Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OutOfTheWood

Re: Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:21

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:23

Martinklok schreef:
Voor de mensen die na 16 pagina's nog geen duidelijk beeld hebben over eten en sport:
http://www.net5.nl/programmas/victorias ... ecial-2015

Have fun *\o/*

Het gaat niet over eten en sport. Het gaat over de discussie of het model te dun is of niet. We weten nu wel dat je een talentvol model bent dat een dieet heeft gevonden waarbij hij zich fijn voelt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:24

Daarbuiten gelden voor bikinimodellen hele andere maten en wensen. Bikinimodellen zijn altijd wat voller (grotere borsten en rondere billen in ieder geval) dan fashion modellen ;)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:27

Emmaa_ schreef:
Daarbuiten gelden voor bikinimodellen hele andere maten en wensen. Bikinimodellen zijn altijd wat voller (grotere borsten en rondere billen in ieder geval) dan fashion modellen ;)

Maten verschillen niet per soort model hoor :Y)
Doutzen liep vroeger ook altijd shows ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:32

Martinklok schreef:
Emmaa_ schreef:

Maten verschillen niet per soort model hoor :Y)
Doutzen liep vroeger ook altijd shows ;)

Dit slaat echt helemaal nergens op.. Doutzen liep shows ja, toen kreeg ze kinderen en is haar lichaam ook duidelijk veranderd en is ze bikini's/lingerie gaan showen.

Je ziet toch hopelijk het verschil wel tussen het model in de OP en dit model?
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... 9aQhFl_ipA

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:38

Ze was al eerder met een aantal grote shows gestopt omdat die vooral aan naamsbekendheid meedragen en ze dat niet meer nodig had.
Daarnaast is Kiki wel een model voor de catwalk, vreemd dat de maten van hun 2 dan amper wat schelen. _O- en doutzen opeens geen shows meer loopt ?

Daarom opende ze begin dit jaar nog Exclusief de Fendi show, of ga je nu vertellen dat het ook niet waar is ? :')

Angels hanging up their wings-and....
http://www.style.com/beauty/people/2015 ... tage-milan

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:23

Beatje, ben blij dat mijn moeder niet zo reageerde, al kwamen de grappen erover ook best hard binnen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:34

Jammer voor je Sizzle dat je moeder niet met je gezondheid in zit.Ik houd oprecht van mijn kinderen en zou het vreselijk vinden als mijn dochter er als een junk bij liep.Mijn dochter heeft overigens maat 36 maar ziet er gewoon lekker gezond uit en is ook verstandig genoeg om te weten dat eruit zien als een uitgemergelde junkie nu niet bepaald een goed voorbeeld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:36

Ik heb als kind altijd extreem ondergewicht gehad, was echt een skelet, en mijn ouders hebben ook nooit zo heftig gereageerd. Ze zagen dat ik heel erg veel at maar dat mijn stofwisseling gewoon erg goed was en dat ik aan de hoge kant van genoeg sportte voor een jonge meid. Ben toen langzaam maar zeker steeds wat voller geworden. Mijn ouders bekommerden zich echt wel om mij hoor... Maar het ene lichaam is het ander niet.

Daarbuiten zou ik het fijn vinden als je zou willen stoppen met het gebruiken van termen als 'uitgemergelde junk', het klinkt behoorlijk denigrerend en je kwetst er een hoop mensen mee.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:37

En bedankt he.
Ja, ik was nou eenmaal 1.80 en droeg maat 34 met 58kg. tis een wonder dat ik nog leef als ik jou hoor 8)7

Overigens at ik iedere dag 6-8 boterhammen voor de lunch.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 05-06-15 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:37

beatje schreef:
Jammer voor je Sizzle dat je moeder niet met je gezondheid in zit.Ik houd oprecht van mijn kinderen en zou het vreselijk vinden als mijn dochter er als een junk bij liep.Mijn dochter heeft overigens maat 36 maar ziet er gewoon lekker gezond uit en is ook verstandig genoeg om te weten dat eruit zien als een uitgemergelde junkie nu niet bepaald een goed voorbeeld is.

