Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:24

Bij ons in de Mac zie je amper kinderen. Wie zet de speelplek nou ook boven vlakbij een trap :')

De andere Mac in de regio heeft een uitgebreid indoor en outdoor speelterrein. Die mijd ik dus op drukke momenten omdat je daar de oren van de kop gekrijst wordt.

Een kind dat even staat te kijken als ze van toilet komen is niet storend. Tenzij ze echt staren alsof ze in jaren geen deftig eten hebben gehad. Staren is onbeleefd. Een kind dat het toilet achterlaat alsof er een orkaan langs is geweest ook. Doorspoelen is ook fijn. Een kind dat met blote kont het restaurant in rent en roept "mama afvegeeeeuh" is aan de ene kant hilarisch, maar de honger is wel over. Ga mee met je kind als ie dat nog niet 100% zelf kan.

Is maar 1x overkomen gelukkig. Hele zaak was geschokt. Moeders deed alsof het doodnormaal was. Verder wel hele nette mensen.

NatasjavE

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:03

Geschokt???? Serieus??? Voor een paar blote billen? Tis inderdaad niet nodig dat een kind met broek op de knieën de WC uitkomt. Maar als dit is wat een mens geschokt van raakt zet dan alsjeblieft de TV niet aan.

Tja,..als ze zo klein zijn ga je uiteraard met ze mee naar de WC. Even het proces begeleiden.
Ik zou bovendien nog veel te bang zijn dat ze dan een verkeerde deur in gaan op de terugweg en in de keuken staan. Levensgevaarlijk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:08

NatasjavE schreef:
Geschokt???? Serieus??? Voor een paar blote billen? Tis inderdaad niet nodig dat een kind met broek op de knieën de WC uitkomt. Maar als dit is wat een mens geschokt van raakt zet dan alsjeblieft de TV niet aan.

Als een kind net heeft zitten kakken en dan met zijn blote kont een eetgelegenheid in rent vind ik dat ook bijzonder onsmakelijk ja.

Schokkend zijn hongerkindjes of slachtoffers van oorlogen op tv (daarom kijk ik ook geen tv), maar bovenstaande is zeer zeker niet gewenst.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:24

Jeetje, als ik dit zo lees vraag ik mij af of ik nog wel op aarde woon. Waar hebben jullie het toch over? Naar welk restaurant gaan jullie heen dan? Ik zie zeer weinig kinderen die zich zodanig gedragen dat ik mij daar aan zou kunnen storen. Wat een gestressed leven leiden jullie als je avond verpest is wanneer een kind langs jouw tafeltje rent (lopen is te lastig voor ze) om naar de speelhoek te gaan. Wat een zwaar leven heb je als je nul incasseringsvermogen hebt. En van de kaart raakt wanneer een kind begint te huilen. Worden we zo onverdraagzaam naar elkaar toe? Kinderen moeten leren hoe ze zich moeten gedragen, maar dat gaat met vallen en opstaan. Dat kun je alleen leren door te oefenen. Kinderen heb je niet afgericht wanneer ze zes zijn, dat gaat wat meer tijd kosten.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:31

Tsja, en dat africhten kan dan prima in de meer daarvoor geschikte omgevingen.

Het "africhten" doe je niet in een luxe restaurant, als het kind thuis nog geen 15 minuten stil kan zitten zeg maar.

Net zoals een paard verkeersmak maken. De eerste keer het verkeer in doe je niet meteen in hartje Amsterdam.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:32

Als je goed leest gaat het niet om een kind dat rent naar de speelhoek of een kind dat eens aan je tafel staat.
Het gaat om herhaaldelijk op en neer vliegt. Tegen je stoel aan knalt. Tegen de serveersters aanbotsen uiteraard met bijbehorend volume.

En wij gaan al juist naar restaurants zonder speelplek om ze te ontlopen in de hoop dat ouders de hint wel begrijpen dat het daar geen juiste plek is voor de kleintjes die niet kunnen blijven zitten.

Oefenen doe je dus niet op die plaatsen. Daar zijn genoeg andere restaurants voor.
Maar dat hebben ouders helaas niet door.
En dan moet men inderdaad niet raar staan kijken als er kindvrije restaurants komen. Want geen speel mogelijkheden zijn in de maatschappij van onze prinsjes en prinsesjes blijkbaar geen duidelijke hint meer.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:40

Vanessa24 schreef:
Jeetje, als ik dit zo lees vraag ik mij af of ik nog wel op aarde woon. Waar hebben jullie het toch over? Naar welk restaurant gaan jullie heen dan? Ik zie zeer weinig kinderen die zich zodanig gedragen dat ik mij daar aan zou kunnen storen. Wat een gestressed leven leiden jullie als je avond verpest is wanneer een kind langs jouw tafeltje rent (lopen is te lastig voor ze) om naar de speelhoek te gaan. Wat een zwaar leven heb je als je nul incasseringsvermogen hebt. En van de kaart raakt wanneer een kind begint te huilen. Worden we zo onverdraagzaam naar elkaar toe? Kinderen moeten leren hoe ze zich moeten gedragen, maar dat gaat met vallen en opstaan. Dat kun je alleen leren door te oefenen. Kinderen heb je niet afgericht wanneer ze zes zijn, dat gaat wat meer tijd kosten.

