verdronken Aylan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:51

klopt maar ik heb zelf ook ooit met ijn ouders in het punt gezeten dat we opstraat zouden komen en niemand wou helpen de instantie zeiden zelf dat we het maar uitmoesten zoeken. Op dat zelfde moment is er aan eht eind van onze straat een gezien vluchtingen komen wonen. Hoe pijnlijk is dat die mensen ej uit lache omdat je de straat op moet en dan ook nog eens komen vertellen hoe zij het hebben gedaan om dit alles te krijgen en daaruit blijkt dat je er eigenlijk bijna voor op je luie reet kan blijven zitten om hier in nederland zoiets te krijgen als "buitenlander/vluchteling) zijnde?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:51

Electra ik heb het niet over de zorg, Die is hier niet slecht en ja het kan altijd beter.

Maar er zijn ook mensen die helemaal niks noppes nada hebben die niet eens een huis hebben. ja echt die zijn er. en zeker niet vrijwillig
Wanneer zijn die aan de beurt? als het te laat is?

Want zoals haffylover ook zegt de regering kan niet 2 dingen tegelijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:53

femo schreef:
vuurneon schreef:

De terroristen zijn vooral de mensen die in Syrië hebben gevochten en al in Europa wonen (en vaak al hun hele leven). De mensen die vluchten zullen hoogst waarschijnlijk geen enkel band hebben met IS: anders gingen ze niet op de vlucht ;)
ik dacht dat IS gezegd had dat ze strijders hadden gestuurd met de boten mee, omdat er geen enkele controle meer is.

Ga daar maar niet vanuit, ze hebben wel hun cellen al in Europa zitten.

Bovendien zijn de mensen die vluchten in hun ogen ook verraders. Was een burgemeester en die was juist bang voor het leven van de vluchtelingen omdat ze mogelijk als afvalligen konden worden gezien door landgenoten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:55

Daks schreef:
Electra ik heb het niet over de zorg, Die is hier niet slecht en ja het kan altijd beter.

Maar er zijn ook mensen die helemaal niks noppes nada hebben die niet eens een huis hebben. ja echt die zijn er. en zeker niet vrijwillig

De regering had er ook al moeite mee voordat überhaupt deze toegenomen toestroom er was... Tientallen jaren geleden werd de regering al gewaarschuwd voor hun rampkoers. Als je nu de groep vluchtelingen weigert, lost dat niets op voor de inwoners... Echt niet.

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:56

Ik ben en blijf van mening, vluchtelingen allemaal terug naar waar ze vandaan komen en het probleem daar aanpakken ipv ze allemaal hierheen te laten komen/halen.

Dus grenzen dicht!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:57

@vuurneon, het is in het nieuws geweest dat er met vluchteling boten terroristen meegevoerd worden. Ze willen Europa veroveren toch? Kan dit leiden tot het einde van ons veilige leven? Of word het overal een oorlogsgebied als in Syrië.. :(

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:57

ergens heb je gelijk monica want de vluchtelingen komen naar ons maar nou wordt het probleem ook wel in zekere zin verplaats

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:58

Monica72 schreef:
Ik ben en blijf van mening, vluchtelingen allemaal terug naar waar ze vandaan komen en het probleem daar aanpakken ipv ze allemaal hierheen te laten komen/halen.

Dus grenzen dicht!

Moet je éérst het daar aanpakken en veilig maken, voordat je ze kunt terug sturen. Je gaat geen mensen weer neer zetten in een extreem onveilig gebied natuurlijk... Dat is onmenselijk.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:58

Nee dat ben ik met je eens maar het word er ook niet beter op.

En om nog even in te haken over je bericht er voor.
Als IS die mensen ziet als verraders is het bijna wel aan te nemen dat IS hier heen komt om het hun betaald te zetten. Zo gestoord zijn ze wel.
Dus breid je de oorlog alleen maar uit.

Zaak is om te zorgen dat de oorlog daar blijft en daar opgelost word. Maar ik vrees dat dat al te laat is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:59

vuurneon schreef:
femo schreef:
Wat ik wel zeer zorgelijk vind is dat er tussen die vluchtelingen ook terroristen zitten. Zou het echt kunnen dat dit helemaal uit de hand gaat lopen voor de Europeanen? en waarom word er geen actie ondernomen. Ik begin nu erg angstig te worden...

