Bewerkt vlees en kanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:57

8nnemiek schreef:
Er zijn ook genoeg ouderen die gezond zijn en hun hele leven gerookt hebben. Dat betekent niet dat roken gezond is ;)
Maar ik snap dat je hier op jouw leeftijd totaal niet mee bezig bent en nog niet open voor staat. Dat komt nog wel :)

En dat geldt dus net zo over geen vlees eten.
Genoeg die er oud mee worden maar het wil niet zeggen dat het gezond is.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:59

listiglistje schreef:
8nnemiek schreef:
Er zijn ook genoeg ouderen die gezond zijn en hun hele leven gerookt hebben. Dat betekent niet dat roken gezond is ;)
Maar ik snap dat je hier op jouw leeftijd totaal niet mee bezig bent en nog niet open voor staat. Dat komt nog wel :)

Leeftijd zegt toch niets :+ dat komt nog wel :') lekkere ben jij....

Nou ik ben gisteren 41 geworden, maar mijn rookworst smaakte vandaag verdomd lekker :9 en dat ga ik ook zeker niet veranderen!

amen

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:00

xMercury schreef:
Ach, meisje is 15... De meeste pubers zijn dan niet echt voor rede vatbaar :D Als ze over een paar jaar haar berichten terug leest, dan schaamt ze zich vast wel en zal ze beseffen dat ze toen de plank compleet mis geslagen heeft. :)

leeftijd zegt niks nee.. jij bent 21 en denkt mn moeder te kunnen spelen.
ik weet heel goed wat ik vind, en ik geloof dat ik ook mijn mening mag hebben. maar he, ga jij lekker knabbelen op konijnenvoer. genoeg mensen die gewoon gezond eten, en dood gaan aan kanker. iets moet de schuld krijgen natuurlijk he, t zal t vlees wel zijn.
Laatst bijgewerkt door its_daantjee op 31-10-15 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:02

listiglistje schreef:
8nnemiek schreef:

Leeftijd zegt toch niets :+ dat komt nog wel :') lekkere ben jij....

Nou ik ben gisteren 41 geworden, maar mijn rookworst smaakte vandaag verdomd lekker :9 en dat ga ik ook zeker niet veranderen!

Intelligentie dan :)*

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:06

Dus omdat ik rookworst lekker vind (sowieso vlees eet), ben ik niet intelligent :+ :') OMG het wordt hier steeds erger op Bokt...

VLEES: Naast dat je er ziek van wordt en dood aan gaat, wordt je er ook nog eens dom van :+

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:07

listiglistje schreef:
Dus omdat ik rookworst lekker vind (sowieso vlees eet), ben ik niet intelligent :+ :') OMG het wordt hier steeds erger op Bokt...

VLEES: Naast dat je er ziek van wordt en dood aan gaat, wordt je er ook nog eens dom van :+

haaahahaha lekker is dat.. voel mn hersencellen al afsterven :+ :=
Laatst bijgewerkt door its_daantjee op 31-10-15 22:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:08

Ik ben 1 jaar vegetarier geweest.
Zeer goed en gevarieerd gegeten aangezien ik huisgenoten had die al zeker 10 jaar of langer vega waren.
Echt, ik had het uit principe best willen volhouden maar mijn lichaam schreeuwde naar dierlijke producten.
Ik heb ongecontrolleerde vreetbuien gekregen, stemmingsproblemen, 5 kg aangekomen, craving voor yoghurt terwijl ik weet dat ik dat niet kan eten ivm buikpijn. Kelderende ijzer spiegels.
Nee echt lekker gezond was dat......

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:21

Donjalover, kun je ook inhoudelijk en volwassen reageren?
Ik vroeg je bv dit:
8nnemiek schreef:
donjalover13 schreef:
gaan jullie maar lekker leven op konijnenvoer. ik eet wel kankerverwekkend voedsel.

En het milieu en dierenwelzijn vind je ook niet belangrijk genoeg om te minderen als je nu dagelijks zo veel vlees eet?