:D

Mijn dochter van drie neem ik werkelijk overal mee naar toenen dat gaat bijzonder goed! Mocht ze vervelend worden in een restaurant is daar ook echt wel een oplossing te vinden hoor.

Mijn mening, hoe makkelijker je met je kind omgaat ( uiteraard streng doch rechtvaardig ) hoe makkelijker je kind wordt!

Met een paard zou je zeggen kilometers maken en ervaring op doen, met een kind is dat echt niet anders hoor ;-)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:40

Als een heel rustig kind mee is in een sjiek restaurant, het valt en huilt daar eventjes om, wordt getroost en klaar, dat is natuurlijk geen probleem.

Het gaat meer om de "jegaatjegoddelijkegangmaar,kan menietschelenwaar" kinderen, die uitetaard zo zijn omdat de ouders het accepteten.
En omdat de ouders dus geen handige keus maken met hun kroost.

Ik heb echt geen zin in dat soort kinderen (ouders schuldig...) in een luxe restaurant.
Daar kom ik voor de betere gesprekken en het lekkere eten.
Ijsplakhandjes die mij bij mijn kleding grijpen zijn dan gewoon niet gewenst, zo simpel is het.

Familierestaurant, mac, overdag in een eetcafe, prima dat daar kinderen lopen (svp ook daar gewoon basisfatsoen)
Maar geen storende kinderen in luxere restaurants.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:41

Vanessa24 schreef:

Dat hoeft ook niet, maar neem je kind dan niet mee naar een überchique restaurant als je weet dat hij/zij na 30 minuten het op een gillen/rennen gaat zetten.
Daarnaast gingen de mijne wel mee, maar die zaten wel netjes stil.
Ik vind 6 wel een leeftijd dat ze enige tijd zonder moeite stil moeten kunnen zitten, kunnen ze dat niet, prima; maar dan niet meenemen naar een "net" restaurant (degene zonder speelhoek...).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:42

Shenavallie schreef:
vuurneon schreef:
Shenavallie, leuk dat jullie in de grap van de buurman zijn getrapt :D dat verhaal doet echt al decennia de ronde en is gewoon een prachtig voorbeeld van een broodje aap verhaal! Die zelfs verfilmd is :')

Hetzelfde idee als het verhaal van de ouders die tijdens vakantie op een schip de naam US NAVY zagen en het zo'n mooie naam vonden dat hun kind zo heet. Is een prachtig verhaal maar heel mooi verzonnen en wordt zelfs wereldwijd verteld :')

Zo blijven broodje aap verhalen wel bestaan want genoeg mensen die het herhalen en mensen die het geloven:D

Ik heb het over - hoe oud was ik - zo'n 27 jaar geleden. Het is nog lang het gesprek in het dorp geweest.

Toen bestond het verhaal ook al :D
Hij komt al voor in een boek met broodje aap verhalen uit 1978!

En tja, het gesprek van het dorp... Als je een scheet laat in de supermarkt en 1 hoorde het dan wist al snel het hele dorp van je 'onbehoorlijk' gedrag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:44

Lalidan schreef:
Ik vind het in- en intriest waar we met deze samenleving, of eigenlijk apartleving, naar toe aan het gaan zijn. Voor alles moeten regeltjes komen, want zelf iets regelen, zelf nadenken, zelf overleggen en compromissen sluiten, dat kunnen we blijkbaar niet meer.

Ik word zelfs een beetje verdrietig van dit topic. Geen enkele vorm van tolerantie , overleg , sociaal gedrag.
Want die ouders met schreeuwende kinderen doen zeker iets verkeerd, maar de klagers zijn toch geen haar beter.
Als je niemand wil tegenkomen laat je eten gebracht worden via thuisbezorgd.nl .

Daar waar meerdere mensen zijn, zullen we ons een beetje aan elkaar aan moeten passen. Dat geldt voor alle kanten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:46

Femke_Tweety schreef:
Net zoals een paard verkeersmak maken. De eerste keer het verkeer in doe je niet meteen in hartje Amsterdam.

