Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:12

Shadow0 schreef:
Palmera schreef:
Waar zeg ik dat mensen met een uitkering uitbuiters zijn?

Ze zitten er wel degelijk tussen, maar zeker niet allemaal.

Maar de verontwaardiging richt zich wel heel selectief op de 'uitbuiters' aan de uitkeringskant. En nauwelijks op de belastingontwijking van Facebook, of dat Philip Morris zomaar 2000 mensen op straat smijt, of de manier waarop Ahold de mewerkers van de distributiecentra onder druk zet (en de leveranciers), of dat Ikea een ANBI-status heeft waardoor het deels belastingvrij mag opereren, of... Om over zaken als Vestia ofzo maar te zwijgen.

Kun je heel wat mensen met een uitkering en mensen met een baan van op vakantie laten gaan. Waarom is de verontwaardiging richting iemand met toch maar een caravan zo groot, en richting een groep die via ook handig regelen een mooi jacht belastingvrij in Cannes aanhouden veel minder?

In mijn vorige posts heb ik hier wel degelijk op aangehaakt. Alleen ik vrees als wij dat ook nog in deze hele discussie moeten betrekken dat er dan en tekort aan schijfruimte op de servers van bokt.nl ontstaat. :P

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:12

Zorgen voor is hetzelfde.
En ik heb het over mensen die een uitkering krijgen, ziek zijn en wel rijden.
Als jij niet rijdt dan gaat het toch niet over jou?

Maar dan wel een vraag: kun je ervoor zorgen? Box mesten etc.?

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:14

Waarschijnlijk omdat ze het gevoel hebben dat hun moeten werken voor de uitkering van een ander shadow. Enn niet voor de grootgeld graaiers aan de andere kant.

Ik heb 20 jaar gewoon gewerkt voor het niet meer ging, maakt me dat dan in hun ogen minder een profiteur, omdat ik deels voor mijn eigen uitkering heb "gespaard"
Laatst bijgewerkt door Spekkie01 op 17-05-15 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:15

Tendance schreef:

Dan moet je ook niet mij quoten en vervolgens die reactie eronder plaatsen, want dan lijkt het alsof het wel degelijk over mij gaat. :)

Nee, ik heb 7 jaar met mijn paard in vol pension gestaan, dus nee, ik mest zelf niet en als ik 3x per week een borsteltje over mijn paard kan halen is het veel en ik kan dat ook niet plannen.
Soms heb ik goede periodes, maar die worden steeds zeldzamer helaas.
Maar alleen al het zitten en kijken naar de paarden werkt voor mij goed genoeg om me uit een zware depressie te houden, dus nogmaals, als een ander het daar niet mee eens is, heeft diegene een probleem, niet ik.
De tijd dat ik mij iets aantrok van wat een ander hierover dacht, is voorbij.
Ik ben allang blij dat ik een manier heb gevonden om te overleven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-05-15 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:17

Spekkie01 schreef:
Waarschijnlijk omdat ze het gevoel hebben dat hun moeten werken voor de uitkering van een ander shadow. Enn niet voor de groorgeld graaiets aan de andere kant.

Ik heb 20 jaar gewoon gewerkt voor het niet meer ging, maakt me dat dan in hun ogen minder een profiteur, omdat ik deels voor mijn eigen uitkering heb "gespaard"

Als je in de WIA zit dan heb je daar zelf al 20 jaar meebetaald. De meesten hoeven er gelukkig geen gebruik van te maken. Datzelfde geld ook voor de WW en andere regelingen. Daar betaal je als werknemer zelf een hoop voor en je werkgever doet er nog eens zo'n portie bij.

Geryon

Sunrise_ schreef:
Geryon schreef:
Die mensen zijn samen denk ik? Logisch dat ze zich meer kunnen veroorloven dan 1 werkende.

Werkenden die jaloers zijn op uitkeringstrekkers die wel een caravan of paard kunnen betalen, moeten naar zichzelf kijken in plaats van naar de uitkeringstrekker. Want die krijgt minder geld en kan er meer mee. :) Prioriteiten is key!

Ik kan er niets aan doen, maar als mensen niet willen dat hun belastingsgeld gebruikt wordt om anderen hun leven kwalitatief wat fijner te maken, kan ik het alleen maar fijn vinden dat dat wel gebeurt. Gun elkaar...