Dat je lichaam om vlees vraagt wil natuurlijk niet direct zeggen dat je het nodig hebt. Iemand die veel suiker eet en ineens stopt zal hier ook moeite mee hebben, net zoals met roken, cafeïne, vet eten enz.. Ben je het gewend, dan mis je het ook niet meer.
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die het nodig hebben, maar dat zijn dan wel uitzonderingen. Ik heb ik mijn omgeving nog nooit meegemaakt dat iemand niet zonder vlees kon, en ik ken echt véél vegetariërs..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:21

Ach je kunt nog zo gezond leven, maar morgen van je paard storten of een auto ongeluk krijgen. Als je 123 mensen elke dag worst te eten geeft, krijgt er één meer darmkanker door die worst dan wanneer je die groep geen worst geeft.

Van fijnstof krijg je kanker, in een grote stad wonen én worst eten is dus nog erger :+ Oja aardappels niet bakken en geen patat, anders had je nitro huppeldepup, ook kankerverwekkend.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:24

Sorry, 8annemiek maar nu klink je echt als een paardnatuurlijk freak of borstvoedingsmaffia.

Als het niet lukt doe je iets fout en als je niets fout doet is er wat mis en als er niets mis is heb je geen doorzettingsvermogen: pijn hoort erbij, prima als hij een jaar kreupel loopt, geen probleem als je je een jaar poedersuiker voelt, na 3 jaar lukt het misschien wel :\

Tuuuuuuuurlijk was ik verslaafd en na een jaar nog steeds >;)

its_daantjee

Re: Bewerkt vlees en kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:32

ik vind het millieu opzich wel belangrijk. maar de dieren gaan toch dood, of je ze nou wel of niet eet.. er zijn miljarden mensen op de wereld, en of ik nou wel of geen vlees eet zal in mijn ogen vrij weinig verschil maken. plus dat ik een stukje vlees erg lekker vind, en het gewoon ga missen als ik stop met vlees eten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:33

Sizzle je was gewoon te dom om te begrijpen dat je nog steeds verslaafd was en te dom om goed gebalanceerd te eten.

Maar veulen. Even een vraag.
16 pagina's lang staan er van die berichten anti vlees. Anti milieu.
Waar was je toen en nu km off topic te zeggen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:36

Dat denk ik ook Bruintje ;)

Ofwel, ik eet vlees om dat ik te dom ben om vegetarier te zijn :)*
Dat lijkt me best een goede reden :j

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:37

bruintje123 schreef:
Sizzle je was gewoon te dom om te begrijpen dat je nog steeds verslaafd was en te dom om goed gebalanceerd te eten.

Maar veulen. Even een vraag.
16 pagina's lang staan er van die berichten anti vlees. Anti milieu.
Waar was je toen en nu km off topic te zeggen?

wat laag om iemand dom te noemen. maargoed, dit zegt meer over jou als over Sizzle.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:39

Denk je niet dat Bruintje de sarcasme knop aan had staan?
:+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:40

Ik vermoed inderdaad dat die wel aan stond ja

Ik was te dom om te weten hoe die uit moest :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:41

:D

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:42

ah sorry, niet helemaal goed begrepen :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:53

Sizzle schreef:
Sorry, 8annemiek maar nu klink je echt als een paardnatuurlijk freak of borstvoedingsmaffia.

Als het niet lukt doe je iets fout en als je niets fout doet is er wat mis en als er niets mis is heb je geen doorzettingsvermogen: pijn hoort erbij, prima als hij een jaar kreupel loopt, geen probleem als je je een jaar poedersuiker voelt, na 3 jaar lukt het misschien wel :\

Tuuuuuuuurlijk was ik verslaafd en na een jaar nog steeds >;)

Ik zei toch dat ik best geloof dat er uitzonderingen zijn die vlees nodig hebben, zoals jij misschien?

Het is voor mensen gewoon mogelijk om alle ijzer uit plantaardige voeding te halen; er zit genoeg ijzer in planten.. Maar sommige mensen zullen om de een of andere reden niet al die ijzer kunnen opnemen. Dat ligt niet aan die voeding, dat ligt niet aan hoe wij als mens gebouwd zijn.. waar het wel aan ligt, geen idee.. Een stof die de opname remt? Een proces in het lichaam wat de opname verhindert? Misschien is het erfelijk, misschien is het later ontstaan, niemand kan daar nog antwoord op geven, maar ik geloof wel dat elk gezond mens, op die uitzonderingen na, ijzer uit plantaardige voeding kan opnemen en verwerken, net zoals we ook al die andere vitamines en mineralen opnemen.