Nee, maar je maakt je paard ook niet verkeersmak door in de binnenbak te blijven. Je gaat eerst aan tafel in huis oefenen(binnenbak) dan het pannenkoekenrestaurant(de buitenbak) en dan is naar een restaurant in het dorp om op hun 18e verjaardag in de Liberije te eindigen.

En het ik denk dat ouders die hun kinderen in het geheel niet opvoeden echt niet naar een chique restaurant gaan. Heb ik in een dergelijk restaurant nog nooit gezien.
En ja,...wij gaan nogal eens uit eten. Ook met de kinderen. Morgen weer.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 20-08-15 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:46

Femke_Tweety schreef:
Als een heel rustig kind mee is in een sjiek restaurant, het valt en huilt daar eventjes om, wordt getroost en klaar, dat is natuurlijk geen probleem.

Het gaat meer om de "jegaatjegoddelijkegangmaar,kan menietschelenwaar" kinderen, die uitetaard zo zijn omdat de ouders het accepteten.
En omdat de ouders dus geen handige keus maken met hun kroost.

Ik heb echt geen zin in dat soort kinderen (ouders schuldig...) in een luxe restaurant.
Daar kom ik voor de betere gesprekken en het lekkere eten.
Ijsplakhandjes die mij bij mijn kleding grijpen zijn dan gewoon niet gewenst, zo simpel is het.

Familierestaurant, mac, overdag in een eetcafe, prima dat daar kinderen lopen (svp ook daar gewoon basisfatsoen)
Maar geen storende kinderen in luxere restaurants.

Maar zoals je al zegt, hier kunnen de kindjes niks aan doen.... ;-)

Bovendien kan er toch wat van gezegd worden als jij je heel erg stoort in een restaurant.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:48

Ik heb eens in een vliegtuig gezeten, voor een moeder met 2 kleine kinderen. De ene was heel erg bang en heeft een half uur achter elkaar kéihard zitten krijsen. Ik heb hem toen mijn telefoon gegeven met een spelletje en dat hielp. De moeder was zelf ook aan het huilen omdat ze zich geen raad wist met de twee kleine.
Kan gebeuren hoor. Ik heb zelf honden en die zijn de allerbraafste natuurlijk, behalve die ene keer :Y)

Wat ik anders vind is als ouders proberen boven hun krijsende kind uit te komen of stom om zich heen gaan zitten grijnzen als hun kind zich bizar misdraagt. Eten gooien bijvoorbeeld. Schoenen door het restaurant mikken. Of met kwijlmond en snottebel naast je tafel gaat staan en op de tafelpunt staan sabbelen terwijl papa en mama het filmen 8)7

Ik ben over het algemeen erg vriendelijk en vooral heel geduldig. Maar man, dan kan ik die ouders toch wat hoor.

We waren laatst een dagje dierentuin. Geen gekke dag, gewoon normale tijd, geen weekend.
Ik heb nog nooit zoveel kinderwagens gezien. Je kon nergens binnen staan omdat je oren gingen suizen van het gekrijs en gegil. Kinderen die bonken op de glazen wanden van de verblijven, je aan de kant duwen. Ouders die bij elk dier vragen of hun kind even voor mag.
Dat doe je dus 5 keer en daarna ben je het zat. Ik betaal hier goddomme ook voor en ik wil het óók zien. En ik wil geen gehoorbeschadiging oplopen.
Een mens kan maar zoveel hebben hoor.

Wij zijn eerder naar huis gegaan.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:50

Ik lees echt vol verbazing alle reacties door.... :wow:

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:52

NatasjavE schreef:
Femke_Tweety schreef:

Nee, maar je maakt je paard ook niet verkeersmak door in de binnenbak te blijven. Je gaat eerst aan tafel in huis oefenen(binnenbak) dan het pannenkoekenrestaurant(de buitenbak) en dan is naar een restaurant in het dorp om op hun 18e verjaardag in de Liberije te eindigen.

Klopt. En dat is precies wat ik zeg.

Het niveau dat je -met enig verstand- kunt inschatten dat de kinderen aankunnen. En ook nog een klein beetje leuk vinden.

Dan is er inderdaad niets aan de hand.