wat een belachelijk standpunt zeg, goed voorbeeld voor je dochter ook, om dunne mensen uit te schelden. Ik ben heel wat dunner dan maatje 36, maar mijn moeder maakt zich echt wel druk om mijn gezondheid hoor, alleen weet ze dat dun niet meteen ongezond betekend, en zal ze het NOOIT in haar hoofd halen om mensen met een ander lichaam te kleineren, dat is namelijk bodyshaming, heel volwassen ;)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:46

beatje schreef:

Dit slaat echt werkelijk nergens op. Wat denk je überhaupt dat de huisarts gaat zeggen dan? 'Oh, we nemen haar acuut op, proppen er een sonde in en alles is weer goed'. Ook ik heb tot een paar jaar geleden ondergewicht had, at veel maar kwam gewoon niet aan. Maar mijn ouders hebben inderdaad niet op mijn gezondheid gelet :roll: Plus, niet alle junkies zien er graatmager uit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:58

beatje schreef:

Zo dan,...last van de warmte of zo.

Ik ben nog steeds 58 kilo bij 178...maat 34/36

Ik zie er dus uit als een uitgemergelde junk???

Er ligt iets heel lelijks op het puntje van mijn tong......

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:03

Volgens mij.... bedoelt ze het niet zo.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:06

Sheran, dan moet ze het niet zo zeggen.

Overigens waren ondanks mijn ondergewicht destijds mijn heupbotten toen officieel al te breed voor modellenwerk (niet dat ik dat ambieerde trouwens). Wat al aangeeft dat je echt volledig afhankelijk bent van je bouw en niet van je bmi.
Drama met broeken kopen trouwens, alles staat dan open van boven als je iets bukt.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:08

beatje schreef:

Dus nu zit Sizzle's moeder ineens niet in met de gezondheid van haar dochter? Wauw :wow:

Gelukkig heeft mijn moeder me altijd verteld dat ik mooi ben, hoe ik er ook uit zie! En die onvoorwaardelijke steun en het prachtig vinden van je kinderen, ongeacht gewicht, is onbetaalbaar. Ik vind het jammer voor je dochter dat jij dat niet zo ziet. Als zij straks 10kg (of meer) afvalt, om wat voor reden dan ook, vindt haar bloedeigen moeder haar er dus uitzien als een uitgemergelde junk...

Bodyshaming is NIET oké, en het zou fijn zijn als iedereen iedereens lichaam zou accepteren en respecteren. Maar als moeders het al niet bij hun kinderen doen, dan heb ik er weinig hoop in voor de rest van de mensheid.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:10

Sheran schreef:

Nee hoe bedoeld ze het dan?

Omdat andere niet nadenken moeten mensen die slank zijn alle negatieve opmerken maar langs zich af laten glijden.

Natuurlijk kan ik heel veel relativeren. Denken ze weten niet beter.

Maar ik was toen ik 14 was echt wat dunner dan ik nu ben. Om dan effe te horen dat mijn ouders mijn gezondheid klaarblijkelijk niet zo boeiden steekt echt wel. (ja ging over sizzle maar hey,...ik was/ben ook dun)

Terwijl ik altijd extreem gezond gegeten heb.

Ik ben altijd extreem voorzichtig als het gaat om iemands gewicht. Omdat ik weet dat dik zijn echt een probleem kan zijn en dat mensen daar zeker niets aan kunnen doen.

Om opmerkingen als jij kan droog blijven onder de douche en ben je niet bang dat je door het doucheputje weggespoeld wordt kan ik nog glimlachen.