De terroristen zijn vooral de mensen die in Syrië hebben gevochten en al in Europa wonen (en vaak al hun hele leven). De mensen die vluchten zullen hoogst waarschijnlijk geen enkel band hebben met IS: anders gingen ze niet op de vlucht ;)

Ik denk wel dat je hier een punt hebt hoor. De jonge mannen de nu daar met IS vechten, komen uit Europa, Tunesië en allerlei islamitische landen. En er zal er best een tussen glippen om terug te komen, maar het kan ook zomaar zijn dat een gewone Nederlander besluit gek te doen. Anders breivink had ook geen nobele bedoelingen, maar blanker kon hij niet zijn. In dat kader kun je met goed integreren en Onderwijs heel veel doen. Die jongens die radicaal worden en daar gaan vechten zijn vaak van de tweede generatie, gevangen tussen een te vrije wereld en een te strenge. In een tijd van onzekerheid in de jeugd zoeken ze houvast, iets om tegen op te kijken. Dus voor terroristen in deze vluchtende groepen hoef je weinig angst te hebben. Maar dan wil niet zeggen dat een dusdanige groep niet voor sociale en culturele spanningen kan zorgen. Punt is wel dat je daar als gehele samenleving zelf bij bent. We hebben kennis van de huidige tweede en derde generatie die hier nu leeft, dus dezelfde fouten opnieuw maken hoeft niet. Uit onderzoek blijkt dat mensen die bij elkaar zitten minder noodzaak hebben om te integreren. In dat kader is verdelen over elk dorp en stad geen slecht idee. Anderzijds wel een tikkie eenzaam.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:59

femo schreef:
@vuurneon, het is in het nieuws geweest dat er met vluchteling boten terroristen meegevoerd worden. Ze willen Europa veroveren toch? Kan dit leiden tot het einde van ons veilige leven? Of word het overal een oorlogsgebied als in Syrië.. :(

Niks over gehoord? Wanneer was dat dan?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:00

ravellie schreef:
Ik begrijp overgens niet dat alle pijlen op Europa staan.
De Ver. Emiraten en al die oliestaten daar bulken van geld, maar het gaat alleen maar over Europa.
En de vluchtelingen weten ook precies naar welke landen ze willen, want landen waar het veilig is, daar willen ze alleen maar dwars doorheen.

Snap soms echt niets van deze wereld met al zn brandhaarden :(

"Het is ook gewoon hoe je kijkt".

Hoe harder je deze mensen ziet als "gelukszoekers, vooral uit op. ons geld", hoe harder de vraag opkomt, dat Dubai enzo toch ook erg rijk zijn....?

Syrië zucht al jaren onder een tiran. Nadat de tirannen in Tunesië, Egypte en Libië van hun tronen gingen (...wauw: dat klinkt niet alleen bijbels en hoopvol, maar is. ook waar!!! - )... begon wat wij nu de oorlog in Syrië noemen.

Wat hebben de mensen die. niet aan de kant van de tirannie staan, nu precies te zoeken in VAE...?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:00

Sammie er is zelf als een Nederlandse Militair notabene gestoord geworden.
Landverraad is het ergste wat je kan doen.

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:01

vuurneon schreef:
Monica72 schreef:

Dus grenzen dicht!

Moet je éérst het daar aanpakken en veilig maken, voordat je ze kunt terug sturen. Je gaat geen mensen weer neer zetten in een extreem onveilig gebied natuurlijk... Dat is onmenselijk.

Feit is dat ze niet direkt uit onveilige gebieden naar oa Nederland, Duitsland etc komen de meeste zijn gelukszoekers en tuig. En dat de goede onder de kwade lijden tja helaas het is niet anders.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:01

femo schreef:

Joh, er zitten allang IS symphatisanten in veel Europese landen. Hebben ze geen bootje voor nodig gehad, zijn gewoon mensen die al jaren, al dan niet hun hele leven hier wonen.

T is zonde om je leven te leiden door angst. De kans dat je morgen onder een auto komt is groter :) Terroristen hebben ook een doel om angst te zaaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:02

Hoe zien 'jullie' dit voor je dan, de helft van de wereld is straks onbewoond en iedereen woont 'hier' (op de andere helft)...?

Misschien een hele harde en rare opmerking, maar in het ene topic wordt toegejuicht dat we allemaal maar 1 kind op de wereld moeten zetten mbt. overbevolking, maar nu moeten we wel iedereen gaan redden? Ik begrijp dat het niet menselijk is om iemand zo te laten (over)lijden maar ik vind het nogal dubbel... Inderdaad; zo lang het mij niet overkomt heb ik makkelijk praten van onder mijn kleedje op de bank in Nederland, maar dan nog.