Ik zou dit niet als een standaard gegeven zo neerzetten. Veel mensen zitten net boven een bepaalde inkomensgrens waardoor ze vrijwel veel tegemoetkomingen/toeslagen en goedkope huurwoningen mislopen. Ik denk dat er vandaag de dag veel mensen in Nederland aan het eind van de maand vrijwel hetzelfde (lage) bedrag overhouden, mensen die net als mensen met een uitkering, creatief en zuinig met hun geld om moeten gaan om het eind van de maand te halen. Ik lees hier een beetje alsof mensen die werken allemaal ontzettend veel geld hebben om uit te geven (vakanties naar Bonaire bijvoorbeeld), terwijl ik denk dat heel erg veel werkende mensen aan het eind van de maand niet veel meer overhouden.

Dat kan ik mij niet voorstellen. Als werkende krijg je sowieso al meer geld namelijk het minimuminkomen, zonder eventuele tegemoetkomingen. Van beide inkomens gaat belasting af.

Hoe kun je in hemelsnaam kunnen paardrijden gelijk vinden aan kunnen werken? Bij werken komt heel veel meer bijkijken. Er zijn niet alleen lichamelijke beperkingen.

Tendance

Ik denk dat we het allemaal eens zijn, dat mensen, die oneerlijk aan geld komen het probleem zijn.
Zowel mensen met de grote bonussen als mensen die onterecht een uitkering of te hoge uitkering krijgen.
Het ging hier alleen om de mensen met uitkering niet om de grote graaiers aan de bovenkant.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:19

KoudbloedKim schreef:
Tendance schreef:

Dan moet je ook niet mij quoten en vervolgens die reactie eronder plaatsen, want dan lijkt het alsof het wel degelijk over mij gaat. :)

Nee, ik heb 7 jaar met mijn paard in vol pension gestaan, dus nee, ik mest zelf niet en als ik 3x per week een borsteltje over mijn paard kan halen is het veel en ik kan dat ook niet plannen.
Soms heb ik goede periodes, maar die worden steeds zeldzamer helaas.
Maar alleen al het zitten en kijken naar de paarden werkt voor mij goed genoeg om me uit een zware depressie te houden, dus nogmaals, als een ander het daar niet mee eens is, heeft diegene een probleem, niet ik.
De tijd dat ik mij iets aantrok van wat een ander hierover dacht, is voorbij.
Ik ben allang blij dat ik een manier heb gevonden om te overleven.

Mijn quote was alleen omdat jij het over ziekte had. Als je mijn bericht in die quote leest, dan val je dus niet onder die groep waar ik op tegen ben, maar onder de groep waar een vriendin van mij ook onder valt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:21

Er zijn zeker een grote groep mensen met uitkering die nog best kunnen werken.Genoeg mensen die dit ook heel graag willen.Maar voor een grote groep is er gewoon geen werk,of je bent al te oud,of je bent vaak ziek, of ze vinden dat je niet genoeg diploma's hebt,of te weinig ervaring.
Waarom blijft men zeggen,er zijn er genoeg die wél kunnen werken?
De werkeloosheid is hoog, hoe kunnen ze dan ooit een baan vinden?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:24

@geryon toch ken ik diverse voorbeelden uit mijn directe omgeving die toch echt minder overhouden wanneer ze aan het werk zijn. Je loopt dan toeslagen mis of moet gemeentelijke heffingen wel volledig afdragen dit kan al snel honderen euro's schelen.

Lees onderstaande link uit 2008 eens:

http://tweakers.net/nieuws/56304/gronin ... kopen.html

Waarom in godsnaam een flatscreen, alsof er bij de kringloopwinkel niet legio goede 2ehands tv's te vinden zijn.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:24

Werk kan iets heel simpels zijn.
Paardrijden is niet alleen een beetje zitten, dat weet iedereen die rijdt. Zowel geestelijk als lichamelijk ben je dan echt wel behoorlijk actief.

En nee, er zijn helaas genoeg mensen, die er minder aan toe zijn als ze werken, dan anderen met een uitkering. Daarom staat de uitkering ook in de politiek zo vaak ter discussie.

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:25

Precies wat gohya zegt. Ik zou ook best wel willen een paar uurtjes en heb ook geprobeerd of ik datkon vinden. Het probleem is dat ik niet van te voren kan voorspellen wanneer ik goed ben. 2 uur achter elkaar de max is en niemand in het bedrijfsleven meer op een uitgerangeerde 40 jarige zit te wachten. Zelfs met vrijwilligerswerk moeten ze wel van je op aan kunnen.