Maar uitgemergelde junk, Auswitch en anorexia vind ik echt een aantal grenzen voorbij.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:11

Sheran schreef:

Dat denk ik wel. Hoe zou ze het anders bedoelen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:12

Ik verbaas me over het gemak waarmee er zulke onaardige dingen gezegd worden. Volgens mij kan een uitdrukking als 'uitgemergelde junk' maar ook 'vadsige walvis' nooit respectvol zijn, zelfs niet als je denkt dat ze voortkomen uit oprechte bezorgdheid over iemands gezondheid. Je kunt dat ook op andere manieren en in andere termen uiten. Het hoeft nooit met zo'n gebrek aan respect, waarmee je iemands hele wezen naar beneden haalt. (Tot het punt dat je letterlijk zegt dat je iemand niet meer als mens ziet.)

Je maakt, en dat meen ik oprecht, iets kapot in mensen, elke keer als je zulke woorden uitspreekt, en het verbreekt alleen maar de mogelijkheid om echt contact te hebben met elkaar. Daar wordt nooit iemand beter van. Zelfs hard en duidelijk zijn kan op andere manieren dan deze.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:12

UhNee schreef:
Sheran schreef:

Dat denk ik wel. Hoe zou ze het anders bedoelen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:18

Shadow, inderdaad.
Zulke opmerking zijn meer voer voor het ontwikkelen van een eetstoornis (het niet voldoen aan de verwachtingen) dan een foto die niet iedereen mooi vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:21

NatasjavE schreef:
Sheran schreef:

Nee hoe bedoeld ze het dan?

Omdat andere niet nadenken moeten mensen die slank zijn alle negatieve opmerken maar langs zich af laten glijden.

Natuurlijk kan ik heel veel relativeren. Denken ze weten niet beter.

Maar ik was toen ik 14 was echt wat dunner dan ik nu ben. Om dan effe te horen dat mijn ouders mijn gezondheid klaarblijkelijk niet zo boeiden steekt echt wel. (ja ging over sizzle maar hey,...ik was/ben ook dun)

Terwijl ik altijd extreem gezond gegeten heb.

Ik ben altijd extreem voorzichtig als het gaat om iemands gewicht. Omdat ik weet dat dik zijn echt een probleem kan zijn en dat mensen daar zeker niets aan kunnen doen.

Om opmerkingen als jij kan droog blijven onder de douche en ben je niet bang dat je door het doucheputje weggespoeld wordt kan ik nog glimlachen.

Maar uitgemergelde junk, Auswitch en anorexia vind ik echt een aantal grenzen voorbij.

Oh die heb ik ook gehad, ik zei gewoon met mijn grootste glimlach dat ik met mijn armen wijd onder de douche ging. :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:22

Als je er een kaars achter zet kun je haar hart zien kloppen.

Mijn l'l is dikker dan jouw bovenbeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:23

Ik was tot mijn 15e ook onder de 50 kilo en stak toen al boven de 1.80 uit. Op een gegeven moment had ik het idee dat ik qua ontwikkeling achter ging lopen op mijn klasgenoten (had nog geen borsten, geen billen en degelijke) en toen ben ik ongezonder gaan eten. Pil heeft ook meegeholpen aan het aankomen bij mij. Mijn ouders hebben me altijd gesteund, hoe ik er ook uit zag. Ook met 45 kilo ben ik een tijdje heel onzeker geweest en heb ik me heel poedersuiker gevoeld, mijn ouders hebben me toen echt laten inzien dat ik blij mocht zijn met zo'n stofwisseling en dat het wel zou gaan veranderen. Misschien heel hard, maar ik ben blij dat ik als kind een scharminkel geweest ben.. Het heeft er bij mij in ieder geval voor gezorgd dat ik mijn huidige figuur (maatje 42, lekker veel curves) een stuk beter kan waarderen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:24

Sizzle schreef:
Als je er een kaars achter zet kun je haar hart zien kloppen.

Mijn l'l is dikker dan jouw bovenbeen.

Bij jou hoeven ze geen röntgenfoto te maken om te zien of je gezond ben.....TL aan is voldoende