5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:27

Musiess schreef:
Daar laat het kind dus wel degeijk zien spijt te hebben van het verzuipen van zijn cavia.

Spijt vind ik een groot woord, wel het besef dat het verkeerd was wat hij gedaan heeft.
Kind is niet gestraft ofzo maar uitgelegd waarom hij dat nooit meer mag doen en verder zijn er dus maatregelen genomen om te voorkomen dat het weer zou gebeuren.
Ook hebben ze het in de week/weken daarna af en toe herhaald en ook gevraagd of hij het begreep en kon vertellen waarom dat geen slimme actie was.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:45

Achteraf spijt hebben is ook niet normaal mbt moord.
Hoe je het went of keert. Het blijft moord

Of je buurman nou jou paard aan flarden steekt of een jochie een hondje verzuipt.
Ts het zelfde, want ja stel jij pest jou buurman. Zeg je dan ook "ja ts mn eigen schuld" ik peste hem.

Volgensmij niet.
Het is NIET de schuld van de hond. Dus die hoort daar niet onder te lijden.

De jongen heeft tot op heden (als ik het goed begreep van de moeder van het meisje) pas verteld waarom het niet goed was. Zijn begeleider heeft het eerst voor moeten kauwenn.

Mungbean

Re: 5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:49

Niet dat ik denk dat het gerelateerd is aan de OP (voor ik daar weer commentaar over krijg)

Maar als je iemand lang genoeg ziekelijk treitert dan kan diegene inderdaad wel eens een blinde waas krijgen :=

Heb mijzelf als kind ooit wel eens ineens betrapt dat ik mijn broertje vrij serieus aan het wurgen was terwijl ik echt bijna niet op de kast te krijgen was/ben :o
Ik kwam nog net even weer op tijd bij zinnen zeg maar %)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:51

Sizzle schreef:
Niet dat ik denk dat het gerelateerd is aan de OP (voor ik daar weer commentaar over krijg)

Maar als je iemand lang genoeg ziekelijk treitert dan kan diegene inderdaad wel eens een blinde waas krijgen :=

Heb mijzelf als kind ooit wel eens ineens betrapt dat ik mijn broertje vrij serieus aan het wurgen was terwijl ik echt bijna niet op de kast te krijgen was/ben :o
Ik kwam nog net even weer op tijd bij zinnen zeg maar %)

Dat is zeker zo!
Maar je hoort al jong geleerd te hebben dat je met dieren zachtjes moet omgaan
zijn gedrag is gewoon niet goed te praten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:54

Ik heb ook vroeg geleerd dat ik mijn broertjes niet hoorde dood te maken....

Maar ik geef je gelijk hoor. Het is gewoon niet goed wat er gebeurd is, voor niemand die er bij betrokken was.
Het is een hele trieste gebeurtenis.

....moet ineens (heel ongepast, I know) aan 'dumb ways to die' denken.....poke sticks at a grizzly bear....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:07

Musiess schreef:
Achteraf spijt hebben is ook niet normaal mbt moord.
Hoe je het went of keert. Het blijft moord

Of je buurman nou jou paard aan flarden steekt of een jochie een hondje verzuipt.
Ts het zelfde, want ja stel jij pest jou buurman. Zeg je dan ook "ja ts mn eigen schuld" ik peste hem.

Volgensmij niet.
Het is NIET de schuld van de hond. Dus die hoort daar niet onder te lijden.

De jongen heeft tot op heden (als ik het goed begreep van de moeder van het meisje) pas verteld waarom het niet goed was. Zijn begeleider heeft het eerst voor moeten kauwenn.

Hoezo weet die moeder van dat meisje dat?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:44

Mn oma had er een stukje over in de krant.
Verder zal ze t wel van de hulp negeleiding gehoord hebben (die moeder)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:56

Dat kan ik me haast niet voorstellen want dat valt onder beroepsgeheim.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:22

Dusss nu heeft de pup t joch ziekelijk getreiterd waardoor ie in een waas dat dier verdronken heeft?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 00:06

Ayasha schreef:
Dusss nu heeft de pup t joch ziekelijk getreiterd waardoor ie in een waas dat dier verdronken heeft?

Sizzle schreef:
Niet dat ik denk dat het gerelateerd is aan de OP (voor ik daar weer commentaar over krijg

:+

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:03

Oke het kan niet maar ik zou dat kind levenslang achter de tralies gestopt hebben....

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:56

BeSen schreef:
Oke het kan niet maar ik zou dat kind levenslang achter de tralies gestopt hebben....

Mee eens!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:41

http://www.telegraaf.nl/vrouw/mama/2435 ... gn=vrouwfp

Voor de bokkers die vinden dat het de schuld is van de moeder en het meisje, omdat ze met het hondje alleen werd gelaten. Ben het volledig met dit artikel eens. Behalve dat ze het jongetje psychopaat noemt, dat is niet vast gesteld of wat dan ook..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:43

absoluut eline..

ik vind het aparter om een kind alleen te laten spelen met een puppy (of volwassen dier).. dan alleen in de tuin te laten spelen.. niet om wat er kan gebeuren, maar omdat een kind nog niet heel veel weet heeft van 'levend speelgoed', dus om het hondje te beschermen en indirect het kind zou ik een kind niet alleen laten met een dier..

er wordt in mijn ogen tegenwoordig inderdaad veel te snel gezegd dat kinderen iets niet zouden mogen, kunnen of dat iets onverantwoordelijk is.. Het is een godswonder dat ik volwassen ben geworden dan zullen we maar zeggen..

als aanvulling, een wat lichtere noot:
wij waren helden (de grens van 1978 zou ik niet te hard willen stellen, 1980 mag ook nog wel lezen hoor ;) )

http://www.slideshare.net/dickstolk/ben ... 78-1343108

het staat vol met dingen die wij deden en normaal vonden. maar nu bijna veroordeeld worden als 'fout'

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:52

ElineS schreef:
http://www.telegraaf.nl/vrouw/mama/2435 ... gn=vrouwfp

Voor de bokkers die vinden dat het de schuld is van de moeder en het meisje, omdat ze met het hondje alleen werd gelaten. Ben het volledig met dit artikel eens. Behalve dat ze het jongetje psychopaat noemt, dat is niet vast gesteld of wat dan ook..

_/-\o_ +:)+ Precies. Ik zat me al langer af te vragen hoe ik dat moest verwoorden, maar zij doet 't prima!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:08

ik kon mij dan wel weer vinden in ''psychopaat''

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:30

ElineS schreef:
n de moeder en het meisje, omdat ze met het hondje alleen werd gelaten. Ben het volledig met dit artikel eens. Behalve dat ze het jongetje psychopaat noemt, dat is niet vast gesteld of wat dan ook..

Best een goed stuk. Alleen: klopt het wel dat het meisje in haar eigen tuin speelde met de pup en dat het jochie de tuin in kwam om het pupje te pakken? Als ik dit lees: http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/article/detail/4112810/2015/08/03/Kleuter-van-5-pakt-puppy-af-en-verdrinkt-haar-in-fontein.dhtml heeft de moeder haar dochtertje zelf laten spelen met 'psycho-boy'?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:08

Palmera schreef:
Oke, het is een kind. Maar als een kind zoveel kronkels in zijn hoofd heeft dat hij in staat is om zoiets te doen en vervolgens weg te wandelen vind ik het een zorgwekkende gedachte dat dat jongetje tot de toekomst van nederland behoort.

Edit: een kind van vijf die normaal is opgevoed (en daar gaat het natuurlijk mis) weet dondersgoed dat zoiets niet mag

Nou inderdaad! Helemaal mee eens.