Over verslavingen.. wat heeft dat nu met paardnatuurlijk te maken? Ik weet niet of mensen echt verslaafd kunnen raken aan vlees, maar soms lijkt het er verdacht veel op :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:01

Misschien is het dan gewoon de B12 die het struikelblok is voor die 'uitzonderingen'.

Ik geloof trouwens wel degelijk dat het lichaam aangeeft wat je nodig hebt. Dat is immers ook hoe dieren weten wat ze moeten eten.
Heb je nooit dat je ineens uit het niets idioot veel zin hebt in bijv een sinaasappel bijvoorbeeld?
Ik luister daar eigenlijk altijd wel naar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:03

Sizzle schreef:
Misschien is het dan gewoon de B12 die het struikelblok is voor die 'uitzonderingen'.

Ik geloof trouwens wel degelijk dat het lichaam aangeeft wat je nodig hebt. Dat is immers ook hoe dieren weten wat ze moeten eten.
Heb je nooit dat je ineens uit het niets idioot veel zin hebt in bijv een sinaasappel bijvoorbeeld?
Ik luister daar eigenlijk altijd wel naar.

Daarom is die zak chips naast mij ook aan komen wandelen. >;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:08

Er is nog nog zoiets als lekkere trek uiteraard.
Maar eerlijk gezegd eet ik enkel chips als ik niet goed gegeten heb die dag.
Probleem is als een ander dan een zak open maakt, dan ga je onbewust zitten mee eten.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:13

Chips doe ik al jaren niet meer aan, de kaasjes en de worstjes roepen mij meer :D neem mij, neem mij...

Ik eet zelf sowieso meerendeel low carb, dus veel vlees, vis, gevogelte, zuivel en heel veel groenten (en af en toe fruit)

Net wat flauw, dus 2 plakjes katenspek naar binnen gewerkt :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 23:18

donjalover13 schreef:
ik snap werkelijk niet waar iedereen zich zo druk om maakt. geloof je dit serieus? kijk naar alle oudere die kerngezond de 90 jaar halen. hou je liever bezig met een medicijn tegen kanker, inplaats van dit geneuzel.

Weetje, dit is misschien wel het meest kwalijke wat een mens kan zeggen. Er worden jaarlijks miljoenen uitgegeven aan onderzoek naar kanker. Niet alleen om een medicijn te vinden. Maar ook om kanker te voorkomen. Zoals we veel ziektes hebben proberen te voorkomen.

Kankermedicijnen kosten heel veel geld voor de gezondheidszorg. Is het dan niet beter om te voorkomen dan te genezen? Als dit inzicht ons brengt waar het wezen moet en er voor zorgt dat we straks geen kanker meer krijgen... Fantastisch toch.

Het feit dat we nu weten dat bewerkt vlees iets met ons lichaam doet. Mogelijk komen we er met een paar jaar wel achter dat het bepaalde bewerkingen zijn. Misschien is dit gegeven niet het eind punt, maar juist een begin punt.

Maar misschien moet je je ook afvragen waarom je met je leven zou spelen als simpele dingen kansen op een pijnlijke en veelal dodelijke ziekte kunnen verminderen. Je draagt toch ook een autogordel als je in de auto stapt. Je weet niet of het ongeluk je ooit zal treffen. Maar je gaat het risico niet nemen.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:44

dat kan. maar ik snap het werkelijk niet. kanker voorkomen ja. maar mensen hebben gewoon vlees nodig, en waarom zou 200 gram dan wel schadelijk zijn en 70 gram niet? op dit moment heb ik liever dat er een medicijn gevonden word. of duidelijk iets om kanker te voorkomen, maar tegenwoordig krijg je van bijna alles kanker. ik heb genoeg dierbaren verloren aan kanker en heb liever een medicijn. er zijn genoeg kerngezonde mensen van 90 die elke dag vlees eten..