Alleen zie ik dus helaas nogal eens situaties waar, laat ik het dan netjes zeggen, nogal fikse inschattingsfouten gemaakt worden.
En niet hersteld. Dus niet dan desnoods na het voorgerecht weg, als het niet gaat, maar gewoon doen alsof het volkomen normaal is. En dat is wat mij betreft dus wel storend.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:54

Lalidan ben het helemaal eens met je. Zo zie ik het ook. Steeds meer je eigen clubje opzoeken en steeds minder kunnen hebben van mensen/groepen die niet in je straatje passen. Kinderen horen nu eenmaal bij onze samenleving en als we een probleem hebben met het gedrag van die kinderen is ze apart zetten niet de oplossing die gaat werken. Ja, eventjes heb je er geen last van. Maar het lost het probleem niet op.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:56

heerlijk topic weer om lekker ongegeneerd te kunnen schieten op al die rot kinderen die er rond lopen op deze aardbol.
Ik vind dat kinderen zeker netjes opgevoed moeten worden maar ook zeker kind mogen zijn.
En de opmerkingen die sommige hier plaatsen tov kinderen getuige wat mij betreft ook van zeer weinig sociaal gedag of enige opvoeding.
De meeste vergeten dat ze zelf ook ooit kind zijn geweest (of zelfs nog zijn) en zien als enige oplossing een flink tik. Heel jammer want slaan begint naar mijn mening bij een gebrek een communicatie mogelijkheden.

In de meeste restaurant kom ik nooit schreeuwende kinderen tegen, na 20.00 (wat ik een normale tijd vind om uit eten te gaan) sowieso nooit
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 20-08-15 09:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:57

Welkom in de wereld van de individualisering!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:57

SusanH schreef:
Lalidan ben het helemaal eens met je. Zo zie ik het ook. Steeds meer je eigen clubje opzoeken en steeds minder kunnen hebben van mensen/groepen die niet in je straatje passen. Kinderen horen nu eenmaal bij onze samenleving en als we een probleem hebben met het gedrag van die kinderen is ze apart zetten niet de oplossing die gaat werken. Ja, eventjes heb je er geen last van. Maar het lost het probleem niet op.

Geschiedenis herhaalt zich vaak alleen dan net even wat anders... Toch weer tijd voor de bordjes om mensen maar uit te sluiten om deel te nemen aan de maatschappij met 'de rest'? Als wij een leeftijdgrens voor een restaurant normaal gaan vinden, wat is de volgende stap?
Want als er geen kinderen meer mogen komen in bepaalde restaurants, wat is de volgende ergenis? Welke groep moet dan het veld ruimen?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:58

Gilbo

Hmm, volgens mij ben jij echt de aller- allereerste die over slaan begint?

Lijkt mij inderdaad niet echt de oplossing nee, maar daar gaat dit topic ook totaal niet over volgens mij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:59

Man, wat een hoop gezeur.
Wij gaan vaak uit eten, maar hebben echt nooit last van kinderen. Ja ze spelen, ja ze doen wel eens dingen die niet horen, maar moeten dat ook nog leren ;) gewoon niet zo ergeren en je hebt er geen last van. En anders de pannenkoekenhuizen en wokrestaurants mijden en naar restaurants zonder kindermenu :)

We vliegen ook regelmatig, maar ook geen last van kinderen. Gewoon de koptelefoon op en naar je filmpje kijken, dan hoor je niks. Of oordoppen meenemen, die zitten bij mij standaard in mijn tas. Huilende baby's zijn erg irritant idd in een vliegtuig, maar je doet er nu eenmaal niks aan, je kan toch moeilijk je kind thuislaten. Voor de ouders is het erger dan voor mij denk ik altijd maar :+

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:00

Femke_Tweety schreef:
Gilbo

Hmm, volgens mij ben jij echt de aller- allereerste die over slaan begint?

Lijkt mij inderdaad niet echt de oplossing nee, maar daar gaat dit topic ook totaal niet over volgens mij.

toch ben ik niet de eerste

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:00

SusanH schreef:
Wij stonden in de vakantie op de camping. Groepje 65 plussers voelde wel wat voor een kindvrije camping (terwijl onze camping ook echt op kinderen was ingericht...). Ik vind het echt te ver gaan. We zijn er al van terug gekomen om mensen met een beperking in de bossen weg te stoppen. Waarom zouden kinderen dan van bepaalde plekken geweerd moeten worden? Iemand de deur wijzen als deze persoon zich onbehoorlijk gedraagt is altijd een optie, of dit nou een kind of een volwassene is. Al zal in het geval van het kind/kinderen ook de ouders mee moeten natuurlijk.

Ik ben het hier mee eens, er zijn ook kinderen die het hartstikke leuk vinden om mee uit eten te gaan en zich prima kunnen gedragen. Ik heb een zusje van 9 en die wil niets liever en gedraagt zich dan ook gewoon, de ouders horen de kinderen te leren dat je je in een restaurant hoort te gedragen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:02

Sammie schreef:
Welkom in de wereld van de individualisering!

En vooral groupthink...

In het echt maak ik dergelijke onverdraagzaamheid gelukkig zelden mee, het internet waarop blijkbaar iedereen zich maar MOET uiten, op welke manier ook fasciliteert groupthink geweldig. Maakt niet uit of het over honden gaat, katten, advertenties over ongezond eten noem maar op.