Ik geloof zelf in het lot (zoals er mensen in God geloven, of in andere religies zeg maar), en ik geloof dat het lot zelf een oplossing zoekt voor de overbevolking. Misschien niet helemaal van toepassing in dit topic maar dit meld ik er bij om opheldering te krijgen over mijn eerder genoemde alinea.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-09-15 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:02

Monica72 schreef:
Feit is dat ze niet direkt uit onveilige gebieden naar oa Nederland, Duitsland etc komen de meeste zijn gelukszoekers en tuig. En dat de goede onder de kwade lijden tja helaas het is niet anders.

Toch knap dat je met je glazen bol kan zien dat het vooral tuig is en gelukszoekers :) Zou het aanmeldcentrum een hoop werk schelen :=

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:03

Sammie schreef:
femo schreef:

Niks over gehoord? Wanneer was dat dan?

Ik kan moeilijk kopiëren op mijn telefoon. :) maar je moet het even opzoeken op Google: vluchtelingen Is strijders.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:04

[code][/code]
Daks schreef:

Goed lezen, wij vangen o.a. dak- en thuislozen op.....
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 04-09-15 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Monica72 schreef:

Dus grenzen dicht!

Terug naar de oorlog?
Laten afslachten?
En dan? Daar word al met bommen gestrooid. En in, ik geloof, Syrië kan NL moeilijk een partij kiezen beide zijn niet goed.

Maar prima als jij dit wil. Hoop ik dat ze mensen zo als jou ook weigeren als jij asiel nodig hebt in nood.
Al hoop ik dat ie dan je fout inziet. En je mede mens je helpt

Sammie

Daks schreef:
Sammie er is zelf als een Nederlandse Militair notabene gestoord geworden.
Landverraad is het ergste wat je kan doen.

Ja dat verhaal ken ik, maar dat zegt niks over bewust terroristen deze kant opsturen. Tja enerzijds verbaast mij het niet, maar anderzijds.. Weet je ik ben voor hulp, maar niet in het hier in Europa opvangen. Ze hoeven niet te verdrinken, niet te creperen, hulp kunnen ze krijgen in welke vorm dan ook, maar niet binnen de Europese grenzen. Dan heb je sowieso al weinig last van potentiële terroristen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:05

Daks schreef:
Janneke precies een tiran en die tiran is niet niet stoppen.
dus zal de vluchtelingen stroom niet stoppen voordat die idioot ooit gestopt word.

Dus zijn er ontelbare mensen die een onderkomen moeten hebben, maar niet allemaal hier.

je kan het ook anders zien janneke de rest steekt zijn kop in het zand en heeft een roze bril op.

Nu, tirannen zijn dus wel te stoppen. - Maar aangezien het westen de Syriers aan beide zijden helpt, blijft de oorlog duren.

Verder verzet ik me met klem tegen de opmerking "niet allemaal hier". Svp oogkleppen af: in Jordanië wonen nu een miljoen vluchtelingen. - Ze komen dus echt niet allemaal hier.....

En ik wil nadrukkelijk niet aangesproken worden met "de rest steekt de kop in het zand en heeft een roze bril op".

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:07

vuurneon schreef:
Monica72 schreef:

Toch knap dat je met je glazen bol kan zien dat het vooral tuig is en gelukszoekers :) Zou het aanmeldcentrum een hoop werk schelen :=

Afbeelding

geen glazen bol voor nodig laat ze lekker terug gaan naar waar ze vandaan komen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Monica72 op 04-09-15 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Met alle respect; ik heb niks met die opruiende propaganda verhaaltjes. Ken het werkveld met zowel allochtone mensen als met Nederlanders die in de problemen zijn geraakt. Die laatste groep heeft vaak ook niet zulke handige keuzes gemaakt waardoor ze in de situatie gekomen zijn. Heel triest, maar toch niet te vergelijken met een oorlogsituatie.
Beide hebben hulp nodig. Zo simpel is het.
Laatst bijgewerkt door Lante op 04-09-15 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Monica72 schreef:

Dus grenzen dicht!

Het probleem is:je kan het probleem in die landen niet aanpakken,omdat de IS daar zit.
Dan moet je eerst de IS uitroeien in die landen waar ze zitten.En als Syrië IS vrij is,komt er weer een ander land in de problemen omdat de IS daar zit.
De IS is een wereld probleem,en dat is [bijna] niet op te lossen.
Miss. is de oplossing om de IS een eigen stuk land te geven,een stuk Niemandsland? op voorwaarde [schriftelijk] dat ze geen mensen mogen dwingen om daar te komen wonen.Mensen die uit vrije wil bij de IS willen wonen,prima,laat ze gaan.
Ik zie anders echt geen enkele oplossing.