Tjah dat er dan menden zijn die het belachelijk vinden dat ik in een goeie periode op mijn ponnie klim....helaas is dat hun probleem

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:25

Wel kunnen werken is idd iets anders dan een baan kunnen vinden/houden

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:27

Ik snap je punt heel goed hoor Tendance.
Het is schijnbaar alleen niet sociaal wenselijk om dit hardop te roepen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:28

Het ligt er ook aan welke eisen je zelf aan een baan stelt.
Toen ik net afgestudeerd was (in 2006) was er voor mij geen baan in mijn richting, dus ik ging in de horeca.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:28

Spekkie01 schreef:
Precies wat gohya zegt. Ik zou ook best wel willen een paar uurtjes en heb ook geprobeerd of ik datkon vinden. Het probleem is dat ik niet van te voren kan voorspellen wanneer ik goed ben. 2 uur achter elkaar de max is en niemand in het bedrijfsleven meer op een uitgerangeerde 40 jarige zit te wachten. Zelfs met vrijwilligerswerk moeten ze wel van je op aan kunnen.

Tjah dat er dan menden zijn die het belachelijk vinden dat ik in een goeie periode op mijn ponnie klim....helaas is dat hun probleem

Veel mensen zien werken en sporten als een en hetzelfde.Ze zien niet dat er verschil is tussen werken en sporten.Paardrijden valt onder sporten,voor zover je rond stappen een sport kan noemen.
Ik ben echt blij voor de mensen die tóch kunnen genieten van hun paardje en ermee kunnen rijden.
Wat heb je voor leven als je echt niet kan werken,maar nog wel met je paardje kan rijden?
Als je kan paardrijden kan je je hoofd leeg maken,even geen downs meer,even de vrijheid voelen.
Dat gun je toch álle mensen?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:29

Als je ontslagen bent en je had een hele goede baan dan krijg je geen 70% maar de maximale uitkering. Die is vaak minder dan 70%, maar hoog genoeg om een paard te onderhouden. Zo'n iemand heeft genoeg afgedragen aan de staat en hoeft voor mij z'n paard niet te verkopen.

Mensen in de ww gaan ook op vakantie als die financiële ruimte er is, heb ik ook geen probleem mee.

In dit soort gevallen is het vaak dat men wel ziet wat een ander heeft, maar niet ziet wat men er voor moet doen en moet laten.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:30

Kriel schreef:

Dat denk ik ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:30

Spekkie01 schreef:

de mensen die jaloers zijn op invaliden die wel een paard hebben zouden maar eens een weekje moeten mee lopen met een zieke. :n
ik begrijp oprecht niet hoe je iemand met gezondheidsproblemen kan benijden... :n

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:31

Quote: In dit soort gevallen is het vaak dat men wel ziet wat een ander heeft, maar niet ziet wat men er voor moet doen en moet laten.

Das een hele goeie gr_roos !

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:32

Tendance schreef:
Paardrijden is niet alleen een beetje zitten, dat weet iedereen die rijdt. Zowel geestelijk als lichamelijk ben je dan echt wel behoorlijk actief.

En nee, er zijn helaas genoeg mensen, die er minder aan toe zijn als ze werken, dan anderen met een uitkering. Daarom staat de uitkering ook in de politiek zo vaak ter discussie.

Je hebt duidelijk geen weet van bepaalde psychische beperkingen. Is ook logisch. Bijna niemand die het zelf niet mee maakt, heeft dat. Alleen een beetje jammer dat deze mensen blijven volhouden aan hun eigen opvatting. :)

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:32

Shadow0 schreef:
Palmera schreef:
Waar zeg ik dat mensen met een uitkering uitbuiters zijn?

Ze zitten er wel degelijk tussen, maar zeker niet allemaal.

Maar de verontwaardiging richt zich wel heel selectief op de 'uitbuiters' aan de uitkeringskant. En nauwelijks op de belastingontwijking van Facebook, of dat Philip Morris zomaar 2000 mensen op straat smijt, of de manier waarop Ahold de mewerkers van de distributiecentra onder druk zet (en de leveranciers), of dat Ikea een ANBI-status heeft waardoor het deels belastingvrij mag opereren, of... Om over zaken als Vestia ofzo maar te zwijgen.

