waarde gevormd zijn uit vroeger. echter vind ik dat een bijbelse standpunten hierin geen plaats hebben. ook niet van andere geloofsovertuigingen trouwens

Dat wordt er lastig aangezien een groot deel van onze normen en waarden geleend zijn uit de Bijbel :+ In de Bijbel staat immers ook heb nu naasten lief. Oordeel niet opdat ook u beoordeeld word etc etc..

Alleen ja.. dat een bepaalde groep iets anders roept en dan met een Bijbel in de hand zwaaien.. Er zijn ook groepen die iets anders roepen met een voetbal tegen hun voeten aan of met een hooivork in de hand. Die hebben heel de Bijbel of Koran niet nodig om bepaalde groepen mensen weg te zetten als minderwaardig.

Er is scheiding tussen kerk en staat, maar als je geloofsovertuiging een way of life is kun je imo echt zeer moeilijk zeggen je mag de politiek niet in. Dat is je motivering om de samenleving op een bepaalde manier <het liefst> te zien. Iedereen leeft vanwege een bepaalde overtuiging, dat is de basis van wat iedereen motiveert in zijn of haar leven en de reden is om bepaalde dingen wel of niet te doen.

Wat betreft de SGP vergis je niet.. Die heeft de grootste jongerenban van alle politieke partijen, maar tegelijkertijd hebben zij op landelijk niveau eigenlijk al decennia niet meer dan 2 a 3 zetels in de 2de Kamer. Zelfs SGP is niet meer zo strikt als vroeger. Het heeft alleen tijd nodig en wat gemopper onderling. In de strekking wat Tofik zegt.. laat ze dat onderling eerst even uitvechten. Van buitenaf commentaar zorgt dat alleen maar starrigheid, volharding in het gedrag en samenscholingsgedrag. Een ons vs zij.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:32

Sammie schreef:
Zelfs SGP is niet meer zo strikt als vroeger. Het heeft alleen tijd nodig en wat gemopper onderling.

Wederom ben je flink aan het downplayen... Het ging wel wat moeizamer dan dat.

Citaat:
In de strekking wat Tofik zegt.. laat ze dat onderling eerst even uitvechten. Van buitenaf commentaar zorgt dat alleen maar starrigheid, volharding in het gedrag en samenscholingsgedrag. Een ons vs zij.

Nope, de SGP is veranderd onder heel nadrukkelijk dwang - zoals 'als jullie niet als de wiedeweerga partijlidmaatschappen aanbieden voor vrouwen, dan kunnen jullie de partijfinanciering verder vergeten.'
Uit zichzelf waren ze daar niet mee bezig. Het voornaamste verschil tussen hen en moslims is hun positie in de samenleving. De moslim-gemeenschap heeft vrijwel geen politieke macht, niet zoveel status in Nederland, en is ook in sociaal/economisch opzicht benadeeld.

Dat geldt niet voor de SGP en hun achterban. Die hebben wel macht, geld, politieke invloed, zijn onmiskenbaar opgenomen in onze maatschappij, niemand die structureel oppert dat ze uitgezet moeten worden, hun paspoort in moeten leveren of andere en nog minder aardige dingen.
Dat is een heel andere uitgangspositie waarvoor dus ook hele andere reacties nodig zijn. En daarom is het downplayen wat jij structureel doet van de onverdraagzaamheid van de SGP / strenggereformeerde kerken / evangelische gemeenschappen wel een probleem, terwijl ik Tofiks oproep om ons niet allemaal te gaan bemoeien met homoemancipatie binnen moslimgemeenschappen steun.

Sammie

Re: Jehova filmpje tegen LGBTQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:42

Shadow.. doe geen moeite.. Blijkbaar heb je mijn hint op de vorige pagina niet echt begrepen aangezien je alweer begint met wederom ben je flink aan het downplayen. Dergelijke woorden zetten weinig zoden aan de dijk voor een fatsoenlijke discussie, je brengt het wederom als een feit ipv als een mening. Je verzint weer geheel terplekke dat ik iets niet als een probleem zou zien. Ik reageer niet meer op jou. Dit was dan ook het laatste bericht. De groetjes!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:36

En shadow heeft mijn post op de vorige pagina ook niet gelezen :') er is een prima logische verklaring waarom niemand SGPers het land uit wil hebben.

Ik onderschat SGP niet hoor Sammie, maar ik geloof niet dat SGP groei door gaat maken, terwijl bijv. DENK (slecht voorbeeld :') ) misschien wel groei door gaat maken, en dat beangstigt mensen denk ik.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:05

eilleen333 schreef:
Ze legden dat op tv uit. Ze zouden het ermee eens zijn dat je je geaardheid niet kan veranderen, maar je kan er wel voor kiezen om er niet aan toe te geven. En dat is dus wat volgens jehova zou moeten. Hij zou dat van je willen.

Moet je eens andersom bedenken..... hetro zijn is als homo zijn. Je kunt er niets aan doen maar je moet er niet aan toegeven.
Onzin natuurlijk.

Ik hoef niet in zo een hemel te komen waar dit soort kortzichtige figuren rond huppelen.
Zou er doodongelukkig worden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:04

Dammie schreef:
En waarom mag je wel verkondigen dat homoseksualiteit moet kunnen, en niet dat je het vanuit jouw overtuiging niet goed vindt?
Beiden zijn meningen.
Elk stel ouders leert zijn normen en waarden aan hun kinderen, ook Jehova getuigen hebben die vrijheid.
Dat hoort in een democratie.

Omdat je over een geaardheid spreekt. Net als asexueel. Een geaardheid is ook Gods gift. Dat kun je niet veranderen.