Shadow0 schreef:Palmera schreef:Waar zeg ik dat mensen met een uitkering uitbuiters zijn?
Ze zitten er wel degelijk tussen, maar zeker niet allemaal.
Maar de verontwaardiging richt zich wel heel selectief op de 'uitbuiters' aan de uitkeringskant. En nauwelijks op de belastingontwijking van Facebook, of dat Philip Morris zomaar 2000 mensen op straat smijt, of de manier waarop Ahold de mewerkers van de distributiecentra onder druk zet (en de leveranciers), of dat Ikea een ANBI-status heeft waardoor het deels belastingvrij mag opereren, of... Om over zaken als Vestia ofzo maar te zwijgen.
Kun je heel wat mensen met een uitkering en mensen met een baan van op vakantie laten gaan. Waarom is de verontwaardiging richting iemand met toch maar een caravan zo groot, en richting een groep die via ook handig regelen een mooi jacht belastingvrij in Cannes aanhouden veel minder?
In mijn vorige posts heb ik hier wel degelijk op aangehaakt. Alleen ik vrees als wij dat ook nog in deze hele discussie moeten betrekken dat er dan en tekort aan schijfruimte op de servers van bokt.nl ontstaat.