Kun je heel wat mensen met een uitkering en mensen met een baan van op vakantie laten gaan. Waarom is de verontwaardiging richting iemand met toch maar een caravan zo groot, en richting een groep die via ook handig regelen een mooi jacht belastingvrij in Cannes aanhouden veel minder?

Denk niet dat wat je schrijft zo is hoor. Dat bind ik ook absoluut niet kunnen eigenlijk, maar dat is niet waar dit topic over gaat en daarom hoor je er nu niemand over.

Overigens zit er wel een maar aan jouw verhaal. Die bedrijven betalen minder belasting om ze maar naar ons land toe te trekken en dat levert ons wel degelijk meer geld op. Denk maar aan extra werkgelegenheid enz.

Maar inderdaad mijn stiefvader hoeft geen velasting te betalen en bij hem is het niet omdat er dan meer werlgelwgemheid o.i.d. zou zijn. Hij heeft daarentegen wel weer het naddel mocht hij zijn werk kwijtraken dat hij geen uitkering o.i.d. krijgt en dus echt op straat kan komen te staan. (Dit is gewoon in Nederland).

Ik denk wel dat een hoop mensem met een uitkering opzich best werk kunnen vinden, maar dat ze hun best er niet voor doen omdat het ket de uitkering ook allemaal prima te doen is. Een paard ervan kopen moeten ze zelf weten, maar alz dit lukt dan betekent dat wel dat ze dus zichzelf enorm tekort doen en dat is weer niet goed voor de gezondheid en maakt de kans op een baan in de toekomst weer kleiner. Dus op de vraag of iemand met een uitkering een paard mag: Ja en nee. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik ervan vind.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:33

ohjajoh6 schreef:
Ik merk toch dat sommige in mijn ogen nogal jaloerse en een ander niets gunnende opmerkingen, omdat die persoon niet meer werken kan, mij toch meer kwetsen dan dat ik wil.

Geloof mij nou, ieder chronisch ziek, volledig afgekeurd mens, of gezond persoon op leeftijd die zijn/haar baan verliest op de valreep, wil zo met jullie gezonde en nog volop in het leven staande en betaalde banen hebbende mensen, ruilen!! Any day!!

Maar ik krijg idd een beetje het gevoel, dat omdat je niet meer tegen betaling werken kan, je dan ook maar in hoekje moet gaan zitten afwachten totdat het allemaal afgelopen is?
Daar hebben de meesten niet eerst zo keihard voor gewerkt voor een baas, om ziek te worden, of na 30 jaar of langer te worden ontslagen en vervolgens afgedankt te worden als oud vuil, want dat is dus wel wat er gaande is in Nederland. Verzorgstaat my ass, je krijgt net genoeg om niet gelijk dood te gaan en ja daar word je verdomd inventief van, overlevingsdrang heet dat geloof ik.

Ik vind het dan ook niet gepast dat anderen oordelen over wildvreemden hun situatie door het bv onverantwoord te noemen, dat kwetst namelijk echt. Omdat ik uit eigen ervaring weet en dan heb ik het niet alleen over mijzelf, ik zie dat in mijn omgeving, maar het zijn vaak juist de mensen met het minste geld, die in the end nog het beste met hun dieren omgaan, sterker nog de dieren hebben het luxer en beter dan die mensen zelf. Uitzonderingen daar gelaten, maar die zitten er bij degene die geld hebben ook.

Leef en laat leven, ik ben toch ook niet jaloers op jullie leven?

Hier heb ik niks meer aan toe te voegen, wat goed omschreven!! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:33

Kriel schreef:
Omdat je daar dus de mensen die wel terecht een uitkering krijgen, daarmee enorm kunt kwetsen.
En dat kan toch niet je doel zijn?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:35

Geryon schreef:
Tendance schreef:

Je hebt duidelijk geen weet van bepaalde psychische beperkingen. Is ook logisch. Bijna niemand die het zelf niet mee maakt, heeft dat. Alleen een beetje jammer dat deze mensen blijven volhouden aan hun eigen opvatting. :)

Ik denk dat je niet moet oordelen over wat ik wel en niet weet.
Degene die ik ken is er geestelijk zo aan toe, dat rijden niet kan. Lichamelijk en geestelijk. Dan is er toch duidelijk nog een verschil tussen zo iemand en iemand die het nog wel kan?